Klipsch klubben - Side 865

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 865 av 1033 FørsteFørste ... 365 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 861 862 863 864 865 866 867 868 869 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 ... SisteSiste
Viser resultater 17,281 til 17,300 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Har lenge vurdert RF-7 mkII, men etter at en kompis kjøpte disse for en stund siden frister det ikke like mye lenger. Jeg syns det blir for spinnvilt når man virkelig drar på med disse. At mkII-versjonene er dempet noe i øvre register hører jeg svært lite til, i hvert fall etter hva jeg kan huske fra da jeg testet RF-7 classic her hjemme.

Mye mulig han sine trenger lengre innspillingstid, men hvordan spiller feks. Cornwall i forhold? Blir man like "redd" når man drar på med disse?
    Hei jeg føler ihvertfal RF bassen som noe mer fyldig enn Cw.Synes også at det er litt mindre "kasse" lyd samt mindre farging fra hornet.Begge er jo blandt det bedre innen klipsch så blir vel en smaksak
    Mkll versjonen av RF7 er langt bedre på alle punkter i forhold til Mkl men det er min mening

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei jeg føler ihvertfal RF bassen som noe mer fyldig enn Cw.Synes også at det er litt mindre "kasse" lyd samt mindre farging fra hornet.Begge er jo blandt det bedre innen klipsch så blir vel en smaksak
    Mkll versjonen av RF7 er langt bedre på alle punkter i forhold til Mkl men det er min mening
    Kunne ikke vært mer uenig. Kassene virker mye bedre på cornwall og de er langt mer korrekt i lydbildet enn RF, de er gjerne litt mer "overdreven"
    Cornwall bassen er mer detaljert og mer uanstrengt enn den er i RF, og mellomtonen er et helt annet kapittel i cornwall som har et dedikert mellomtone horn!

Personlig liker jeg bedre de eldre RF seriene (betyr ikke at de er bedre, bare liker de bedre)
    I tillegg er cornwall en mye lettere last enn rf7'ene, hvertfall på det jeg har testet av forsterkere! Cornwall er dog veldig brede så de tar litt plass, men på alle andre punkter er de veldig lette å ha med å gjøre!

Cornwall er også de desidert beste film høytalerne fra klipsch jeg har testet- voldsom dynamikk og meget potent bass - kanskje den beste bassen fra klipsch jeg har hørt!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vurdert RF-7 mkII, men etter at en kompis kjøpte disse for en stund siden frister det ikke like mye lenger. Jeg syns det blir for spinnvilt når man virkelig drar på med disse. At mkII-versjonene er dempet noe i øvre register hører jeg svært lite til, i hvert fall etter hva jeg kan huske fra da jeg testet RF-7 classic her hjemme.

Mye mulig han sine trenger lengre innspillingstid, men hvordan spiller feks. Cornwall i forhold? Blir man like "redd" når man drar på med disse?
    RF-7MKII trenger ca 1000 timer før di når sitt maksimale potensiale og er en av di høyttalerene fra klipsch som trenger lengst innspillings tid.
    Crossover er flyttet lengre ned helt ned til 1200hz noe som gjør at nye RF-7MKII spiller langt bedre og mer sømmløst en side forgjengere som har crossover på 2200 som er ett langt fra problemfritt område å dele på.

RF-7MKII er mye lettere høyttaler å få til en Cornwall, men om du har rom til Cornwall III og elektronikken til di er di sinnsyke til film.
    Mellomtonen er bedre i Cornwall men er fortsatt noe komprimert til å være Heritage, men kan lett erstattes med en Crites som åpner denne delen litt

Cornwall trenger langt mindre forsterker i form av watt, men glem ikke at 15" krever godt med strøm for å få full kontroll

Enklest og mest allround = RF-7MKII og med nok krefter spiller di helt sinnsykt på nesten all slags musikk
    Bedre nyanser og litt mer rocka = Cornwall, men krever mer av rommet ditt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei desverre, og overraskande, ikkje noko komplett Klipsch sett frå nissen i år. Så eg får fortsatt snusa rundt etter det rette oppsettet.

Vil det øydeleggja mykje for RF-7II om dei må ståd 10cm frå bakvegg og sidevegg?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Det blei desverre, og overraskande, ikkje noko komplett Klipsch sett frå nissen i år. Så eg får fortsatt snusa rundt etter det rette oppsettet.

Vil det øydeleggja mykje for RF-7II om dei må ståd 10cm frå bakvegg og sidevegg?
    Di har veldig store bassrefleks porter anbefaler 25cm om du har mulighet.
    Høyttllere bør generelt ikke stå likt fra bakvegg / sidevegg så om du kan justere litt er det bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hva slags effektforsterker anbefales til RF-82? Trenger RC-62 effekt? Bruker Yamaha RX-V1067 receiver..
    Jeg har Emotiva xpa-3 på mine RF-83, og jeg er meget fornøyd!
    Vet ikke om du trenger de på RC-62. Men en får jo alltid bedre lyd med en effektforsterker?

Synes Xpa-3 er ganske grei, da den er 3 kanaler og driver både fronter og centerhøyttaler.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glemte vel å få med at RF-7MKII spiller best med en STOR transistor for å nå maks potensialet på sine effekt hungrige 250watt kontinuerlig og 1000watt peak, mens du med Cornwall III kan klare deg med en god rørforsterker siden mange liker rør og horn, da di ikke trenger mer enn 100watt kontinuerlig og 400watt peak for å nå sitt maksimale potensiale

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut i dag at det å lese exstra nøye i bruksanvisningen ikke er det dummeste en gjør.
    Koblet Oppo95EU direkte i Emotivaen med xlrkabler og fy for en lyd Rf63 har ut av seg. Et enormt trykk, selv om høyttalerne er flyttet inn mot vegg grunnet julepynt, tre og slik dr...
    Da blir nok JoLida pre'n lagt ut for salg da den ikke blir brukt.
    Greit når Oppo har egen volumkontroll både for analog og hdmi delen.
    Nå rockes julen gitt.8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Kunne ikke vært mer uenig. Kassene virker mye bedre på cornwall og de er langt mer korrekt i lydbildet enn RF, de er gjerne litt mer "overdreven"
    Cornwall bassen er mer detaljert og mer uanstrengt enn den er i RF, og mellomtonen er et helt annet kapittel i cornwall som har et dedikert mellomtone horn!

Personlig liker jeg bedre de eldre RF seriene (betyr ikke at de er bedre, bare liker de bedre)
    I tillegg er cornwall en mye lettere last enn rf7'ene, hvertfall på det jeg har testet av forsterkere! Cornwall er dog veldig brede så de tar litt plass, men på alle andre punkter er de veldig lette å ha med å gjøre!

Cornwall er også de desidert beste film høytalerne fra klipsch jeg har testet- voldsom dynamikk og meget potent bass - kanskje den beste bassen fra klipsch jeg har hørt!
    hehe ja lov å være uenig og det er jo smaken som bestemmer,kommer vel litt ann på musikk smak osv.Her hos meg så har begge sine styrker/svakheter men mine venner/bekjente foretrakk RF men at du kan si at den gamle RF serien i det hele tatt er i nærheten av Mkll er umulig å forstå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Di har veldig store bassrefleks porter anbefaler 25cm om du har mulighet.
    Høyttllere bør generelt ikke stå likt fra bakvegg / sidevegg så om du kan justere litt er det bra
    Problemet er at eg berre har ca. 45cm på kvar side av lerretet når det er komt opp. Ikkje har eg god avstand til sweetspot heller Ca. 3.3m frå vegg).

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Problemet er at eg berre har ca. 45cm på kvar side av lerretet når det er komt opp. Ikkje har eg god avstand til sweetspot heller Ca. 3.3m frå vegg).
    Nærmeste jeg klarer å ha di fra bakvegg er 20-25 cm uten at det blir galt, men ikke alle er like kresne selvfølgelig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja lov å være uenig og det er jo smaken som bestemmer,kommer vel litt ann på musikk smak osv.Her hos meg så har begge sine styrker/svakheter men mine venner/bekjente foretrakk RF men at du kan si at den gamle RF serien i det hele tatt er i nærheten av Mkll er umulig å forstå
    Samtlige var innom her de mnd jeg hadde rf83 OG RF7 mkII foretrakk rf83. Så helt vanskelig å forstå er det nok ikke.. Jeg kommer ikke til å kjøpe rf7mkII med det første igjen så lenge jeg har rf83 i bakhånd hvertfall:-)

Lov å være uenig som du sier, for jeg hører ikke "forbedringene" mine ører liker bare forrige RF bedre- verre er det ikke.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtlige var innom her de mnd jeg hadde rf83 OG RF7 mkII foretrakk rf83. Så helt vanskelig å forstå er det nok ikke.. Jeg kommer ikke til å kjøpe rf7mkII med det første igjen så lenge jeg har rf83 i bakhånd hvertfall:-)

Lov å være uenig som du sier, for jeg hører ikke "forbedringene" mine ører liker bare forrige RF bedre- verre er det ikke.
    jaja tror vel heller det har med matching og gjøre i ditt tilfelle.Er vel en grunn til at Klipsch ikke valgte å gå videre med RF83 men hva hører du på av musikk?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke om du har fått makset di RF-7MKII du hørte på, men her måtte jeg i hvertfall helt opp på Anthem sin P2 som gir 2x325watt i 8ohm og trekker 1800 watt fra nettet for å makse ut potensialet i disse

Jeg er personlig Heritage mann inn til beinmargen og har Aldri likt RF serien noe særlig, men RF7MKII har ett enormt potensiale i seg di færreste har fått gleden av å høre

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du har fått makset di RF-7MKII du hørte på, men her måtte jeg i hvertfall helt opp på Anthem sin P2 som gir 2x325watt i 8ohm og trekker 1800 watt fra nettet for å makse ut potensialet i disse

Jeg er personlig Heritage mann inn til beinmargen og har Aldri likt RF serien noe særlig, men RF7MKII har ett enormt potensiale i seg di færreste har fått gleden av å høre
    Jeg har et godt nok uttalings grunnlag siden jeg hadde de hjemme i flere mnd med a/b testing

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja tror vel heller det har med matching og gjøre i ditt tilfelle.Er vel en grunn til at Klipsch ikke valgte å gå videre med RF83 men hva hører du på av musikk?
    Heller tvilsomt. Rettere sagt garantert ikke. Smaken min kan ikke gjemmes bort med snakk om matching. Flere mnd med rf7mkII i direkte a/b testing vs rf83 så er det smaken min som avgjør, ikke andres.

Hva klipsch valgte å bytte om på serien betyr lite for min smak på lyd.Er en grunn til at jeg ikke har rf7mkII fremdeles men heller gikk for cornwall - det sier en del ettersom jeg opprinnelig er Reference mann..
    Jeg hører heller ikke på "specs" da er det sannsynlig at jeg hadde hatt et helt annet merke enn klipsch, jeg velger utelukkende høytalerne basert på om jeg liker lyden i de. Liker jeg ikke lyden spiller det ingen rolle hvor pene de er.
    Men jeg kan strekke meg en del bort fra design dersom lyden er bra.
    Musikksmak betyr dessverre også svært lite, da jeg hører på omtrent alt bortsett fra opera og det hardeste av heavy.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et godt nok uttalings grunnlag siden jeg hadde de hjemme i flere mnd med a/b testing
    Sier ikke at du ikke har det var strengt tatt bare ett spørsmål da di krever sinnsykt med krefter for å nå maks

Grunnen til at du liker RF-83 bedre er vel naturlig, da crossover på den er nærmere den gamle du skryter så mye av, men 1650hz er ikke noe drømme område for deling spør du meg

Det er faktisk i den berømte problem sonen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at du ikke har det var strengt tatt bare ett spørsmål da di krever sinnsykt med krefter for å nå maks

Grunnen til at du liker RF-83 bedre er vel naturlig, da crossover på den er nærmere den gamle du skryter så mye av, men 1650hz er ikke noe drømme område for deling spør du meg

Det er faktisk i den berømte problem sonen
    Regner med du mener cornwall III nå og ikke gamle rf7?

Hvorfor vet jeg ikke, total lydbilde liker jeg bare bedre, fordeler og ulemper men det totale liker jeg rf83 langt bedre.

"forbedringer/forandringer"/ bedre etc spiller ikke all verden, et godt eksempel er feks b&w diamond serie eller noe slikt, på papiret er det høytalere som overgår rf7 mkII med klar margin på alle områder, men set hjelper så lite når jeg ikke kan fordra lyden de produserer! Da går jeg heller for den "dårligere" rf7mkII rett og slett fordi lyden er mye bedre etter MIN smak. Og det er lyden man bør være fornøyd med etter sin egen smak til syvende og sist vel?

Håper folk skjøne b&w ekesempelet mitt, ikke mening og trakke noen på tærne det er bare ikke min smak..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du mener cornwall III nå og ikke gamle rf7?

Hvorfor vet jeg ikke, total lydbilde liker jeg bare bedre, fordeler og ulemper men det totale liker jeg rf83 langt bedre.

"forbedringer/forandringer"/ bedre etc spiller ikke all verden, et godt eksempel er feks b&w diamond serie eller noe slikt, på papiret er det høytalere som overgår rf7 mkII med klar margin på alle områder, men set hjelper så lite når jeg ikke kan fordra lyden de produserer! Da går jeg heller for den "dårligere" rf7mkII rett og slett fordi lyden er mye bedre etter MIN smak. Og det er lyden man bør være fornøyd med etter sin egen smak til syvende og sist vel?

Håper folk skjøne b&w ekesempelet mitt, ikke mening og trakke noen på tærne det er bare ikke min smak..
    Neida Cornwall er noe helt annet med deling på 5000 og 800hz jeg pratet om gamle RF-7 med deling på 2200hz dine RF-83 deler ved 1650hz og nye RF7MKII deler på 1200

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida Cornwall er noe helt annet med deling på 5000 og 800hz jeg pratet om gamle RF-7 med deling på 2200hz dine RF-83 deler ved 1650hz og nye RF7MKII deler på 1200
    Gode gamle rf7 er jeg ikke oerbegeistret for.

Når jeg snakker forrige generasjon reference var set jo Rf83, ikke forrige generasjon rf7.

Ps harleyy har du mottatt fathom? Jeg fikk for noen uker siden- MAGI!!:-)

Side 865 av 1033 FørsteFørste ... 365 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 855 861 862 863 864 865 866 867 868 869 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •