Klipsch klubben - Side 847

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 847 av 1033 FørsteFørste ... 347 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 843 844 845 846 847 848 849 850 851 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 ... SisteSiste
Viser resultater 16,921 til 16,940 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

testing av forsterkere på Palladium er igang og jeg som trodde Klipsch var på feil vei!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    testing av forsterkere på Palladium er igang og jeg som trodde Klipsch var på feil vei!!!
    Syns det utstyrsracket ditt såg litt tomt ut...

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt må prøves

Palladium er noen skikkelig db ryttere:twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Syns det utstyrsracket ditt såg litt tomt ut...
    hehe 3 av 4 forsterkere kommer for salg så blir nok litt bedre plass etter hvert

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noen lytteinntrykk kan vel deles med oss andre?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe 3 av 4 forsterkere kommer for salg så blir nok litt bedre plass etter hvert
    Trenger litt krefter for å få Palladium i full blomst

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    En topp som er helt overlegen av det jeg har hørt på Klipsch tidligere.Luftig oppløst og silkemyk er vel ord jeg får frem.Det samme med mellomtonen men ikke like RÅ som feks la scala men litt mer "hifi".
    Null farging av lyden eller "kasse" lyd.
    Utrolig bass ut av 1 stk 7" men selvfølgelig ikke det samme skyvet/drivet som RF7mkll,CW lll,la scala.
    En Klipsch som slår sine storebrødre på lydkvalitet i en normal stue men som selvsagt ikke kjennes på kroppen slik de nevnte på høyere volum

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    NB! de krever langt mer effekt enn heresy og RF mkll

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Ml er også fantastiske ht i rett oppsett, gårsehudfaktor og nærhet til musikken som ikke mange andre klarer
    Joa.De er også meget effektive som støv/insektssamler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt meir usikker på Onkyo og Klipsch matchen no. Spelar eg musikk i stereo frå cd vert lyden ekstremt skarp og ubehagleg når eg brukar Audessey equalizeren. Det er faktisk betre å splea musikk med eq av. Dette er til tross for at eg har satt diskant til -3db på frontane og bass +1db. Her må det vel vera noko gale...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt meir usikker på Onkyo og Klipsch matchen no. Spelar eg musikk i stereo frå cd vert lyden ekstremt skarp og ubehagleg når eg brukar Audessey equalizeren. Det er faktisk betre å splea musikk med eq av. Dette er til tross for at eg har satt diskant til -3db på frontane og bass +1db. Her må det vel vera noko gale...
    Rommet*
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rommet er nok ikkje ideelt. Men så skrikande og ubehageleg kan eg ikkje forstå at det skal vera. Veit jo at Klipsch kan vera lys i toppen, men detta var ekstremt. Det var heller ikkje å nærleiken med den gamle forsterkaren min. Forbanna disse moderne tider...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rommet er nok ikkje ideelt. Men så skrikande og ubehageleg kan eg ikkje forstå at det skal vera. Veit jo at Klipsch kan vera lys i toppen, men detta var ekstremt. Det var heller ikkje å nærleiken med den gamle forsterkaren min. Forbanna disse moderne tider...
    Hmm. Skjønner det. Men så er de fleste cd'r av nyere dato jevn over skarpe og spinkle lydmessig er min erfaring. Spotify hos meg låter av en eller annen grunn mer behagelig(krysstestet album). Ikke mening og dømme deg/dine sanser, men kan også ligge litt i psyke kanskje? Når man er lydentusiast får man en "sykdom" som gjør at alt blir feil. Man tenker over, og irriterer seg over de minste nyanseforskjellene. Når man tenker nok på det, forsterkes denne nyansen(i ditt tilfelle skarp diskant) og gjør at den oppleves verre enn den egentlig er. Noe å tenke på? Tror de fleste kjenner seg litt igjen(meg inkludert!):???:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er til tross for at eg har satt diskant til -3db på frontane og bass +1db. Her må det vel vera noko gale...
    Hva har du senket med 3db og hevet med 1?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt eldre rock/metall -album med jamnt over god lydkvalitet. Eg er nok mykje meir obs på lyden no, og mindre nøgd. Til film er den ikkje verst, og suben spelar veldig behageleg med audyssey, men diskanten er fortsatt alt for skjærande. Her trur eg nok det er såpass mykje at det ikkje er min preferanse som er faktoren, då det rett og slett er ubehagleg. Er det sånn at når ein brukar autokalibreringa med mikrofonen, så stiller receiveren eq etter den? At den skal i utgangspunktet forandra diskant, bass osv etter rommet o.l? For då kan det jo vera i kalibreringa det ligg...
    Alle HT er satt til small med deling på 80hz og subben er delt på 80hz.
    uGN: Har senka diskanten med 3db og auka bassen med 1db. (diskant -3db, bass +1db)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Icon WF 35 VS Klipsc RF 82 MK1

Jeg lla dette ut på høytaler først, men det er vel størst mulighet for å treffe noen som har testet dem her tenker jeg8)

Jeg har lyst på nye fronter, og hadde egentlig bestemt meg for et par RF 82, brukt eller nytt, til rundt 5000 kr. Så kom jeg over et tilbud på WF 35 til 3990. Det virker jo som et veldig bra tilbud, men siden jeg ikke kjenner noe til WF tenkte jeg at kanskje noen av dere har prøvd/hørt begge og kan si noe om hvor jeg eventuelt får mest for pengene?
    Har også mulighet på Wf 34 til 4990 og på Synergi F2 til 2990...
    De skal primaært brukes til film, og som forsterker ser jeg for meg Onkyo 609 eller Yamaha 767.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg ser mange sier at , rotel blir for spisst i toppen når det gjelder klipsch...
    jeg kjører yamaha rx-v 767 + rotel rb-1562 nyeste srien til rotel...
    jeg synest dette vart for spisst i beggynelsen , men nå som det har blitt sikkelig innspilt så , spiller det utrolig bra...ble faktisk ganske overasket selv , men nå er yamahaen ganske varm og rund , mørk i bunnen , kansje det har mye med saken og gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Klipschpakka til Lefdal i hus, pakket ut og satt opp.
    Foreløpig er de koblet til min gamle Sony Reciver (STR-DG500 :-D ), men ny Marantz SR6006 er på vei.

Men... I Klipschpakka til Lefdal fulgte det også med en SW110 sub, og fra før har jeg en Argon 10" sub stående.
    Og på Marantz reciveren er det jo to subutganger. Så... Hvordan vil det være å bruke begge subbene samtidig når jeg får Marantzen? Blir det bare tull?
    Jeg ville jo aldri brukt to forskjellige fronthøytalere, men har det noe å si når det gjelder subber?
    Bass er bass, eller....?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fedor
    Da er Klipschpakka til Lefdal i hus, pakket ut og satt opp.
    Foreløpig er de koblet til min gamle Sony Reciver (STR-DG500 :-D ), men ny Marantz SR6006 er på vei.

Men... I Klipschpakka til Lefdal fulgte det også med en SW110 sub, og fra før har jeg en Argon 10" sub stående.
    Og på Marantz reciveren er det jo to subutganger. Så... Hvordan vil det være å bruke begge subbene samtidig når jeg får Marantzen? Blir det bare tull?
    Jeg ville jo aldri brukt to forskjellige fronthøytalere, men har det noe å si når det gjelder subber?
    Bass er bass, eller....?
    Gratulerer!
    Ikke noe galt med å koble til begge subbene. Men vær obs på at det kan kreve mye kalibrering for at de skal spille optimalt sammen. Utfasing er typiske problemer ved parring av subber.

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynne å bli kostbart det Klipsch greierne her! 8)

Måtte bare kjøpe meg hus for og få brukt de skikklig da det etterhvert ble mye suring fra naboer i 4mannsboligen! hoho...

Er fullt klar over at jeg ikke sann superideel stue, siden jeg ikke har mange cm fra bakbaffel til vegg(har dog 30-40cm til sidevegg på begge ht).
    Når det er sagt så er trykket i 3 seteren helt villt, og bassen er overaskende stram! :-D

Til info så bruker jeg en Abrahamsen A-dac med stor suksess.
    Den myker litt opp symbaler etc. og mulig den farger lyden litt mørkere(det kan vær placebo)

Et lite oversiktsbilde(om det kommer med), men kvaliteten ble helt crap etter resize.

Noen som har en formening om hvordan CWIII ville spillt her?
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Side 847 av 1033 FørsteFørste ... 347 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 843 844 845 846 847 848 849 850 851 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •