Klipsch klubben - Side 899

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 899 av 1033 FørsteFørste ... 399 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 895 896 897 898 899 900 901 902 903 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 17,961 til 17,980 av 20659
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for alle tips!

Her er klagemailen jeg skrev til Lefdal igår kveld:

Fornavn: Mats
    Etternavn: Ruud
    Telefon (dag): 46924078
    Nærmeste butikk: Sandvika

Beskrivelse:
    Løkeberg Gårdsvei 1. 25. mars -12

Hei!

Jeg gikk til innkjøp av et par høyttalere den 22. februar etter mye sparing. Fikk hentet produktet i Drammen og var overlykkelig, helt til jeg pakket produktet ut. Da tok lykken en rask vending; La først merke til en innpakning som så veldig uprofesjonell ut, så rett og slett ut som om noen bare hadde kastet litt isopor ned i esken og teipet igjen, men jeg tenkte ikke så mye mer over dette og fortsatte utpakningen. Da viste det seg at det ikke bare var innpakningen som ikke holdt mål, høyttalerne hadde nemlig flere riper og hakk, og så ikke nye ut! Tok snarest kontakt med dere igjen, og fikk fort klargjort at jeg skulle få et nytt par. Jeg dro derfor til min lokale butikk i Sandvika. Her ba jeg om å få returnert varen, og fortalte dem at jeg hadde fått avklart dette med kundeservice, men jeg fikk beskjed om at de kunne ikke ta ansvar for varer som var kjøpt i Drammen. Dette var bortkastet tid og energi!
    Ringte derfor til dere dagen etter og lurte på hvorfor jeg ikke skulle få returnert produktet i Sandvika.
    Dere mente naturligvis at dette ikke skulle være noe problem, siden Lefdal var Lefdal, uansett om det var lokalisert i Sandvika eller Drammen. Derfor dro jeg med nytt mot til Sandvika, hvor jeg etter nesten 1 time fikk returnert produktet og tatt opp bestilling på et nytt par. Jeg reagerte på at dette skulle ta så lang tid, men var igrunnen bare fornøyd over at det hadde ordnet seg.
    Fikk beskjed om at varen skulle komme innen 2-3 dager fra hovedlager, og så fram til å hente de nye høyttalerne etter den 4. dagen, men nei de var ikke kommet inn enda. Etter 3 ukers venting kom det endelig en melding på min telefon om at varen var klar til å hentes. Jeg ble ikke informert om hvorfor varen kom etter 3 uker og ikke 3 dager, tok bare med meg det nye paret med hjem. Fikk pakket disse ut, og igjen var ikke ting som det skulle. Det var flere bulker i pappesken, og enkelte steder var det slått hull igjennom pappen, isoporen som høyttaleren sto på i bunnen var brukket osv.
    Men igjen var ikke innpakningen noe tema, den ene høyttaleren var også nå i en kosmetisk tilstand som ikke holdt mål til et nytt produkt!
    Det er sjenerende merker på høyttalerelementene som jeg virkelig ikke setter pris på; Se bilder: http://avforum.no/forum/attachments/...2618251483.jpg

http://avforum.no/forum/attachments/...2619846814.jpg

(Har flere bilder om nødvendig!)

Og man kan i skikkelig lys se at dempingsmateriale innvendig i høyttaleren ikke er festet skikkelig. Var også flere skavanker på plastikken.
    Jeg nå vært i kontakt med flere leverandører av KLIPSCH, og snakket med erfarne KLIPSCH-brukere på flere nettforum, og kan referere til flere anbefalinger og kommentarer:

Telefonsamtale med Bassbrothers;
    "Dette er feil som ikke er akseptabelt på et nytt produkt i denne prisklassen! Et nytt par eller et kraftig prisavslag er i dette tilfelle en selvfølge!"

Råd og kommentarer fra AVforum.no (Norges største forum for lyd-interesserte):

"Det er klart du skal få feilfrie høyttalere.Her er det noe rart."

"Dersom Lefdal er seriøse og vil vera kjen for god kundeservice, tylbyr dei deg MYKJE i avslag. Dei har kasta vekk tida og pengane dine..."

"Trur du skal få ganske mye i avslag eller nye høyttalere da selvfølgelig.Vis de bildene så trur jeg detta skal ordne seg."

"Siden det er andre gang du får høyttalere med feil på synes jeg absolutt det er rimelig å kreve 50-60% i prisavslag. Kanskje det er andre her som har opplevd noe liknende å kan komme med synspunkter/forslag?"

"Gi dem så inn så øra flagrer du.. (hadde du akseptert riper i en ny bil for eks).. nytt skal være nytt.. PUNKTUM

imo
    Kai"

"Ville selv byttet di inn igjenn, eller krevd ett heftig prisavslag.

Nytt er nytt uans hvordan man vrir å vrenger på det."

Min mening:

Jeg har brukt over 5 uker på dette, det har kostet meg tid og penger jeg kunne vært spart ved å bestille fra andre seriøse leverandører som bassbrothers osv.
    Har kun opplevd dårlig service og oppfølgning hele veien, og sitter igjen med dårlige erfaringer etter kjøp hos dere! Jeg er ikke interessert i en ny runde med returnering man må krangle seg gjennom, for så å ta opp en bestilling som det tar evigheter før man mottar. Er nå i en fase i livet der skole må prioriteres høyt, da passer det veldig dårlig å måtte bruke så mye energi på dette!
    Jeg krever derfor et meget tilfredsstillende prisavslag som et resultat av å ha mottatt defekte produkter to ganger, og rett og slett altfor dårlig kundeservice!
    Har inntrykk av at kommunikasjonen mellom Kundeservice og butikkene er minimal, det er for dårlig!
    Når man har fått klargjort at man kan dra til varehus og returnere produktet smertefritt er det frustrerende og få beskjed om at det ikke er mulig når man kommer til butikk!
    Er også i en alder hvor bil ikke er noen mulighet, og har tilogmed brukt taxi for å få komme til Lefdal, da er det ikke spesielt morsomt å få beskjed om at jeg ikke får returnert varen!
    Jeg er nå fryktelig lei, og angrer fryktelig på at jeg brukte pengene mine på dere.
    Jeg er som sagt ikke interessert i et nytt produkt, da jeg av erfaring vet hva dette fører til.
    Jeg krever derimot et meget rettferdig prisavslag!

Håper dere tar dette seriøst, og for engangs skyld følger opp kundene deres på en god måte!

Ser frem til svar fra dere,

Mvh. Mats Ruud

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi det var en lang krass mail Jeg personlig hadde nok moderert meg litt mer men kan skjønne frustrasjonen din.Visst du først fikk en demomodell med skavanker og så enda ett par som sku vært nye og da selvfølgelig feilfrie,er det jo utrolig kjedelig.
    Var det skader på kabinettene også?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    303
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Da er visst jeg også på vei inn i Klipsch klubben

Messepriser 23-25 mars! 30% på Klipsch RF-82 II - FINN Torget
    Fikk mitt par i dag/kveld og har såvidt fått testet de.
    Foreløpig er jeg meget fornøyd med lyden.
    Trenger ikke skru så mye opp før det blir godlyd

Komboen med HK980 virker foreløpig bra for min del men forrandrer kanskje mening i morgen da jeg får mulighet til å presse de litt mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Det var litt av ein mail! Trur eg hadde fatta min på 3-4 linjer eller noko sånt...

Men no vil eg nok tru dei ordnar opp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-83 til salgs på torget til 10000 løp å kjøp

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Fikk mitt par i dag/kveld og har såvidt fått testet de.
    Foreløpig er jeg meget fornøyd med lyden.
    Trenger ikke skru så mye opp før det blir godlyd

Komboen med HK980 virker foreløpig bra for min del men forrandrer kanskje mening i morgen da jeg får mulighet til å presse de litt mer
    Selv har jeg Klipsch RF82mk1.. mk2 skal være endel "bedre", og jeg er utrolig fornøyd med mine mk1 modeller .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    RF-83 til salgs på torget til 10000 løp å kjøp
    Hadde eg hatt plass, hadde eg løpt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Hadde eg hatt plass, hadde eg løpt
    Må bare spre ordet! Jeg trenger penger til nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge hatt lyst på RF-83, men såvidt eg har forstått har eg for smal vegg. Så eg må sikkert nøya meg med RF-82, desverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har lenge hatt lyst på RF-83, men såvidt eg har forstått har eg for smal vegg. Så eg må sikkert nøya meg med RF-82, desverre.
    Neida, bare å slå til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal ikkje sei det ikkje fristar Men eg har berre 296cm brei vegg. Då vert det ca. 45cm ledig på kvar side av biletet. Det er jo litt trangt.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite rom er ingen begrensning, har vel en rundt 3 meter på kortsiden der ht står jeg og. spiller som bare det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikkje RF-83 meir plasskrevande enn RF-7II? Meinar eg har lest det...

Men på den andre sida, RF-83 vil vel ikkje spela dårlegare enn RF-82II på same plass, vil eg tru...

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adcom GFA-5400 Demo 2x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Noen som vet hvordan denne funker på RF82 mk1?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte om på reciverne mine siden den jeg har i stuen bare har 1 hdmi ut. Er det noen som vet hvor svak reciver det er mulig å bruke på et klipsch rf82 oppsett før det kan ta skade? har en denon avr1912 I stuen og en onkyo 808 på loftet. Det beste hadde nok vært å kjøpe ny reciver med 2 hdmi ut men har litt lite peng for tiden.

DENON AVR-1912 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Jeg vurderer å bytte om på reciverne mine siden den jeg har i stuen bare har 1 hdmi ut. Er det noen som vet hvor svak reciver det er mulig å bruke på et klipsch rf82 oppsett før det kan ta skade? har en denon avr1912 I stuen og en onkyo 808 på loftet. Det beste hadde nok vært å kjøpe ny reciver med 2 hdmi ut men har litt lite peng for tiden.

Du hører jo når forsterker gir seg,da er det bare og skru ned volumet.
    Mye tilbud ute nå,sjekk nettet etter den kraftigste og billigste 8)

O

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake i Klipschleier`n igjen.

Nylig rigget opp et sett med RF-62 II som nå skal stå å godgjøre seg i et par måneder. Hadde fra før et sett RF-52, savnet rett og slett råskapen og smekken til Klipsch spesielt på film, så nå prøver jeg meg tilbake igjen.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

Nylig rigget opp et sett med RF-62 II som nå skal stå å godgjøre seg i et par måneder. Hadde fra før et sett RF-52, savnet rett og slett råskapen og smekken til Klipsch spesielt på film, så nå prøver jeg meg tilbake igjen.
    Bytter du fra SA Matra 60 til RF62 II? Nysgjerrig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

blir bra det, alltid hatt sansen for hva rf62 leverer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin

receiver har begrensninger åkke som er det ikke kreftene så kan det være forvrengningsnivået pga utgangsimpedansen osv osv

Side 899 av 1033 FørsteFørste ... 399 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 889 895 896 897 898 899 900 901 902 903 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •