Klipsch klubben - Side 889

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 889 av 1034 FørsteFørste ... 389 749 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 885 886 887 888 889 890 891 892 893 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 17,761 til 17,780 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Skal prøva å stacka to av dei i hjørna der eg hadde den første i løpet av helga. Sjå om det speler ein del betre med berre dei to i sving. Den bakerste har eg av no. Men ville trudd at med ein i hjørna slik eg hadde, og med ein ny på andre sida, skulle det lett gi mykje betre lyd.

Oi, trudde DB-målar var mykje dyrare eg. Er det då berre å spela same sinustone, måla volumet med den, og prøva forskjellig plassering til eg når best trykk?

Planen for rommet nede var i utgangspunkter å ha RF-83 eller RF-7II, men på grunn av pipa og ei trapp eg ikkje får flytta, vert det litt mindre plass. Å oppgradera frå Rb-81 til RF-62 er uaktuelt. Då brukar egN heller pengane på noko anna. Frå RB-81 til RF-82, veit eg ikkje korleis det vil opplevast. Eg har jo plenty med bass, med 5 subbar, så det er jo kanskje ikkje så viktig å få meir av.
    Ikke mest trykk, men korrekt trykk.

Stiller i utgangspunktet (fase 0) volumet til sub har lik volum som høytaler har (i Mb -20 feks) dette med kun subben. Deretter skal sub ilag med fronter måles og da skal fase justeres til du får 6db ekstra (enn sub alene)
    Etter dette måles KUN sub igjen og VOLUM økes 5db.

Da er normalt sett et greit utgangspunkt nådd.
    Prøv deg litt frem med hvilken hz (Sinus) du justerer fase for å sjekke når kurven blir best.

Samme måte å justere de øvrige subbene, bare husk at kun 1 sub er på og justeres av gangen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komlo:

80/ 50 hz er normalt den hz man bruker når man stiller inn fase. . sjekk hvilken som gir best/minst utslag, mulig det finnes utfasinger eller stående hz akkurat rundt der. .
    Jeg har f. eks en veldig gain rundt 48 hz og skikkelig dip rundt 80, ergo justerer jeg rundt 55 hz slik at jeg treffer "normalen" i rommet. .

Som cv skriver : Sett subbene der du vil, i hjørnet/ foran , da vil fasen sannsynligvis være best på 0, og da spille på lag med frontene.

Man oppnår 6 db økning, optimalt,fra hver sub man legger til. .men oftest rundt 3-4-5 db..
    Etter kalibrering legger du bare til i receiver ønsket økt db!

Hellnoobs guide her på forum er bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Det høyrtes ikkje så vanskeleg ut. Får nesten få tak i ein DB målar og prøva litt... Treng sikkert hjelp når eg held på, då eg tar sånne ting litt seint.

Har no satt to stk. oppå kvarandre i hjørna framme og ein på den andre sida. Det hjalp noko. Det manglar absolutt ikkje på trykk her. Eg kjenner det godt på kroppen og i sofaen, men eg syns det høyrest mest ut som vibrasjonar og bråk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Men når det gjeld plassering, så får eg nok ikkje gjort noko meir i dette rommet, då det knapt er plass til møblane og anlegget.

Vil den DBmålaren det var linka til vera grei nok til å få fiksa litt på problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Det høyrtes ikkje så vanskeleg ut. Får nesten få tak i ein DB målar og prøva litt... Treng sikkert hjelp når eg held på, då eg tar sånne ting litt seint.

Har no satt to stk. oppå kvarandre i hjørna framme og ein på den andre sida. Det hjalp noko. Det manglar absolutt ikkje på trykk her. Eg kjenner det godt på kroppen og i sofaen, men eg syns det høyrest mest ut som vibrasjonar og bråk.

Det kan være veldig kinky i noen rom, selv om fremgangsmåten er lettfatteligTrust me, been there...

Prøv å sette de foran til phase 0, og den bak til 180 og sett deg i sweetspot, så prøver du 90 og 0 i phase på den bak mens du hører om du hører forskjell i sweet. . .

Dette er jo HELT rom avhengig, men jeg hadde mine på rundt -22 db internt i sub og ca - 5 i receiver når jeg kalibrerte med 2 rw12d. .
    Aner ikke hvor stort rommet ditt er, men har du noen hinsides verdier i fh til dette volumet bør du kanskje skru ned litt hvis de overdøver fronter/center. .

Til musikk ville jeg skrudd de lavt, men til film er det jo gøy med litt ekstra trøkk.. som cv skriver over her er det normalt å øke ca 3-6 db etter kalibrering 85 db @ -20MV!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Men når det gjeld plassering, så får eg nok ikkje gjort noko meir i dette rommet, då det knapt er plass til møblane og anlegget.

Vil den DBmålaren det var linka til vera grei nok til å få fiksa litt på problemet?
    Det finnes db app`er til i phone og andre android tlf om du har dette!

En db måler er stort sett en db måler, gør jobben sin

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre telefon frå sein-mellomalderen eller noko sånt. Men skal ha noko fancy Android greier snart Fann ut eg kan bruka mobil som fjernkontroll til lyd, lysdimming, bilde osv. Då vart det med ein gong interessant med ny mobil.

Får sjå om eg får kjøpt meg ny mobil snart då, så lenge det ikkje dukkar opp ein til RW-12d Eg likar symetri...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre telefon frå sein-mellomalderen eller noko sånt. Men skal ha noko fancy Android greier snart Fann ut eg kan bruka mobil som fjernkontroll til lyd, lysdimming, bilde osv. Då vart det med ein gong interessant med ny mobil.

Får sjå om eg får kjøpt meg ny mobil snart då, så lenge det ikkje dukkar opp ein til RW-12d Eg likar symetri...
    2*2 i stack DA snakker vi!

i fh til prisen spiller disse fantastisk!

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Det finnes db app`er til i phone og andre android tlf om du har dette!

En db måler er stort sett en db måler, gør jobben sin
    Føler ikke de til telefonene virker noe bra jeg. Følte de bare stoppa på en vis db å gikk ikke høyere uansett hvor mye høyere jeg spilte. Men kan altlids teste igjen for å se

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vert meeeeget artig Då vil det ikkje vera plass til noko meir her. Eg har jo 2xEpik Emoire eg må få plass til og... Får laga meg ein pyramide

Ja, oppgraderinga frå min gamle 10" til klipsch subben syns eg var enorm. No er det nok berre rommet som øydelegg litt...

Nokon som veit korleis det er å bruka MKI surroundht til MKII frontar forresten. Må ha meg nye no, og tenkte RS-52, men har ikkje råd til MKII for øyeblikket. Senteren min er MK!, og merker ikkje så mykje til det, men no har eg sjølvsagt ikkje samanlikningsgrunnlag, sidan eg berre har prøvd den.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg fælt med et sett Palladium P17b om dagen, burde vel oppgradert fra rc64 men det får holde en stund til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hadde vert meeeeget artig Då vil det ikkje vera plass til noko meir her. Eg har jo 2xEpik Emoire eg må få plass til og... Får laga meg ein pyramide

Ja, oppgraderinga frå min gamle 10" til klipsch subben syns eg var enorm. No er det nok berre rommet som øydelegg litt...

Nokon som veit korleis det er å bruka MKI surroundht til MKII frontar forresten. Må ha meg nye no, og tenkte RS-52, men har ikkje råd til MKII for øyeblikket. Senteren min er MK!, og merker ikkje så mykje til det, men no har eg sjølvsagt ikkje samanlikningsgrunnlag, sidan eg berre har prøvd den.
    Det vil du merke fint lite til tror jeg... Er ikke mye informasjon der kontra center og fronter!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte Mk1 vs. Mk2 her om dagen igjen, og jeg mener nå det er ganske markante forskjeller på dem to i Mk2´s favør. Den virker rett og slett mer sluttført og riktig i lydbildet. Vil anbefale folk å heller gå for Mk2 om de har råd til det

Når det er sagt, har jeg snakket med et par forhandlere bare helt random og kommet inn på temaet Klipsch, og begge to hadde sluttet å ta inn Mk2 annet enn på bestilling pga alle fløy på Elkjøp og kjøpte Mk1 "kinaimport" (altså containerlass som kommer billig fra gudveithvor" og blei solgt til pris deretter, samt via piratmarkedet. Litt synd egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hørte Mk1 vs. Mk2 her om dagen igjen, og jeg mener nå det er ganske markante forskjeller på dem to i Mk2´s favør. Den virker rett og slett mer sluttført og riktig i lydbildet. Vil anbefale folk å heller gå for Mk2 om de har råd til det

Når det er sagt, har jeg snakket med et par forhandlere bare helt random og kommet inn på temaet Klipsch, og begge to hadde sluttet å ta inn Mk2 annet enn på bestilling pga alle fløy på Elkjøp og kjøpte Mk1 "kinaimport" (altså containerlass som kommer billig fra gudveithvor" og blei solgt til pris deretter, samt via piratmarkedet. Litt synd egentlig.
    Støtter selvfølgelig at mk2 er en real oppgradering, men i bakhøyttalerne vil du ikke høre så mye til forskjellene, foran;ja, for der er det direkte informasjon, men det er jo mest ambiante lyder som kommer bakfra..

jeg kjører relativt billige Synergy dipole bak, som jeg har hatt sammen med flere modeller med klipsch. Har ikke hatt sjangs til å høre at det er en annen serie noengang!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf

HVA? Er de som selges på elkjøp bare fake piratimport?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    HVA? Er de som selges på elkjøp bare fake piratimport?
    Nei ikke etter hva jeg har hørt. Men de "billige" modellene blir produsert der, kvalitetssikret i usa og importert. .
    Elkjøp har kjøpt opp hele restlageret av mk1, derfor dumper de prisene, ødelegger for nisjebutikker i mine øyne etc etc.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke etter hva jeg har hørt. Men de "billige" modellene blir produsert der, kvalitetssikret i usa og importert. .
    Elkjøp har kjøpt opp hele restlageret av mk1, derfor dumper de prisene, ødelegger for nisjebutikker i mine øyne etc etc.
    Di små grønne menn skulle vært skutt 8)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Koser meg fælt med et sett Palladium P17b om dagen, burde vel oppgradert fra rc64 men det får holde en stund til.
    Spennende :-)

Hadde du noen andre Klipsch før? I så fall, hva er forskjellene, synes du?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være veldig kinky i noen rom, selv om fremgangsmåten er lettfatteligTrust me, been there...

Prøv å sette de foran til phase 0, og den bak til 180 og sett deg i sweetspot, så prøver du 90 og 0 i phase på den bak mens du hører om du hører forskjell i sweet. . .

Dette er jo HELT rom avhengig, men jeg hadde mine på rundt -22 db internt i sub og ca - 5 i receiver når jeg kalibrerte med 2 rw12d. .
    Aner ikke hvor stort rommet ditt er, men har du noen hinsides verdier i fh til dette volumet bør du kanskje skru ned litt hvis de overdøver fronter/center. .

Til musikk ville jeg skrudd de lavt, men til film er det jo gøy med litt ekstra trøkk.. som cv skriver over her er det normalt å øke ca 3-6 db etter kalibrering 85 db @ -20MV!
    Det siste der forstod eg ikkje eit kvekk av

Skal sjå om eg får tid til å testa litt i helga. Må få gjort litt i huset og, så eg får betre plass til dei.

Hehe, eg har testa litt til musikk, då med alt for mykje bass/sub berre for moro, men då er volum internt i subben satt til 0 og sub satt til +5 i receiver, som jo høyres litt vel mykje ut i forhold til kva du hadde...

Over til MKII vs MKII, så vert det utan tvil MKII ved eventuelle nye frontar og senter. Hadde sikkert blitt nøgd med MKI og, men når eg har lest meg fram til at MKII skal vera såpass mykje betre, hadde eg irritert meg over å hatt "nesten supre" høgtalarar. Og dersom MKI er lysare i toppen og litt meir tricky å få til å høyras fin ut, trur eg ikkje dei er noko for meg. SYns MKII Klipsch er nydeleg, men akkurat på grensa til at det kan bli irriterande (om det er forståeleg kva eg meiner med det).

Når det gjeld at Elkjøp sørgjer for prisdumping, syns eg det berre er flott. Det kjem oss forbrukarane til gode, sjølv om eg ser det negative momentet. Men generelt sett er priskonkurranse positivt.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Spennende :-)

Hadde du noen andre Klipsch før? I så fall, hva er forskjellene, synes du?
    Rf62 mk2.
    Mye bedre mellomtone, litt fravær av bass/dynamikk(men er jo en stativht) men meget fornøyd sålangt.

Side 889 av 1034 FørsteFørste ... 389 749 759 769 779 789 799 809 819 829 839 849 859 869 879 885 886 887 888 889 890 891 892 893 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1019 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •