Klipsch klubben - Side 858

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 858 av 1033 FørsteFørste ... 358 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 854 855 856 857 858 859 860 861 862 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 ... SisteSiste
Viser resultater 17,141 til 17,160 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Da har jeg fått RF-5 i hus. Med RC-7 selvfølgelig.

Dette spiller sinnsykt pent, det spiller rett og slett bare musikk, på alle sjangre.
    Jeg har bare en AVR-260 som amp foreløpig, da effektforsterkeren min er blitt degradert til rumperisteramp grunnet litt rotete lyd og en ganske irriterendes trafobrumming.

Recieveren gjør en svært bra jobb til jeg spiller 90-100 dB, da flater lyden helt ut og mangler den trøkken som gjør det gøy å dra til i blandt.. foreløpig står en pb-12 for bassen til musikk også..

Så var det bare å finne en matchende effektforsterker til disse. Har spesielt to kandidater i siktet. Vincent SP-331 eller Emotiva XPA-2/5
    Det kommer jo også ut noen gamle Electrocompaniet på bruten til en grei penge i ny og ne.
    Frister veldig med fullt Emotiva oppsett. UMC-1, XPA-5 og XPA-2.

Får jeg fiksa summinga i Music Angelen skal den også prøves.
    Må nok få tak i bedre rør til denne før jeg dømmer den nord og ned, på RF-82 syntes jeg det ble litt løst og ukontrollert i bassen, men med godt spark der nede.. Litt rotete mellomtone, men det skal sies at jeg ikke hadde justert bias, og at bias var altfor lav når jeg testa..

Noen som har testa Vincent og Emotiva på klipsch?
    Gratulerer! overså denne...

RF5 og RC7, kan bare bli morro. . Har bare lest gode ord om RF5, ser ut som en kjempehøyttaler!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lufter interesse for min Primare A30.5
    En fem-kanalers, svensk krem-forsterker som jeg vurderer å selge nå som jeg snart skal i verneplikten. Meget bra match med Klipsch, og spiller både musikalsk, varmt og med bra punch (midbass, trøkk). Beste matchen med RF jeg har hatt hjemme i kinoen. Overgår Emotiva i detaljer i musikken og kvalitetsfølelse, med glans! Send en pm om interesse :-)

Solgt
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiocompaniet og Akustisk bureau selger kabinetter og ellementer i fra 100,- og oppover,gammle serier ikke RF MKII og palladium . Så vil du bygge selv er dette en glimrende mulighet bare og ringe de eller stikk innom.
    Jeg kjøpte Icon WF 35 som låt knall bra,sammenlignet med RF 63 er de ikke langt
    unna,ikke sammme punsh i bassen men hard fin bass,ikke fullt så dyp.
    Nå er de ikke innspilt ennå så vi får vente og se :-D

O

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm,kanskje jeg skulle fremskyndet mine byggeplaner da.Synes du de WF 35 speller bedre enn RF3 å?
    Selvfølgelig kan de ikke måle seg med Heritage da.Sier seg sjølv

Newcomer K3nn3th90 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Lufter interesse for min Primare A30.5
    En fem-kanalers, svensk krem-forsterker som jeg vurderer å selge nå som jeg snart skal i verneplikten. Meget bra match med Klipsch, og spiller både musikalsk, varmt og med bra punch (midbass, trøkk). Beste matchen med RF jeg har hatt hjemme i kinoen. Overgår Emotiva i detaljer i musikken og kvalitetsfølelse, med glans! Send en pm om interesse :-)
    Jeg snuste på denne for en liten stund siden, men da jeg tenkte å gå til innkjøp av denne til mine Klipsch rf-82 fikk jeg høre at denne låt noe kaldt.
    DU kan altså bekrefte at dette ikke stemmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Hm,kanskje jeg skulle fremskyndet mine byggeplaner da.Synes du de WF 35 speller bedre enn RF3 å?
    De spiller bedre enn RF 3 på en måte,de spiller penere om du skjønner.
    Heritage har jeg kunn eid La Scala og de skuffet,men der må jeg skylde på rommet. Jeg liker WF 35 men har RF 3 MKII også

O

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K3nn3th90
    Jeg snuste på denne for en liten stund siden, men da jeg tenkte å gå til innkjøp av denne til mine Klipsch rf-82 fikk jeg høre at denne låt noe kaldt.
    DU kan altså bekrefte at dette ikke stemmer?
    På ingen måte! Sammen med min A2010 som pre låter det varmt og harmonisk, og samtidig rått, etter mine ører. Sammenlignet med f. Eks emotiva, som går for å låte nøytralt, spiller "kaldere" enn primare i mitt oppsett.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ingen måte! Sammen med min A2010 som pre låter det varmt og harmonisk, og samtidig rått, etter mine ører. Sammenlignet med f. Eks emotiva, som går for å låte nøytralt, spiller "kaldere" enn primare i mitt oppsett.
    Jeg har selv A2010, og bruker emotiva.. synes på ingen måte dette spiller kaldt, så hadde jo vært interessant å prøvd Primare i praksis.

Men som sagt ble jeg frarådet av selger av primare til å kombinere den med klipsch.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv A2010, og bruker emotiva.. synes på ingen måte dette spiller kaldt, så hadde jo vært interessant å prøvd Primare i praksis.

Men som sagt ble jeg frarådet av selger av primare til å kombinere den med klipsch.
    Solgte tilfeldigvis selgeren også primare. Tviler, hehe. Ikke stol på selger Men emotiva er bra saker det.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte tilfeldigvis selgeren også primare. Tviler, hehe. Ikke stol på selger Men emotiva er bra saker det.
    Det gjorde han tilfeldigvis, hehe

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde han tilfeldigvis, hehe
    Hehe, sikkert noe gærnt med ørene hans, hehe. For nå jeg skal kjøpe igjen effekt etter militæret blir det primare igjen. Så fornøyd er jeg! Men vi tolker alle lyd på forskjellige måter.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så kan RF mkll sammeligne seg med heritage på flere måter,har ikke fått hentet mine WF-35 ennå men regner med at de spiller bedre i toppen enn heritage

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Sånn det er nå så står valget mellom Emotiva (XPA-5 eller 2) Vincent SP-331, eller Primare A30.5 til RF-5 og RC-7..

Så til 7 kanals har jeg disse valgene:

Vincent til front og Primare til resten
    Vincent til front og xpa-5 til resten
    Primare til 5 av kanalene og noe anna på de 2 bak
    Eller Emotiva XPA-5 og 2 på alt..

Kommer til å begynne med en forsterker først, også kjøpe den andre om en stund.. Hører jo mest på musikk, men det må ikke gjøre seg bort på film..

Vanskelig å bestemme seg her.. Skulle gjerne ha hørt alle komboene, men det blir ikke så lett desverre. Leser jo at alt dette blir bra på klipsch, og at smaken er det som avgjør..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Hmm.. Sånn det er nå så står valget mellom Emotiva (XPA-5 eller 2) Vincent SP-331, eller Primare A30.5 til RF-5 og RC-7..

Så til 7 kanals har jeg disse valgene:

Vincent til front og Primare til resten
    Vincent til front og xpa-5 til resten
    Primare til 5 av kanalene og noe anna på de 2 bak
    Eller Emotiva XPA-5 og 2 på alt..

Kommer til å begynne med en forsterker først, også kjøpe den andre om en stund.. Hører jo mest på musikk, men det må ikke gjøre seg bort på film..

Vanskelig å bestemme seg her.. Skulle gjerne ha hørt alle komboene, men det blir ikke så lett desverre. Leser jo at alt dette blir bra på klipsch, og at smaken er det som avgjør..
    Nå er jo jeg selger av en primare selv8-)
    Men har prøvd alle de overnevnte og det er en grunn til at det er nevnte som jeg har hatt lengst!

Primare går jo for å være skikkelig hifi, med en relativt høy nypris. Innfrir meg til og med på stereo og det er det ikke mange flerkanalers jeg har prøvd, som har gjort.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten jeg må gå for det
    Kan alltids selge hvis jeg ikke er fornøyd

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så kan RF mkll sammeligne seg med heritage på flere måter,har ikke fått hentet mine WF-35 ennå men regner med at de spiller bedre i toppen enn heritage
    Tja delte meninger..Som fisen er.Delt asså.Testa en del høyttalere de siste mnd men Heritage serien er bare så mye råere enn det meste.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja delte meninger..Som fisen er.Delt asså.Testa en del høyttalere de siste mnd men Heritage serien er bare så mye råere enn det meste.
    Rom/plass og bruksområde er vel det som avgjør:wink:

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom/plass og bruksområde er vel det som avgjør:wink:
    Absolutt,enig der far..Å ikke minst matching.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv palladium,la scala og har akkurat hatt forte ll,cwlll,rf7mkll så har en del erfaring selv.Ja Heritage spiller rått med et skikkelig driv på gitar riff osv men synes Klipsch er på rett vei med RFmkll og palladium

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv palladium,la scala og har akkurat hatt forte ll,cwlll,rf7mkll så har en del erfaring selv.Ja Heritage spiller rått med et skikkelig driv på gitar riff osv men synes Klipsch er på rett vei med RFmkll og palladium
    Ska du ikke snart "slå deg til ro"...?Bytter jo utstyr i ett sett.Hva med å nyte musikken?:-D

Side 858 av 1033 FørsteFørste ... 358 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 838 848 854 855 856 857 858 859 860 861 862 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •