Klipsch klubben - Side 838

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 838 av 1034 FørsteFørste ... 338 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 834 835 836 837 838 839 840 841 842 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 ... SisteSiste
Viser resultater 16,741 til 16,760 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Desverre. Eg bur meget usentralt i Finnmark, så det er ekstremt mange mil til alt. Så eg må stort sett handla alt uprøvd.

Derfor må eg nesten prøva å lesa meg best mogleg fram til kva eg vert fornøyd med, før eg kan investera i noko.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Melding til Klipsch folket

Har en Aragon 4004 MKII til salgs nå som dere Klipsch eiere burde ta en kikk på siden jeg er selger er jeg neppe nøytrel part her men gjør et google søk på denne så skjønner dere hvorfor jeg putter ut denne meldingen i denne tråden Trenger du bass og krefter på dine Klipsch så er det fullt mulig til en grei pris. Denne banker Parasound HCA 2200 for å gi dere noe å sammenligne med Denne er Produsert av Aragon Mondial Division of Klipsch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til helga skal jeg hente meg et par RF-82 mk1 så da blir jeg også med i klubben! Gleder meg! Synest jeg får de billig? 4000kr

klarer ikke å finne forsterker da, og tipper det vil bli kjedelig uten:twisted: vil helst kjøpe brukt da jeg får mest for pengene, har 4-5000 og rutte med. Tips?

Har i tilleg en JBL ES250PW + en Abrahamsen A-Dac som jeg skal bruke i tillegg, tipper dette blir gøy

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    emotiva xpa-3 ble byttet ut med parasound 2250. og lyden ble 10x bedre.
    hadde en alt for skarp diskant og lite basstrykk med emotivaen og med parasounden ble bassen mye bedre samt MYE mer behagelig diskant.
    så kommer til å kvitte meg med emotivaen rimelig kjapt til fordel for parasound. testet med litt div ht kabler og merket faktisk forskjell når jeg byttet mine fra audison med kabler fra Atlas, bassen kom bedre frem.
    testet også frontene direkte i onkyo 1007, ble bedre både bass og mer behagelig diskant, men den blir for svak på høyt volum selvsagt. så min erfaring er såfall dårlig når det gjelder emotiva til klipsch.:cry:
    Det er noe som ikke stemmer her.

Jeg har testet tidligere topmodell Onkyo TX-NR906 og komboen TX-NR807 + Emotiva XPA-5, og komboen overgår Onkyo TX-NR906 totalt i kraft og punch.

Kan aldri tenke meg at Emotiva XPA-3 skal være så mye svakere. Noe må være galt satt opp. Ingenting tyder på at du har fått hørt hva Emotivaen er god for.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

kan det vere noe galt med forsterkeren da? hvordan kan jeg få sjekket det eventuelt? har akkurat kjøpt den brukt. han som kom fra butikken som jeg handlet klipsch av mente det sikkert nåk bare var dårlig match. kan muligens få låne en xpa2 og teste, skal vel i utgangspunkte vere lik lyd fra di 2.
    sliter med å få rf-63 til å spille med den bassen jeg har hørt andre plasser, det har nok med romet og gjøre:/ skulle i teorien vere et utmerket lydrom, men noe som spiser bassen min der. legger ved en skissa av romet om noen har tips. har prøvd ut det meste av plasseringer i front, og fått hjelp av butikken til kalibrering og div uten den store bassopplevelsen. romet er 5m langt og 4.10 breidt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innmeldt i klubben, men ett par nye RF82 8)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Innmeldt i klubben, men ett par nye RF82 8)
    Grattulerer og velkommen i klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det vere noe galt med forsterkeren da? hvordan kan jeg få sjekket det eventuelt? har akkurat kjøpt den brukt. han som kom fra butikken som jeg handlet klipsch av mente det sikkert nåk bare var dårlig match. kan muligens få låne en xpa2 og teste, skal vel i utgangspunkte vere lik lyd fra di 2.
    sliter med å få rf-63 til å spille med den bassen jeg har hørt andre plasser, det har nok med romet og gjøre:/ skulle i teorien vere et utmerket lydrom, men noe som spiser bassen min der. legger ved en skissa av romet om noen har tips. har prøvd ut det meste av plasseringer i front, og fått hjelp av butikken til kalibrering og div uten den store bassopplevelsen. romet er 5m langt og 4.10 breidt.
    Ser ut som de har litt lite luft rundt seg,RF 63 krever litt rom.
    Ikke lett og si hva som er galt,prøv og flytt de litt ut og toe de inn litt mere.

O

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 trenger mye rom rundt seg ja, så en halvmeter til frontvegg og samtidig sett sofaen ca 7-80cm fra bakveggen. Da vil du nok også få mye bedre lydkvalitet. Låter aldri bra med sofaen klint baki bakveggen (som du har på det første bildet)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvt XTZ på klipsch? lurer på om den blir litt skarp i diskanten til et par RF-82. XTZ Class A-100D3 - FINN Torget

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå pakket ut heresy III, og det var et sjarmtroll! Noen bilder (les: dårlige) kommer i morgen!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har nå pakket ut heresy III, og det var et sjarmtroll! Noen bilder (les: dårlige) kommer i morgen!
    Begynner å ligne noe nå skjønner jeg

Kommer noen JL rett rundt hjørnet også nå

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Begynner å ligne noe nå skjønner jeg

Kommer noen JL rett rundt hjørnet også nå
    Fått beskjed om at min skal komme om 2-3 uker. Første uken i desember :-) blir helt konge:-)

Rs62 får fungere som surround videre- der gjør de en glimrende jobb!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått beskjed om at min skal komme om 2-3 uker. Første uken i desember :-) blir helt konge:-)

Rs62 får fungere som surround videre- der gjør de en glimrende jobb!
    Bestillte 2 stk F-113 til stua oppe selv he he

Til kinoen fortsetter jeg å kjøre sunfire

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Bestillte 2 stk F-113 til stua oppe selv he he

Til kinoen fortsetter jeg å kjøre sunfire
    Hadde det ikke vært mer logisk omvendt? Mindre og mer kompakte sunfiren på stua og noe større fathom i kino?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært mer logisk omvendt? Mindre og mer kompakte sunfiren på stua og noe større fathom i kino?
    Ikke helt umulig at det blir resultatet, men om jeg ikke husker helt feil er Sunfiren er litt mer film sub og rister i hele sjappa, mens Fathom har litt mer musikalitet Selv om Sunfiren slett ikke er dårlig der heller

Det kan jeg gi 100% sikkert svar på når jeg får prøvd di samtidig på samme utstyr

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken bakhøyttaler?

Da er jeg godt igang med byggingen av dedikert hjemmekino og planlegger innkjøpet av høyttalere. Det jeg skal kjøpe er RF-82 II, RC-64 II og RS-62 II. Det jeg derimot lurer veldig på, er hva jeg bør bruke som back-surround?

Paret med RS-62 skal stå rett ut på sidene for sitteposisjonen og jeg ønsker å ha 2 stk høyttalere for surround på bakveggen. Spørsmålet er om RS-62 gjør jobben her også, eller om jeg bør ha en mer "directional" høyttaler som f.eks. RB-81 II?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heresy III fremdeles i original emballasje, nettopp kommet inn døra

Vedlegg 84508

Utpakking påbegynt

Vedlegg 84509

Vedlegg 84510

Vedlegg 84511

Synes de var utrolig tøffe, og bilder yter de ikke rettferdighet.. utrolig kompakte, og flott bygget!

står nå til innspilling mens jeg får ordnet i racket

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cornwall III i sitt midlertidige hjem, iløpet av neste dagene / neste uke - skal de brukes på stua!

blir utrolig spennende!

Vedlegg 84512

Vedlegg 84513

Vedlegg 84514

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Da er jeg godt igang med byggingen av dedikert hjemmekino og planlegger innkjøpet av høyttalere. Det jeg skal kjøpe er RF-82 II, RC-64 II og RS-62 II. Det jeg derimot lurer veldig på, er hva jeg bør bruke som back-surround?

Paret med RS-62 skal stå rett ut på sidene for sitteposisjonen og jeg ønsker å ha 2 stk høyttalere for surround på bakveggen. Spørsmålet er om RS-62 gjør jobben her også, eller om jeg bør ha en mer "directional" høyttaler som f.eks. RB-81 II?
    RS-62 er et langt bedre valg en RB som bakre høyttaler

Side 838 av 1034 FørsteFørste ... 338 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 818 828 834 835 836 837 838 839 840 841 842 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •