Klipsch klubben - Side 863

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 863 av 1033 FørsteFørste ... 363 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 859 860 861 862 863 864 865 866 867 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 1003 ... SisteSiste
Viser resultater 17,241 til 17,260 av 20659
    Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt medlem!

Da melder jeg meg herved offisielt inn i Klipsch-klubben!

Brukt kvelden til å lytte til julemusikk på frontene :-D

Det ble et par RF-82 MKII, to stk RC-62 MKI, fire stk RS-42 MKI =)

Gleder meg til å fullføre kinoen slik at vi virkelig kan få prøvd høyttalerene. De blir drevet av en Yamaha RX-A2010.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Da melder jeg meg herved offisielt inn i Klipsch-klubben!

Brukt kvelden til å lytte til julemusikk på frontene :-D

Det ble et par RF-82 MKII, to stk RC-62 MKI, fire stk RS-42 MKI =)

Gleder meg til å fullføre kinoen slik at vi virkelig kan få prøvd høyttalerene. De blir drevet av en Yamaha RX-A2010.
    Gratulerer og velkommen skal du være :-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Med fare for å verta halshogd, må eg sei det er synd RF-7II er den høgtalaren som fristar mest. For etter mi meining er det utan tvil den styggaste Klipsch høgtalaren. Er vel kanskje litt strengt å kalla den direkte stygg, men RF-63/83, og 82 har ein langt meir tiltalande design.
    Personlig synes jeg mkI er styggere enn mkII, med god margin faktisk. Men det er jo en smakssak, og en del folk veier lydkvalitet tyngre enn finish. Jeg skjønner det veldig godt om noen ikke vil ha RF-7 i stuen 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da så. Nå er jeg medlem i 3 - tre - slike klubber, aldri vært lykkeligere!

Det ble sagt at bakkanalen IKKE inneholdt no særlig lydininfo...
    Jeg hadde et sett billig, billige bipole høyt, til ca 1400,- for paret. Av og til hørte jeg noe action bak meg men alt foregikk foran meg :-)

Var det ikke mer å hente?

Klipsch RS-42 mark II.
    Hengte de opp i går den 22. des.

jeg fikk en fullstendig ny opplevelse av surround ! NÅ er det lyd i hele stua, det er action overalt og lyd overalt.

Feks Inception, det toget som kommer brasende inn fra Nordøst -- med de gamle skjedde lite av lydintrykk ettter som toget freste over stuegolve,
    NÅ -- jeg dukket refleksivt og la meg flat på golvet!
    (NB samme lydnivå -- 55 dB på forsterkern !!)

Ante ikke at det kunne være SÅ enorm forskjell på skikkelig utstyr og billige plastleker nei :-)

Front: PSB Image T6
    Senter: Dali Ikon vokal mkII
    Sub JBL 250 ES

Jeg har nå et oppseett som jeg er fantastisk godt fornøyd med, det fyller stua mi på 25 M2 med lyd, mer enn nok, problemet er naboen i andre, som tviholder på husorden regel nr 5:
    det skal være ro i huset kl 2300 -- også lørdags kveld!

God Jul alle i hop!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne

Jeg hadde et sett billig, billige bipole høyt, til ca 1400,- for paret. Av og til hørte jeg noe action bak meg men alt foregikk foran meg :-)

Klipsch RS-42 mark II.

jeg fikk en fullstendig ny opplevelse av surround ! NÅ er det lyd i hele stua, det er action overalt og lyd overalt.

Feks Inception, det toget som kommer brasende inn fra Nordøst -- med de gamle skjedde lite av lydintrykk ettter som toget freste over stuegolve,

Ante ikke at det kunne være SÅ enorm forskjell på skikkelig utstyr og billige plastleker nei :-)

Sub JBL 250 ES

Jeg har nå et oppseett som jeg er fantastisk godt fornøyd med, det fyller stua mi på 25 M2 med lyd, mer enn nok, problemet er naboen i andre, som tviholder på husorden regel nr 5:

God Jul alle i hop!
    Alltid morro å høe når noen får en slik opplevelse

Klipsch er absolutt kongen til kino

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 Gratulerer med mye morro

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne

Klipsch RS-42 mark II.

Sub JBL 250 ES

God Jul alle i hop!
    Fikk samme opplevelsen som deg når jeg fikk opp mine rs-62.
    Blir det kanskje Klipsch all the way etterhvert på deg da?

God jul å velkommen skal du være
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Personlig synes jeg mkI er styggere enn mkII, med god margin faktisk. Men det er jo en smakssak, og en del folk veier lydkvalitet tyngre enn finish. Jeg skjønner det veldig godt om noen ikke vil ha RF-7 i stuen 8)
    Det er jo i bunn å grunn lyden man betaler for, og ikke utseende
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å verta halshogd, må eg sei det er synd RF-7II er den høgtalaren som fristar mest. For etter mi meining er det utan tvil den styggaste Klipsch høgtalaren. Er vel kanskje litt strengt å kalla den direkte stygg, men RF-63/83, og 82 har ein langt meir tiltalande design.
    For no tull!Den er bare litt større Du er vant med små bokhylle høyttalere du.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg blitt Klipsch eiger. Fikk mine RF-82 MKII for noen dager siden.

Ikke fått silt så mye på de enda, men håper å få noen fine stunder nå i julen.

Det lille jeg har fått hørt er lovende!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElTaco
    Da er jeg blitt Klipsch eiger. Fikk mine RF-82 MKII for noen dager siden.

Ikke fått silt så mye på de enda, men håper å få noen fine stunder nå i julen.

Det lille jeg har fått hørt er lovende!

Gratulerer så mye og velkommen i klubben :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    For no tull!Den er bare litt større Du er vant med små bokhylle høyttalere du.:-D
    Hehe, neidå! Har berre hatt hyllehøgtalarar i eit år no. Var ekstremt skeptisk til å nedgradera til nokon "små pingler" pga WAF. Men var meeeget positivt overraska over lyden (og utsjånaden). Har fram til det hatt golvståande med 2x10". Derfor har alltid tenkt at når eg skal oppgradera må det jo bli 2x12" eller noko sånt, for at det skal vera kult. Men etter at eg fekk opp augene for kva små høgtalarar med 1x8" kan gjera, og at kanskje andre enn "tradisjonelle beist" kan gjera, vert det liksom litt kjedeleg å gå tilbake til tradisjonelle golvhøgtalarar med to 10". Om det gir noko meining

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, neidå! Har berre hatt hyllehøgtalarar i eit år no. Var ekstremt skeptisk til å nedgradera til nokon "små pingler" pga WAF. Men var meeeget positivt overraska over lyden (og utsjånaden). Har fram til det hatt golvståande med 2x10". Derfor har alltid tenkt at når eg skal oppgradera må det jo bli 2x12" eller noko sånt, for at det skal vera kult. Men etter at eg fekk opp augene for kva små høgtalarar med 1x8" kan gjera, og at kanskje andre enn "tradisjonelle beist" kan gjera, vert det liksom litt kjedeleg å gå tilbake til tradisjonelle golvhøgtalarar med to 10". Om det gir noko meining
    Gir INGEN som helst mening i mitt hode. Hehe. Men det er DIN mening!:wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hehe kjører selv med bokhylle høytaler og må si det er det beste jeg foreløpig har hørt av klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjempenøgd med dei små kruttønnene mine no. Men når eg får større plass, må eg nok ha noko større. Når eg no endeleg hadde funne ut at andre ting en tradisjonelle store/feite høgtalarar med store doble basselement, kunne vera vel så bra, hadde det vert artig å testa ut noko av det. I staden for å bere gå tilbake til relativt like høgtalarar som eg har hatt før.

Den positive overraskinga ved nye høgtalarar er jo 2/3 av moroa

Har forresten høyrt litt rundt på pris på MKII RF-7, RC-64 og RS-62. Dersom eg har pengar igjen etter drenering, vindu og dørskifting++, blir det kanskje dette oppsettet på meg på nyåret

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo flere som hevder at de får bedre lyd fra små stativhøyttalere enn fra gulvstående..Små kabinetter og elementer=bedre lyd.Da hører de ikke på min type musikk ihvertfall! :twisted:

Du Komlo;Ett råd..Drit i drenering,vindu og dørskifting++,og gå for RF-7.Kommer til å gi deg mye mer glede!

God jul hele Klipsch gjengen!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo flere som hevder at de får bedre lyd fra små stativhøyttalere enn fra gulvstående..Små kabinetter og elementer=bedre lyd.Da hører de ikke på min type musikk ihvertfall! :twisted:

Du Komlo;Ett råd..Drit i drenering,vindu og dørskifting++,og gå for RF-7.Kommer til å gi deg mye mer glede!

+1
    Bra prioritering! God jul ja.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe kan jo ta en lytt hos meg! Har noen "små" stativere og 2*supercube reference.savner hverken RF7 eller LaScala hehe

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjempenøgd med dei små kruttønnene mine no. Men når eg får større plass, må eg nok ha noko større. Når eg no endeleg hadde funne ut at andre ting en tradisjonelle store/feite høgtalarar med store doble basselement, kunne vera vel så bra, hadde det vert artig å testa ut noko av det. I staden for å bere gå tilbake til relativt like høgtalarar som eg har hatt før.

Den positive overraskinga ved nye høgtalarar er jo 2/3 av moroa

Har forresten høyrt litt rundt på pris på MKII RF-7, RC-64 og RS-62. Dersom eg har pengar igjen etter drenering, vindu og dørskifting++, blir det kanskje dette oppsettet på meg på nyåret
    Har selv dette oppsettet i daglig stua med Anthem MRX 700 og Anthem P2 det er helt perfekt i daglig stua og er en av di få tingene som faktisk ikke går ut igjen av huset

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle:-)

Ble i dag lykkelig eier av et par nye Klipsch RF-82 mk1. Tenkte jeg skulle bygge ut med RC-62 og RS-42 etterhvert også.. Bruker en Yamaha RX-V1067 som eneste forsterker. Vil denne kunne drive disse noenlunde, eller har den ikke sjangs? Hvor mange timer trenger dem før dem løsner litt? Og hvordan spiller man inn disse høyttalerne?

Side 863 av 1033 FørsteFørste ... 363 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 833 843 853 859 860 861 862 863 864 865 866 867 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 1003 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •