Klipsch klubben - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 90 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    i tillegg vil man som oftest dele centeren som SMALL ( selv rc 64..) og da slipper man problemet med utfasing i større grad siden man bassen som regel blir rutet til sub / fronter.

Det er ingen tvil om at man kan dra sinnsykt mye utav en rc 64! men den spiller ikke dårlig selv om man ikke forer den med sinnsyke mengder watt..!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    i tillegg vil man som oftest dele centeren som SMALL ( selv rc 64..) og da slipper man problemet med utfasing i større grad siden man bassen som regel blir rutet til sub / fronter.

Det er ingen tvil om at man kan dra sinnsykt mye utav en rc 64! men den spiller ikke dårlig selv om man ikke forer den med sinnsyke mengder watt..!
    Jeg har satt den til small, med delefrekvens på 60 hz.
    Men det er jo spesielt i mellombass området den virkelig sparker i fra.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC62 er en meget god center, selv i rom på rundt 15-20kvadrat, helt klart at man får mer ut av RC64 når man har et enda større rom, og at den da får utnyttet potensiale i prosent, mye bedre

MEN; når jeg testet RC62 VS RC64 i mitt eget oppsett, da jeg hadde Klipsh på ca 25 kvadrat, samt nå ¨når jeg har ca 17kvadrat - var det ingen som helst tvil om at RC64 spilte tydelig BEDRE enn RC62, uavhengig av størrelsen på rommet!

-Jeg hadde råd til begge, og mener klart at det var såpass god forskjell at jeg valgte RC64 - Begge gangene! (vel vitende om at hvis jeg en gang får et større rom - så takler i tillegg RC64 dette enda bedre enn hvis jeg hadde valt RC62...)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min marantz setter alltid rc64 som large når jeg kjører audyssey og jeg lar det alltid stå slik da deling til sub uansett går på 60 hos meg, synes dette spiller meget bra hos meg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører large på alle høyttalere her også, YPAO vil ha det slik og det låter best IMO 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare når høytaleren står i "small" at delingen blir hvor du har satt delefrekvensen (eks 80hz?)

har alltid trodd at hvis den står i "large" så spiller den høytaleren helt ned, uavhengig av at delefrekvensen da står på 80hz..

Setter man derimot i "small" så spiller den bare ned til aktuell delefrekvens?

Audyssey hos meg vil ha absolutt alle høytalere til Large, men siden RC64 ikke akkurat spiller ned i 20hz, deler jeg den på 60-80hz og i "small"

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drømmeforsterkere til klipsch RF serien

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=51830
    noe av det beste enn kan bruke på RF serien til latterlig lav pris,dette er skikkelig highend som ville kostet over 40000.-her i norge

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Er det ikke bare når høytaleren står i "small" at delingen blir hvor du har satt delefrekvensen (eks 80hz?)

har alltid trodd at hvis den står i "large" så spiller den høytaleren helt ned, uavhengig av at delefrekvensen da står på 80hz..

Setter man derimot i "small" så spiller den bare ned til aktuell delefrekvens?

Audyssey hos meg vil ha absolutt alle høytalere til Large, men siden RC64 ikke akkurat spiller ned i 20hz, deler jeg den på 60-80hz og i "small"
    Jepp, du har helt rett, står den som Large spiller den hele veien ned, og står den som Small så deles de laveste frekvensene bort...

Du trenger ikke være redd for å gi RC-64 lave frekvenser, funker fett hos meg ihvertfall 8)

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Visst noen skal selge små klipsch gulvstående eller klipsch rb 81 så si ifra folkens
    Har ikkje du nok Klipsch etter kvart? Håper du er nøgd med kjøpet, i alle fall.

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Har ikkje du nok Klipsch etter kvart? Håper du er nøgd med kjøpet, i alle fall.
    Har endel klipsch nå ja
    Men føler jeg mangler det lille ekstra,men tror det hjelper med en liten rask sub. Takk for handelen! er veldig fornøyd og spillte over all forventning.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jepp, du har helt rett, står den som Large spiller den hele veien ned, og står den som Small så deles de laveste frekvensene bort...

Du trenger ikke være redd for å gi RC-64 lave frekvenser, funker fett hos meg ihvertfall 8)

ved Large, ruller center kanalen av altfor tidlig hos meg, ved deling på 60hz, tar subben over når RC64 begynner å få problemer nedover i registeret:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet den billigeste plassen og få en RC-64 på ?

Er ebay noe fordel ? eller norsk/svensk markede som er værdt og satse på?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på klipsch rf 35 og rf 82?
    Mulig dette står her en plass,men spør forde. Takker for alle svar på forskudd!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Hva er forskjellen på klipsch rf 35 og rf 82?
    Mulig dette står her en plass,men spør forde. Takker for alle svar på forskudd!
    RF-82 er kun ny utgave av 35, eigentleg, same med RF-25 = RF-62. Har ikkje testa sjølv, men den forrige serien er slik eg har skjønt det litt meir frampå enn den nye, som har litt betre allround-eigenskapar.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rb-81

Hei var på vei til å kjøpe noe i gaten RF-82/63 eller aller helst RF-5, men det riktige kjøpet dukket aldri opp og nå er jeg iferd med å flytte inn til byen og jeg begynner å frykte at jeg aldri får utnyttet potensialet som ligger i disse store, brutale gulvstående høyttalerne.
    Jeg begynte å tenke på mindre mer siviliserte høyttare som XTZ 99.36/25 og fler. Så plutselig slo det meg at RB-81 kanksje er det jeg leter etter? Klipsch sine talenter i en mindre innpakning, lettere å plassere pga front firing port og lavere pris. Noen med en kommentar til dette? Tenkte å kombinere dette med enten SVS SB12 eller Klipsch RSW subber.

Er det f.eks mulig å henge disse rett på veggen? Sette dem på en hylle vil også være en mulighet. Trenger jeg enorme stativer kan jeg egentlig like godt ha gulvstående plassmessig.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-81 er nok et veldig godt valg. og ja de kan henges på veggen
    De spiller bedre enn mann kunne tro med tanke på størrelse. Anbefaler desse med det sterkeste Klipsch subber er veldig morsome etter det jeg har hørt,men svs er heller ikke et dumt valg. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par RF-52 på vei i posten å lurer på et par småting...

Hvor mye forsterker kraft må til for å få god kontroll på dem ?
    Hvilke forsterker merker matcher best til Klipsch ?
    Hvordan er spredningen på dem, fordel med litt toe inn i ett rent stereo oppsett eller ikke ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Har et par RF-52 på vei i posten å lurer på et par småting...

Hvor mye forsterker kraft må til for å få god kontroll på dem ?
    Hvilke forsterker merker matcher best til Klipsch ?
    Hvordan er spredningen på dem, fordel med litt toe inn i ett rent stereo oppsett eller ikke ?
    Den h/k`n du har holder fint.
    Ellers så rundt 150w - 200w holder lenge på de.

Stereo eller surround ?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigare med bra strømforsyning enn mange watt. Har ellers sjølv tidlegare brukt H/K(970)+Klipsch, og var nokså nøgd med den komboen.

Har hatt mest suksess med ein del toe-in på både RB-61 og RF-62, men dette kjem jo heilt an på både rommet og eigne preferansar. Prøve seg fram er einaste løysinga.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde jeg gå for rb61 eller 81 til bakht?

sammen med rf82!

Side 90 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 590 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •