Klipsch klubben - Side 852

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 852 av 1033 FørsteFørste ... 352 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 848 849 850 851 852 853 854 855 856 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 ... SisteSiste
Viser resultater 17,021 til 17,040 av 20659
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skrev det i en annen tråd men skriver her og jeg:

Prøver å skjønne meg litt på åssen ting fungerer, har jeg rett hvis jeg tenker at;

Receiveren min drev jo center og bakhøyttalere i stereomodus, og frontene gikk via pre-out og Parasounden. Men når receiveren begynner å klippe/vrenge/whatever pga den er sliten av å dra center og bakHT, så klipper/vrenger den også signalet den gir via pre-out over til Parasounden, som igjen forsterker det vrengte signalet og blæster diskantene mine? Kan det være en forklaring på hvorfor det var bare frontene som røk?

Isåfall burde jeg ha lært nå at jeg kun skal spille i vanlig 2-kanals stereo om jeg vil spille så høyt, da hadde det kanskje ikke skjedd? Tilogmed ved det volumet?

Bare en tanke ... Er jeg inne på noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hjelp! :)

Jeg har kjøpt Klipsch R82 og trenger forsterker. Før noen arresterer meg må jeg si at jeg har lest nesten hele tråden her! Har jeg blitt klok? vel, det er fortsatt vanskelig å velge.

Jeg hører på litt rar musikk. En del stor klassisk symfonisk musikk som skal spilles HØYT! (håper klipschene takler det) samt noe fusion, weather report, miles David fra 80 tallet osv.

Jeg liker en varm åpen klang nogenlunde virkelighetstro med bra trøkk.

Hva bør jeg kjøpe? Har 10-15 lapper til rådighet. Gi meg gjerne linker direkte til butikker!

Ellers håper jeg dere tar vel imot en rookie.

Mvh Ola

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guarneri del Gesu
    Jeg har kjøpt Klipsch R82 og trenger forsterker. Før noen arresterer meg må jeg si at jeg har lest nesten hele tråden her! Har jeg blitt klok? vel, det er fortsatt vanskelig å velge.

Jeg hører på litt rar musikk. En del stor klassisk symfonisk musikk som skal spilles HØYT! (håper klipschene takler det) samt noe fusion, weather report, miles David fra 80 tallet osv.

Hva bør jeg kjøpe? Har 10-15 lapper til rådighet. Gi meg gjerne linker direkte til butikker!

Mvh Ola
    Hei og velkommen skal du være.

Skal du ha surround oppsett etterhvert eller blir dette ren stereo?

MVH Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hei og velkommen skal du være.

Skal du ha surround oppsett etterhvert eller blir dette ren stereo?

MVH Johan
    Takk for det!

Dette blir et rent stereoanlegg.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører på litt rar musikk. En del stor klassisk symfonisk musikk som skal spilles HØYT!
    Hehe.Ærlig fyr du.:-D

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hører på litt rar musikk. En del stor klassisk symfonisk musikk som skal spilles HØYT! (håper klipschene takler det)
    Hvis det er klassiske verker (og for meg testlåter som spilles HØYT,som brukes ved komponentbytter) som feks Stravinsky - Firebird Infernal dance, så gjør Klipsch seg glimrende der med sin plutselighet og dynamikk! RF-63 enda bedre enn RF-82, men det jo så. En kraftig transistorforsterker med betongfundament i bass, der etter min smak.

Miles Davis (David? håper vi tenker på samme mann...) kan også låte helt gåsehud hvis Klipschene drives med feks en rørforsterker som MC275, etter min smak..Litt over budsjett på bruktmarkedet...men dog ikke mye heller.

Og ikke er musikken spesielt rar heller...litt avhengig av hvor gammel du er selvfølgelig.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Hvis det er klassiske verker (og for meg testlåter som spilles HØYT,som brukes ved komponentbytter) som feks Stravinsky - Firebird Infernal dance, så gjør Klipsch seg glimrende der med sin plutselighet og dynamikk! RF-63 enda bedre enn RF-82, men det jo så. En kraftig transistorforsterker med betongfundament i bass, der etter min smak.

Miles Davis (David? håper vi tenker på samme mann...) kan også låte helt gåsehud hvis Klipschene drives med feks en rørforsterker som MC275, etter min smak..Litt over budsjett på bruktmarkedet...men dog ikke mye heller.

Og ikke er musikken spesielt rar heller...litt avhengig av hvor gammel du er selvfølgelig.

Man trenger ikke kjøpe rør effekt for å få "gåsehudlyd" det kan være nokk å kombinere rør-pre med transistor effekt. Har selv fått gåsehus med en slik kombo, å ikke trenger det å koste mere enn 2-6k (om man dog har effekten fra før)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg er klassisk fiolinist selv, så for meg er det ikke rart å høre på slike verker, men har forståelse for at noen syns det er litt sært.

Stravinsky er bra greier! Men det er nok i Mahler symfonier, f.eks Nr 6, og tonedikt av Respghi vi finner de største utfordringene for en høytaler tror jeg. I alle fall hvis det skal låte slik det gjør live. (tenker da styrke og dynamikk) Tror mange ville fått litt bakoversveis over lydnivået midt inne i et symfoniorkester på denne musikken.

Men kan dere komme med noen konkrete navn på forsterkere jeg bør se på? Hadde vært artig å få liv i høyttalerne til jul.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,300
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg er klassisk fiolinist selv, så for meg er det ikke rart å høre på slike verker, men har forståelse for at noen syns det er litt sært.

Stravinsky er bra greier! Men det er nok i Mahler symfonier, f.eks Nr 6, og tonedikt av Respghi vi finner de største utfordringene for en høytaler tror jeg. I alle fall hvis det skal låte slik det gjør live. (tenker da styrke og dynamikk) Tror mange ville fått litt bakoversveis over lydnivået midt inne i et symfoniorkester på denne musikken.

Men kan dere komme med noen konkrete navn på forsterkere jeg bør se på? Hadde vært artig å få liv i høyttalerne til jul.
    Denne har jeg lyst på. Skal være fantastisk match med Klipsch.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/83847

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Denne har jeg lyst på. Skal være fantastisk match med Klipsch.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/83847
    Takk! Synd den var solgt da :/

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Jolida preampen nesten på døra. Leveres på døra i morgen. Kabler er handlet inn og venter på den. Blir herlig start på helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Bestilte i går ett par Klipsch RF-82 på webshoppen til elkjøp for 6000,- inkl frakt (Bra kjøp?) slo ihvertfall til etter som det er 60 dager åpent kjøp. Hva kan jeg forvente av disse på musikk som f.eks Era, Phil Collins/Genesis, Michael Jackson (hører egentlig for det meste på dubstep/trance men liker også og slappe av og nyte musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch fungerer utmerlet på Jackson, Collins osv. Er ikke så veldig kjent med dubsteb, men husk at plassering og forsterkermatch er veldig viktig for å få frem den syke bassen rf82 kan levere.

6000kr er vel en ganske vanlig pris på rf82 mk1 for tiden, ikke noe kupp du ikke kunne gjort neste uke også, men jeg mener det er den klart beste høyttaleren i den størrelsen under 8000kr, kanskje under 10 lapper også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Klipsch fungerer utmerlet på Jackson, Collins osv. Er ikke så veldig kjent med dubsteb, men husk at plassering og forsterkermatch er veldig viktig for å få frem den syke bassen rf82 kan levere.

6000kr er vel en ganske vanlig pris på rf82 mk1 for tiden, ikke noe kupp du ikke kunne gjort neste uke også, men jeg mener det er den klart beste høyttaleren i den størrelsen under 8000kr, kanskje under 10 lapper også.
    Tror det var kampanje nå fram til lørdag, så de går opp til 8000,- igjen da tror jeg, men takk for svar, gleder meg til og teste disse. Blir nok en fin oppgradering fra CV v15f lydmessig Noen som forresten ved om en Adcom GFA-555SE er en helt ok effekt forsterker på Klipsch RF-82? Reciver blir nok Yamaha rx-v771

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syk bass tror jeg er veldig individuelt hva person til person føler. Har prøvd mine med min egne Para A23, store PA-amper (bare for å teste), i L-formede og firkantede rom, og den "syke bassen" eksisterer ikke etter min mening. Men spiller bra i forhold til størrelsen gjør de!

Kjøpte meg en SVS jeg og delte på 80Hz så hjalp det fælt for min smak i bassveien... Klipschene spiller veldig klart og pent, iallefall med Yamaha. Med Denonen jeg hadde tidligere var det ganske skjærendes diskant

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer ny senter, noen som har en formening om jeg skal prøve å få tak i en brukt RC7 eller dra på med RC64 til mine RF7.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Jeg vurderer ny senter, noen som har en formening om jeg skal prøve å få tak i en brukt RC7 eller dra på med RC64 til mine RF7.

RC-64 II fungerer mer enn greit til mine RF-7 Classic. Selv om noen mener det blir forskjellig signatur på disse. Kan ikke si jeg merker noe til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Ola

En integrert forsterker fra Marantz vil gjøre susen her!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Ligger jo brukt RC-7 på Avtorget nå. Budet ligger på kr 4000,-

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    En integrert forsterker fra Marantz vil gjøre susen her!

Men Marantz er vel ikke kjent for "trøkk" akkurat??

Side 852 av 1033 FørsteFørste ... 352 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 848 849 850 851 852 853 854 855 856 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •