Klipsch klubben - Side 856

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 856 av 1033 FørsteFørste ... 356 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 852 853 854 855 856 857 858 859 860 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 ... SisteSiste
Viser resultater 17,101 til 17,120 av 20659
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Mkll er lettere og drive enn de gamle!
    Okai, så 2 stk A23 ville med andre ord fungert perfekt? Regner ikke med det holder med én :P

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Okai, så 2 stk A23 ville med andre ord fungert perfekt? Regner ikke med det holder med én :P
    Er nok bedre og kjøpe en A21.

Mener bestemt på at jeg har lest flere plasser at du mister en del detaljer i lydbildet når man brokobler parasound effektene.
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder med 1 stk

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Emotiva funker fint på klipsch.
    Gikk fra reciver til xpa-3 til og drive fronter og center. Og det ble et helt annet trykk av det, spessielt ble det godt driv i bassen, og ellers mere kontroll på lyden :-)

Og da med RF-62 og RC-62 fikk jeg ikke en gang xpa-3 varm selv om en dro på ganske så mye (x-over 60hz).
    Så du mener seriøst at Emotiva er i klasse med Vincent?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Sikkert ikke "alle" som er på hugget før frokosttid ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen

Bakhøyttalerne bør henge i lik høyde som ørene, ihvertfall pekende i den retning.

Har du mulighet, ville jeg tatt sjansen på RF-7II. De er rå!
    Jeg har et mindre kinorom (3,2 x 5 meter) og har tatt sjansen på RF-7 Classic. Men har ikke begynt på oppussingen av kinoen og derfor ikke fått testet de ut enda.
    Såvidt eg har forstått er RF-7II den mest plasseringsvennlege høgtalaren i RF serien. Stemmer det?

Bipole/dipole høgtalarar skal heller ikkje hengja lenger bak enn hovudet mitt?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen Klipsch'ere som har vært borti denne saken?

Gallery G - 17 Air - AirPlay Enabled Music System | Klipsch

Og evt. hvem som selger den her i landet?

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjaaah.....PA høres så søppel ut i forhold syns jeg. Nå skal jeg ikke dra alt over en kam da men for det finnes sikkert noe av det bedre. Også brukes anlegget hjemme i stua til film og musikk her også i tillegg, så har lyst på noe med litt godlyd...er derfor jeg har lyst til å holde meg til Klipsch = ) Men de må nesten klare å spille på -0 på volum, og det tror jeg egentlig de klarer greit, ihvertfall med en A23 til.

Da elementene gikk så stod volumet på +10, altså max, da volume limiter tydeligvis var blitt slått av :lol: Det er et ganske umenneskelig volum tilogmed på fest så det skjer nok ikke igjen.

Hvordan er forresten RF7Mk2 å drive kontra RF-82Mk2, mye tyngre?
    På rf 82 tror jeg ikkje at det er noen vits i 2 stk a23. Jeg hadde nc2125 på rf 82mk1 og det spilte voldsomt. Måtte gi meg på -5. Noenganger kunne jeg ha på -0 på mv. Dette var også en yamaha reciver, uten kalibrering. Den gikk til +16. Så visst du spiller noe høyere enn -0 så tror jeg di hornene vil ryke uansett effekt. Angående rf-7, så er de relativt lette og drive. Men trenger kvalitets elektronikk. Jeg selger min xpa-2 til en kompis og går heller tilbake til parasound. Jeg drev også rf-7 med nc2125, gikk helt fint. Men mer effekt, des mer trøkk og kontroll her hjemme vertfall:-) min anbefalning hadde blitt og køpt nye diskanter og aldri spilt over -0. Eller kjøpe rf-7 med større effekt. Disse er voldsomme i forhold til rf-82. Test talk that talk av rihanna på -10, og hørest sinnsykt ut litt ut i sangen. Eller vicious delicious av infected mucshroom. Tar helt av på den sangen:-P trøkker noe voldsomt og er så høyt her hjemme på -10 at den nesten gjør ilt. Men fortsau full kontroll på elementer og diskant. Men føler at det kan bli litt lyst. Legger skylden på xpa-2 og rommet mitt. Rommet mitt er særdeles dårlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nynorsken som gjer at eg får så lite respons på inleggja mine?

Kan godt plasseres høyt på veggen, spesielt klipsch sine som er så følsomme. . Dessuten er de ikke så kilne på hvordan de blir plassert iom ed er bipole!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    På rf 82 tror jeg ikkje at det er noen vits i 2 stk a23. Jeg hadde nc2125 på rf 82mk1 og det spilte voldsomt. Måtte gi meg på -5. Noenganger kunne jeg ha på -0 på mv. Dette var også en yamaha reciver, uten kalibrering. Den gikk til +16. Så visst du spiller noe høyere enn -0 så tror jeg di hornene vil ryke uansett effekt. Angående rf-7, så er de relativt lette og drive. Men trenger kvalitets elektronikk. Jeg selger min xpa-2 til en kompis og går heller tilbake til parasound. Jeg drev også rf-7 med nc2125, gikk helt fint. Men mer effekt, des mer trøkk og kontroll her hjemme vertfall:-) min anbefalning hadde blitt og køpt nye diskanter og aldri spilt over -0. Eller kjøpe rf-7 med større effekt. Disse er voldsomme i forhold til rf-82. Test talk that talk av rihanna på -10, og hørest sinnsykt ut litt ut i sangen. Eller vicious delicious av infected mucshroom. Tar helt av på den sangen:-P trøkker noe voldsomt og er så høyt her hjemme på -10 at den nesten gjør ilt. Men fortsau full kontroll på elementer og diskant. Men føler at det kan bli litt lyst. Legger skylden på xpa-2 og rommet mitt. Rommet mitt er særdeles dårlig!
    Ok Har jo en A23 fra før, derfor sikla jeg på én til ved et evt framtidig RF-7-oppsett. Men en over her sier at det forsvinner detaljer i lydbildet, det er jo litt kjipt da....noen fler som kan bekrefte det? Isåfall må jeg prøve å få solgt A23´en...blæh

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hehe, denne sentarn har vært ganske mye på rundgang her på avforum, jeg har selv hatt den.

Regner med at du kjøpte den av sannaX?

Hehe. Det gjorde jeg. Får ikke på langt nær utnytta potensialet i denne med reciever.
    Denne blir nok her ei stund må ganske høyt opp i pris før jeg finner en bedre senter..

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surroundhøyttalerene skal vel plasseres ca en meter over ørene.
    Men dette kommer jo litt an på om man ser mye konserter, har dipol eller direktestrålende høyttalere, og om man følger rådene til dolby eller THX..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Har jo en A23 fra før, derfor sikla jeg på én til ved et evt framtidig RF-7-oppsett. Men en over her sier at det forsvinner detaljer i lydbildet, det er jo litt kjipt da....noen fler som kan bekrefte det? Isåfall må jeg prøve å få solgt A23´en...blæh
    Jeg har aldri prøvt og brokoble. Men du kan jo selge a23, spare litt og kjøpe a21evt nc2250. Tror ikke du kommer til og bli skuffet:-) men begynner og bli dyrt i den enden av komponenter. Jeg ble mer overasket over rf-82 enn jeg ble av rf-7 for og si det sånn:-P av rf-7 forventer man mye mer enn av r-f82. Pga pris, elementer og diverse andre faktorer. Men for all del, begge er sinnsykt bra høyttalere. Men du må spørre deg selv, vil jeg legge ut 60k, eller er det godt nok med hva du får for 20k? Jeg syns ikke prisen forsvarer hva du får igjen for den. Men er en bitt av basillen så er en det. For min del blir dette bare dyrere og dyrere. Men kommer jeg vil og gi opp pga det, nei:-D vurderte og selge rf-7, men har funnet ut at jeg ikke klarer det. Elsker hobbyen min!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et sett rf7 og svs pb13 til? Burde spille mye bedre en cv 215

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Hva med et sett rf7 og svs pb13 til? Burde spille mye bedre en cv 215
    Har allerede en PC-13 Ultra, men du mente kanskje å kjøpe én til? Hehe

Ultra´en fungerer greit men ikke optimalt til musikk, den blir litt for "blaffete", selvom den spiller noe sinnsykt. Til film derimot er oppsettet helt sinnsykt.

Spørs om ikke jeg skal prøve med noen andre subber til midbassen i tillegg i første omgang og heller la SVS´en ta seg av dypet.

Grunnen til at jeg vurderer en liten forsterkeroppgradering er at om jeg kjører full-range på frontene, noe jeg synes gir best lydkvalitet på muskk, synes jeg ikke A23´en har kontroll nok alene, ihvertfall ikke på det jeg hører på av musikk.

Ang det med brokoblingen så forstår jeg ikke hvorfor det skal ha noe å si, eneste er jo at forsterkerne har én høyttaler å konsentrere seg om istedet for to? De får jo samme pre-out og alt bortsett fra at den ene får kun venstre, og den andre høyre. Men, hva vet vel jeg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Jeg har aldri prøvt og brokoble. Men du kan jo selge a23, spare litt og kjøpe a21evt nc2250. Tror ikke du kommer til og bli skuffet:-) men begynner og bli dyrt i den enden av komponenter. Jeg ble mer overasket over rf-82 enn jeg ble av rf-7 for og si det sånn:-P av rf-7 forventer man mye mer enn av r-f82. Pga pris, elementer og diverse andre faktorer. Men for all del, begge er sinnsykt bra høyttalere. Men du må spørre deg selv, vil jeg legge ut 60k, eller er det godt nok med hva du får for 20k? Jeg syns ikke prisen forsvarer hva du får igjen for den. Men er en bitt av basillen så er en det. For min del blir dette bare dyrere og dyrere. Men kommer jeg vil og gi opp pga det, nei:-D vurderte og selge rf-7, men har funnet ut at jeg ikke klarer det. Elsker hobbyen min!
    Så du skrev at du vurderte å gå tilbake til RF-82 igjen, er det virkelig så liten forskjell til RF-7? :P Om du skulle få bruk for noen RF-82 Mk2 kan du få mine svinbillig, men du må bytte diskanter da

Har du fortsatt XTZ-subbene dine? Hvordan er disse i bruk egentlig, mye midbass/"brystbass"?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Så du mener seriøst at Emotiva er i klasse med Vincent?
    Er ikke sikkert de er i samme klasse, men jeg hadde hvertfall valgt emotiva over vincent på klipsch.

Hadde vincent drevet på samme måte som emotiva dvs rett til forbruker, uten prispåslag for importør og likeså for butikker som selger hadde også vincent plutselig vært særs billig. Uten at det ht betydning for sluttresultatet for den saks skyld.

Syns vincent var litt tam på RF jeg da! (ikke mk2)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du skrev at du vurderte å gå tilbake til RF-82 igjen, er det virkelig så liten forskjell til RF-7? :P Om du skulle få bruk for noen RF-82 Mk2 kan du få mine svinbillig, men du må bytte diskanter da

Har du fortsatt XTZ-subbene dine? Hvordan er disse i bruk egentlig, mye midbass/"brystbass"?
    Neida, det er stor forskjell. Men om forskjellen er vert 20k er opp til hver enkelt individ:razz: XTZ subbene var veldig bra, vil si at de gjor seg best å¨midbass. Men nå er de kommet med 500watt ice. Så vil nok spille bedre enn de som jeg hadde. Visst ikke hadde det fristet med den nye subwooferen deres, XTZ 99 W12.18 ICE. Kunne godt tenkt meg og prøvd selv. Men begynner å bli smått med plass i fronten nå. RF-7 er store:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då får eg plass til dei på veggen. Pga den forp... trappa mi får eg ikkje plassert dei lenger bak enn sofaen. Sidan det er opent der og vil lyden som går bakover gå rett i trappa og ikkje nå øyrene mine heller.

6xm3.5m rom. 3m til sweetspot. Kva fronthøgtalarar bør eg gå for?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg teste Klipsch Icon WF 35
    Kommer med liste over super salg hos Audiocompaniet,da får klipsch klubben første rett på knall priser

O

Side 856 av 1033 FørsteFørste ... 356 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 852 853 854 855 856 857 858 859 860 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •