Klipsch klubben - Side 851

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 851 av 1034 FørsteFørste ... 351 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 847 848 849 850 851 852 853 854 855 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 ... SisteSiste
Viser resultater 17,001 til 17,020 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Er det noe i at temperaturen i rommet høyttalere står i kan ha innvirkning på elementene?

Nå som vi er inne i noen kalde måneder og folk flest skrur opp varmen/fyrer i peisen kan det bli rimelig varmt i en stue hvor en feks har en fest med mange mennesker.

Eller at det blir luftet mye grunnet varmen slik at det strømmer inn kald luft direkte på høyttalere og elektronikk??

Tenker bare høyt her og mener at slike ting ikke bør undervurderes.

Innspill her fra panelet hadde vært interessant.
    Audiocompaniet sier ihvertfall selv at det har hvert problem med elektronik av dårlig kvalitet(emotiva) og bl.annet klasse D.Emotiva bruker jo skikkelig skvip som strømforsyning,ihvertfall på tidligere modeller

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    delingen på 80hz skal hjelpe deg den!!

Forsterkere vrenger først i bassen da det alltid ligger mest energi i musikken der. Dette resulterer i høyfrekvent forvrengning som tilføres og tar knekken på diskant og eventuelt mellomtoneelementer. Altså i de tilfellene forsterkeren er for liten/pinglete i fohold til det volumet du prøver å drive den på.

Har du romkorreksjon som har lagt til mye EQ i bass, så oppnår man også fort dette her.
    Godt poeng!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Audiocompaniet sier ihvertfall selv at det har hvert problem med elektronik av dårlig kvalitet(emotiva) og bl.annet klasse D.Emotiva bruker jo skikkelig skvip som strømforsyning,ihvertfall på tidligere modeller
    Og klipsch har bekreftet at dette KAN skje og HAR skjedd uavhengig av forsterker merker.

Og nei, jeg er absolutt ikke emotiva fanboy men ei heller negativt til ting bare for å være det..

Halo som jeg har hatt problem med må da ha uhorvelig skvip til strømforsyning da i tilfelle? Hehe...

Men ja klasse d virker å være dårligere stilt på cerametallic bassene enn mye annet..

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff......kjedelig å sitte her uten horn :P

Virker ihvertfall som de andre elementene er like hele da. Hørte med JSF, han trodde det kosta ca et par tusen per horn, men han skulle sjekke.

Har litt lyst til å kjøpe meg no CV med no skikkelig forsterkermat for å få bekreftet for meg selv om det er noe for meg eller ikke.. Men da må jeg mest sannsynlig selge Klipschene og Para´en først, blir mye greier. Særlig om jeg vil ha dem tilbake igjen, hehe.

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å med det mener du...?
    Tja, det lurte jaggu meg jeg på og....
    Burde kanskje sjekke ut produktet først og så forklare hva b-vare er....er vel ca 99% det samme som Emotiva....og det er jo en kjempedårlig kombo eller

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er vel ett typisk b merke
    Tja, det lurer jeg veldig på, hva er...b-merke snakker vi b-vare er jeg med.
    Ville vel utdypet litt mer nøyaktig, hva du mente med det utsagnet.
    Emotiva og ovennevnte merke det antydes til er vel ca. 99% "like", vet ikke hva det forteller..når det gjeder kombo har jeg faktisk hørt Emotiva i flere oppsett med Klipsch og tror veldig mange synes det fakstisk er en veldig god kombo

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm...
    Har opp igjennom årene hatt endel Klipsch; Epic CF4, RF 3, KSP 400, KV 4 og nå Heresy 2. Har ikke alltid hatt kraftige forsterkere på dem. Ofte bare surr-rec.

Jeg har ALDRI vært redd for å dra på, spiller alltid det remmer å tøy kan holde, værtfall når man har kommet litt neri flaska...

Men jeg har aldri sprengt noenting som helst.

KAN det være at altfor mange ikke hører at noe i anlegget har fått nok, og fortsetter å dra på med forvrengning, etter at f.eks. forsterkern er tom for puff?

Er det mulig at det er så enkelt?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Hmmmmm...
    Har opp igjennom årene hatt endel Klipsch; Epic CF4, RF 3, KSP 400, KV 4 og nå Heresy 2. Har ikke alltid hatt kraftige forsterkere på dem. Ofte bare surr-rec.

Jeg har ALDRI vært redd for å dra på, spiller alltid det remmer å tøy kan holde, værtfall når man har kommet litt neri flaska...

KAN det være at altfor mange ikke hører at noe i anlegget har fått nok, og fortsetter å dra på med forvrengning, etter at f.eks. forsterkern er tom for puff?

Så enkelt kan det være ja!Etter en haug med "brunebjønnar" hører man vel litt "annerledes" vel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Så enkelt kan det være ja!Etter en haug med "brunebjønnar" hører man vel litt "annerledes" vel...
    Ja, det er sant at man blir bedøvd i øran litt utpå, men det er fremdeles mulig å høre at det ikke spiller pent. Når det ikke spiller pent, er noe galt, uansett volum.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Hmmmmm...

I mitt tilfelle spilte center og surroundhøyttalere full guffe i stereomodus samtidig som frontene, mulig det gjorde litt at ikke jeg hørte forvrengningene... + at jeg var dritings selvsagt Men hadde vært gøy om de faktisk hadde klart julinga de fikk da, selvom volum sto på max. Det var ihvertfall sinnsykt bra liv her Pussig nok røyk dem rett før vi dro på byn så passa jo greit sånnsett

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal kjøpe et Klipsch-oppsett å bruke det som "vakker PA", for å kalle det dét,..hvor høyt må man i pris tro? RF-7 f.eks, med en skikkelig effekt, banker de f.eks en CV XLS215 i power, tilogmed om de skulle stått ute på plen eller i et stort lokale? Eller er det kun CV/PA som er brukendes til sånt?

Grunnen til at jeg spør er at det går mye i låvefester o.l. her... :P Så anlegget blir ofte flyttet på

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hvis man skal kjøpe et Klipsch-oppsett å bruke det som "vakker PA", for å kalle det dét,..hvor høyt må man i pris tro? RF-7 f.eks, med en skikkelig effekt, banker de f.eks en CV XLS215 i power, tilogmed om de skulle stått ute på plen eller i et stort lokale? Eller er det kun CV/PA som er brukendes til sånt?

Grunnen til at jeg spør er at det går mye i låvefester o.l. her... :P Så anlegget blir ofte flyttet på
    Kjøp PA. RF7 er ikke laget for slik den heller selv om de tåler mye juling. Kun PA er laget for PA bruk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle spilte center og surroundhøyttalere full guffe i stereomodus samtidig som frontene, mulig det gjorde litt at ikke jeg hørte forvrengningene... + at jeg var dritings selvsagt Men hadde vært gøy om de faktisk hadde klart julinga de fikk da, selvom volum sto på max. Det var ihvertfall sinnsykt bra liv her Pussig nok røyk dem rett før vi dro på byn så passa jo greit sånnsett
    Center og surround på full guffe sier du? jeg er ingen ekspert men kan ikke dette gjøre at receiveren vrenger på frontene også? Jeg tror dette kan være årsaken.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Center og surround på full guffe sier du? jeg er ingen ekspert men kan ikke dette gjøre at receiveren vrenger på frontene også? Jeg tror dette kan være årsaken.
    Kan godt være. Men frontene går via Pre-out til Parasounden, var derfor jeg ble litt overrasket av at det var de som røyk og ikke noen av de andre, men det har vel litt med HT-oppbygning og gjøre osv kanskje....ikke vet jeg For da er det vel Paraen som er synderen på frontene og ikke receiver, regner jeg med?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For da er det vel Paraen som er synderen på frontene og ikke receiver, regner jeg med?
    Jeg tror nok det er brukeren som er synderen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker bare høyt, men hvis receiveren vrenger signalet som sendes ut til din effektforsterker og den forsterker signalet mer enn receiveren gjør til de andre høyttalerne så er det kanskje ikke så rart likevel?

Men nå kan det hende jeg tenker helt feil, en presset receiver som vrenger, vrenger kanskje ikke signalet den kjører ut via pre out? hmm.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok litt av skylda jeg og ja hihi

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Tja, det lurer jeg veldig på, hva er...b-merke snakker vi b-vare er jeg med.
    Ville vel utdypet litt mer nøyaktig, hva du mente med det utsagnet.
    Emotiva og ovennevnte merke det antydes til er vel ca. 99% "like", vet ikke hva det forteller..når det gjeder kombo har jeg faktisk hørt Emotiva i flere oppsett med Klipsch og tror veldig mange synes det fakstisk er en veldig god kombo

det er jeg enig i, men emotiva er til en annen pris og det med oem og kalle det noe annet for så å kjøre pris opp har jeg lite sans for, allså b.merke i mine øyne
    beklager at den kommentaren ble så kort, skulle utdypet det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo ganske enkle regnestykker på dette også, 1 watt inn er lik x db ut, og man bruker opp 200 watt fortere enn man tror , og med en noe som da kanskje ikke er helt kvalitets messig topp , man får jo gjerne noen db med hjelp av rommet au, men allikevel, 115 db og oppover er å be om trøbbel spør du meg, særlig over tid, er jo ikke db drag ht dette her, da får man bygge noe egnet f.eks
    100-110 db må da være mer enn nok , og høres ikke det veldig høyt ut så kan det være pga dt faktisk spiller bra

Side 851 av 1034 FørsteFørste ... 351 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 841 847 848 849 850 851 852 853 854 855 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •