Klipsch klubben - Side 905

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 905 av 1034 FørsteFørste ... 405 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 901 902 903 904 905 906 907 908 909 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste
Viser resultater 18,081 til 18,100 av 20677
    Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Var helst denne jeg tenkte på

Men støtter deg i tanken om at presence er bedre!
    Men er det noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Nå har jeg 2 stk RC-62 så får jeg prøve på dette oppsettet. Hadde opprinnelig tenkt RC-64, men gøy å prøve noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,959
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Men er det noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Nå har jeg 2 stk RC-62 så får jeg prøve på dette oppsettet. Hadde opprinnelig tenkt RC-64, men gøy å prøve noe annet.
    Du klarer det ikke med en receiver, da må du evt ha en effekt og bruke begge utgangene på denne.

Vil tro at autokalibrasjonen kan ha vanskeligheter med å kalibrere centerkanalen på en bra måte på denne måten, men skal ikke stikke kjepper i hjulene for deg ...

Så:

Vet at "Overland" her på forumet har( hadde) en løsning med to rc64 en over og en under lerret.
    "Flageborg" har vært der og kalibrert dette flere ganger, så du kan jo sende han en PM og høre om han har noe tips!

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer det ikke med en receiver, da må du evt ha en effekt og bruke begge utgangene på denne.

Vil tro at autokalibrasjonen kan ha vanskeligheter med å kalibrere centerkanalen på en bra måte på denne måten, men skal ikke stikke kjepper i hjulene for deg ...

Så:

Vet at "Overland" her på forumet har( hadde) en løsning med to rc64 en over og en under lerret.
    "Flageborg" har vært der og kalibrert dette flere ganger, så du kan jo sende han en PM og høre om han har noe tips!
    Tusen takk, PM sendt til begge :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear

Går nok bra om du er Jæ... nøye med og får til samme avstand til sweetspot fra begge centerne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon her inne som har erfaring med KSP-400? Dei ser litt artige ut å prøva i den vetle kinoen min...

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon her inne som har erfaring med KSP-400? Dei ser litt artige ut å prøva i den vetle kinoen min...
    Ja. Semiaktive med 15 tommer på siden. Mer tilbakelent en RF-serien og mindre dynamisk, men blir på den annen side aldri slitsomme. Varm, fyldig tone og gir deg lett godfot.
    I sin tid byttet jeg selv ut mine RF-63 med disse etter å ha sammenlignet de i et par uker... han som eide de før meg gjorde tilsvarende med RF-83.
    Tross semiaktiv så trives de med gode forsterkere. Tilstand avgjør mye, da de begynner å dra på åra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dei para eg har sett, har vert utan fungerande intern forsterkar, eller at den har blitt fjerna. Så reknar med at om ein skal driva dei med ekstern forsterkar, så krever dei vel eit beist av ein forsterkar. Må ein då kopla 2 kanalar til dei? At ein må ha ein på sub og ein på mellombass/diskant? At dei må ha kvar sin 2-kanals eller dela på ein 4/5 kanals?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ja, dei para eg har sett, har vert utan fungerande intern forsterkar, eller at den har blitt fjerna. Så reknar med at om ein skal driva dei med ekstern forsterkar, så krever dei vel eit beist av ein forsterkar. Må ein då kopla 2 kanalar til dei? At ein må ha ein på sub og ein på mellombass/diskant? At dei må ha kvar sin 2-kanals eller dela på ein 4/5 kanals?
    Du, er jammen ikke sikker på hvordan "de" har valgt å gjøre dette. Men regner med at de har anskaffet en ganske ordinær subforsterker og koblet den inn der den gamle var. Hvordan dette fungerer.. tja.
    Hvis de gamle forsterkerne er fjernet, så må jo de nye følge med i prisen...seff... de var jo levert med forsterkere orginalt.

På de orginale så er det uansett for "bassen" en rca inngang for sub signal fra reciever samt en single ended for vanlig linjesignal fra forforsterker via feks y-ledd.... begge med hver sin seperate level-pot.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er eit eller anna med desse høgtalarane som gjer at eg alltid har hatt lyst å prøva dei, sidan eg såg eit par til salgs for første gong. Om eg hadde likt dei, eller om dei passar inn på min 294cm vegg, har eg derimot ingen aning om...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller veldig bra. Hadde mine i 12-13 år. Solgte dem for et par mnd. siden pga. kjøp av Palladium. Fungerer veldig bra i små rom også.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til hvordan jeg kan få tak i ett stk element RC64 (mkI)? Helst ikke via Audiocompaniet på noen måte.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Tips til hvordan jeg kan få tak i ett stk element RC64 (mkI)? Helst ikke via Audiocompaniet på noen måte.
    Har du sjekket e-bay? Noen av di som selger Klipsch der kan også ha ellementer liggende i tilfelle skade under post osv
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,959
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempet kassene i RF62mk2 med eggekartong, hele veien fra bunn til topp, samt eggekartong rundt hornet oppe istedet for den ulla som er der fra før..
    Etter tips fra Haakon Rognlien, kjører jeg nå mere toe inn og med mm nøyaktighet..

Hadde egentlig tenkt å bytte internkabling, men begynner VIRKELIG å bli fornøyd med lyden nå!! En BILLIG oppgradering imo!! Stillere på stille partier, tørrere bass; mulig noen synes den hadde blitt litt tammere, men den er der, bare at kassene ikke spiller like mye med!

Funderer på bitumen plater på hornet, men synes også hornet er roligere allerede?! Så er jaggu ikke sikker på jeg gidder!

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempet kassene i RF62mk2 med eggekartong, hele veien fra bunn til topp, samt eggekartong rundt hornet oppe istedet for den ulla som er der fra før..
    Etter tips fra Haakon Rognlien, kjører jeg nå mere toe inn og med mm nøyaktighet..

Hadde egentlig tenkt å bytte internkabling, men begynner VIRKELIG å bli fornøyd med lyden nå!! En BILLIG oppgradering imo!! Stillere på stille partier, tørrere bass; mulig noen synes den hadde blitt litt tammere, men den er der, bare at kassene ikke spiller like mye med!

Funderer på bitumen plater på hornet, men synes også hornet er roligere allerede?! Så er jaggu ikke sikker på jeg gidder!
    Eggekartong? Hva er teorien/grunnen for dette materialvalget?

Å dempe horn har jeg tidligere prøvd flere ganger. Men alltid valgt reversible løsninger og alltid gått tilbake til det orginale... pga savn av "liv".
    Endrer lyden... men ikke nødvendigvis til det bedre når den første entusiasme over annerledes lyd har lagt seg. Bare annerledes, IMO.
    Skulle dog vært interessant å se noen målinger på frekvensgang før og etter.

Bitumen på billige subber har jeg på den annen side hatt gode erfaringer med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,959
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Eggekartong? Hva er teorien/grunnen for dette materialvalget?

Å dempe horn har jeg tidligere prøvd flere ganger. Men alltid valgt reversible løsninger og alltid gått tilbake til det orginale... pga savn av "liv".
    Endrer lyden... men ikke nødvendigvis til det bedre når den første entusiasme over annerledes lyd har lagt seg. Bare annerledes, IMO.
    Skulle dog vært interessant å se noen målinger på frekvensgang før og etter.

Bitumen på billige subber har jeg på den annen side hatt gode erfaringer med
    Da altså ikke eggekartong som i papp, men som dette: ( se nederst..)

Jeg tror jeg slår meg til ro med slik det er nå.. Det eneste jeg lurte på var å oppgradere internkabling.. men egentlig er jeg temmelig fornøyd!

Som sagt så synes jeg det spiller med mere "ro", klipsch kassene har ikke vondt av litt mere demping, selv om de er slik fra fabrikk. i mitt hode vil denne typen demping jeg har brukt, bryte opp bølgene i kassen. Om det er positivt på en kurve etc har jeg liten nytte av Jeg kjørte autokalibrering etterpå, og den var stort sett lik.. Ingenting dramatiske forskjeller iallefall!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til en grei reciver til rf-82 mk1 til en konfermant? Helst til 5-6k?
    Tenker det og en svs subb. (sb12-nds eller pd-12nds?) Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Noen som har tips til en grei reciver til rf-82 mk1 til en konfermant? Helst til 5-6k?
    Tenker det og en svs subb. (sb12-nds eller pd-12nds?) Takker for svar
    Jeg lånte en onkyo 709 til mine rf82 mk1. De hammret noe brutalt på den trengs ikke sub til film med rf82, når de får litt power:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ducos
    Jeg lånte en onkyo 709 til mine rf82 mk1. De hammret noe brutalt på den trengs ikke sub til film med rf82, når de får litt power:-)
    Den så jo bra ut, dyr var den heller ikke
    Men jeg har ikke tenk å ha surround her oppe, så trenger jeg egentlig receiver?
    Får man ikke bedre lydkvalitet for en stereoforsterker til samme pris, uten alle disse funksjonene som den receiveren har?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,959
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Den så jo bra ut, dyr var den heller ikke
    Men jeg har ikke tenk å ha surround her oppe, så trenger jeg egentlig receiver?
    Får man ikke bedre lydkvalitet for en stereoforsterker til samme pris, uten alle disse funksjonene som den receiveren har?
    Skal du ikke ha surround, trenger du ikke sub med 82. De spiller nok bass til de fleste.

Vil anbefale deg en Abrahamsen v2. Da har du en stereoforsterker du kan bygge videre på om du ville ha surround etterhvert, denne har HT inngang så du kan bruke den som effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke ha surround, trenger du ikke sub med 82. De spiller nok bass til de fleste.

Vil anbefale deg en Abrahamsen v2. Da har du en stereoforsterker du kan bygge videre på om du ville ha surround etterhvert, denne har HT inngang så du kan bruke den som effekt.
    Ok, takker. Fant en v2 til 7k på brukten, og et par rf-82 til 4k. Er det greie priser?

Side 905 av 1034 FørsteFørste ... 405 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 865 875 885 895 901 902 903 904 905 906 907 908 909 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1025 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •