Klipsch klubben - Side 855

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 855 av 1033 FørsteFørste ... 355 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 851 852 853 854 855 856 857 858 859 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 ... SisteSiste
Viser resultater 17,081 til 17,100 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    noen som har noen tips til rør link,anbefalinger av rør
    sitter 2stk GE 12AT7 og 2stk ?? (preamp)
    tips anbefalinger ??
    Telefunken 12 AT 7 er meget bra,har det selv. Kan være 12 AU7 i preampen.
    Sovtek eller mullard er gode rør og blande med telefunken.

O

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folks

Hvordan vil Klipsch RF-82 Mk2 oppføre seg på veldig høyt ( :razz: ) volum med 2x Parasound Halo A23, kontra med kun én?

Blei spilt bra høyt her på en fest for en liten stund siden, og da røk til slutt diskantene på 82´ene. Det ble vel litt for mye for Halo´en For å ta et eksempel; Om jeg skrur opp til der ting begynner å forvrenge seg med 1x A23, vil jeg da kunne spille "reint" ved samme volum om jeg har 2x A23, altså slik at jeg ikke sprenger diskanten igjen?

Eller tåler rett og slett ikke hornet høye volum over tid whatsoever?

Er så glad i Klipschene mine at jeg prøver å finne en løsning istedet for å måtte hoppe på CV :lol: De brukes litt her og der, mest i stua, men også i et større "partyrom" nå og da og det er da de får kjørt seg... Da må det jo spilles høyt, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hei folks

Hvordan vil Klipsch RF-82 Mk2 oppføre seg på veldig høyt ( :razz: ) volum med 2x Parasound Halo A23, kontra med kun én?

Blei spilt bra høyt her på en fest for en liten stund siden, og da røk til slutt diskantene på 82´ene. Det ble vel litt for mye for Halo´en For å ta et eksempel; Om jeg skrur opp til der ting begynner å forvrenge seg med 1x A23, vil jeg da kunne spille "reint" ved samme volum om jeg har 2x A23, altså slik at jeg ikke sprenger diskanten igjen?

Er så glad i Klipschene mine at jeg prøver å finne en løsning istedet for å måtte hoppe på CV :lol: De brukes litt her og der, mest i stua, men også i et større "partyrom" nå og da og det er da de får kjørt seg... Da må det jo spilles høyt, hehe
    Generellt vil jeg si, skal du ha høyttalere som skal bli voldtatt til fest er det beste å kjøpe PA. . Klipsch spiller svinehøyt med nevnte forsterkere og sikkert like pent, men i mine er det å kaste perler for svin.. skal man på fylla og spille deretter er det like greit å ha noe man ikke er "redd" for skal bli ødelagt!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folks

Gå for PA.Disse høytalerne er meget lettdrevne,enklere enn mkl...Kan ikke forstå hvordan man kan lytte på slike volum??? den parasounden har mer enn nok av både watt og strøm.den har 1kva trafo og 48000uf noe som skal drive disse fult ut

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Telefunken 12 AT 7 er meget bra,har det selv. Kan være 12 AU7 i preampen.
    Sovtek eller mullard er gode rør og blande med telefunken.

O
    takker for svar :-)
    hvor får jeg tak i den slags, link? det går vell å få tak i sånt her på berget
    helt grønn på rør, låt utrolig bra da får nesten frysninger
    GE12at7 og electron rca 12ax7 sitter det i den nå..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    takker for svar :-)
    hvor får jeg tak i den slags, link? det går vell å få tak i sånt her på berget
    helt grønn på rør, låt utrolig bra da får nesten frysninger
    GE12at7 og electron rca 12ax7 sitter det i den nå..
    Motron eller søk på nettet,Telefunken får du i begge varianter.
    Mullard og Telefunken er en god kombo.

O

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Gå for PA.Disse høytalerne er meget lettdrevne,enklere enn mkl...Kan ikke forstå hvordan man kan lytte på slike volum??? den parasounden har mer enn nok av både watt og strøm.den har 1kva trafo og 48000uf noe som skal drive disse fult ut
    Mjaaah.....PA høres så søppel ut i forhold syns jeg. Nå skal jeg ikke dra alt over en kam da men for det finnes sikkert noe av det bedre. Også brukes anlegget hjemme i stua til film og musikk her også i tillegg, så har lyst på noe med litt godlyd...er derfor jeg har lyst til å holde meg til Klipsch = ) Men de må nesten klare å spille på -0 på volum, og det tror jeg egentlig de klarer greit, ihvertfall med en A23 til.

Da elementene gikk så stod volumet på +10, altså max, da volume limiter tydeligvis var blitt slått av :lol: Det er et ganske umenneskelig volum tilogmed på fest så det skjer nok ikke igjen.

Hvordan er forresten RF7Mk2 å drive kontra RF-82Mk2, mye tyngre?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et par RF7 på torget nå da.... Tåler litt Høyere SPL

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Lykke til.
    Da har jeg vært avgårde og hentet meg en RC7, skal prøve å få sett hodejegerne etterpå.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Da har jeg vært avgårde og hentet meg en RC7, skal prøve å få sett hodejegerne etterpå.
    Open Range... ;-D

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått RF-5 i hus. Med RC-7 selvfølgelig.

Dette spiller sinnsykt pent, det spiller rett og slett bare musikk, på alle sjangre.
    Jeg har bare en AVR-260 som amp foreløpig, da effektforsterkeren min er blitt degradert til rumperisteramp grunnet litt rotete lyd og en ganske irriterendes trafobrumming.

Recieveren gjør en svært bra jobb til jeg spiller 90-100 dB, da flater lyden helt ut og mangler den trøkken som gjør det gøy å dra til i blandt.. foreløpig står en pb-12 for bassen til musikk også..

Så var det bare å finne en matchende effektforsterker til disse. Har spesielt to kandidater i siktet. Vincent SP-331 eller Emotiva XPA-2/5
    Det kommer jo også ut noen gamle Electrocompaniet på bruten til en grei penge i ny og ne.
    Frister veldig med fullt Emotiva oppsett. UMC-1, XPA-5 og XPA-2.

Får jeg fiksa summinga i Music Angelen skal den også prøves.
    Må nok få tak i bedre rør til denne før jeg dømmer den nord og ned, på RF-82 syntes jeg det ble litt løst og ukontrollert i bassen, men med godt spark der nede.. Litt rotete mellomtone, men det skal sies at jeg ikke hadde justert bias, og at bias var altfor lav når jeg testa..

Noen som har testa Vincent og Emotiva på klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har no komt eit stykke med kjellarrommet. I alle fall såpass langt at eg kan planleggja utstyret. Som nyfrelst Klipschar, så er det jo det eg har mest lyst på, men dog større enn det eg har no...

Rommet er ca. 6.10m langt og 3.40m breitt. Pga trappa vert sweetspot ca. 3m frå veggen der utstyr skal stå. Med 92" lerret (som er planen) får eg ca. 45cm breidde på kvar side av lerretet.

Kva klipsch bør eg gå for? Har sjølvsagt lyst på størst mogleg, med mest mogleg trøkk... RF-82 MKII ser ut som ein grei HT, men har sjølvsagt lyst på RF-7 MKII. Men så er det jo detta med romstørrelse, plassering osv. Blir jo så klart mykje film, men musikk er minst lika viktig.

P.S. Er det sånn at surroundht skal hengja omtrent på linja med ørene, men høgare?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    Hehe, denne sentarn har vært ganske mye på rundgang her på avforum, jeg har selv hatt den.

Regner med at du kjøpte den av sannaX?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette spiller sinnsykt pent, det spiller rett og slett bare musikk, på alle sjangre.
    Jeg har bare en AVR-260 som amp foreløpig, da effektforsterkeren min er blitt degradert til rumperisteramp grunnet litt rotete lyd og en ganske irriterendes trafobrumming.

Recieveren gjør en svært bra jobb til jeg spiller 90-100 dB, da flater lyden helt ut og mangler den trøkken som gjør det gøy å dra til i blandt.. foreløpig står en pb-12 for bassen til musikk også..

Så var det bare å finne en matchende effektforsterker til disse. Har spesielt to kandidater i siktet. Vincent SP-331 eller Emotiva XPA-2/5
    Det kommer jo også ut noen gamle Electrocompaniet på bruten til en grei penge i ny og ne.
    Frister veldig med fullt Emotiva oppsett. UMC-1, XPA-5 og XPA-2.

Får jeg fiksa summinga i Music Angelen skal den også prøves.
    Må nok få tak i bedre rør til denne før jeg dømmer den nord og ned, på RF-82 syntes jeg det ble litt løst og ukontrollert i bassen, men med godt spark der nede.. Litt rotete mellomtone, men det skal sies at jeg ikke hadde justert bias, og at bias var altfor lav når jeg testa..

Vincent er i en helt annen klasse enn emotiva,altså langt bedre.Mye bra der ute på brukten.Tror det blir litt lite krefter i MA

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjaaah.....PA høres så søppel ut i forhold syns jeg. Nå skal jeg ikke dra alt over en kam da men for det finnes sikkert noe av det bedre. Også brukes anlegget hjemme i stua til film og musikk her også i tillegg, så har lyst på noe med litt godlyd...er derfor jeg har lyst til å holde meg til Klipsch = ) Men de må nesten klare å spille på -0 på volum, og det tror jeg egentlig de klarer greit, ihvertfall med en A23 til.

Da elementene gikk så stod volumet på +10, altså max, da volume limiter tydeligvis var blitt slått av :lol: Det er et ganske umenneskelig volum tilogmed på fest så det skjer nok ikke igjen.

Hvordan er forresten RF7Mk2 å drive kontra RF-82Mk2, mye tyngre?
    RF7 har høyere følsomhet enn 82

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF7 har høyere følsomhet enn 82
    Så det, men har hørt tidligere at de krever et lite kraftverk for å virke skikkelig, stemmer det fortsatt med MkII ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det, men har hørt tidligere at de krever et lite kraftverk for å virke skikkelig, stemmer det fortsatt med MkII ?
    Mkll er lettere og drive enn de gamle!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva funker fint på klipsch.
    Gikk fra reciver til xpa-3 til og drive fronter og center. Og det ble et helt annet trykk av det, spessielt ble det godt driv i bassen, og ellers mere kontroll på lyden :-)

Og da med RF-62 og RC-62 fikk jeg ikke en gang xpa-3 varm selv om en dro på ganske så mye (x-over 60hz).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har no komt eit stykke med kjellarrommet. I alle fall såpass langt at eg kan planleggja utstyret. Som nyfrelst Klipschar, så er det jo det eg har mest lyst på, men dog større enn det eg har no...

Rommet er ca. 6.10m langt og 3.40m breitt. Pga trappa vert sweetspot ca. 3m frå veggen der utstyr skal stå. Med 92" lerret (som er planen) får eg ca. 45cm breidde på kvar side av lerretet.

Kva klipsch bør eg gå for? Har sjølvsagt lyst på størst mogleg, med mest mogleg trøkk... RF-82 MKII ser ut som ein grei HT, men har sjølvsagt lyst på RF-7 MKII. Men så er det jo detta med romstørrelse, plassering osv. Blir jo så klart mykje film, men musikk er minst lika viktig.

P.S. Er det sånn at surroundht skal hengja omtrent på linja med ørene, men høgare?
    Er det nynorsken som gjer at eg får så lite respons på inleggja mine?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nynorsken som gjer at eg får så lite respons på inleggja mine?
    Sikkert ikke "alle" som er på hugget før frokosttid ;-)

Bakhøyttalerne bør henge i lik høyde som ørene, ihvertfall pekende i den retning.

Har du mulighet, ville jeg tatt sjansen på RF-7II. De er rå!
    Jeg har et mindre kinorom (3,2 x 5 meter) og har tatt sjansen på RF-7 Classic. Men har ikke begynt på oppussingen av kinoen og derfor ikke fått testet de ut enda.

Side 855 av 1033 FørsteFørste ... 355 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 845 851 852 853 854 855 856 857 858 859 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •