Klipsch klubben - Side 846

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 846 av 1034 FørsteFørste ... 346 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 842 843 844 845 846 847 848 849 850 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 ... SisteSiste
Viser resultater 16,901 til 16,920 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tollfritt, men du må vel uansett merkelig nok betale fortollingsgebyr.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cruze
    litt i overkant?

XPA-2 $699.00
    Freight $220.14 FedEx Economy
    Total $919.14

920$ = 5348,-

5348 * 1,25 = 6685,-

Elektronikk er vel tollfritt?
    Eller har jeg glemt noe?
    Neida utregningen din er grei den.
    Bare ta høyde for at hvis du betaler med paypal virker det som om de tar en litt høyere valutakurs.
    Ellers var min utregning tatt utgangspunkt i litt høyere fraktkostnader enn den du oppgir, men hvis du har fått quote på 220 dollar er det jo den som gjelder.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Da var Primare A30.5 i hus. En forholdsvis "søt" fem-kanals sak på nesten 30 kg. Kjøpt brukt av "devilej". Første som tok meg etter at alt var koblet opp; WOW!!

Har sammenlignet litt med emotiva xpa 2 og Abrahamsen på rf 82 og må si primare overgår disse etter min smak og mine ører (riktignok høyere nypris). Krefter i overflod, betydelig mer i dypet, mellomtonen blei mer smooth og diskant låter rimelig detaljert (ift. xpa 2), men samtidig litt dempet så man kan spille HØYT uten at det skriker i øra! Det som imponerer mest var en utrolig punchy og kontant midbass. Null trafostøy. Denne forsterkeren får virkelig frem det beste med RF-serien. Match close to heaven, anbefales
    Jeg måtte dra frem denne igjen fordi jeg husket din begeistring for kombinasjonen Primare og Klipsch. Har en kompis med RF-7II som gikk til innkjøp av en splitter ny Mcintosh MA7000 forrige uke. Heftig integrert sak på 2x250W, flott utseende, heftig pris, og det er vel nesten opplest og vedtatt at Mcintosh og Klipsch er en drømmekombinasjon. Derfor overrasker det meg litt at jeg syns Primare PRE30/A32(også 2x250W), som han lånte av meg et par ukers tid, er en bedre kombinasjon. Jeg kjenner meg godt igjen i dine beskrivelser og spesielt evnen til å spille høyt uten at det begynner å blø fra øra syns jeg Mcintoshen er godt stykke unna Primaren. Men noe stort problem for min kompis blir det allikevel ikke, MA7000 har jo innebygd equalizer. Har også testet Klipsch RF-35 og Primare A30.1 med meget godt resultat.

Primare og Klipsch er en flott kombinasjon, den anbefales herfra også.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Tollfritt, men du må vel uansett merkelig nok betale fortollingsgebyr.

Hvor mye er fortollingsgebyret på ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel ann på hvem som gjør det tror jeg? hmm.

Sist jeg bestilte fra utlandet bestilte jeg høyttalerstativer som ble fraktet av tollpost. De tok rundt 300kr i fortollingsgebyr mener jeg.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hvor mye er fortollingsgebyret på ?
    117 ved egenfortolling.
    227 hvis de fortoller for deg.

Tror jeg hvertfall, fikk akurat melatonin fra england, og det er prisene som står i fortollingskravet jeg har fått.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    117 ved egenfortolling.
    227 hvis de fortoller for deg.

Tror jeg hvertfall, fikk akurat melatonin fra england, og det er prisene som står i fortollingskravet jeg har fått.
    Det er vel via posten?

Fraktselskaper har ofte egne satser.

Emotiva sender det jeg har bestilt med Fedex iallfall så regner med det er litt mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Hei jeg har noen Klipsch kg 5.5, lurer på å bytte de ut i noe nyere. Liker godt lyden i de, kunne godt tenkt meg Rf7/5/3 eller Rf 82/3. men klarer ikke å bestemme meg. (hører mest på musikk) Så lurer jeg på hva de Kg 5.5 kan være vært? fått noen sprømål om slag osv. var ikke det jeg tenkte på, lurer heller på noen råd. Forsternkern som driver de er en emotiva xpa 2 og vincent sa 93 pluss

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg måtte dra frem denne igjen fordi jeg husket din begeistring for kombinasjonen Primare og Klipsch. Har en kompis med RF-7II som gikk til innkjøp av en splitter ny Mcintosh MA7000 forrige uke. Heftig integrert sak på 2x250W, flott utseende, heftig pris, og det er vel nesten opplest og vedtatt at Mcintosh og Klipsch er en drømmekombinasjon. Derfor overrasker det meg litt at jeg syns Primare PRE30/A32(også 2x250W), som han lånte av meg et par ukers tid, er en bedre kombinasjon. Jeg kjenner meg godt igjen i dine beskrivelser og spesielt evnen til å spille høyt uten at det begynner å blø fra øra syns jeg Mcintoshen er godt stykke unna Primaren. Men noe stort problem for min kompis blir det allikevel ikke, MA7000 har jo innebygd equalizer. Har også testet Klipsch RF-35 og Primare A30.1 med meget godt resultat.

Mcintosh og Klipsch er langt i fra min drømme kombinasjon

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Hei Audimur. Støtter din smak/mening. Har desverre ikke fått muligheten til å prøve Mcintosh i mitt oppsett enda. Vurderte lenge noe fra Mcintosh, men Primare er jeg i hvertfall såpass fornøyd med at lysten på å teste Mcintosh trakk vesentlig tilbake. Penger spart! Og er super fornøyd. Er man ute etter effekt, evnt. pre til Klipsch, og kommer over noe Primare på brukten (ny for den del), er det bare å slå til er min mening!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare et raskt spm her..

Har pr dags dato RF82.

Videre oppgradering blir da rc62 eller 64 og RS42.
    Spm mitt er da. Skal jeg bytte ut hovedrecieveren min med en som er sterkere eller er det beste å kjøpe en effektforsterker og evnt hvilken da?

Har sett for meg en prisklasse maks 5 tusen om det er mulig å få en god effektforsterker til dette?

Emotiva,rør, rotel?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok tjene mye mer på å gå for en effektforsterker.

Emotiva er et godt valg, Rotel kan kanskje bli litt skarpt i toppen ifølge mange her inne. Det finnes mange andre merker som fungerer også, men utvalget av nytt utstyr rundt 5000kr er ganske lite så det blir vel da eventuellt bruktmarkedet som gjelder.

Parasound er ett av mange merker som fungerer bra. De har en effekt til rett over 5000kr, men det kan kanskje være en fordel å finne noe kraftigere på bruktmarkedet, eventuell gå for Emotiva. Rør fungerer også meget bra på Klipsch, men her blir det vel for enda dyrere. Til film er det nok like greit med transistor uansett.

AVshop.no / PARASOUND New Classics 275 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke være brukt nei.

Så får evnt titte litt rundt
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    bare et raskt spm her..

Har pr dags dato RF82.

Videre oppgradering blir da rc62 eller 64 og RS42.
    Spm mitt er da. Skal jeg bytte ut hovedrecieveren min med en som er sterkere eller er det beste å kjøpe en effektforsterker og evnt hvilken da?

Har sett for meg en prisklasse maks 5 tusen om det er mulig å få en god effektforsterker til dette?

Emotiva,rør, rotel?
    Hvor mye kan du legge i en ny receiver da? Kan hende det blir et bedre alternativ om du har satt en grense på 5 flak på feks effekforsterker.

Skal du ha rør vil det koste litt mer enn 5 laken om du ønsker noe som er brukbart sånn jeg har forstått det på andre innlegg her. Da må du eventuelt ta til takke med noe som er brukt muligens.

Emotiva er en bra og forholdsvis rimelig inngang på ekstra effekt til Klipsch sine høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel benytte sjansen til å melde meg inn i Klipsch klubben jeg også.
    Jeg grep sjansen nå som elkjøp kjørte et utrolig pakketilbud. Halv pris får man ikke hver dag. Og hvilke overgang det ble.

Jeg er relativt uerfaren når det kommer til AV selv om jeg har hatt litt forskjellig utstyr de siste årene, men jeg hørte veldig fort at dette var andre boller.

Jeg hadde noen yamaha NS høytalere koblet til min rx-v3067. Jeg syns de spilte bra, men må være ærlig og si at klipsch spilte fletta av dem

Jeg får bare benytte muligheten til å takke dere her inne som rådet meg til å kjøpe.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Jeg grep sjansen nå som elkjøp kjørte et utrolig pakketilbud. Halv pris får man ikke hver dag. Og hvilke overgang det ble.

Jeg er relativt uerfaren når det kommer til AV selv om jeg har hatt litt forskjellig utstyr de siste årene, men jeg hørte veldig fort at dette var andre boller.

Jeg hadde noen yamaha NS høytalere koblet til min rx-v3067. Jeg syns de spilte bra, men må være ærlig og si at klipsch spilte fletta av dem

Jeg får bare benytte muligheten til å takke dere her inne som rådet meg til å kjøpe.:-D
    Vellkommen i klubben

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Krefter har vel jokris sin 2102 mer av? Eller tar jeg helt feil da? Leser bare gode ting om 890, så den er helt sikkert bra, men litt av gleden med rør er tuberolling/tweaking mest på smårør, men også effektrør. Dette uansett hvor gode originalrørene er..

Har hørt en god del meget gode rørløsninger på klipsch, hittil er mcintosh favoritt- men fullt mulig det kan bli ear dersom det dukker opp i kurantpris på brukten etterhvert..

mc2102 har krefter så det holder til cwlll, og den vokser og imponerer mer og mer i takt med at signalkildene har blitt bedre og bedre, har ikke funnet begrensninger i den synes jeg
    målet mitt er vel å beholde den og samtidig forsette å teste noen andre røreffekter, da med mc som mal, rett og slett, den er bygd som en tanks og er smekker i både utseende og lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Mc og klipsch generellt ikke er en god kombo blir rart for meg
    sjekk hvor mange som liker denne komboen også utenfor grensene her i norge f.eks, at det dog finnes andre merker som kan passe bedre for enkellte er
    vel bare bra, her spiller smak og behov inn , dog vil jeg si at jeg foretrekker rør mc av det jeg har hørt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Martin Logan...Nei nei..

Ml er også fantastiske ht i rett oppsett, gårsehudfaktor og nærhet til musikken som ikke mange andre klarer

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki

Velkommen skal du være 8)

Side 846 av 1034 FørsteFørste ... 346 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 842 843 844 845 846 847 848 849 850 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •