Klipsch klubben - Side 888

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 888 av 1034 FørsteFørste ... 388 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 884 885 886 887 888 889 890 891 892 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 17,741 til 17,760 av 20677
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,389
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Kvar skal galskapen ta slutt?

Klipschorn Floorstanding Speaker | Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Heldigvis ikkje plass

Hadde vert veldig artig å prøvd Heritage Console. Den trur eg hadde passafint inni stova her

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum innspiling

Heisann, jeg lurte på hvilket volum jeg skal ligge på ca. når jeg "spiller inn" mine Klipsch RF82? Fikk endelig pakke fra Emotiva for noen dager siden, så da er mitt første anlegg noen sinne (utenom 2,1 chlas ohlson datahøyttalere) koblet opp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Salbu
    Heisann, jeg lurte på hvilket volum jeg skal ligge på ca. når jeg "spiller inn" mine Klipsch RF82? Fikk endelig pakke fra Emotiva for noen dager siden, så da er mitt første anlegg noen sinne (utenom 2,1 chlas ohlson datahøyttalere) koblet opp
    Bare spill som normalt,ikke grise høyt de første timene. Om det er dit første anlegg så synes du sikkert de låter bra rett ut av eskene

O

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine løsna vertfall ikke før jeg spilte så høyt som forsterkeren greide uten at det vrengte seg Så bare kjøre på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva betyr (ea.) som står bak f eks klipsch rf-7? , ofte på amazon og ebay:P

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,389
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    hva betyr (ea.) som står bak f eks klipsch rf-7? , ofte på amazon og ebay:P
    Jeg tror det betyr per stk. Men er ikke helt sikker.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jeg tror det betyr per stk. Men er ikke helt sikker.
    Stemmer det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, har trudd eg har kome over eit kupp eit oar gongar før eg har sett ea....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når jeg var på demo hos Matrixmedia ble jeg anbefalt å sette på radio på en receiver, og bare la den stå å skurre uten noen kanaler der over et par netter. Trenger ikke å være høyt volum eller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Bare spill som normalt,ikke grise høyt de første timene. Om det er dit første anlegg så synes du sikkert de låter bra rett ut av eskene

O
    Hei.
    lurte på om du kunne svare på et spørsmål angående Yamaha reciver. Er ute etter forsterker til mine Klipsh. Om du visste hva som var best kjøp av RXV 810, og RXV 1065?? 1065 er jo utgående modell, vanlig pris er 6995:-. Selges for 5000 nå. Og 810 selges jo for ca 4800:- nå flere steder.

Setter stor pris på svar.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Når jeg var på demo hos Matrixmedia ble jeg anbefalt å sette på radio på en receiver, og bare la den stå å skurre uten noen kanaler der over et par netter. Trenger ikke å være høyt volum eller.
    Hei sett høytalerne med elementene mot hverandre nesten tett i tett.en høytaler i motfase.gjerne en dyne eller lign over så fyre opp p3.4-5 døgn så er mye gjort

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei sett høytalerne med elementene mot hverandre nesten tett i tett.en høytaler i motfase.gjerne en dyne eller lign over så fyre opp p3.4-5 døgn så er mye gjort
    +1
    Høres veldig bra ut det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har Komlo 3x RW-12d i hus Har satt ein på kvar side av tv-benken og ein i mellom sofaane i venstre hjørne. Dette er einaste plasseringane eg kan ha.

Dei 2 "nye" var faktisk nyare versjon (1.14) enn den eg hadde frå før (version 1.00). Einaste forskjellane eg la merke til er litt meir pinglete strømledning og ørlitt forskjell på knappane.

Har fått kopla dei opp og testa litt. Førsteintrykket er at det ikkje var den forbetringa eg håpa på. Verka nestan som dei nye spelar dårlegare. Dette kan jo ha med plassering og slikt å gjera. Kanskje dei ikkje er heilt innspelt heller? Får køyra ny romkorreksjon til helga og sjå om det hjelper noko...

Kan eg forresten gå ut i frå at alle subbane er same fase når alle står på 0?

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også indirekte meldt inn i klipsch klubben.
    Skaffet meg et par RB-15
    De får duge inne på den lille hybelen min, heldigvis hjulpet av XTZ'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har Komlo 3x RW-12d i hus Har satt ein på kvar side av tv-benken og ein i mellom sofaane i venstre hjørne. Dette er einaste plasseringane eg kan ha.

Dei 2 "nye" var faktisk nyare versjon (1.14) enn den eg hadde frå før (version 1.00). Einaste forskjellane eg la merke til er litt meir pinglete strømledning og ørlitt forskjell på knappane.

Har fått kopla dei opp og testa litt. Førsteintrykket er at det ikkje var den forbetringa eg håpa på. Verka nestan som dei nye spelar dårlegare. Dette kan jo ha med plassering og slikt å gjera. Kanskje dei ikkje er heilt innspelt heller? Får køyra ny romkorreksjon til helga og sjå om det hjelper noko...

Her må det kalibrering til.. Og det finnes det jo mange metoder for. .

Ang fase så vil de to subbene i front som regel være "o phase", mens den bak som regel vil bevege seg mer mot 180 siden den står i motsatt side. .

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkert bare utfasing i sweet. Eksperimenter med plasseringen. Du burde hatt en receiver med to stk sub pre out, lettere kjøre RK med så mange subber. Eller du kan skaffe deg en Antimode, denne vil rette opp utrolig bra uten at man trenger kunne noenting

Kan også prøve helnoobs subwoofer kalibrering

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reknar med det er noko utfasing ja, men problemet er at eg har ikkje andre plasseringsalternativ. Dei fremste subbane må stå der dei står. Den til høgre står mellom tv-bord og ei pipa (som stikker ca. 30cm ut i romme),mens den andre står på andre side av tv-bord, ca. 30cm frå veggen. Begge står inntil bakvegg. Den bak i rommet har eg berre satt der for å gjera av den ein plass. Problemet er jo at rommet er litt vel lite...
    Ny receiver kjem seinare, i nytt rom. Vurderer og antimode etterkvart, men har ikkje 2 000 ekstra å bruka no.

Sit å funderer på det andre rommet eg held på med og no. Derhar eg omtrent lika brei vegg som eg har no (2.9m). Planen var å ha nokre golvståande klipsch der, men såvidet eg kan forstå er det ingen klipsch Referance som likar å stå trangt. Med 92" lerret der, fåreg jo berre 45cm frå lerret til vegg på begge sider, som jo ikkje er noko gunstig. Vil det ha noko for seg å oppgradera frå RB-81II, som eg har no? Burde eg hatt mindre lerret for å få plasstil størreHT? Har ca. 3.3m til sweetspot. Tar gjerne i mot innspel på dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reknar med det er noko utfasing ja, men problemet er at eg har ikkje andre plasseringsalternativ. Dei fremste subbane må stå der dei står. Den til høgre står mellom tv-bord og ei pipa (som stikker ca. 30cm ut i romme),mens den andre står på andre side av tv-bord, ca. 30cm frå veggen. Begge står inntil bakvegg. Den bak i rommet har eg berre satt der for å gjera av den ein plass. Problemet er jo at rommet er litt vel lite...
    Ny receiver kjem seinare, i nytt rom. Vurderer og antimode etterkvart, men har ikkje 2 000 ekstra å bruka no.

Sit å funderer på det andre rommet eg held på med og no. Derhar eg omtrent lika brei vegg som eg har no (2.9m). Planen var å ha nokre golvståande klipsch der, men såvidet eg kan forstå er det ingen klipsch Referance som likar å stå trangt. Med 92" lerret der, fåreg jo berre 45cm frå lerret til vegg på begge sider, som jo ikkje er noko gunstig. Vil det ha noko for seg å oppgradera frå RB-81II, som eg har no? Burde eg hatt mindre lerret for å få plasstil størreHT? Har ca. 3.3m til sweetspot. Tar gjerne i mot innspel på dette...
    Det første jeg ville skaffet meg var en radioshack db måler hvis du ikke har. . Det er et must til kalibrering.
    Sinustone finner du på kringlyd, sammen med graf ark..
    Det er ingen problem å få dette å sitte som et h.....e, det kan bare ta litt tid!

En ting du kan vurdere er å stacke to av subbene slik at du slipper å ha de foran og bak, evt stacke alle tre.
    Jeg brukte to av disse i et lite rom, stacket dem i et hjørne og kalibrerte, det spillte HELT spinnvilt.
    Bare husk møbelknotter under beina slik at du ikke skraper dem opp.

Ang. fronter synes jeg 45 cm bør gå greit til f. eks rf62, til nød 82, men ville ikke gått noe større enn dette, ville også da hevet opp etpar akustikkplater så sidevegg.
    ang bak vegg er ikke mk2 så kilen på dette i mine ører..

EDIT: Her er jo en grei billig en!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/85995/cat/3

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøva å stacka to av dei i hjørna der eg hadde den første i løpet av helga. Sjå om det speler ein del betre med berre dei to i sving. Den bakerste har eg av no. Men ville trudd at med ein i hjørna slik eg hadde, og med ein ny på andre sida, skulle det lett gi mykje betre lyd.

Oi, trudde DB-målar var mykje dyrare eg. Er det då berre å spela same sinustone, måla volumet med den, og prøva forskjellig plassering til eg når best trykk?

Planen for rommet nede var i utgangspunkter å ha RF-83 eller RF-7II, men på grunn av pipa og ei trapp eg ikkje får flytta, vert det litt mindre plass. Å oppgradera frå Rb-81 til RF-62 er uaktuelt. Då brukar eg heller pengane på noko anna. Frå RB-81 til RF-82, veit eg ikkje korleis det vil opplevast. Eg har jo plenty med bass, med 5 subbar, så det er jo kanskje ikkje så viktig å få meir av.

Side 888 av 1034 FørsteFørste ... 388 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 858 868 878 884 885 886 887 888 889 890 891 892 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 1008 1018 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •