Klipsch klubben - Side 880

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 880 av 1034 FørsteFørste ... 380 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 876 877 878 879 880 881 882 883 884 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 ... SisteSiste
Viser resultater 17,581 til 17,600 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til alle her med Klipsch! Test din stereo------------------------------------>
    DNA Vs Melicia Vs Hipnotix - Mind Control (Original Mix) - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har per dagsdato RF-35 oppsett hvor stor forskjell er det fra disse opp til rf82 og rf82ii.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    Jeg har per dagsdato RF-35 oppsett hvor stor forskjell er det fra disse opp til rf82 og rf82ii.
    RF35 sies å være bedre på musikk enn rf82mk1(som var bedre på film), mens mk2 er nok bedre enn dem begge... mk2 serien imponerte meg stort!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener folk går glipp av mye når de velger Mk1 kontra Mk2. Synes faktisk de er så mye bedre (spesiellt til musikk) at det forsvarer prisforskjellen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jeg mener folk går glipp av mye når de velger Mk1 kontra Mk2. Synes faktisk de er så mye bedre (spesiellt til musikk) at det forsvarer prisforskjellen
    +1 MKll er i en annen klasse enn den gamle serien

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xwr
    men hvordan er det å mikse mkI & mkII? rc64 og rs62 jeg har er mkI.
    hva er minimum f.eks rf83 bør ha fra sidevegg? etter mine beregninger vil jeg kunne ha ca15cm mens bakover burde ikke 50cm+ være noe problem
    Etter min mening så er 15cm totalt borte med tanke på rf7/83. Gå heller for rf62/82mkll !
    Intet problem og mikse mkl og mkll så lenge vi snakker film!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rom til rf83

Mitt rom er 3,3m(4 m i andre enden,et lite innhukk der) bredt,9,5m langt ,Så viss jeg plasserer de i den enden så vill det være nok plass til å tekke dem ut fra sidevegg.Men rommet i seg selv,er det stort nok?(håper det,for 83 er snart i hus) :P

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så er 15cm totalt borte med tanke på rf7/83. Gå heller for rf62/82mkll !
    Intet problem og mikse mkl og mkll så lenge vi snakker film!
    Hadde heller sagt omvendt. Går bra til musikk da det ikke er flere høytalere med forskjellig signatur. På film vil center fra en serie og front fra en annen være utrolig plagsomt spør du meg.. Faktisk så plagsomt at jeg aldri ville vurdert det engang..
    Front og center må låte likt på film!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hadde heller sagt omvendt. Går bra til musikk da det ikke er flere høytalere med forskjellig signatur. På film vil center fra en serie og front fra en annen være utrolig plagsomt spør du meg.. Faktisk så plagsomt at jeg aldri ville vurdert det engang..
    Front og center må låte likt på film!
    Ikke enig her.. Jeg hadde rf 63 og 64 og "nedgraderte" til nye rf 62mk2, byttet samtidig center, men helt ærlig så hadde jeg nok ikke trengt det. Merket mindre forskjell enn jeg skulle tro spesielt på film..

Men jeg har hatt oppsett med klipsch center og andre fronter, og det var NO GO!
    Har sågar hatt synergy fronter og rc 35 center, og rf 82mk1 med samme center, ikke plagsom forskjell, selv om den er der!

Ang avstand til sidevegg, vil jeg si at på så store modeller som rf 83/ rf7 så er 30-40 cm et minstemål til side vegg..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om folk har fått dette med seg: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/85083/cat/12

Men det er hysterisk billig for en kanonsub!!!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Vet ikke om folk har fått dette med seg: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/85083/cat/12

Men det er hysterisk billig for en kanonsub!!!
    Var faktisk akuratt å hentet en Emotiva XPA-3 av han. Hyggelig kar, tok seg turen helt ut til Jæren for å levere.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enig her.. Jeg hadde rf 63 og 64 og "nedgraderte" til nye rf 62mk2, byttet samtidig center, men helt ærlig så hadde jeg nok ikke trengt det. Merket mindre forskjell enn jeg skulle tro spesielt på film..

Men jeg har hatt oppsett med klipsch center og andre fronter, og det var NO GO!
    Har sågar hatt synergy fronter og rc 35 center, og rf 82mk1 med samme center, ikke plagsom forskjell, selv om den er der!

Ang avstand til sidevegg, vil jeg si at på så store modeller som rf 83/ rf7 så er 30-40 cm et minstemål til side vegg..
    D siste n jeg være enig i.
    Det første absolutt ikke. Syes lydbildet forandret seg såpass mye i front når jeg testet at jeg hadde ikke orket.

Det var med rc64 og rf7 mkII og når jeg hadde anledning testet jeg også med rf82/83 ilag med rc64mkII. Falt ikke i smak.

At mkII krever mindre plass er en sannhet med visse modifikasjoner mener jeg. I rom som rf7 mkII passet i har jeg pr dags dato ikke hatt problem med rf83 heller. Ulempen er at rf83 TAR større plass i dybde og derfor krever støørre gulvplass.

Selv falt ikke rf7 mkII helt i smak, hos meg ble det mye de var bedre på, men også mye de var dårligere på, feks trøkk og punch. Trolig bedre oppover. Pga dette ble ikke mkII stående hos meg, og jeg gikk heller for heritage i denne omgang.

De krever enda mindre plass for å låte bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D siste n jeg være enig i.
    Det første absolutt ikke. Syes lydbildet forandret seg såpass mye i front når jeg testet at jeg hadde ikke orket.

Det var med rc64 og rf7 mkII og når jeg hadde anledning testet jeg også med rf82/83 ilag med rc64mkII. Falt ikke i smak.

At mkII krever mindre plass er en sannhet med visse modifikasjoner mener jeg. I rom som rf7 mkII passet i har jeg pr dags dato ikke hatt problem med rf83 heller. Ulempen er at rf83 TAR større plass i dybde og derfor krever støørre gulvplass.

Selv falt ikke rf7 mkII helt i smak, hos meg ble det mye de var bedre på, men også mye de var dårligere på, feks trøkk og punch. Trolig bedre oppover. Pga dette ble ikke mkII stående hos meg, og jeg gikk heller for heritage i denne omgang.

De krever enda mindre plass for å låte bra!
    Da får vi være uenige om det første Jeg har riktignok ikke testet med samme modeller som deg så et lite forbehold: Jeg prøvde rc64 sammen med rf63/ rf62mk2 og rc62mk2 med rf63.. Merket mere forskjell med mk2 center til rf63 og skal være enig i at det ble mer ulikt. .

Ang rf7 vs 83 har jeg ikke sammenlignet direkte, men kan ikke si det manglet trøkk på rf7 classic iallefall! 8-)

uansett er det meningsløst å diskutere drem og tilbake, så lenge man ikke sammenligner direkte i samme rom.
    Også verdt å huske på at de forskjellige modellene kan spille VELDIG forskjellig på relativt lik elektronikk

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pure Fidelity
    Til alle her med Klipsch! Test din stereo------------------------------------>
    DNA Vs Melicia Vs Hipnotix - Mind Control (Original Mix) - YouTube
    Hva skal den teste? At den takler oppEQhypa sanger som det (rælet) der? Liker å justere EQen selv jeg.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hva skal den teste? At den takler oppEQhypa sanger som det (rælet) der? Liker å justere EQen selv jeg.
    Synes sangen var helt konge jeg Og det våkna bra til liv her.

Hva gjør du om du har justert EQ selv, og i tillegg får den låta her på... hehe :P Skjer vel sikkert ikke men :lol:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi være uenige om det første Jeg har riktignok ikke testet med samme modeller som deg så et lite forbehold: Jeg prøvde rc64 sammen med rf63/ rf62mk2 og rc62mk2 med rf63.. Merket mere forskjell med mk2 center til rf63 og skal være enig i at det ble mer ulikt. .

Ang rf7 vs 83 har jeg ikke sammenlignet direkte, men kan ikke si det manglet trøkk på rf7 classic iallefall! 8-)

uansett er det meningsløst å diskutere drem og tilbake, så lenge man ikke sammenligner direkte i samme rom.
    Også verdt å huske på at de forskjellige modellene kan spille VELDIG forskjellig på relativt lik elektronikk
    Ang trøkk var det mkII rf7 jeg snakket om. At rf83 hadde litt mer trøkk og punch.
    Men litt dårligere oppløst oppover.

Men det med center ble liksom veldig merkbart mener jeg. Og foretrekker definitivt front og center i samme serie!
    Surround kan heller byttes litt på der merkes det ikke like godt..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang trøkk var det mkII rf7 jeg snakket om. At rf83 hadde litt mer trøkk og punch.
    Men litt dårligere oppløst oppover.

Men det med center ble liksom veldig merkbart mener jeg. Og foretrekker definitivt front og center i samme serie!
    Surround kan heller byttes litt på der merkes det ikke like godt..
    Kjører Synergy f3 bak, fungerer helt kanon! reference foran
    nå skal det jo legges til at jeg kjører mk2 over hele fjøla foran da, sånn for ordens skyld alltid greit for andre og få med erfaringer!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifrå dei siste par sidene her ser det ut som eg må ta til takke med RF-82 i kjellarstova. Eg har berre 2.9m og viss 3m vert for lite for RF-7/83, så sliter deg.

Trur eg kjem til å syns RF-82 er for små til musikk. Planen var høgtalarar med trøkk som var som å bli sparka av ein hest, som fekk småungar til å grina og gamle damer til å daua. Jaja, det får vel bli i neste hus.

Korleis er Hersey 3 å bruka som frontar? Kan det vera gode greier?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Utifrå dei siste par sidene her ser det ut som eg må ta til takke med RF-82 i kjellarstova. Eg har berre 2.9m og viss 3m vert for lite for RF-7/83, så sliter deg.

Trur eg kjem til å syns RF-82 er for små til musikk. Planen var høgtalarar med trøkk som var som å bli sparka av ein hest, som fekk småungar til å grina og gamle damer til å daua. Jaja, det får vel bli i neste hus.

Korleis er Hersey 3 å bruka som frontar? Kan det vera gode greier?
    Heresy 3 bruker jeg som center. En meget flott høytaler! Ikke politisk korrekt, men en underholdende og musikalsk sak!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjop kjører "god" deal:-D

RF82 mk1 2999,- pr stk
    Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) MKI - Elkjøp

RF82 mk1 7999,- for par:-D
    Klipsch RF82B (2 stk) - Elkjøp

Side 880 av 1034 FørsteFørste ... 380 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 876 877 878 879 880 881 882 883 884 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •