Klipsch klubben - Side 850

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 850 av 1034 FørsteFørste ... 350 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 846 847 848 849 850 851 852 853 854 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 ... SisteSiste
Viser resultater 16,981 til 17,000 av 20677
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Har du spilt høyt eller?
    Jepp :P Har nok gått på max Var en ganske vill fest her i går. Noen flere som har opplevd å ha "sprengt" horna? Er det vanskelig å få tak i sånt igjen, dyrt? Regner ikke med det er reklamasjon :P

Kjører effekt på dem og deler ved 80Hz og dem er spilt inn 250t, men det blei vel for mye alikevel....hehe.

Er det noen Klipsch´er eller andre høyttalere som tåler mer? Har ei relativt stor stue som krever bånn gass :P hehe

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Jepp :P Har nok gått på max Var en ganske vill fest her i går. Noen flere som har opplevd å ha "sprengt" horna? Er det vanskelig å få tak i sånt igjen, dyrt? Regner ikke med det er reklamasjon :P

Kjører effekt på dem og deler ved 80Hz og dem er spilt inn 250t, men det blei vel for mye alikevel....hehe.

Er det noen Klipsch´er eller andre høyttalere som tåler mer? Har ei relativt stor stue som krever bånn gass :P hehe
    Your best bet er vel CV 215 eller den type klipsch som du får fra avshop vil jeg tro. Muligens rf-7 og.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du deler på 80hz og har sub i bunn forandrer ikke noe i diskantområdet! Du har nok spilt til det har vrengt/klippet og tatt knekken på diskantene!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Your best bet er vel CV 215 eller den type klipsch som du får fra avshop vil jeg tro. Muligens rf-7 og.
    Har hatt cv 215 og rf82 selv og med sub hjelp (og nok krefter til å gi nok krefter uten å klippe/vrenge) så spilte ikke 215 noe høyere enn rf82+ en sub..

Men 120w og sinnsvake volum en hel kveld kan by på problem- har sikkert presset forsterkeren over dens grense!

Er faktisk flere jeg har hørt har sprengt bass og diskant på mkII serien nå? Er det noe som går igjen? Har selv vært med på å deformere 2 basser på rf7 mkII forrige helg! Dette var med en seriøs elektrokompaniet forsterker og volumet var trolig aldri over 105db.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har hatt cv 215 og rf82 selv og med sub hjelp (og nok krefter til å gi nok krefter uten å klippe/vrenge) så spilte ikke 215 noe høyere enn rf82+ en sub..

Men 120w og sinnsvake volum en hel kveld kan by på problem- har sikkert presset forsterkeren over dens grense!

Er faktisk flere jeg har hørt har sprengt bass og diskant på mkII serien nå? Er det noe som går igjen? Har selv vært med på å deformere 2 basser på rf7 mkII forrige helg! Dette var med en seriøs elektrokompaniet forsterker og volumet var trolig aldri over 105db.
    Det med delingen skrev jeg bare for info egentlig, vet det ikke har noe å si Jeg mener å huske at det sto +10 på Yamahaen ja, så det har gått høyt, hehe. Rart ikke resten har tatt kvelden, de som kun gikk via receiveren (kjørte stereo i alle kanaler). Men det er klart de andre er jo mindre høyttalere.

Det med bassen du nevner overrasker meg ikke egentlig. Du husker sikkert jeg spurte mye om elementene mine tidligere, pga rare bevegelser og enorm vandring. Sånn var det ikke på Mk1 når jeg testa. Kanskje det har en sammenheng? Problemet forsvant uansett hos meg når jeg begynte å dele høyere opp i registeret og lot SVS´en ta seg av resten

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ligger prisen på nye diskanter på forresten, noen som veit?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ligger prisen på nye diskanter på forresten, noen som veit?
    Ta kontakt med for eksempel bassbrothers.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ta kontakt med for eksempel bassbrothers.
    Okai Er de vanskelige å bytte tro? Skruene foran på HT så nesten ut som pynteskruer...hehe

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

seriøst kjøp deg pa eller cv!!! Klipsch er en musikk formidler,dvs at den gir beskjed når lyden forvrenger seg og hører du/dere ikke det så kjøp noen party høytalere isteden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er elektronikken som er så til de grader missmatch når dette skjer,har hent med emotiva eller klasse D som regel og i tilegg så spiller dere så sykt høyt at pa er eneste utvei,det lureste er og bruke skikkelig elektronik

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er elektronikken som er så til de grader missmatch når dette skjer,har hent med emotiva eller klasse D som regel og i tilegg så spiller dere så sykt høyt at pa er eneste utvei,det lureste er og bruke skikkelig elektronik
    Skal garantere at det ikke er elektronikken som er synder her. Og det volumet og mye mer har aldri vært problem med rf63/83 etc. Så det var en dårlig måte å bagetallisere et problem.

Jeg har med mine høytalere gjort slik med Halo a21 bla selv. Det er ikke bare å skylde på dårlig elektronikk!

Feil match skal heller ikke ødelegge høytalere- det kan kun ødelegge lydbilde (smak og behag)

Klasse d elektronikk vet jeg av egne erfaringer er sjansespill med reference sine cerametallic bassere!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og personlig spiller jeg sjeldent over 85db. Og omtrent aldri over 100db- det SKAL høytalere tåle!! I tillegg skal klipsch i likhet med andre høytalere tåle festvolum iblant - så sant man ikke spiller så det vrenger/klipper - men det gjelder alt utstyr!

Hvis RF er så skjør og dårlig laget som ikke tåler det du gir uttry for så spørs det om ikke klipsch lager rævva høytalere fra et kvalitetsmessig synspunkt- og det biter jeg ikke på!

Dette har vi vært gjennom flere ganger, og du er alltid rask å gi emotiva skylden. Dessverre er det mesteparten av tiden folk som ikke har emotiva som opplever slik og siden klipsch i USA selv har innrømmet at særlig cerametallic bassene kan dette skje med og det var et kjent fenomen, så virker det på meg veldig merkelig at du besitter mer info og kompetanse om dette enn Klipsch selv.

Problemet er som sagt at det er ikke med KUN 1 forsterker merke dette har skjedd, og det er heller ikke direkte uvanlig og sjokkerende å høre at slik skjer, ettersom det har skjedd flere ganger! (snakker mest bass i reference nå)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Hvis man legger litt mer penger i elektronikk, og kanskje-kanskje demper lydnivået en smule, så har man ett lenge-fungerende anlegg og ikke minst hørselen i orden også i fremtiden. Kveldens kloke ord fra meg. God jul, og ha en fin kveld, Klipsch'ers!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Enig. Hvis man legger litt mer penger i elektronikk, og kanskje-kanskje demper lydnivået en smule, så har man ett lenge-fungerende anlegg og ikke minst hørselen i orden også i fremtiden. Kveldens kloke ord fra meg. God jul, og ha en fin kveld, Klipsch'ers!

Problemet er bare at jeg har deformert bass i rc64,rf63 hjemme hos meg før jeg flyttet, hvor volumet var under det som tilsvarer -20 i receiver under en film. 1 gang med Halo a21 som regnes som god kvalitet, og med et volum som svært få mener en uvanlig høyt!

Så dette kan skje ut av det blå iblant også, men likevel et godt poeng!

Vil legge til at jeg aldri kunstig blooster hverken bass eller diskant- alt står nøytralt hos meg og det funker alltid perfekt når man uke har utfasinger og har jobbet med plassering / kalibrering!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjørte igjennom med en isotek test plate her igår når jeg var alene og det vrengte ikke i det hele tatt selv om jeg peaket 100 watt, fantastic :-D
    cd plata følgte med i ett engelsk hifimagasin og anbefales å kjøre imellom hvis dere får tak i

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg kjørte igjennom med en isotek test plate her igår når jeg var alene og det vrengte ikke i det hele tatt selv om jeg peaket 100 watt, fantastic :-D
    cd plata følgte med i ett engelsk hifimagasin og anbefales å kjøre imellom hvis dere får tak i
    :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Vet du forresten hva en 2102 koster ny? Har litt lyst å teste ear 890 som harleyy selger, men er helt forelsket i MC lyden!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe i at temperaturen i rommet høyttalere står i kan ha innvirkning på elementene?

Nå som vi er inne i noen kalde måneder og folk flest skrur opp varmen/fyrer i peisen kan det bli rimelig varmt i en stue hvor en feks har en fest med mange mennesker.

Eller at det blir luftet mye grunnet varmen slik at det strømmer inn kald luft direkte på høyttalere og elektronikk??

Tenker bare høyt her og mener at slike ting ikke bør undervurderes.

Innspill her fra panelet hadde vært interessant.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med delingen skrev jeg bare for info egentlig, vet det ikke har noe å si Jeg mener å huske at det sto +10 på Yamahaen ja, så det har gått høyt, hehe. Rart ikke resten har tatt kvelden, de som kun gikk via receiveren (kjørte stereo i alle kanaler). Men det er klart de andre er jo mindre høyttalere.

Det med bassen du nevner overrasker meg ikke egentlig. Du husker sikkert jeg spurte mye om elementene mine tidligere, pga rare bevegelser og enorm vandring. Sånn var det ikke på Mk1 når jeg testa. Kanskje det har en sammenheng? Problemet forsvant uansett hos meg når jeg begynte å dele høyere opp i registeret og lot SVS´en ta seg av resten
    delingen på 80hz skal hjelpe deg den!!

Forsterkere vrenger først i bassen da det alltid ligger mest energi i musikken der. Dette resulterer i høyfrekvent forvrengning som tilføres og tar knekken på diskant og eventuelt mellomtoneelementer. Altså i de tilfellene forsterkeren er for liten/pinglete i fohold til det volumet du prøver å drive den på.

Har du romkorreksjon som har lagt til mye EQ i bass, så oppnår man også fort dette her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 850 av 1034 FørsteFørste ... 350 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 840 846 847 848 849 850 851 852 853 854 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •