Klipsch klubben - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 9 av 1033 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 1009 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 20659
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffervu
    Problemet er at jeg mest sannsynlig må bestilel høytalerne over nett (komplett.no var plana) og det er ikke så lett å få prisavslag derifra.
    Jeg har en gamme 12" sub fra sony som også er moden for utskifting og jeg har planer og å kjøpe en ny. Vet ikke helt hva jeg skal gå for men tenkte noe i prisklassen 3-4k.

Edit: skal flytte om 2-3 år så er ikke så lett og si hvor stort rom de skal inn på da :/

Edit 2: Kan vel være lurt å ta meg en kjøretur opp til trondheim og høre hva de sier på tonart og får å høre forskjellene selv selv om det blir dyrt å kjøre dit :/
    Prøv å ring audiocompaniet og hør om det er monn for noe avslag på en komplett pakke, audiocompaniet er importør av klipsch så er det noen som bør ha monn for avslag så er det nok de

Jeg tør ikke å påstå noe om hva som høres best ut av RF-52/62 siden jeg ikke har hørt de, men hvis du tenker på å være fornøyd i fremtiden ville jeg nok anbefalt deg å kjøpt RF-62 (dvs de største du har råd til)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffervu
    Vel, jeg får ikke noe problem med å trekke høytalerne 50 cm ut fra veggen, det vil fortsatt være god plass. rommet er vel 3m bredt og litt over 4m langt uten hinder osv :P Har desverre ingen lokale forhandlere av Klipsch i nærheten så får ikke lånt med meg hjem. Bor i molde :/
    Tviler på at noen av de høyttalerne du ser på vil ha store problemer med å fungere i rommet, men det skal sies at et par RF52 vil gjøre seg veldig godt om du også har tenkt å skaffe deg ny subwoofer i tillegg.

Hva skal du bruke til å drive dette?

Har du sett på XTZ sine subwoofere (?), de har en del gode løsninger i budsjettsegmentet:

XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    første effektforsterker nærmer seg nå, Halo A23 ligger på posthuset i Ålesund å venter til i morgen, for vel bruke denne noen dager på fronter mens jeg venter på A21 :P venter spent på parasoundene er i hus

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere Klipsch-eksperter:

Er dette merket noe å gå for når jeg vil ha ett stereoanlegg som spiller med mye trøkk i bassen, masse dynamikk og kraft, men samtidig spiller pent?

Jeg må ha noe som spiller bra og passer til rock, pop, techno, dance og den slags.

Hører også litt rolig musikk som Josh Groban og sånne ting så bare en fordel om det spiller bra på dette også.

Trenger tips=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Tviler på at noen av de høyttalerne du ser på vil ha store problemer med å fungere i rommet, men det skal sies at et par RF52 vil gjøre seg veldig godt om du også har tenkt å skaffe deg ny subwoofer i tillegg.

Hva skal du bruke til å drive dette?

Har du sett på XTZ sine subwoofere (?), de har en del gode løsninger i budsjettsegmentet:

XTZ 99 W10.16 Pianolakk
    Skal ha en rx-v1900 i første omgang til å drive alt, får se senere om jeg skal skaffe meg en effektforsterker, men har ikke råd til alt i første omgang.

Har sett mest på XTZ sine subwoofere ja, fine priser og de har jo fått god kritikk så regner med at det blir en av de.

Sliter litt med å bestemme meg om jeg skal ha rf-52 eller rf-62. Er de verd 2000 kr mer i et rom på 12-13 m2 når jeg skal ha sub i tillegg? Har ikke fått hørt forskjellen selv og det blir vanskelig å få hørt det, må i så fall reise til trondheim noe som vil koste like mye som prisdifferansen er på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et spørsmål til Klipsch-gutta:

Rett og slett - hvilken er best - RF63 eller RF 82 ?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Her er et spørsmål til Klipsch-gutta:

Rett og slett - hvilken er best - RF63 eller RF 82 ?
    RF63 blir regnet som en god del bedre enn RF82, hvis du da har rom til det. Hvis du skviser dem inn i ett rom på 10 kvaderat og heller ikke bruker en strømsterk effektforsterker kan vel resultatet bli verre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    RF63 blir regnet som en god del bedre enn RF82, hvis du da har rom til det. Hvis du skviser dem inn i ett rom på 10 kvaderat og heller ikke bruker en strømsterk effektforsterker kan vel resultatet bli verre.
    Bedre på hvilke måter ?
    Det jeg selvfølgelig tenker på er 2x8" vs 3x6,5".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagt med en gang. Jeg har ikke hørt RF 63. Men jeg tror og forestiller meg den er litt mer hard en 82, 62. Men den har bedre kabinett og bedre delefilter, og bedre horn tror jeg. Tror du må høre den selv og gjøre deg opp en mening.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

RF serien er kresne på plass og elektronik.
    RF63 burde stå i et rom på minst 30m2 for og få utnyttet den fult ut
    RF83 burde minst ha 40m2 rundt seg og i tilegg så burde de stå minst 60cm fra bak/sidevegg.
    Tror det er mange som bruker feil elektronik til disse.Klipsch(horn) trives helt klart best med rør,Copland,Jolida og Audio Note er vel noen eksempel.
    Tar dere en titt på Klipsch tråden på hifisentralen så ser dere at de fleste bruker rør.
    Jeg prøvde mange transistorforsterkere på mine RF7 og det var først for noen dager siden jeg hørte Klipsch slik jeg aldrig før har hørt de og det var med rør,en helt annen verden

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ganske mange som er fornøyde med resultatet ved å bruke transistorer i Yamaha innpakking, jeg er en av de.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Det er da ganske mange som er fornøyde med resultatet ved å bruke transistorer i Yamaha innpakking, jeg er en av de.
    sier ikke noe på det men tror de fleste som har Klipsch og som kjører transistorer ikke har hørt Klipsch sitt fulle potensiale

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    sier ikke noe på det men tror de fleste som har Klipsch og som kjører transistorer ikke har hørt Klipsch sitt fulle potensiale
    Det ville absolutt vært spennende med en side-om-side test med trans/rør ja, for å se om jeg hører noen forbedring.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer det med bi-amping på Klipsch egentlig?

Alle høyttalerne i RF-serien er jo så vidt jeg har forstått to-veis?
    Og i RF63 sitt tilfelle da så vil den nederste terminalen drifte tre 6.5"-whoofere mens den øverste er tilkoblet hornet?

Ser for meg at hvis man feks har ett flerkanals effekttrinn eller identiske stereo-trinn så vil ikke diskanthornet alene trekke så voldsomt mye strøm? Så spørsmåket er vel; vil det ha noe mye for seg effektmessig å biampe egentlig?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Hvordan fungerer det med bi-amping på Klipsch egentlig?

Alle høyttalerne i RF-serien er jo så vidt jeg har forstått to-veis?
    Og i RF63 sitt tilfelle da så vil den nederste terminalen drifte tre 6.5"-whoofere mens den øverste er tilkoblet hornet?

Ser for meg at hvis man feks har ett flerkanals effekttrinn eller identiske stereo-trinn så vil ikke diskanthornet alene trekke så voldsomt mye strøm? Så spørsmåket er vel; vil det ha noe mye for seg effektmessig å biampe egentlig?
    RF-52, RF-62, RF-82 etc. er vel såkalt 2.5veis system hvor man har en dedikert bass. en kombi bass/mellomtone og en diskant. Jeg vil _tippe_ at i RF-x3 konfigurasjonene har man to bass, en dedikert mellomtone og en diskant, hvorav terminal/delefilter splitter to bass mot mellomtone+diskant.
    Hvordan det splittes på RF-x2 blir vel en bass og bass/mellomtone+diskant ?
    Dette er mye synsing fra min side, etter googling så sier de fleste sider at RF-82 er en to-veis konstruksjon faktisk.
    EDIT: Jøss, RF-63 er også listet som to-veis ja.. Har noen fakta med Klipsch-kilder f.eks? Jeg finner ikke noe på Klipsch sine sider selv.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    EDIT: Jøss, RF-63 er også listet som to-veis ja.. Har noen fakta med Klipsch-kilder f.eks? Jeg finner ikke noe på Klipsch sine sider selv.
    Det eneste jeg har funnet er på 63 sin side, hvor det bare står at den er bestykket med 3 6.5" whoofers.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at hele refrence serien er 2-veis, bortsett fra RC64 som 2 1/2-veis.

Noen som ikke er enig?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant svar selv.....

Klipsch delefrekvenser:

RF52 1900HZ
    RF62 1800HZ
    RF82 2000HZ

RF63 1700HZ
    RF83 1650HZ

RC52 1400HZ + 1600HZ
    RC62 1150HZ + 1650HZ
    RC64 1150HZ + 1800HZ

Dvs. Alle er 2 veis, center er 2 1/2 veis.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch og rør ja :)

Bare svarer til de som hadde Rotel i starten av tråden. Jeg kan ikke få sagt det nok . Har primare pre 30 forforsterker + mcintosh 275 effekt ( rør ) på mine RF 83 nå. For å si det enkelt, kommer aldri til å gå over til transistor igjen på disse høytalerene. Ting jeg har hatt / hørt på klipsch før av effekt : Rotel, EC , Midgard Audio, Vincent hybrid , Yamaha, H/K og En litt for svak Ming da rør forsterker .

Mcintosh 275 spiller for meg i en helt annen klasse en alle de transistor forsterkerene, mye mer musikalsk. Det er jo en smaksak selvsagt, men for meg så var den varme, fyldige oppløste klangen Mcintosh 275 gav helt perfekt. Og den er kraftig atpåtil

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Fant svar selv.....

Klipsch delefrekvenser:

RF52 1900HZ
    RF62 1800HZ
    RF82 2000HZ

RF63 1700HZ
    RF83 1650HZ

RC52 1400HZ + 1600HZ
    RC62 1150HZ + 1650HZ
    RC64 1150HZ + 1800HZ

Dvs. Alle er 2 veis, center er 2 1/2 veis.
    Da gjenstår fremdeles spørsmålet mitt; hvordan er det egentlig å bi-ampe disse da det er kun diskanthornet som drives av den øverste terminalen..? Hvor mye tjener man egentlig på det effektmessig?

Side 9 av 1033 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 509 1009 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •