Klipsch klubben - Side 902

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 902 av 1033 FørsteFørste ... 402 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 892 898 899 900 901 902 903 904 905 906 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 18,021 til 18,040 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rf 62 Ii

en mnd gamle rf 62 II fikk vært med på litt festing i påsken.. nå er det en diskant som ikke virker. åssen er det med garanti?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seaholt
    Hadde etter litt fundering/lesing komt fram til eg skulle gå for en Parasound Halo A21 til mine RF-83
    Skulle til å legge inn en bestilling da eg såg at Halo A31 (3x250w) kommer neste mnd.

Spørsmålet er som følger, er det noen som meiner det er "behov" for effekt på RC-64? (har pioneer lx-83)
    Erfaringer med effekt og evt. Halo på RC-64?

Pris diff. A21 og A31 er ca 5000,-
    Såvidt eg veit krever RC-64 mykje straum for å koma i sitt rette element. Det eg har sett er at dei aller fleste veljer å køyra effekt på RC-64...

Kva kjem A31 til å kosta?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    en mnd gamle rf 62 II fikk vært med på litt festing i påsken.. nå er det en diskant som ikke virker. åssen er det med garanti?
    Driver du med sånt i påskehøytida...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med JSF Sound Systems i Drammen, han ordner ny diskant til deg. Hils fra han fra Tønsberg så får du sikkert en god pris :P tror jeg ga rundt tusenlappen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seaholt
    Hadde etter litt fundering/lesing komt fram til eg skulle gå for en Parasound Halo A21 til mine RF-83
    Skulle til å legge inn en bestilling da eg såg at Halo A31 (3x250w) kommer neste mnd.

Spørsmålet er som følger, er det noen som meiner det er "behov" for effekt på RC-64? (har pioneer lx-83)
    Erfaringer med effekt og evt. Halo på RC-64?

Pris diff. A21 og A31 er ca 5000,-

Jeg hadde rc64 med pioneer vsx 1016, ax10ais og sc lx71.. de to sistnevnte klarte ref nivå helt greit så det kommer litt an på hvilket volum og hvort stort rom du har å fylle..

Alt spiller bedre, mer kontrollert og dynamisk og ikke minst høyere med mer effekt, men om du splitter på 80hz så synes jeg ærlig talt ikke forskjellen opp til en Parasound 400watt mono var verdt det til det volumet jeg så film.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Hei igjen! Som jeg har spurt om råd om tidligere, så skal jeg selge Music Angel'en jeg driver mine RF-62 MKI med, og kjøpe meg en god transistorforsterker.
    Så er spørsmålet; Hva skal jeg kjøpe?
    Er ute etter en forsterker som får fram den skikkelige gode lyden i høyttalerne, og som kan drive de veldig bra effektmessig, så langt det er mulig med tanke på pris.

Har derfor sett på litt forskjellig, og lurer på hva dere ekspertene synes om disse?

*Electrocompaniet ECI-2
    *ABRAHAMSEN V 2.0'
    *Vincent SV-233.

Hva tror dere?
    Det ble tilslutt Electrocompaniet ECI-2! Fikk den for 2200 kr, så kan ikke klage på det! Hvordan tror dere denne vil bli i forhold til MA'en? ECI-2 er vel ikke like kraftig?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    Ikke garanti på sprengte elementer. Nytt må nok bestilles fra importøren. Enten har du spilt usannsynlig høyt, eller matet de for dårlig, for skal litt til å knekke disse hornene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som er på forsterkerjakt kan jeg anbefale en lytt til Primare I22. Hadde en på hjemlån her igår. Varm, tilbakelent å fyldig lyd. Roet toppen noe veldig, ikke tegn til lyttetretthet. Enormt tung og svulstig bass, å krefter i bøtter og spann. Jeg har aldri dratt på mer volum her hjemme enn med denne i hus. Syk opplevelse.

Var litt skeptisk til den da dette vistnok er en klasse d konktruksjon av et eller annet slag. Men den var tunet veldig varmt og svulstig og var utrolig behagelig å høre på. Ikke ble den spesielt varm heller.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV boden i sverige

Hei er det noen som har handlet Klipsch fra TV boden i sverige før ?
    Noen som har noen erfaring av å handle med de ?
    Sendte en mail til de her om dagen for å høre på prisen på et par med Rs 52 II.
    Fikk mail tilbake om at de solgte de for 3795 svenske. Det er jo drit billig.
    Har ikke sett RS 52 til under 6000 kr her i norge. Hvertfall ikke på nettet.
    Man får vel nesten ikke Rs 42 til den prisen i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bare glem hele inlegget

Fikk en ny mail, og det var pr stykk prisen var. Det var jo nesten for godt til å være sant.hehe. Da var det jo ikke noe billigere i det hele tatt

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min RC-64 i ca 4 måneder nå men den er langt fra innspillt, skulle vel egentlig spillt mer musikk på den.
    Er det rundt 400 timer den trenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Rognlien"klipsch guru" regner 1 kw/h. dvs 1000 watt inn i en time. Har du 500w= 2 timer osv...

koble receiver til 7 channel stereo og fyr på!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Tror Rognlien"klipsch guru" regner 1 kw/h. dvs 1000 watt inn i en time. Har du 500w= 2 timer osv...

koble receiver til 7 channel stereo og fyr på!
    Jeg bruker som regel 7ch enhancer, men det har vel ingenting å si. Begynner å løsne litt nå når jeg får spillt musikk, noe klaging fra naboer da ''du liker godt å spille musikk hører jeg''

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Da kan jeg endelig melde meg inn her etter å ha fått bestilt et par RF - 82!

Gleder meg virkelig når disse kommer! Bilder kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger SERIØST HJELP med RF-63

Hei,
    Etter lang tid uten å oppnå ønska resultat håper jeg på at noen kan hjelpe en frustrert klipsch eier.

Problem:
    Har i dag RF-63 høytalere som jeg ikke får god lyd ut av. Får mye diskant og mellomtone, samt volum. MEN LITE BASS. kan skru lyden så høyt at det blir ubehagelig men bass øker ikke med volumøkning.

Litt teknisk:
    Har bruk RF-63 sammen med music angel, Rotel RA-06SE, Rotel RA-06SE sammen med Rotel RB-1092, Pioneer vsx til 16.000, Pioneer vsx sammen med en Primare A-30.3. Ingen av disse sammensetningene låter bra.
    Laget hjemmelagde akkustikk plater av Rockwool og satt på første og annen refleksjon. Tykt teppe på gulv. Vanlige høyttaler kabler til under 1000 lappen.

Litt historie:
    Hadde oppsettet mitt i en kjellerstue som var kun 1.90 til taket, og fikk melding om at dette helt klart var problemet. Her ble de spilt inn kontinuerlig i 2 uker på lavt volum, for så medium i 2 uker. Har i dag ca 500 timer +++
    Flyttet så anlegg til 40m2 stue med 2.4m takhøyde, med samme resultat.
    Flyttet så hus og testet med samme resultat.

Selvfølgelig små forskjeller men i hovedtrekk labert.

RF-63 ble kjøpt på Resonans i Stavanger for nå 2 år siden og de mente helt klart at jeg måtte kjøpe en solid effekt forsterker (derav Primare A-30.3)
    Når jeg fortsatt hadde problemer fikk jeg litt sur beskjed om at jeg måtte kjøpe en skikkelig forsterker (helst av dem) For jeg måtte skjønne at Klipsch ikke kom til sin rett før de hadde en 300-500W effekt forsterker Skaffet meg så Rotel 1092. men dette endret ingenting.

Resonans sto på sitt at det var mangel på bra (les dem sitt) utstyr og ingenting i veien med høyttaleren.

Jeg har da hørt klipsch spille både snilt og tøft uten massive forsterkere, så nå begynner jeg å bli frustrert.

Er det en enkel måte å teste om det er noe i veien med RF-63?
    Hva er en god forsterker kombinasjon (surround / stereo) ?
    Skal ikke en høyttaler låte bra fra dag en for så å bli bedre etterhvert som de spilles på?

Jeg har sikkert gjort mange blemmer, så nå legger jeg hode på stabben å håper på litt hjelp fra forumet. Bor nå rett utenfor Drammen

mvh
    Pettersen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pettersen
    Hei,
    Etter lang tid uten å oppnå ønska resultat håper jeg på at noen kan hjelpe en frustrert klipsch eier.

Problem:
    Har i dag RF-63 høytalere som jeg ikke får god lyd ut av. Får mye diskant og mellomtone, samt volum. MEN LITE BASS. kan skru lyden så høyt at det blir ubehagelig men bass øker ikke med volumøkning.

Litt teknisk:
    Har bruk RF-63 sammen med music angel, Rotel RA-06SE, Rotel RA-06SE sammen med Rotel RB-1092, Pioneer vsx til 16.000, Pioneer vsx sammen med en Primare A-30.3. Ingen av disse sammensetningene låter bra.
    Laget hjemmelagde akkustikk plater av Rockwool og satt på første og annen refleksjon. Tykt teppe på gulv. Vanlige høyttaler kabler til under 1000 lappen.

Litt historie:
    Hadde oppsettet mitt i en kjellerstue som var kun 1.90 til taket, og fikk melding om at dette helt klart var problemet. Her ble de spilt inn kontinuerlig i 2 uker på lavt volum, for så medium i 2 uker. Har i dag ca 500 timer +++
    Flyttet så anlegg til 40m2 stue med 2.4m takhøyde, med samme resultat.
    Flyttet så hus og testet med samme resultat.

Selvfølgelig små forskjeller men i hovedtrekk labert.

RF-63 ble kjøpt på Resonans i Stavanger for nå 2 år siden og de mente helt klart at jeg måtte kjøpe en solid effekt forsterker (derav Primare A-30.3)
    Når jeg fortsatt hadde problemer fikk jeg litt sur beskjed om at jeg måtte kjøpe en skikkelig forsterker (helst av dem) For jeg måtte skjønne at Klipsch ikke kom til sin rett før de hadde en 300-500W effekt forsterker Skaffet meg så Rotel 1092. men dette endret ingenting.

Resonans sto på sitt at det var mangel på bra (les dem sitt) utstyr og ingenting i veien med høyttaleren.

Jeg har da hørt klipsch spille både snilt og tøft uten massive forsterkere, så nå begynner jeg å bli frustrert.

Er det en enkel måte å teste om det er noe i veien med RF-63?
    Hva er en god forsterker kombinasjon (surround / stereo) ?
    Skal ikke en høyttaler låte bra fra dag en for så å bli bedre etterhvert som de spilles på?

Jeg har sikkert gjort mange blemmer, så nå legger jeg hode på stabben å håper på litt hjelp fra forumet. Bor nå rett utenfor Drammen

mvh
    Pettersen
    Her må det være romrelatert.. For da jeg hadde rf63 fikk jeg SYKT bass, selv med rimelige receivere.. Hvor stor avstand har du til bakvegg ?
    og er rommet rektangulert ellers?
    Edit: Du har sett og hørt det er bevegelse i alle elementene?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være at ene ht spiller i motfase?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Her må det være romrelatert.. For da jeg hadde rf63 fikk jeg SYKT bass, selv med rimelige receivere.. Hvor stor avstand har du til bakvegg ?
    og er rommet rektangulert ellers?
    Edit: Du har sett og hørt det er bevegelse i alle elementene?

Takker for tilbakemelding.
    Alle elementer beveger seg. Virker som det er lyd i alle.
    Dette Rommet er rektangulert med skråvegg i bakkant mot lytteposisjon.
    Variert avstand til vegg fra 20cm til rundt 70cm.
    Er nå i nytt hus og i tredje rom, samme resultat.

Får bare ikke fylde og godlyd.

Mvh
    Pettersen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pettersen
    Takker for tilbakemelding.
    Alle elementer beveger seg. Virker som det er lyd i alle.
    Dette Rommet er rektangulert med skråvegg i bakkant mot lytteposisjon.
    Variert avstand til vegg fra 20cm til rundt 70cm.
    Er nå i nytt hus og i tredje rom, samme resultat.

Får bare ikke fylde og godlyd.

Mvh
    Pettersen
    Hmm.
    rommet ser jo greit ut egentlig..Er det mye mer bass i hjørnene?

Jeg ville som Skallen skriver prøvd å sett over kabler igjen, sånn at det ikke er motfase.. Og er det ikke det; så prøver du å koble dem i motfase for å se om det kan hjelpe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Kan det være at ene ht spiller i motfase?
    Det ble sjekket ganske tidlig, men jeg skal sjekke en gang til 8)

Mvh
    Pettersen

Side 902 av 1033 FørsteFørste ... 402 762 772 782 792 802 812 822 832 842 852 862 872 882 892 898 899 900 901 902 903 904 905 906 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1002 1012 1022 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •