Klipsch klubben - Side 871

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 871 av 1034 FørsteFørste ... 371 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 867 868 869 870 871 872 873 874 875 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 ... SisteSiste
Viser resultater 17,401 til 17,420 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kabbå
    Ja får prøve meg der ;-)
    Takker så mye for svar.
    bare hyggelig!

Er det en skade i plasten? Er det bare en sprekk kan vel muligens en biloppretter plastlime den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    bare hyggelig!

Er det en skade i plasten? Er det bare en sprekk kan vel muligens en biloppretter plastlime den?

Det er en stor sprekk, men skal vel gå ann å plastlime det ja. Er jo ingenting av plasten som mangler, så bare fått limt det skikkelig så hadde det vel vært som nytt. Kjempeide' ;-)

Takker så mye igjen ;-) tenkte bare på å lime det selv jeg, og da hadde det nok ikke blitt så bra. Men en biloppretter får det nok skikkelig sammen ja.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har vært så uheldig å ødelagt mellomtone hornet i mine klf 30.
    Det er kun plasten som er ødelagt, element/driver virker 100%.

er det noen som kan hjelpe meg i å få tak i nytt/ brukt?

Takker så mye på forhånd ;-)

Mvh: svend
    Harru spelt så høyt...
    Åssen synes du forresten de speller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Harru spelt så høyt...
    Åssen synes du forresten de speller?

He he ;-) nei, var nok ett uhell som gjorde det.

Min personlige mening er at disse spiller enormt bra.
    Synes de spiller bedre enn både rf7 og rf83 med god margin.
    Har de på en hk 990 og 990 cd spiller. Tok på romkorreksjon på hk 990 og de spilte som en drøm ;-) veldig engasjerende, dynamikk som bare det og en punch som bare var til å glise av ;-) nå har jeg masse forskjellige høytalere hjemme og disse ligger blant topp 10 ja ;-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ;-) nei, var nok ett uhell som gjorde det.

Min personlige mening er at disse spiller enormt bra.
    Synes de spiller bedre enn både rf7 og rf83 med god margin.
    Har de på en hk 990 og 990 cd spiller. Tok på romkorreksjon på hk 990 og de spilte som en drøm ;-) veldig engasjerende, dynamikk som bare det og en punch som bare var til å glise av ;-) nå har jeg masse forskjellige høytalere hjemme og disse ligger blant topp 10 ja ;-)
    Nesten for mye av det gode Har KLF-10 som nå er stuet bort, men med riktig matcha elektronikk speller de rock and roll bedre enn det meste jeg har hørt!Trur ikke så mange er klar over hvilket potensial som ligger i KLF serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra begge disse og opp til nye Yamaha a 20 og 30 serie er det en del å hente synes jeg[/QUOTE]

så det du sier er at det kan være lurt og gå over til yamaha? åssen passer det med klipsch? eller hva mener du med mye og hente?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    Fra begge disse og opp til nye Yamaha a 20 og 30 serie er det en del å hente synes jeg
    så det du sier er at det kan være lurt og gå over til yamaha? åssen passer det med klipsch? eller hva mener du med mye og hente?[/QUOTE]

-----------

Hei. Nå er ikke jeg c-v men har selv ment at Onkyo og marantz har vært beste match med klipsch i en år rekke. Med 3067 som jeg hadde for test litt over et år siden endret dette. Rx a2010 som jeg nå har hatt et par måneder er enda ett hakk over lydmessig, selvsagt ikke som natt og dag, men betydelig mer sjel i stereo enn på fjorårets. Spiller med utrolig dynamikk og trøkk med mine klipsch i mitt rom. Du har kanskje sett at jeg skal selge min a2010, men det er ikke fordi jeg har lyst, men blir borte et år så dumt å la den støve ned. Nyere Yamaha er i hvert fall knall med klipsch. Anbefales!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten for mye av det gode Har KLF-10 som nå er stuet bort, men med riktig matcha elektronikk speller de rock and roll bedre enn det meste jeg har hørt!Trur ikke så mange er klar over hvilket potensial som ligger i KLF serien.

He he, ja blir nesten det ;-) helt klart at mange ikke helt vet hva disse kan prestere ja. Det er masse litt eldre høytalere/ utstyr som ikke helt folk vet hvordan presterer. Og mye av det er faktisk mye bedre enn dagens utstyr.
    Har feks. Jbl sva serien, og har feilet med disse på utallige typer elektronikk.
    Men visste liksom at det var stort potensiale i disse, så til slutt parret med mcintosh. Åpnet de seg helt, og ble en utrolig bra høytaler. Vil faktisk påstå at du må opp i array serien for å få bedre idag. Da jeg har hatt ls serien og har array serien, så har jeg absolutt noe å sammenligne med.
    Så for å komme til poenget, det gamle er ofte best ;-) men selvsagt smak og behag.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    så det du sier er at det kan være lurt og gå over til yamaha? åssen passer det med klipsch? eller hva mener du med mye og hente?
    -----------

Hei. Nå er ikke jeg c-v men har selv ment at Onkyo og marantz har vært beste match med klipsch i en år rekke. Med 3067 som jeg hadde for test litt over et år siden endret dette. Rx a2010 som jeg nå har hatt et par måneder er enda ett hakk over lydmessig, selvsagt ikke som natt og dag, men betydelig mer sjel i stereo enn på fjorårets. Spiller med utrolig dynamikk og trøkk med mine klipsch i mitt rom. Du har kanskje sett at jeg skal selge min a2010, men det er ikke fordi jeg har lyst, men blir borte et år så dumt å la den støve ned. Nyere Yamaha er i hvert fall knall med klipsch. Anbefales![/QUOTE]

+1!

I tillegg er onkyo 807 ganske svak på romkorreksjon - plager meg veldig faktisk..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ja blir nesten det ;-) helt klart at mange ikke helt vet hva disse kan prestere ja. Det er masse litt eldre høytalere/ utstyr som ikke helt folk vet hvordan presterer. Og mye av det er faktisk mye bedre enn dagens utstyr.
    Har feks. Jbl sva serien, og har feilet med disse på utallige typer elektronikk.
    Men visste liksom at det var stort potensiale i disse, så til slutt parret med mcintosh. Åpnet de seg helt, og ble en utrolig bra høytaler. Vil faktisk påstå at du må opp i array serien for å få bedre idag. Da jeg har hatt ls serien og har array serien, så har jeg absolutt noe å sammenligne med.
    Så for å komme til poenget, det gamle er ofte best ;-) men selvsagt smak og behag.
    Mye vintage høyttalere som speller bra ja!De jeg kjører med nå er fra slutten av 80-tallet..Du har ikke testa KLF-30 på det perverse Mcintosh utstyret du har da?Overkill..Å ja,men trur det kan spelle så djevelen sjølv dukker opp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye vintage høyttalere som speller bra ja!De jeg kjører med nå er fra slutten av 80-tallet..Du har ikke testa KLF-30 på det perverse Mcintosh utstyret du har da?Overkill..Å ja,men trur det kan spelle så djevelen sjølv dukker opp

Ja, har noen gamle jbl 240ti med bl 460 sub og jbl l212 med sub, og de spiller mildt sagt meget bra ;-)

Har ikke fått testet det ennå nei ;-) array settet som står koblet opp på mcintosh power ;-) men hadde jo vært veldig morsomt å prøvd det ja ;-) he he
    Hørte forresten klipsch la scala på mc 602, men synes ennå klf 30 er en bedre allrounder etter min mening.

Prøvde engang med noen jbl stativhøytalere på mc 602, og ble mildt sagt satt ut av lyden du egentlig kan få utav små stativ høytalere. Så forsterkeri er vel noe av det viktigste i ett oppsett, merkelig hva du kan oppleve med høytalere du har "hørt før", på nytt skikkelig oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme gamle spørsmålet

Heisann, etter hva jeg har lest på forumet er dere sikkert mektig lei av dette spørsmålet; men er Yamaha RX-V671 et bra utgangspunkt for mine ny-innkjøpte Klipsch RF-82?

Foreløbig har jeg bare front høyttalere, men kommer mest sannsynlig til å kjøpe senterhøyttaler og sub om et år eller to. Bak høyttalere blir ikke aktuelt her jeg bor nå.

Har hørt og lest at Yamaha er en sikker vinner med Klipsch, men de modellene som er anbefalt før er ikke mulig å få tak i lenger.

Håper på god hjelp, for begynner å sikle etter å prøve RF-82'ene..

Mitt første innlegg her, satser på å bli så hektet at det ikke blir mitt siste

-Salbu

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Salbu
    Heisann, etter hva jeg har lest på forumet er dere sikkert mektig lei av dette spørsmålet; men er Yamaha RX-V671 et bra utgangspunkt for mine ny-innkjøpte Klipsch RF-82?

Foreløbig har jeg bare front høyttalere, men kommer mest sannsynlig til å kjøpe senterhøyttaler og sub om et år eller to. Bak høyttalere blir ikke aktuelt her jeg bor nå.

Har hørt og lest at Yamaha er en sikker vinner med Klipsch, men de modellene som er anbefalt før er ikke mulig å få tak i lenger.

Håper på god hjelp, for begynner å sikle etter å prøve RF-82'ene..

Mitt første innlegg her, satser på å bli så hektet at det ikke blir mitt siste

-Salbu
    For å være ærlig: er det så langt frem i tid, Evt ikke aktuelt med surround, så hadde jeg på det sterkeste vurdert å droppe center også, og heller prioritert en bedre sub for pengene.
    Evt brukt pengene (+droppe Yamaha surround receiver) og brukt pengene på en stereoforsterker. Du vil da trolig få bedre lyd i stereo (noe som er en fordel når du ikke skal ha surround likevel)

Hvertfall verdt å tenke på før du bestemmer deg.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adcom&Klipsch

Har nettopp kjøpt meg en ny Klipsch RC-64mk2 som drives av en Onkyo TX-NR809,noe som kansje kan gi litt lite krefter til den,så jeg så litt på
    Adcom GFA-6002 2*70W-Adcom GFA-6002 2 x70W Effektforsterker - L-Sound AS
    Er den kraftig nok til og drive den og passer Adcom til Klipsch.Tenkte og Bi-ampe den da siden den er 2 kanal.Eller trenger RC-64 mer krefter:?:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    -----------

Hei. Nå er ikke jeg c-v men har selv ment at Onkyo og marantz har vært beste match med klipsch i en år rekke. Med 3067 som jeg hadde for test litt over et år siden endret dette. Rx a2010 som jeg nå har hatt et par måneder er enda ett hakk over lydmessig, selvsagt ikke som natt og dag, men betydelig mer sjel i stereo enn på fjorårets. Spiller med utrolig dynamikk og trøkk med mine klipsch i mitt rom. Du har kanskje sett at jeg skal selge min a2010, men det er ikke fordi jeg har lyst, men blir borte et år så dumt å la den støve ned. Nyere Yamaha er i hvert fall knall med klipsch. Anbefales![/QUOTE]

hvem yamaha vil du anbefale da? hadde vært greit og hatt en som er sprek nok til og dra rc-64 og bak høyt uten effekt:-D

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    -----------

Hei. Nå er ikke jeg c-v men har selv ment at Onkyo og marantz har vært beste match med klipsch i en år rekke. Med 3067 som jeg hadde for test litt over et år siden endret dette. Rx a2010 som jeg nå har hatt et par måneder er enda ett hakk over lydmessig, selvsagt ikke som natt og dag, men betydelig mer sjel i stereo enn på fjorårets. Spiller med utrolig dynamikk og trøkk med mine klipsch i mitt rom. Du har kanskje sett at jeg skal selge min a2010, men det er ikke fordi jeg har lyst, men blir borte et år så dumt å la den støve ned. Nyere Yamaha er i hvert fall knall med klipsch. Anbefales!
    hvem yamaha vil du anbefale da? hadde vært greit og hatt en som er sprek nok til og dra rc-64 og bak høyt uten effekt:-D[/QUOTE]

Jeg tipper nå, men vil tro RC-64 trenger effekt for å virke 100%...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har nettopp kjøpt meg en ny Klipsch RC-64mk2 som drives av en Onkyo TX-NR809,noe som kansje kan gi litt lite krefter til den,så jeg så litt på Adcom GFA-6002. Er den kraftig nok til og drive den og passer Adcom til Klipsch.Tenkte og Bi-ampe den da siden den er 2 kanal.Eller trenger RC-64 mer krefter:?:
    Om den er kraftig nok vet jeg ikke, men Adcom er knallmatch til Klipsch i mine ører ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    hvem yamaha vil du anbefale da? hadde vært greit og hatt en som er sprek nok til og dra rc-64 og bak høyt uten effekt:-D
    Jeg tipper nå, men vil tro RC-64 trenger effekt for å virke 100%...[/QUOTE]

jeg også er inne på den tanken. så da får jeg kikke litt på yamaha reciver og kansje noe parasound effekt til rc64mk2:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt en del på det, men jeg finner lite info om hvilke stereoforsterkere som går bra sammen med Klipsch. Jeg var innom HiFi klubben og de hadde tydeligvis lite peiling på Klipsch siden de anbefalte meg en NAD stereoforsterker, når den blir sterkt frarådet her på forumet. På soundgarden anbefalte de meg HK 3490, noe som burde gå bedre med Klipsch etter hva jeg har lest.

Jeg er veldig åpen for forslag her, siden jeg har liten/ingen erfaring med HiFi...

-Salbu

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Forsterker!

Da er Yamaha RX-A3010 Black bestilt! Klarte ikke og vente lenger

Side 871 av 1034 FørsteFørste ... 371 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 867 868 869 870 871 872 873 874 875 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •