Klipsch klubben - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 86 av 1033 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 586 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 20659
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,249
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Havner vel midt imellom dei to(51&81) på "trøkk", men tipper det skal vere nok til å fylle rommet(var det 12 kvadrat?).

Fikk ein gang klage frå naboen to etasjer under... Ikkje ille frå eitt 6 1/2"
    Er du fornøyd med RF62 da?

Ps: linken til anlegget ditt funker ikke.

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Havner vel midt imellom dei to(51&81) på "trøkk", men tipper det skal vere nok til å fylle rommet(var det 12 kvadrat?).

Fikk ein gang klage frå naboen to etasjer under... Ikkje ille frå eitt 6 1/2"
    Rommet mitt er på 12 kvm ja
    Men er de ikke bra nok så selger jeg de,så det er ikke noe problem

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er du fornøyd med RF62 da?

Ps: linken til anlegget ditt funker ikke.
    Veldig! Ikkje heilt innspelte endå, men allereie sjef. Fortsatt litt harde i diskanten men det kjem seg erfaringsmessig etter kvart.

Aner ikkje kvifor linken er dau, eg kjem inn på redigeringssida mi, men ikkje direkte-URLen.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipsch folket! :-) Var så heldig å fikk demo hos en veldig koselig kar med navnet Tom Øverland som de sikkert kjenner godt til i hjemmekino miljøet her på forumet. Greide å kjøre litt lenger opp enn der han bodde, men kom meg fram til riktig plass til slutt. Møtte en veldig koselig kar i døra! Jeg ble spurt om en kaffe kopp, og det svarte jeg ikke nei på. Vi satte oss ned og drakk litt kaffe, og prata litt hifi og hjemmekino, og tok en røyk. Så dukket det en annen koselig kar opp med guttungen sin også, som heter Tom! Et bra sammen treff. Tom, Tom og Thomas! Så ble det litt mer snakk om høyttalere, og diversje :-) Vi bevegde oss opp i kinorommet til Tom, og endte opp med et stort glis med en gang jeg gikk inn døra.

Det var aldeles STRØKENT, og alt var gjort etter boka mht. plassering og møblering. Jeg var veldig spent på lyden, da det var skråtak som faktisk var litt lavere enn Klipsch RF-83. Satte oss ned i en vanvittig god regulerbar skinnsofa. Først spilte vi litt musikk, og fy FLATE å dypt og åpent lydbilde det var i det rommet! Jeg ble skikkelig overrasket, og dynamikken var aldeles KONGE, og bassen i RF-83 spilte stramt og dypt! Gliset kom fram hele tiden!

Så var det tid for litt kino, og jeg hadde jo så klart med Faithless sin live plate fra Alexandra palace. God is a DJ ble testet, og de dype tonene fylte både rommet OG kroppen på en gang. Dette spilte VILT! 2xpb12 plus/2 flytter en god del luft. ALT var fysisk ang bass. Kjørte litt filmsekvenser, og ble igjen like begeistra over hva det presterte. Og med 2xRC64, spilte det RÅTT!

Ettervert så måtte Tom og guttungen reise, og jeg ble igjen en liten stund til for å få det lille ekstra, da vi ikke fikk dratt på så mye med hensyn til den lille gutten:-) Vi satte først på Resident Evil, og den forfredelige heisen. Uff, hehe! Etter dette så ble det spilt Hulken på temmelig friskt nivå! Altså den kjente scena ifra parken. Å fy flate. Det spilte så tøft at jeg nesten ble med i filmen der jeg satt. MAKAN til fysisk lyd har jeg aldri i livet mitt hørt før. Dette spilte aldeles rått! Men det spilte dog veeeldig bra på musikk! Klipsch + Doxa = sant! Denne komboen likte jeg usedvanlig godt, så dette skal tittes litt nærmere på når jeg selv skal joine hjemmekino folket med Klipsch som formidlere.

Jeg takker Tom og hans bedre halvdel for en kjempe hyggelig, og morsom seanse! MASSE kred! Takk for en kjempe koselig opplevelse, og håper vi møtes igjen for en prat senere! :-) Ha en god dag alle lydnymfer! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ny sub?!

trenger tips til følgende:
    Jeg har sjans til å få tak i en billig rt12d og så ligger det en RSW 15 på sentralen..
    Hva tror dere om EN av disse i forhold til TO rw12d som jeg har nå?
    Oppsettet jeg har ellers er Klipsch rf 82 og brukes til både hjemmekino og musikk. dog kjører jeg bassene veldig lavt til musikkbruk..

MVH Johan

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Klipsch RF62, RC62 og RS42, vil det klinge perfekt sammen?

Har kun ett 17 kvadrats rom så tror ikke jeg trenger større høyttalere.

Hvordan vil min Yamaha RX-V3900 gjøre jobben på dette oppsettet? Og matchen, vil den bli bra?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Hvordan vil min Yamaha RX-V3900 gjøre jobben på dette oppsettet? Og matchen, vil den bli bra?

tenker dette vil sparke meget godt fra seg i et rom på 17kvadrat!
    Yamaha'en er en av de bedre lydmessig matchene, samt godt med krefter til å dra dette meget brukbart!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp, kan gå opp til rs-52...

3900 vil klare og dra det uten noe problem, men selfølgelig så er det fint med effekt til front og venter

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR807 er også en het kandidat effektmessig da den har 250w større strømforsyning enn rx-v3900. Hadde en Onkyo TS-XR606 på lån en dag, og den imponerte meg veldig med måten den drev mitt "tungdrevne" Klipsch oppsett 8)

Selv så tror jeg at jeg skal vente til Onkyo's nye toppmodeller er på markedet før jeg bestemmer meg for hvilken receiver jeg skal oppgradere til...

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist, men idag solgte jeg mine RF-3 mk2. Dette var hverken økonomien eller kona sin "skyld", men følte de ikke var til noen nytte da jeg ikke har mulighet til å ha de oppkoblet på ca. 1-2 år..

Skal prøve å få tak i noen stativKlipsch i stedet. Har pr. idag System Audio SA505 stående.. De spiller vel og bra, men de er ikke Klipsch

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens. Hvordan vil RF62 være i forhold til Concept 8? Den har jo kun 6,5" i bassen kontra 8 på C8. Ser de koster omtrent det samme.

Hvordan vil dere beskrive diskanten til Klipsch? Noe jeg overhodet ikke klarer er spiss og masete diskant.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil dere beskrive diskanten til Klipsch? Noe jeg overhodet ikke klarer er spiss og masete diskant.
    Herlig!!! Er det noe den ikke er så er det spiss eller masete, men pga hornet så kan toppen/diskanten spille noe så inni i hel**te høyt i forhold til vanlige diskanter. Så enkelte som ikke er vant til det har reagert litt når de har hørt mine, men på den andre siden så har jeg aldri hørt noen si at toppen er ubehagelig for å si det slik...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Herlig!!! Er det noe den ikke er så er det spiss eller masete, men pga hornet så kan toppen/diskanten spille noe så inni i hel**te høyt i forhold til vanlige diskanter. Så enkelte som ikke er vant til det har reagert litt når de har hørt mine, men på den andre siden så har jeg aldri hørt noen si at toppen er ubehagelig for å si det slik...
    Ok. Er Klipsch sånn at man må dra på skikkelig med de før de spiller bra?

Jeg har aldri klart å spille øredøvende høyt så hvordan er det sånn sett?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,249
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når de er innspilt er det like bra på høyt og lavt. Det er i alle fall mine som nærmer seg innspilt.

Men om du ikke drar på litt under innspilling går det 14 evigheter å spille de inn.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er Klipsch sånn at man må dra på skikkelig med de før de spiller bra?

Jeg har aldri klart å spille øredøvende høyt så hvordan er det sånn sett?
    Er vel akkurat der Klipsch er så genialt, de spiller bra fra veldig lavt volum helt til ørekrympende nivåer
    Men dette er etter innspilling altså, Klipsch er litt "gretne" de første par hundre timene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bestilt mine Klipsch høytalere
    Ble RS-62 og RC-64 til en meget hyggelig pris på JFS i drammen

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Klipsch rb-61 i hus spiller overraskende bra!
    skal kjøpe ny sub,og trenger anbefalninger! Rommet er lite(12 kvm) så trenger vell ikke store subben. Den må vere god til film og musikk.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    765
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, Dalle: Trål svenske/danske bruktbørser etter en Sunfire... Evt en liten Velodyne

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Da er Klipsch rb-61 i hus spiller overraskende bra!
    skal kjøpe ny sub,og trenger anbefalninger! Rommet er lite(12 kvm) så trenger vell ikke store subben. Den må vere god til film og musikk.
    2 mindre klipsch suber vil funke fint

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommern7
    Da har jeg fått bestilt mine Klipsch høytalere
    Ble RS-62 og RC-64 til en meget hyggelig pris på JFS i drammen

Du fikk hyggelig pris ja. Det er ikke noe nytt med den butikken. En kjempekorslig butikk med kjempehyggelig arbeidere.

Side 86 av 1033 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 586 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •