Klipsch klubben - Side 854

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 854 av 1033 FørsteFørste ... 354 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 850 851 852 853 854 855 856 857 858 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 ... SisteSiste
Viser resultater 17,061 til 17,080 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Jeg har litt lyst til å prøve RC7, takk til Skalle og Zeke.

Noen som vet hva RC7 kostet ny?
    Her kan Harleyy og Eddie svare bedre, men jeg tror den lå på ca. 8k ,-

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    No offence!
    Har rc 64 selv

Non taken :-D

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tilfeldigvis hørt begge to AAmrAA?

Nei, dessverre.

Skal jeg sette fingeren på noe ved RC-64 mkII så synes jeg enkelte ganger stemmene/vokalene ligger litt bak frontene, om du skjønner hva jeg mener?

Men om dette har med kalibrering, forskjell i serie på HT, elektronikk, lydspor i filmen eller noe annet vet jeg ikke. Andre ganger savner jeg intet. Da jobber center som den skal og gir meg troverdighet i forhold til det som vises på skjerm/tv og det som kommer ut av center.

Men sikkert noen her som har hørt begge to og kan gi deg noe mer konkret.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt lyst til å prøve RC7, takk til Skalle og Zeke.

Noen som vet hva RC7 kostet ny?
    Om du får den for 4k, så kan du nok selge den for det samme om du ønsker.

Om det blir dyrere, så vil jeg nesten anbefale å gå for 64. Du får da tross alt en ny ht.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Om det blir dyrere, så vil jeg nesten anbefale å gå for 64. Du får da tross alt en ny ht.
    +1!

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Har du helt rett i Skalle, jeg har lagt inn bud på RC7 så får vi se.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der legger Zeke ut sin RC64 for salg, det var jævli dårlig gjort

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der legger Zeke ut sin RC64 for salg, det var jævli dårlig gjort
    Vet ikke om det var seriøst ment men. .?

Driver ikke egenreklame for mine ting, jeg ville fortsatt valgt rc7 i oppsettet ditt. .

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Da var jeg annkommet klischklubben jeg og (endeli) og må si at det spiller som **** på film med yamahaen min (rx-v1067)

Hvilke instilling er det de som har yamaha har den på når dere ser film? og hvordan har dere plassert frontene (rf-62mk2)

vil dere anbefale sub, eller effektforsterker først, og hvilken effektforsterker/sub i så tilfelle? hører mye godt om parasound, rotel xtz og svs

kjempemorro når jeg satt på master and commander med dts, og satte meg i sweetspoten. blir ikke mere kino på meg fremover

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,257
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Heisann

Da var jeg annkommet klischklubben jeg og (endeli) og må si at det spiller som **** på film med yamahaen min (rx-v1067)

Hvilke instilling er det de som har yamaha har den på når dere ser film? og hvordan har dere plassert frontene (rf-62mk2)

vil dere anbefale sub, eller effektforsterker først, og hvilken effektforsterker/sub i så tilfelle? hører mye godt om parasound, rotel xtz og svs

kjempemorro når jeg satt på master and commander med dts, og satte meg i sweetspoten. blir ikke mere kino på meg fremover

Gratulerer med nytt oppsett.

Jeg ville valgt sub først.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Sub(er) først ! så eventuelt en 3 kanalers effektforsterker til center og fronter. Eks Emotiva xpa-3 som jeg syntes fungerte veldig godt med MK1 rf62 og rc62.

- Yamahaen: Frontene som Large. Center og Surround Smal med delefilter på 60 - 80hz. Kommer litt ann på hvor mye basselementene i center jobber etter auto korrigeringen er kjørt...

- Frontene: plassering 40-45 grader til siden sett fra midten av sweetspot.
    30-50 cm ut fra veggen.
    Vinkling (Tow in) må eksprimenteres litt med, benytt da gjerne Qsound for og finne beste plassering for Stereo musikk. Da følger også filmlyden på.

Center: Vinkles mot ørehøyde når du sitter i sweetspot.

Surround: Plassering, minimum 30grader over ørehøyde når du sitter i sweetspot.
    Plasseres gjerne bak sweetspot i 5.1 surround format, ca 110 - 120 grader sett i en sirkel

Valg av sub: Hvor stort rom skal den fylle ?
    I utgangspungtet ville jeg ikke gått for noe mindre en SVS PB12-NSD DSP eller tilsvarende for og fått sikkelig filmbass :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Vet ikke om det var seriøst ment men. .?

Driver ikke egenreklame for mine ting, jeg ville fortsatt valgt rc7 i oppsettet ditt. .
    Neida, var ikke mere alvorlig enn at det ble enda vanskeligere for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,926
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, var ikke mere alvorlig enn at det ble enda vanskeligere for meg.
    I utg pkt selger jeg rf 63 og rc 64 sammen, så håper det gjør valget litt lettere

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sub(er) først ! så eventuelt en 3 kanalers effektforsterker til center og fronter. Eks Emotiva xpa-3 som jeg syntes fungerte veldig godt med MK1 rf62 og rc62.

- Yamahaen: Frontene som Large. Center og Surround Smal med delefilter på 60 - 80hz. Kommer litt ann på hvor mye basselementene i center jobber etter auto korrigeringen er kjørt...

30-50 cm ut fra veggen.
    Vinkling (Tow in) må eksprimenteres litt med, benytt da gjerne Qsound for og finne beste plassering for Stereo musikk. Da følger også filmlyden på.

Plasseres gjerne bak sweetspot i 5.1 surround format, ca 110 - 120 grader sett i en sirkel

I utgangspungtet ville jeg ikke gått for noe mindre en SVS PB12-NSD DSP eller tilsvarende for og fått sikkelig filmbass :-D
    +1

Men jeg ville bare legge til at jeg bruker EQ modusen "front" når jeg kjører romkalibrering med yamahaen. Da bruker ikke yamahaen noen annen EQ, men bruker klangen fra frontene og justerer senter+bakhøyttalere slik at de matcher frontenes lydbilde bedre 8)

Har dessuten litt for liten stue hvor jeg bor nå, og dessverre ingen effekt forsterkere så jeg måtte kjøre 80hz deling på samtlige høyttalere.

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

30-50 cm ut fra veggen.

Supert svar, takk skal du ha

rommet er ca 10-12 kvm, men det er mulig vi skal flytte innen et halvår, så hvordan det evt nye rommet blir vet jeg ikke, men kan tenke meg at det er ala noe det samme, så det er jo ikke store rommet da :/

Sett litt på svs pb12, men vi får se om det kansje kommer en svs på januarsalget

Skjønner godt nå hvorfor dere elsker klipsch for å si det slik

Newcomer eirik89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger hjelp!

Kjøpte for litt siden en XPA-2, men er ikke helt fornøyd med denne. Og vurderer og selge høyttalerne, Klipsch RF-7MkII. Men tenkte jeg skulle gi en effektforsterker en kjangs til. Parasound NC2125 ble for liten. God lyd men manglet litt fylde. Med XPA kom litt av fylden jeg ville ha, men syns selve lyden ble mindre bra. Så har tenkt på Parasound NC2250 eller Rotel RB-1582. Kan ikke gå lenger opp i pris. Og vurderer å bytte høyttalere til RF-82MkII visst ikke dette kommer til og fungere.

Jeg trenger sårt hjelp her, da jeg begynner å miste nattesøvnen pga dette. Satt litt på spissen. Setter pris på alle svar!

Mvh Eirik

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik89
    Kjøpte for litt siden en XPA-2, men er ikke helt fornøyd med denne. Og vurderer og selge høyttalerne, Klipsch RF-7MkII. Men tenkte jeg skulle gi en effektforsterker en kjangs til. Parasound NC2125 ble for liten. God lyd men manglet litt fylde. Med XPA kom litt av fylden jeg ville ha, men syns selve lyden ble mindre bra. Så har tenkt på Parasound NC2250 eller Rotel RB-1582. Kan ikke gå lenger opp i pris. Og vurderer å bytte høyttalere til RF-82MkII visst ikke dette kommer til og fungere.

Jeg trenger sårt hjelp her, da jeg begynner å miste nattesøvnen pga dette. Satt litt på spissen. Setter pris på alle svar!

Mvh Eirik
    Nå er vel RF7mkll en av de mest lettdrevne av Klipsch.Spiller feks helt spinnvilt med en transe 30watt klasse A,har ikke hørt nevnte parasound men rart hvis den ikke har mer enn nok av krefter.Ikke vondt om emotiva men disse høytalerne fortjener laaangt bedre kvalitet.det beste er vel å gå for en integrert forsterker med utgang for hjemmekino!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Hei disse er veldig lettdrevne og krever heller ikke like mye strøm som den eldre versjonen.denne skal uansett være veldig bra og i en helt annen klasse enn overnevnte saker
    Oppgradert Counterpoint NPS effekttrinn

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen tips til rør link,anbefalinger av rør
    sitter 2stk GE 12AT7 og 2stk ?? (preamp)
    tips anbefalinger ??

Side 854 av 1033 FørsteFørste ... 354 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 824 834 844 850 851 852 853 854 855 856 857 858 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •