Klipsch klubben - Side 841

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 841 av 1034 FørsteFørste ... 341 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 837 838 839 840 841 842 843 844 845 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 ... SisteSiste
Viser resultater 16,801 til 16,820 av 20677
    Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det står, men hvordan kan en spare bare 1500 på pakken da om de to fra Abrahamsen koster 9999 hver og en stk.rf82 koster 3997.50 og pakken selges for 22.490??? De skriver jo bare tull på sidene sine.Ser det som en selvfølge at det er samme pris for to rf uansett om det er en pakke eller ikke. En sparer vel 3997.50+1505.50 om en regner litt på det. sparer vel 5503kr der da. I pakkeprisen er rf82 priset til 3997.50 for 2stk. Greit om en kjøper pakken, men jeg ville blitt ganske forbannet om det kom en stk høyttaler i posten.:?
    Ville nok krevd en gratis fordi informasjonen er så dårlig.
    Dårlig informasjon det der.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Ser det står, men hvordan kan en spare bare 1500 på pakken da om de to fra Abrahamsen koster 9999 hver og en stk.rf82 koster 3997.50 og pakken selges for 22.490??? De skriver jo bare tull på sidene sine.Ser det som en selvfølge at det er samme pris for to rf uansett om det er en pakke eller ikke. En sparer vel 3997.50+1505.50 om en regner litt på det. sparer vel 5503kr der da. I pakkeprisen er rf82 priset til 3997.50 for 2stk. Greit om en kjøper pakken, men jeg ville blitt ganske forbannet om det kom en stk høyttaler i posten.:?
    Ville nok krevd en gratis fordi informasjonen er så dårlig.
    Dårlig informasjon det der.
    Den pakke greia fikk ikke jeg heller til å stemme he he

Den enkle høyttaleren var grei nok, men måtte jo bla en side for å få infoen der også. Tror nok di får en god del angre rett skjemaer og retur varer pga dårlig info.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det. Jeg ville uansett krevd en høyttaler til bare for å få høre hva de har å si om det.8)

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Dine kunnskaper overgår nok mine i høy grad, så jeg betviler ikke argumentene dine :-D

Men jeg tenker også at all elektronikk som er koblet sammen med høyttalerne har sin egen signatur og de da på hver sin måte påvirker lyden som kommer ut. Så kan man jo diskutere da hvor stor forskjellen er selv om delefrekvensen ikke er lik på mk1 og mk2. Om man bruker elektronikk fra kun et merke, eller kombinerer med forskjellige merker.

Selv om delefrekvensen er forskjellig fra mk1 og mk2 mener jeg at det ikke bare er det i seg selv som endrer signatur, men også all elektronikken rundt.

En skal altså være ekstremt dyktig for å skille det ene fra det andre og si at den ene delen påvirker den andre delen grunnet den og den forskjellen. I hvertfall med mine ører
    Det er en ting Harleyy ikke tenker på, og det er at romkompensasjonen gjevner ut forskjellene.

I mine ører var det veldig godt samspill mellom frontene og senteren din, og du finner nok ikke en eneste offentlig kino i norge som har bedre lyd enn det du har.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte ut Pioneer Sc Lx 71. hvilken skal jeg velge?

Hei, for en stund siden kjøpte jeg meg rf82,rc62 og rs52 med en Pioneer Sc Lx71. Konge lyd med ett flott lyd bilde. Men jeg syns pioneeren har litt manko på bilde innstillinger og at den er litt skarp i de øverste tonene på høyt volum. Har sett det er masse tråder om hvem Reciever som passer best til Rf82. Men blir jo ikke klok.

Så om dere kan hjelpe meg litt?

En kompis har Rf82 på en yamaha reciever så skal teste det en av dagene.

Anlegget blir brukt vanvittig mye til film. å en god del musikk. Recieveren må være minst like kraftig som Pioneeren da det er noen måneder til Effektblokken kommer i hus.

Takk på forhånd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Det er en ting Harleyy ikke tenker på, og det er at romkompensasjonen gjevner ut forskjellene.

I mine ører var det veldig godt samspill mellom frontene og senteren din, og du finner nok ikke en eneste offentlig kino i norge som har bedre lyd enn det du har.
    så du mener vanlig RF og RF MKII låter likt pga romkompensasjonene?

Regner med du hører hvor langt en bass/mellomtone og diskant spiller med i Hz uavhengig av rommet???

Delefrekvensen vil jo samspillet mellom disse og si hvilke Hz områder disse krysser hverandre

Uansett er det viktigste som jeg alltid sier at eieren selv er fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    Hei, for en stund siden kjøpte jeg meg rf82,rc62 og rs52 med en Pioneer Sc Lx71. Konge lyd med ett flott lyd bilde. Men jeg syns pioneeren har litt manko på bilde innstillinger og at den er litt skarp i de øverste tonene på høyt volum. Har sett det er masse tråder om hvem Reciever som passer best til Rf82. Men blir jo ikke klok.

Anlegget blir brukt vanvittig mye til film. å en god del musikk. Recieveren må være minst like kraftig som Pioneeren da det er noen måneder til Effektblokken kommer i hus.

Takk på forhånd
    Har du prøvd x curve funksjonen? Som demper hz over 2khz?

Er ikke sikker på hvilke receivere som har bedre bildeinnstillinger men hva effekt angår er det få som matcher Pioneer!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Regner med du hører hvor langt en bass/mellomtone og diskant spiller med i Hz uavhengig av rommet???

Delefrekvensen vil jo samspillet mellom disse og si hvilke Hz områder disse krysser hverandre

Eieren er MEGET fornøyd om dagen. Spesielt etter at Skalle var hjemme hos meg og hjalp til med kalibrering og vinkling av høyttalere + subwoofer

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Eieren er MEGET fornøyd om dagen. Spesielt etter at Skalle var hjemme hos meg og hjalp til med kalibrering og vinkling av høyttalere + subwoofer
    Det er det som er det viktigste

Klipsch er konge til film

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Med to ht som ligner såpass som RF og RF mk II, så er det ikke noe problem å blande mener jeg. Romkoreksjonen vil også hjelpe til å få gjevnet ut forskjellene.

Men romkoreksjonen kan ikke trylle, og det er mye verre å gjøre slik jeg kjører. Nemlig RF mkII sammen med Heresy.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med to ht som ligner såpass som RF og RF mk II, så er det ikke noe problem å blande mener jeg. Romkoreksjonen vil også hjelpe til å få gjevnet ut forskjellene.

Men romkoreksjonen kan ikke trylle, og det er mye verre å gjøre slik jeg kjører. Nemlig RF mkII sammen med Heresy.
    Det er ikke galt å blande di bare en liten nyanse forskjell for pirkete gamle gubber som meg

Det er i hvertfall samme produsent og ikke total signatur forskjell da di er bygget likt. Det jeg mener er jo egentlig litt for pirkete for mange og har forståelse for det

RF MKII og Heresy er da ikke så galt om du kjører heresy som center da?

Har kino oppsett med Cornwall III og Heresy III som senter og bak med sunfire sub og det er ordentlig morro faktor

Drømmen er å kjøre Khorn til kino, men der mangler jeg litt kr for å komme i mål

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt ferdig med The Phantom Menace og lyden var helt konge, lurer på hvordan det blir med enda større senter

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toppen på RFmkll låter etter min mening nærmere Heritage enn RF

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90

Takk på forhånd
    Sunfire,Yamaha,Onkyo,Marantz er bra på Klipsch.Pioneer og klasse D er ingen god match

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Toppen på RFmkll låter etter min mening nærmere Heritage enn RF
    Min RC 64 mkII er vel ikke skikkelig innspilt enda. Det kan være derfor jeg syntes sammensmeltningen med frontene var bedre hos Aamraa. Jeg har heller aldri hatt effektforsterker på min senter.

Nå er desverre senteren min pakket ned:cry: Vi har flyttet, og nytt kinorom er ikke påbegynt enda.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min RC 64 mkII er vel ikke skikkelig innspilt enda. Det kan være derfor jeg syntes sammensmeltningen med frontene var bedre hos Aamraa. Jeg har heller aldri hatt effektforsterker på min senter.

Nå er desverre senteren min pakket ned:cry: Vi har flyttet, og nytt kinorom er ikke påbegynt enda.
    Bare å glede seg... Denne trenger god tid for å gi sitt beste og er en glimmrende senter

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må inrømma eg ikje er 100% nøgd med filmlyden min. Syns det til tider er litt uklar dialog blant anna. Dette kan vera berre rommet og instillingane, som eg ikkje har blitt heilt klok på endå.

Satt opp gamleanlegget mitt hos ein kamerat i helga (Koda analog receiver, samsung DVD med analog ut, Eltax millenium 500, eltax center og Eltax 10" sub, samt nokon gamle små sony satelittar), og eg syns det spelte overraskande bra på film og musikk! Det er jo ikje akkurat highend på nokon måte, og eg ville aldri ha bytta tilbake. Men i stova hans syns eg det spilte mykje betre enn eg nokon gong har fått det til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Må inrømma eg ikje er 100% nøgd med filmlyden min. Syns det til tider er litt uklar dialog blant anna. Dette kan vera berre rommet og instillingane, som eg ikkje har blitt heilt klok på endå.

Satt opp gamleanlegget mitt hos ein kamerat i helga (Koda analog receiver, samsung DVD med analog ut, Eltax millenium 500, eltax center og Eltax 10" sub, samt nokon gamle små sony satelittar), og eg syns det spelte overraskande bra på film og musikk! Det er jo ikje akkurat highend på nokon måte, og eg ville aldri ha bytta tilbake. Men i stova hans syns eg det spilte mykje betre enn eg nokon gong har fått det til.
    Mye tyder på at du må jobbe litt med rommet ditt :-D

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, ser nok sånn ut

Skal heldigvis bytta stova etterkvart. Lettare å bygga kjellarstova enn å gjera noko med den eg har no trur eg...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Wikstrøm er nok inne på noe der. Ett rom kan ødlegge utrolig mye for lyden.
    Jeg har 2 forskjellige rom å i det ene rommet fungerer nesten ingen ting uansett pris og hvor bra utstyret er, mens i rom 2 fungerer det meste som det burde.

Side 841 av 1034 FørsteFørste ... 341 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 821 831 837 838 839 840 841 842 843 844 845 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •