Klipsch klubben - Side 911

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 911 av 1033 FørsteFørste ... 411 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 907 908 909 910 911 912 913 914 915 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 18,201 til 18,220 av 20659
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken integrert amp er bra til rf62 II ?? sånn rundt 15-25k ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden klasse A eller brukt Mcintosh kanskje?

Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch rs-52/62

Hei. Er på jakt etter rs 52mkII eller 62...noen som skal selge?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Hvilken integrert amp er bra til rf62 II ?? sånn rundt 15-25k ??
    Kan anbefale en lytt til Primare I22. Til tross for at det er en digital forsterker så har den en veldig tilbakelent og varm lydsignatur, saftig og utrolig tung bass. Kvass diskant og lyttetretthet (kjent Klipschfenomen) er ikke noe tema her, bare å pøse på.

Hadde en på hjemlån en helg og det spilte noe så inni helsikken !!

+ for at den har integrert DAC om dette er av interesse (selges også uten). Solid og pen byggekvalitet. Blir ikke spesielt varm
    - Du bør like en varm og litt mørk klangsignatur om du skal gå for denne.

Jeg selv skal ha denne om jeg fortsetter med Klipsch.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på Klipsch RF-82 (MK1) på Elkjøp idag. Fikk inntrykk at lyden virket høyere (ved samme dB trykk), men ante en litt romlette bass..
    Det vil si: ikke like fast (punch), klarte ikke helt å kontrollere seg :???: Dette kan være alt fra rommet til forsterkeren da (Marantz).

Blir nok nødt til å prøve Elkjøp's 30 dager retursrett så jeg får prøvd de hjemme (blir mer riktig å sammenligne). Er ikke i tvil på at det er mye høytaler for 6000,-

Bruker Elac FS 209.AE - Er ute etter å spille "litt":twisted: høyere..., eller ihvertfall at det høres sånn ut, men samtidig som at jeg vil ivareta lydkvaliteten.
    En annen tanke jeg har sett på er å bytte forsterkere (receiver & effekt). Marantz 6004 + Vincent SP 331 (150w). Prøve å komme opp på 500w +

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasse_H
    Var å hørte på Klipsch RF-82 (MK1) på Elkjøp idag. Fikk inntrykk at lyden virket høyere (ved samme dB trykk), men ante en litt romlette bass..
    Det vil si: ikke like fast (punch), klarte ikke helt å kontrollere seg :???: Dette kan være alt fra rommet til forsterkeren da
    Vil nokk tilegne "brumlebassen" til selve høyttalerne. Klipsch er i mine ører veldig svulstig tunet, og kassene er av kjip kvalitet (ta en knoketest) som gjør at kassene ofte kan "spille med" å romle litt på mellombassen. Vær også obs på å gi dem nok plass bak for å få tightest mulig bass.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å skaffet meg nå RF-82 for å se hvordan Klipsch fungerer i mitt oppsett. Opplevelsen har virkelig vært for det bedre, så da blir det nok en tur på Elkjøp etter hvert og få bestilt meg RF-7 ll, RC-64 ll og evt 4x RS52 ll til kinorommet

Kan virkelig skjønne at folk er så fan av Klipsch! De har en lydkvalitet som engasjerer, og kan bare forestille meg hvordan RF-7 ll vil oppleves!!

Noen små bilder fra Klipsch besøket:

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Vil nokk tilegne "brumlebassen" til selve høyttalerne. Klipsch er i mine ører veldig svulstig tunet, og kassene er av kjip kvalitet (ta en knoketest) som gjør at kassene ofte kan "spille med" å romle litt på mellombassen. Vær også obs på å gi dem nok plass bak for å få tightest mulig bass.
    Ja, dette kan jo også stemme og at Klipsch lyden da ikke passer meg :???:
    Men du sier at bassen blir fastere ved at høytaleren står lengere ut eller motsatt?
    Opplevde Elac'ne mine som fastere (mindre romling) ved å sette de nærmere bakveggen. Byggekvaliteten har jo også sin del å si, Klipsch ser jo veldig plastic fantastic ut. Jeg liker designet, men finishen er ikke mye å rope ut om. Liker høytalere ser ut som "ett møbel". 8) Flott oppsett Kellex

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette kan jo også stemme og at Klipsch lyden da ikke passer meg :???:
    Men du sier at bassen blir fastere ved at høytaleren står lengere ut eller motsatt?
    Opplevde Elac'ne mine som fastere (mindre romling) ved å sette de nærmere bakveggen. Byggekvaliteten har jo også sin del å si, Klipsch ser jo veldig plastic fantastic ut. Jeg liker designet, men finishen er ikke mye å rope ut om. Liker høytalere ser ut som "ett møbel". 8) Flott oppsett Kellex
    Stabile og resonansfrie kasser har mye og si på lyden, man får hva man betaler for.

Større Klipsch har som oftest best av å stå en god del ut ifra bakvegg / hjørner da dette ofte forsterker bassfrekvensene betraktelig. Bassen blir da veldig feit og "treig" i mine ører. Smak og behag.

Utifra oppsettet ditt tror jeg du hadde klart deg bedre med RF-52, eller RB-81 om du skal ha nye høyttalere på samme plass som dine Elac står.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger både rf-63 og Rb-75 til salgs på Hifisentralen 8-)

Der får du både bedre kasser og finnish =)

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stabile og resonansfrie kasser har mye og si på lyden, man får hva man betaler for.

Større Klipsch har som oftest best av å stå en god del ut ifra bakvegg / hjørner da dette ofte forsterker bassfrekvensene betraktelig. Bassen blir da veldig feit og "treig" i mine ører. Smak og behag.

Utifra oppsettet ditt tror jeg du hadde klart deg bedre med RF-52, eller RB-81 om du skal ha nye høyttalere på samme plass som dine Elac står.
    Ja, ingen tvil om det.

Hmm, mulig det samme skjedde med Elac'ne, men de ble ikke like romlette som Klipsch vil bli antar jeg.

Meningen er å erstatte Elac'ne, tror ikke stativ holder da, men hvem vet. Jeg hørte på RF-62 forresten og detta falt ikke i smak, lyden virket enda mer dempet, mindre bass osv. Vil ikke 52 bli enda "dårligere" ?

Kanskje jeg burde se på ett annet merke :-? "Problemet" er at Klipsch blir så aktuelt pga prisen og lydnivået man oppnår med de.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ingen tvil om det.

Hmm, mulig det samme skjedde med Elac'ne, men de ble ikke like romlette som Klipsch vil bli antar jeg.

Meningen er å erstatte Elac'ne, tror ikke stativ holder da, men hvem vet. Jeg hørte på RF-62 forresten og detta falt ikke i smak, lyden virket enda mer dempet, mindre bass osv. Vil ikke 52 bli enda "dårligere" ?

Kanskje jeg burde se på ett annet merke :-? "Problemet" er at Klipsch blir så aktuelt pga prisen og lydnivået man oppnår med de.
    En skal ikke kimse av RF-52, et beist i slank innpakning det der.

Hørt en del si denne (RF-52) sammen med RF-63 er de mest musikalske høyttalerne i RF serien da de er litt tightere enn resten.

Jeg selv er av oppfatningen at Klipsch er veldig kresne / avslørende på elektronikken du setter på dem. På den måten går det an å tweeke de litt strammere, men vil alikevel si at det bor mye bass i dem selv med en tight forsterker.

Prismessig så er det ikke mye som gir så mye lydtrykk, dynamikk og spilleglede for pengene som Klipsch RF serien, men de vil nok alltid ha sin karakteristiske lydsignatur, like it or not !

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal ikke kimse av RF-52, et beist i slank innpakning det der.

Hørt en del si denne (RF-52) sammen med RF-63 er de mest musikalske høyttalerne i RF serien da de er litt tightere enn resten.

Jeg selv er av oppfatningen at Klipsch er veldig kresne / avslørende på elektronikken du setter på dem. På den måten går det an å tweeke de litt strammere, men vil alikevel si at det bor mye bass i dem selv med en tight forsterker.

Prismessig så er det ikke mye som gir så mye lydtrykk, dynamikk og spilleglede for pengene som Klipsch RF serien, men de vil nok alltid ha sin karakteristiske lydsignatur, like it or not !
    Nei, det er fort gjort å gjøre opp meninger utifra bilder/hørt en annen utgave fra samme merke. Jeg får sjekke ut SA M60 som nevnt i (pm).

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort spørsmål: sikkert flere som har fått med seg at elkjøp har Yamaha RX-A810 til 4k denne uken. Har noen hørt/prøvd den på rf-82 mk 1? hvordan tror dere det vil fungere? god kombo ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kort spørsmål: sikkert flere som har fått med seg at elkjøp har Yamaha RX-A810 til 4k denne uken. Har noen hørt/prøvd den på rf-82 mk 1? hvordan tror dere det vil fungere? god kombo ?
    Er jo mangen som kjører Yamaha og klipsch og er fornøyd med det, sikkert et trygt valg!

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan jeg fikk øynene opp for Klipsch er en del år siden, det begynte med at brodern skulle ha nye forsterkere da MA Oberon var mye omtalt ble det et par av disse, å bruke en sum over 10kkr på forsterkere i en alder av 18-19 år var mye og de skulle jo brukes på Cerwin Vega som han alt hadde så det var greit. Selvfølgelig baller det jo på seg og man dro for å hente EC 4.7 Mk2 preamp allerede uka etter. Han som denne ble kjøpt av hadde et par Klipsch stativere med Rotel Amp og EC 4.7 Mk2 som pre. Dette låt veldig bra og vi dro på Oslo Hi-Fi Center og fikk høre på et par RF-82. Overraskende!! At slike "små" høytalere kunne sparke så unna hadde man ikke trodd. Tight bass "all mass" og en lydkvalitet man sjeldent hadde hørt fra noe så rocka! Det vi hadde å sammenligne med var B&Wene til far. Han endte opp med et par splitter nye RF-83.

Denne elektronikken sammen er meget bra på Klipsch.

Har prøvd litt forskjellig elektronikk på mine nyinnkjøpte RF-82 og funnet ut at det kan variere fra romlete bass til tight bass fra god diskant til altfor mye(oppfattes som litt skarp og skrikete).

Jeg endte opp med P3 Halo og MA Oberon 6.1 på dette høytalerparet, selv ved lavt volum hører jeg de dype tonene, drar man på ja da er det discotekfakter. Slår virkelig fra seg, forskjellen fra Cerwin Vega og Klipsch er at det puncher mye mer ut av Klipsch da det er mye bass i musikken, fordi den er så utrolig mye tightere. Det gir meg bedre musikkopplevelser.

CV er gode på å flytte luft og få ting til å riste noe som er sinnsykt morsomt i tenårene.

Broderns RF83 får det til å snø fra downlightsene i taket(støv), resultatet er et stort glis om munnen. De gir ikke inntrykk av å gi seg heller som CV gjør ved at lyden forvrenges. Spiller like klokkeklart og fint.

Kellex: Gi RF-82ne mye spilletid, de forandrer seg hele tiden under innspillingstiden!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever Parasound og Klipsch som ganske tight, men så har jeg ikke prøvd stort annet heller så min mening er vel igrunn irrelevant :P

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kellex]Har vært å skaffet meg nå RF-82 for å se hvordan Klipsch fungerer i mitt oppsett. Opplevelsen har virkelig vært for det bedre, så da blir det nok en tur på Elkjøp etter hvert og få bestilt meg RF-7 ll, RC-64 ll og evt 4x RS52 ll til kinorommet

Kan virkelig skjønne at folk er så fan av Klipsch! De har en lydkvalitet som engasjerer, og kan bare forestille meg hvordan RF-7 ll vil oppleves!!

Mk2´ene høres en del klarere og "ryddigere" ut

Hva slags effekt skal du hive på 7´erne? Og hvordan er egentlig prisen til Elkjøp kontra andre på Mk2? Visste ikke at de skaffet det engang

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Magnalf]
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Har vært å skaffet meg nå RF-82 for å se hvordan Klipsch fungerer i mitt oppsett. Opplevelsen har virkelig vært for det bedre, så da blir det nok en tur på Elkjøp etter hvert og få bestilt meg RF-7 ll, RC-64 ll og evt 4x RS52 ll til kinorommet

Mk2´ene høres en del klarere og "ryddigere" ut

Hva slags effekt skal du hive på 7´erne? Og hvordan er egentlig prisen til Elkjøp kontra andre på Mk2? Visste ikke at de skaffet det engang
    Det er først nå at Elkjøp kan skaffe MK2, så ang priser er jeg ikke sikker på enda.

Er stor fan av Yamaha, så da passet det bra at første gang jeg hørte RF-7 ll var på en RX-A3010. Har da så klart kjøpt meg RX-A3010 og er stor fornøyd!

Klipsch selgere har sagt div ang hva RF-7 bør fores med. Stereofil mener at RX-A3010 vil kontrollere RF-7ll uten problemer, mens andre mener at jeg absolutt bør skaffe en effektforsterker som kan ta seg av RF-7ll, så får Yamaha ta seg av resten i et 9.2 system. Får se når alt er på plass i det kommende kinorommet. Men vurderer noe fra Parasound..Eller Emotiva som er ganske rimelige og tydeligvis ganske populære på Klipsch.

@ MB-S124: De har fått litt over 100 timer så langt, og synes bassen er noe mer "ryddig", og kanskje noe mer detaljer i lyden. Nå vil de bare være i hus i 30 dagers tid før jeg går til kjøp av nevnte RF-7 ll, men i forhold til Dali Zensor 7 så synes jeg Klipsch RF-82 overgår på det meste til vårt bruk. Et absolutt bra kjøp innen den pris klassen.

@ Lasse_H : Så fint at du liker oppsettet! Koser oss masse der!
    Noen flere bilder i min byggetråd hvis du ønsker å ta en titt innom

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch Speakers @KlipschAudio is now following you
    Måtte nesten dele her

Side 911 av 1033 FørsteFørste ... 411 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 907 908 909 910 911 912 913 914 915 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •