Klipsch klubben - Side 890

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 890 av 1033 FørsteFørste ... 390 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 886 887 888 889 890 891 892 893 894 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 17,781 til 17,800 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det siste der forstod eg ikkje eit kvekk av

Skal sjå om eg får tid til å testa litt i helga. Må få gjort litt i huset og, så eg får betre plass til dei.

Hehe, eg har testa litt til musikk, då med alt for mykje bass/sub berre for moro, men då er volum internt i subben satt til 0 og sub satt til +5 i receiver, som jo høyres litt vel mykje ut i forhold til kva du hadde...

Over til MKII vs MKII, så vert det utan tvil MKII ved eventuelle nye frontar og senter. Hadde sikkert blitt nøgd med MKI og, men når eg har lest meg fram til at MKII skal vera såpass mykje betre, hadde eg irritert meg over å hatt "nesten supre" høgtalarar. Og dersom MKI er lysare i toppen og litt meir tricky å få til å høyras fin ut, trur eg ikkje dei er noko for meg. SYns MKII Klipsch er nydeleg, men akkurat på grensa til at det kan bli irriterande (om det er forståeleg kva eg meiner med det).

Når det gjeld at Elkjøp sørgjer for prisdumping, syns eg det berre er flott. Det kjem oss forbrukarane til gode, sjølv om eg ser det negative momentet. Men generelt sett er priskonkurranse positivt.

Hehe.. Skal prøve å forklare:

Når du kalibrerer bruker du en THX standard; dvs at du kalibrerer anlegget til å spille 85 db, når MasterVolumet er -20, dvs at når du spiller på MV-0 så vil du spille THX referanse: 105db.
    En autokalibrasjon vil gjøre dette for deg, men det er likevel grunn til å ta bassene en runde for seg selv

Ang smak og behag på bass så er det ingen standard for hvor mye du kan øke etter en kalibrasjon, det kommer an på personlige preferanser. Noen filmer er så bassfattige at jeg glatt legger på 7-8 db på subbene, men da gjør jeg dette i receiver.

Jeg brukte også Y-ledd på mine subber, da får du økt signalstyrke med 6 db om jeg ikke husker feil så ikke bruk min verdier til noenting! Rom har også mye å si. Mine var som sagt stacket i ett hjørne i en liten leilighet som boostet bassen.
    Når jeg hadde de på hver sin side av racket i huset her, så husker jeg at jeg måtte øke en god del.

Håper dette hjalp litt, synd du bor langt vekke, skulle hjulpet deg med dette gratis, det er GØY når ting sitter!

MK2 serien har virkelig gjort noen grep i toppen som jeg setter veldig pris på. Som Magnalf sier litt over her, så har mk2 en mye bedre sammenheng i registeret over hele fjøla.
    Når det er sagt fikk jeg VEDLDIG bra resultater med alle mk1 jeg prøvde også, og jeg vil si at til prisen enkelte butikker selger de for er et KUPP!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Støtter selvfølgelig at mk2 er en real oppgradering, men i bakhøyttalerne vil du ikke høre så mye til forskjellene, foran;ja, for der er det direkte informasjon, men det er jo mest ambiante lyder som kommer bakfra..

jeg kjører relativt billige Synergy dipole bak, som jeg har hatt sammen med flere modeller med klipsch. Har ikke hatt sjangs til å høre at det er en annen serie noengang!
    Jepp, tenkte bare generelt, ikke som noe svar til han over

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jepp, tenkte bare generelt, ikke som noe svar til han over
    Generellt er jeg helt enig
    Mulig vi snakket litt forbi hverandre!:wink:

Har selv kjøpt mk2, men det var litt mer rommessige grunner til det.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke etter hva jeg har hørt. Men de "billige" modellene blir produsert der, kvalitetssikret i usa og importert. .
    Elkjøp har kjøpt opp hele restlageret av mk1, derfor dumper de prisene, ødelegger for nisjebutikker i mine øyne etc etc.
    Enig, det er synd synes jeg. Kjøp Mk2 og støtt teknologiske framskritt Hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er synd synes jeg. Kjøp Mk2 og støtt teknologiske framskritt Hehe.
    Hehe!

Mye godlyd i litt eldre og, sjesker litt på rp5 eller rf5 nydelige modeller!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zeke1983: Det forstod eg fint Takk for forklaringa!

Hehe, ja med 10 mil til næraste nabobygd er det litt utfordringar med interessen. Ikkje lett å få hjelp av forumbrukar i nabolaget, få kalibrering av PJ i eiga stove eller kjøpa utstyr over 35kg brukt. Lytta til forskjellig utstyr før eg kjøper er så godt som uaktuelt. Derfor må eg spørra som ein tulling på forumet for anbefalingar. Til no har anbefalingane gjort at eg er godt fornøyd

Når Elkjøp solgte RF-82 til 5 000, må et jo reknast for eit kupp. Sjølv om MKII er markant betre, trur eg det er å strekka det langt å kalla det "dobbelt så god". Derfor venter eg berre på prisras på MKII... Og ventar...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger eksperthjelp her jeg!

Skal sette meg opp et "stueanlegg" i stereo med Klispch Rf62 Mk2

Forsterkeralternativene står mellom Vincent SP 331 med Vincent SA-96 Forforsterker m/USB-inngang og en Hegel H100 USB Integrert forsterker!

Spiller all musikk fra mp3,Spotify og Youtube så derfor er Hegel med i vurderingen for den har innebygget konverter av bra kvalitet! Men om jeg går for Vincent kommer jeg til å bruke en liten Hegel-konverter til jobben.

Har gode tilbud på alle komponentene så det er ikke prisvurderingen det går på med rett og slett det musikalske! Hva er best på Klipsch?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks

Forsterkeralternativene står mellom Vincent SP 331 med Vincent SA-96 Forforsterker m/USB-inngang og en Hegel H100 USB Integrert forsterker!

Spiller all musikk fra mp3,Spotify og Youtube så derfor er Hegel med i vurderingen for den har innebygget konverter av bra kvalitet! Men om jeg går for Vincent kommer jeg til å bruke en liten Hegel-konverter til jobben.

Har gode tilbud på alle komponentene så det er ikke prisvurderingen det går på med rett og slett det musikalske! Hva er best på Klipsch?
    Uten tvil Vincent.Hegelen blir for lys og tamm i lyden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Mk1 vs. Mk2 her om dagen igjen, og jeg mener nå det er ganske markante forskjeller på dem to i Mk2´s favør. Den virker rett og slett mer sluttført og riktig i lydbildet. Vil anbefale folk å heller gå for Mk2 om de har råd til det

Når det er sagt, har jeg snakket med et par forhandlere bare helt random og kommet inn på temaet Klipsch, og begge to hadde sluttet å ta inn Mk2 annet enn på bestilling pga alle fløy på Elkjøp og kjøpte Mk1 "kinaimport" (altså containerlass som kommer billig fra gudveithvor" og blei solgt til pris deretter, samt via piratmarkedet. Litt synd egentlig.
    Enig i at RFmkll er langt bedre enn mkl men du tar feil ang elkjøp og klipsch.Klipsch har prøvd og komme inn på markedet men audiocompaniet er norsk importør og kom til en enighet at de kunne selge ut mkl men ikke konkurrere med nyere modeller.Elkjøp sine mkl kommer fra klipsch sitt restlager men er som det meste annet produsert i kina.Selv mine tidligere palladium ble produsert i kina

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Uten tvil Vincent.Hegelen blir for lys og tamm i lyden
    Takk for hjelpen,Vincent bestilt.......

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch burde hatt en skikkelig importør i Norge, Audiocompaniet er jo bare surr og rør fra ende til annen. Fatter ikke at folk har holdt ut med det der helt til nå igrunn. Jeg ønsker alle som vil gi dem noe konkurranse lykke og vel!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks

Ville da gått for en preamp + RØR forsterker helt klart om det er dedikert til ren musikk lytting :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch burde hatt en skikkelig importør i Norge, Audiocompaniet er jo bare surr og rør fra ende til annen. Fatter ikke at folk har holdt ut med det der helt til nå igrunn. Jeg ønsker alle som vil gi dem noe konkurranse lykke og vel!
    De har hatt perioder med mye surr, lettest å få tak i dem på tlf egentlig..

De er jo entusiaster så på en måte ville det vært synd om de forsvant, men litt bedre oppfølging skader jo ikke!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ville da gått for en preamp + RØR forsterker helt klart om det er dedikert til ren musikk lytting :-)
    +1, men nå er jo vincenten en hybrid da!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1, men nå er jo vincenten en hybrid da!

på grensen til godkjent den :-p hehe
    godt med strøm til og drive 62.

For sent og foreslå Emotiva nå vel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på grensen til godkjent den :-D hehe
    Hehe, tror Kane kjørte den en stund med bra resultat..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,256
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når han har youtube som kilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser rf-82 mkI og rf-62 mkII koster like mye. Hva bør jeg satse på?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vanquish
    Ser rf-82 mkI og rf-62 mkII koster like mye. Hva bør jeg satse på?
    Du vil få mer trykk fra 82 men bedre lydkvalitet på 62.Hadde selv tatt 82 hvis det kun er til filmbruk og 62 til musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du vil få mer trykk fra 82 men bedre lydkvalitet på 62.Hadde selv tatt 82 hvis det kun er til filmbruk og 62 til musikk
    Vil bli brukt like mye til begge deler.

Side 890 av 1033 FørsteFørste ... 390 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 886 887 888 889 890 891 892 893 894 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •