Klipsch klubben - Side 840

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 840 av 1033 FørsteFørste ... 340 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 836 837 838 839 840 841 842 843 844 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 ... SisteSiste
Viser resultater 16,781 til 16,800 av 20659
    Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Så du hører ikke mellomtone og diskant forskjell på 2 høyttalere med forskjellig delefrekvens?

Merkelig
    Det er korrekt observert.

Men så har jeg heller ikke hørt hvordan det vil lyde om alle HT var mk2 serie eller omvendt. Kan jeg forstå det slik at forskjellen skal være så markant at selv et utrent øre, som jeg tydeligvis har, burde høre forskjell?
    I så fall legger jeg meg helt flat og trekker tilbake min påstand.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo handle meg en rc-64 mk2, blir det dårlig match kan jeg jo kjøpe rf-82 i etterkant. Litt dumt og handle mk1 også om jeg vil oppgradere rf-62 senere.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Det er korrekt observert.

Men så har jeg heller ikke hørt hvordan det vil lyde om alle HT var mk2 serie eller omvendt. Kan jeg forstå det slik at forskjellen skal være så markant at selv et utrent øre, som jeg tydeligvis har, burde høre forskjell?
    I så fall legger jeg meg helt flat og trekker tilbake min påstand.
    Et trent øre vil utvilsomt oppfatte dette mye enklere.
    Kan godt hende du vil høre dette bare om du har di sammen og svitsjer a/b høyttaler om du ikke er vant med slikt. Da vil du selv som utrent kunne høre dette godt

Har selv drevet på i 20 år så jeg skal nok være litt ydmyk selvom forskjellen er stor for meg. Det nok litt som du sier jo mer man lytter jo flinkere blir man til å finne forskjeller sånn er det vel med alt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Jeg kan jo handle meg en rc-64 mk2, blir det dårlig match kan jeg jo kjøpe rf-82 i etterkant. Litt dumt og handle mk1 også om jeg vil oppgradere rf-62 senere.
    Hvis du tenker på fremtidig oppgradering kan det være greit å kjøre MKII nå og heller leve med en lydsignatur forskjell inntil videre

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sp996 fin nok til å drive rc-64 mk2 da? Vertfall foreløpig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sp996 fin nok til å drive rc-64 mk2 da? Vertfall foreløpig
    Den klare fint å drive den, men håndterer jo 200W RMS / 800W Peak om du vil dra den helt ut :twisted: :twisted: :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melder meg inn;)

Klipsch RF82
    Klipsch RC62
    Klipsch RS52

Alt i utførelse Cherry. Det blir drevet av en Pioneer Sc Lx71 for øyeblikket. veldig fornøyd med dette

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexkar90
    Klipsch RF82
    Klipsch RC62
    Klipsch RS52

Alt i utførelse Cherry. Det blir drevet av en Pioneer Sc Lx71 for øyeblikket. veldig fornøyd med dette
    Grattulerer med nytt anlegg og velkommen i klubben

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klare fint å drive den, men håndterer jo 200W RMS / 800W Peak om du vil dra den helt ut :twisted: :twisted: :twisted:
    Får snakke me jfs om jeg kan få en bra pris på rc-64 da, mener å huske de har fine priser og god service

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får snakke me jfs om jeg kan få en bra pris på rc-64 da, mener å huske de har fine priser og god service

Høres ut som en god plan spør du meg

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, så fokuserer man på å finne noen i den gamle serien på brukten da.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende du vil høre dette bare om du har di sammen og svitsjer a/b høyttaler om du ikke er vant med slikt. Da vil du selv som utrent kunne høre dette godt

Har selv drevet på i 20 år så jeg skal nok være litt ydmyk selvom forskjellen er stor for meg. Det nok litt som du sier jo mer man lytter jo flinkere blir man til å finne forskjeller sånn er det vel med alt
    Mange gode poeng i dag harleyy, ogmener også man hører forskjell på rc64 og rc64 mkII - men ikke pga delefrekvens. Om det er basserne eller diskant som skal lage lyd på 1800, 8000 etc spiller vel mindre rolle? En tone på 7000hz er 7000hz okkersom måte man lager den på?

Mener å huske at rf63/83 heller ikke hadde lik delefrekvens og selv om det var mindre forskjeller så ville da dette påvirket matchen de to hadde hatt med rc64- noe jeg aldri har fått med meg har vært et relevant problem? (nå er mkII større forskjell på delefrekvens enn som så, men dog?)

Likevel mkII versjonen harvel et annet type diskant og derfor et noe annerledes lydbilde/lydsignatur som jeg mener skinner lett gjennom.

På andre side er heller ikke rc64 tunet mot rf82/rf62 (snakker mkI) og vil derfor heller ikke da spille 100% likt- men for meg er dette såpass lite at det veier opp det faktum at 64 er en mye bedre center enn feks rc62.

Ideelt sett burde rf82 matches med rc62? - snakker da ideelt sett med tanke på matching..?

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dine kunnskaper overgår nok mine i høy grad, så jeg betviler ikke argumentene dine :-D

Men jeg tenker også at all elektronikk som er koblet sammen med høyttalerne har sin egen signatur og de da på hver sin måte påvirker lyden som kommer ut. Så kan man jo diskutere da hvor stor forskjellen er selv om delefrekvensen ikke er lik på mk1 og mk2. Om man bruker elektronikk fra kun et merke, eller kombinerer med forskjellige merker.

Selv om delefrekvensen er forskjellig fra mk1 og mk2 mener jeg at det ikke bare er det i seg selv som endrer signatur, men også all elektronikken rundt.

En skal altså være ekstremt dyktig for å skille det ene fra det andre og si at den ene delen påvirker den andre delen grunnet den og den forskjellen. I hvertfall med mine ører

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest de siste sidene så kan være repost, men hvis noen ikke har fått det med seg har elkjøp RF-82 til 4000 kr!

Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) MKI - Elkjøp

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsinnj
    Har ikke lest de siste sidene så kan være repost, men hvis noen ikke har fått det med seg har elkjøp RF-82 til 4000 kr!

Klipsch RF 82 gulvhøyttaler (sort) MKI - Elkjøp
    pr stk

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er rart at det er pr. stk fordi de selger en stereopakke med disse der du sparer 1500 om du kjøper den pakken. Hvem f... kjøper en høytaler ilag med forsterker og cdspiller???????? Står ingen steder at det er pr.stk heller. Hvis dette er riktig må de få det frem i annonsen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Dine kunnskaper overgår nok mine i høy grad, så jeg betviler ikke argumentene dine :-D

Men jeg tenker også at all elektronikk som er koblet sammen med høyttalerne har sin egen signatur og de da på hver sin måte påvirker lyden som kommer ut. Så kan man jo diskutere da hvor stor forskjellen er selv om delefrekvensen ikke er lik på mk1 og mk2. Om man bruker elektronikk fra kun et merke, eller kombinerer med forskjellige merker.

Selv om delefrekvensen er forskjellig fra mk1 og mk2 mener jeg at det ikke bare er det i seg selv som endrer signatur, men også all elektronikken rundt.

En skal altså være ekstremt dyktig for å skille det ene fra det andre og si at den ene delen påvirker den andre delen grunnet den og den forskjellen. I hvertfall med mine ører
    Selvfølgelig har elektronikken mye å gjøre på lydsignaturen.

Til surround er det derimot viktig å ha så lik som mulig signatur i høyttalerene uavhengig av elektronikken da samspillet mellom høyttalere skal falle sammen og danne et riktig helthets bilde.

Dette er grunnen til at di fleste produsenter lager serier for surround

Er derimot ikke alle som bryr seg om dette å det viktigste er at man som eier av anlegget er fornøyd, uavhengig av hva andre skulle mene

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Syns det er rart at det er pr. stk fordi de selger en stereopakke med disse der du sparer 1500 om du kjøper den pakken. Hvem f... kjøper en høytaler ilag med forsterker og cdspiller???????? Står ingen steder at det er pr.stk heller. Hvis dette er riktig må de få det frem i annonsen.
    Modellbeskrivelse
    Produkttype Gulvstående høyttaler
    Modellnavn Klipsch RF 82

Generelle spesifikasjoner
    Antall komponenter inkludert 1
    Effekt (W) 150 RMS
    Impedanse 8
    Frekvensområde 33Hz-23kHz
    Følsomhet (2.83V/1m) 98dB

Annet
    Høyde (cm) 110,70
    Bredde (cm) 24,10
    Dybde (cm) 41,30
    Vekt (kg) 30,00
    Leverandørens ID Klipsch RF 82 Black

Kommer da klart frem her at det er en stk

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det nå. Likevel så er det galskap å selge en stereoforsterker og cdspiller med en høyttaler, for der står det også en stk. på spesifikasjonene.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Så det nå. Likevel så er det galskap å selge en stereoforsterker og cdspiller med en høyttaler, for der står det også en stk. på spesifikasjonene.
    her er det jeg får opp under pakken

Klipsch RF82B (2 stk)
    Klipsch RF-82B er en gulvstående høyttaler som leverer et dynamisk lydbilde enten du lytter til musikk eller ser en film. Klipsch patenterte Tractrix-hornteknologi bruker lite energi samtidig som den beholder et godt dynamisk lydbilde med mindre forstyrrelser. Metallkeramiske elementer sørger for å dempe uønsket fordreining under avspilling. 1" diskantelement i titanium med lineært oppheng gir et luftig, pompøst og naturlig lydbilde som tar lytteren med inn i det som skjer. Et ideelt valg for deg som ønsker en kraftig, seriøs høyttaler som kombinerer en flott design med svært høy ytelse.

Abrahamsen V2.1 integrert forsterker
    Abrahamsen 2.1 integrerte stereoforsterker i krakteristisk og tidløs design. Den leverer 2 x 75W i 8 ohm og fordobler kraften i 4 Ohm. Med god brukervennlighet, balanserte utganger og god kompatibilitet med resten av enhetene i Abrahamsens V-serie, er dette et ypperlig valg for deg som ønsker det beste til en fornuftig pris. Unik lydbehandling og reproduksjon gir deg mulighet til å drive høyttalere helt ned til 0,5 Ohm. Forsterkeren er utstyrt med 3x RCA-utganger samt en balansert XLR-utgang for tilkobling av CD-spiller. Du kan enkelt programmere den ene utgangen mot ditt hjemmekinosystem, som betyr at du kan koble til din surroundreceiver i tillegg. Den inkluderte fjernkontrollen er kompatibel med resten av 2011 V-serien fra Abrahamsen for god brukervennlighet.

Abrahamsen V1.1 CD-spiller
    V1.1 er en videreutviklet CD-spiller med avansert elektro-mekanisk dempingssystem (EMD). Dette gir en mer nøyaktig avlesing av CD mediet. CD-spilleren er utstyrt med 1 RCA-utgang, og en fullbalansert XLR-utgang til bruk mot utstyr med tilsvarende inngang. I tillegg har V1.1 volumkontroll for analog utgang samt koaksial lydutgang. Dermed kan den problemfritt kobles sammen med alle typer digitale opptakere og forsterkere. Klasse A D/A konverter (24/192KHz) med fullbalansert Soft filter: 3dB/ 80 kHz. Dersom du registrerer produktet ditt får du 5 års garanti.

Side 840 av 1033 FørsteFørste ... 340 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 830 836 837 838 839 840 841 842 843 844 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •