Klipsch klubben - Side 837

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 837 av 1033 FørsteFørste ... 337 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 833 834 835 836 837 838 839 840 841 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 ... SisteSiste
Viser resultater 16,721 til 16,740 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser dessverre ut til at, pga dårlig plass til tv benk i bredden, at dama har ombestemt seg littang cornwall og heresy på stua. Ble rett og slett litt trangt ibredden foran. Da blir det hele lagt litt på is, frem til vi finner ny smalere tv benk eller finner hus som er litt bedre plass ibredden..

Kjedelige greier, men Har ikke helt gitt opp enda da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer rf 82 hvordan er di på bass noen som har sammenlignings grunnlag ? er di bedre enn f,eks dali 109 909, cw dc 12 ? tenker da på dypbass og høytspilling og trykk

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch+emotiva var elendig match for mitt vedkomende

emotiva xpa-3 ble byttet ut med parasound 2250. og lyden ble 10x bedre.
    hadde en alt for skarp diskant og lite basstrykk med emotivaen og med parasounden ble bassen mye bedre samt MYE mer behagelig diskant.
    så kommer til å kvitte meg med emotivaen rimelig kjapt til fordel for parasound. testet med litt div ht kabler og merket faktisk forskjell når jeg byttet mine fra audison med kabler fra Atlas, bassen kom bedre frem.
    testet også frontene direkte i onkyo 1007, ble bedre både bass og mer behagelig diskant, men den blir for svak på høyt volum selvsagt. så min erfaring er såfall dårlig når det gjelder emotiva til klipsch.:cry:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    hadde en alt for skarp diskant og lite basstrykk med emotivaen og med parasounden ble bassen mye bedre samt MYE mer behagelig diskant.
    så kommer til å kvitte meg med emotivaen rimelig kjapt til fordel for parasound. testet med litt div ht kabler og merket faktisk forskjell når jeg byttet mine fra audison med kabler fra Atlas, bassen kom bedre frem.
    testet også frontene direkte i onkyo 1007, ble bedre både bass og mer behagelig diskant, men den blir for svak på høyt volum selvsagt. så min erfaring er såfall dårlig når det gjelder emotiva til klipsch.:cry:

Det er en ærlig og erfart mening.

Dessverre er jeg ikke helt enig, ja det finnes bedre- men nc2250, resten av nc også forøvrig skuffet med stort på en del av du nevner her - mye tammere bass og tynn mellomtone. Halo er bedre, men også der mener jeg det finnes bedre i prisen :-)

Men ta du eksperimenterer og finner din smak, det er det eneste riktige!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er en ærlig og erfart mening.

Dessverre er jeg ikke helt enig, ja det finnes bedre- men nc2250, resten av nc også forøvrig skuffet med stort på en del av du nevner her - mye tammere bass og tynn mellomtone. Halo er bedre, men også der mener jeg det finnes bedre i prisen :-)

Men ta du eksperimenterer og finner din smak, det er det eneste riktige!
    Er litt på utbyttingsjakt jeg også på forsterkerfronten nå, har jo nc7100 + nc2125 nå og er meget fornøyd med dette......spiller krystallklart å detaljert, men syns d mangler littegrann trykk av bassen, har prøvd ut forskjellige plasseringer og får best bass der de står nå men enda ikke sånn "halleluja" liksom.

men d er ikke derfor jeg skal selge, jeg har en gammel Klipsch sub som tar seg av mye av bassen så lyden er jeg fornøyd med, men vil rett å slett prøve noe nytt.

nevn 3 forskjellige forsterkere i samme prisklasse som nc7100 + nc2125, skal bruke de pengene på ny(e) forsterker(e)

eneste kravet er at d er fjernkontroll og at de ikke er høyere enn 15cm (må ha de inn i tv-benken)

eneste unntaket er jo f.eks. et par 997 blokker eller noe som hadde passet perfekt på hver si side av tv-benken da

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at alt var koblet riktig før du tok ut emotiva? Prøv å bytte tilbake om du får det til.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Oppo 95eu kommet i hus og er under div testing. Nydelig spiller.
    Ser den gjør forskjell på div filmfiler med truehd på. Noen støttes mens andre ikke. Samme filtype så det er litt rart. Men for en lyd og et enormt bilde. Har også bestilt en Jolida fusion 3000 rørpre, så nå har Rf63 noe å glede seg til. Håper alt er i hus til 19.11 da jeg er 25år(408) ) den dagen, med tilhørende film og musikk uten kone og barn i hus.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden jeg hadde omtrent null bass av rf 63 uansett hvor jeg plasserte di fekk jeg en fra butikken jeg kjøpte d av til å komme, satte på musikk og lyden minte om en liten stativ høytaler av klipsch så da startet vi å prøve ut det meste før han hentet en 2250 og byttet emotivaen. da først fekk vi en lyd som er klipsch verdig er nå på utkikk etter ny effekt og tror det blir parasound etter min erfaring, men håper å finne en halo 21 på brukten, synd den kun er i sølv:/

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden jeg hadde omtrent null bass av rf 63 uansett hvor jeg plasserte di fekk jeg en fra butikken jeg kjøpte d av til å komme, satte på musikk og lyden minte om en liten stativ høytaler av klipsch så da startet vi å prøve ut det meste før han hentet en 2250 og byttet emotivaen. da først fekk vi en lyd som er klipsch verdig er nå på utkikk etter ny effekt og tror det blir parasound etter min erfaring, men håper å finne en halo 21 på brukten, synd den kun er i sølv:/
    Tviler på at det har noe med emotivaen å gjøre. Har selv hatt emotiva xpa-3. nc2250 og nå halo og det er diskanten man hører forskjell på disse forsterkerne, ikke bassen.

Vil nok ha forandret posisjon eller fått en måling eller to.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Nokon som kan fortelja korleis RF-63 er kontra RF-83 mtp. bassen? 63 brukt og 82 ny ligger jo i omtrent same prisleiet, har omtrent same elementareal (3x33kvtomma vs 2x50kvtomma)

Reknar med RF-63 er betre på dei fleste områder, men eg vureder begge...
    Ingen som har peiling?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har peiling?
    RF 63 er på alle måter bedre enn 82 på musikk,går det mest i film har det ikke sååå mye og si. RF 63 er kanskje litt vanskligere og plassere,jeg hadde gått for 63. Strammere bass i de også.

O:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Eg har to utfordringar nå det kjem til valg av fronthøgtalarar. Det eine er plassen. Har berre ca. 2.9m brei vegg og ca. 3m til sweetspot. Så høgtalarane må kunna stå ganske klint inn i hjørna. har i overkant av 3m bak sweetspot, men pga trapp er det ikkje mogleg å plassera sweetspot lenger bak. Rommet er ca. 3.5mx6.5m til saman.

Det andre er frakt. Eg bur laaaaangt frå næraste forhandlar, eller nokon som selger noko som helst på brukten. Så det utelukkar stort sett å kjøpa fronthøgtalarar på brukten, då dei vert for store for vanleg frakt. Bestiller eg frå feks elkjøp eller andre plassar får eg frakt gratis eller for overkanten av hundrelappen. Då er jo prisane deretter, og er vil sannsynlegvis ikkje ha råd til noko særlig meir enn RF-82II.

Dei vert vel brukt ca. 50/50 til film og musikk. Men det er musikkprestasjonane som er viktigast, då eg meiner dei aller fleste gode høgtalarar gjer seg godt til film.

Har selvfølgeleg lyst på RF-63 eller RF-83, men er redd eg har for liten plass til dei.

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det avklart at jeg får en Rc64mk2 som center. Men hvor mye strøm er det mest kurant at denne får.
    Bruker nå en Nad 270 brokoblet til center og skal ha en Emotiva Xpa3 etterhvert.
    Holder Naden som skal levere 300w brokoblet så jeg slipper å forhaste meg med å kjøpe?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Da er det avklart at jeg får en Rc64mk2 som center. Men hvor mye strøm er det mest kurant at denne får.
    Bruker nå en Nad 270 brokoblet til center og skal ha en Emotiva Xpa3 etterhvert.
    Holder Naden som skal levere 300w brokoblet så jeg slipper å forhaste meg med å kjøpe?
    Både Midgard Oberon blokk og en liten rimelig upa fra Emotiva er nok etter min erfaring til moderat til normalt bruk, men så foretrekker jeg headroom.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Eg har to utfordringar nå det kjem til valg av fronthøgtalarar. Det eine er plassen. Har berre ca. 2.9m brei vegg og ca. 3m til sweetspot. Så høgtalarane må kunna stå ganske klint inn i hjørna. har i overkant av 3m bak sweetspot, men pga trapp er det ikkje mogleg å plassera sweetspot lenger bak. Rommet er ca. 3.5mx6.5m til saman.

Det andre er frakt. Eg bur laaaaangt frå næraste forhandlar, eller nokon som selger noko som helst på brukten. Så det utelukkar stort sett å kjøpa fronthøgtalarar på brukten, då dei vert for store for vanleg frakt. Bestiller eg frå feks elkjøp eller andre plassar får eg frakt gratis eller for overkanten av hundrelappen. Då er jo prisane deretter, og er vil sannsynlegvis ikkje ha råd til noko særlig meir enn RF-82II.

Dei vert vel brukt ca. 50/50 til film og musikk. Men det er musikkprestasjonane som er viktigast, då eg meiner dei aller fleste gode høgtalarar gjer seg godt til film.

Har selvfølgeleg lyst på RF-63 eller RF-83, men er redd eg har for liten plass til dei.
    RF 82 MKII er en bra høyttaler som du sikkert kan leve lenge med

O

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Både Midgard Oberon blokk og en liten rimelig upa fra Emotiva er nok etter min erfaring til moderat til normalt bruk, men så foretrekker jeg headroom.
    Okey, da holder nok Nad'en en liten stund til.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    +1

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du spilt av en liten in phase, out of phase snurt. Høres nesten ut som at emotivan har en feil mellom pluss og minus på en av utgangene, om du er sikker på at alt sto riktig ellers. Slike forskjeller blir det ikke på så like forsterkere. Er tross alt ganske frekvens linegjære de fleste forsterkere også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm

O
    Får vel gå for 82, og sjå kor lenge eg greier meg med dei.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel gå for 82, og sjå kor lenge eg greier meg med dei.

Ingen forhandlere i nærheten som kan låne med deg ett par hjem? Så kanskje du får testet begge
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 837 av 1033 FørsteFørste ... 337 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 833 834 835 836 837 838 839 840 841 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •