Klipsch klubben - Side 836

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 836 av 1034 FørsteFørste ... 336 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 832 833 834 835 836 837 838 839 840 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 ... SisteSiste
Viser resultater 16,701 til 16,720 av 20677
    Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HT bypass for å slippe å koble om fra reciver til stereo hver gang jeg skal se film eller høre musikk, og balansert for å utnytte analog delen på oppo95.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen her som sliter med at Rf63 mangler "punch"?

I sanger med lavere bassfrekvens spiller de som bare det, men bass i litt høyere frekvens er nesten fraværende i forhold. Kjører med Pioneer vsx1018 receiver og 2*UPA1 som effekt. Har også prøvd med en større Onkyo som pre, men med tilnærmet resultat :/
    Og det samme gjelder når du prøver, eller prøvde, RF-82 i samme posisjon?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Og det samme gjelder når du prøver, eller prøvde, RF-82 i samme posisjon?
    Nei, der er det mere punch oppover i bassfrekvensen, men mindre i dypere frekvens.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    HT bypass for å slippe å koble om fra reciver til stereo hver gang jeg skal se film eller høre musikk, og balansert for å utnytte analog delen på oppo95.
    Tror du får like bra lyd på din oppo med ubalansert,flere forsterkere med prossesor ut slik som min Cayin SP-100i rør forsterker som skal selges hehe

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg ikke, men blokkene sliter ikke med å drive de i nedre frekvenser, så synes det er rart hvis det er problemet.

Har prøvd det mange ganger, men synes ikke det har blitt noe bedre av det. Har ikke prøvd å måle nei, har ikke utstyr til det.
    Det UGN prøvde å si med romkorrekjonen tror jeg var at den mulig stjeler bassen som endel romkorreksjoner er litt for gode til

Er problemet der hvis du slår av romkorreksjonen også?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente jeg leste en plass at en ikke fikk balansertlyd ut analogt gjennom rca pluggene på oppo95. Får en ikke det og kjører rca kan en vel like gjerne kjøpe oppo93.
    Hvilken pris tilbyr du Cayin for da? Så jo meget lekker ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det UGN prøvde å si med romkorrekjonen tror jeg var at den mulig stjeler bassen som endel romkorreksjoner er litt for gode til

Er problemet der hvis du slår av romkorreksjonen også?
    Ja, kjører uten det nå, for som du sier så forsvant den enda mer med romkorreksjonen på.

Det merkelige er at på enkelte sanger med dyp bass er de helt rå, mens andre sanger med høyere bassfrekvens er bassen veldig fraværende. Kanskje de rett og slett ikke er noen tilhenger av rommet mitt :/

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kjører uten det nå, for som du sier så forsvant den enda mer med romkorreksjonen på.

Det merkelige er at på enkelte sanger med dyp bass er de helt rå, mens andre sanger med høyere bassfrekvens er bassen veldig fraværende. Kanskje de rett og slett ikke er noen tilhenger av rommet mitt :/
    Last ned sinustoner 20hz, 30hz, 40hz osv
    Spill de av med lik volum og sjekk om det er noen "hull" noen steder, mest trolig har du "hull/dipp" rundt 50-60hz.

Det du kan gjør er å øke nivået på de frekvensene problemet er, men pass på, +3db så sender du brått dobbelt så mye watt til elementene på den frekvensen.
    For selv om volumet du hører er lavere, så jobber elementene 'som vanlig'. Men bare å leke seg litt og teste

PS: har du iphone så finnes det db-målere til den, de er ikke supernøyaktige men fungerer greit nok til å fastslå problemområder.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lite bass fra rf63

nå skal det siest jeg holder på med innspilling, men får ikke mye bass i sweetspot fra Rf63, se bilde for plaseringen, har byttet plass med sub og høyre front (romet er 4.10 bredt og 5m langt). rf-63 står ca 50cm fra bakvegg og en plass mellom 50-70cm fra sidevegg. fremme får jeg en veldig fin bass, men bak blir den veldig svak. forsterker onkyo 1007 og emotiva xpa-3 effekt. noe jeg kan gjøre med plassering for å få "frem" bassen? kan møblene stele litt bass eller?(har fått inn et "fluffy" teppe som ikke viser på bilde) har ikke fått kalibrert alt 100% og suben er ikke tilkoplet, men i ren stereo til musikk har jeg ikke planer om det helder.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi
    nå skal det siest jeg holder på med innspilling, men får ikke mye bass i sweetspot fra Rf63, se bilde for plaseringen, har byttet plass med sub og høyre front (romet er 4.10 bredt og 5m langt). rf-63 står ca 50cm fra bakvegg og en plass mellom 50-70cm fra sidevegg. fremme får jeg en veldig fin bass, men bak blir den veldig svak. forsterker onkyo 1007 og emotiva xpa-3 effekt. noe jeg kan gjøre med plassering for å få "frem" bassen? kan møblene stele litt bass eller?(har fått inn et "fluffy" teppe som ikke viser på bilde) har ikke fått kalibrert alt 100% og suben er ikke tilkoplet, men i ren stereo til musikk har jeg ikke planer om det helder.

Med Emotiva XPA-3 skal du ha nok kraft til å drive høyttalerne dine.

Har du prøvd å sette HT nærmere bakvegg? Mine RF-7 har alltid stått mellom 20 - 30 cm fra bakvegg og jeg har aldri manglet bass i mine. Nå har jeg ikke erfaring med RF-63, så ikke sikkert de liker å stå så nærme.

Kanskje avstanden mellom HT er for stor?

Du kan jo prøve å vinkle HT mer mot sweetspot også for å se om det hjelper.

Ellers var jo rommet rimelig tomt for demping på veggene. Mulig det er en årsak.

Står HT på spikes. Regner med du har tregulv? Noen bruker dempeputer under spikene slik at bassen ikke skal "forsvinne" ned i gulvet. Noen anbefaler å kutte spikes helt om du har tregulv.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har forsøkt det meste av plassering fremme med samme lydbilde, har ikke spikes. mulig jeg skal prøve å skru inn noen til helgen å se om det hjelper. også få opp noen lystette gardiner som kan hjelpe litt på kanskje. ellers har jeg fått opp lerret og pj bak som ikke viser på bildene. for i det hele tatt å få litt bass bak må jeg skru opp ganske høyt og da blir det vel mye diskant. dette vil nåk bli bedre etter noen uker innspilling vil jeg tro, men det er ekstremt lite bass i sweetspot nå

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Last ned sinustoner 20hz, 30hz, 40hz osv
    Spill de av med lik volum og sjekk om det er noen "hull" noen steder, mest trolig har du "hull/dipp" rundt 50-60hz.

Det du kan gjør er å øke nivået på de frekvensene problemet er, men pass på, +3db så sender du brått dobbelt så mye watt til elementene på den frekvensen.
    For selv om volumet du hører er lavere, så jobber elementene 'som vanlig'. Men bare å leke seg litt og teste

PS: har du iphone så finnes det db-målere til den, de er ikke supernøyaktige men fungerer greit nok til å fastslå problemområder.
    Problemet er at hvis jeg skrur opp mye på sanger med sånn type bass så høres det nesten ut som de ikke vil mer, selvom basstrykket er fraværende.

Har du forslag til noen db-målere til Iphonen som funker greit?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å vinkle di mot sitte possitionen og evt trekk di lengre inn mot hjørnet det gir normalt merkbart mere bass

Du kan også fjerne det fluffy teppet da det garantert stjeler litt.

Alt som er mykt og stort påvirker lyden ganske mye, så ja møbler kan fort stjele litt bass

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du må vinkle de langt mer mot sweetspot,prøv også 10cm nærmere sidevegg,glem spikes med en gang!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du må vinkle de langt mer mot sweetspot,prøv også 10cm nærmere sidevegg,glem spikes med en gang!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som kan fortelja korleis RF-63 er kontra RF-83 mtp. bassen? 63 brukt og 82 ny ligger jo i omtrent same prisleiet, har omtrent same elementareal (3x33kvtomma vs 2x50kvtomma)

Reknar med RF-63 er betre på dei fleste områder, men eg vureder begge...

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Oppo 95EU kommet i hus. Skal nå testes hardt mot div filer og musikk.
    En gledens start på helga. Fikk også mail om Jolida pre i dag. 1100$ inkl. frakt. Da er det den med balansert ut/inn og fjernkontroll. Kanskje den blir bestilt i samme slengen. Rf 63 må få litt av det bedre å kose seg med også. Rørpre og Oppo95 må bli bra. Go helg.:razz:

Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dere!

jeg har en Nad 372 har et par dali concept 8, men har sett litt på Klipsch RF82.

vill nad'en være en bra kombo? og hva ville Klipschen gitt med i forhold til dalien?

takk på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såvidt eg har lest (ikkje høyrt), så er NAD og Klipsh generelt dårlig match. Men ikkje ta meg på ordet. Eg er full og har som implisert ikkje høyrt nemnte kombo...

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge frontene er koblet riktig slik at de spiller i fase? Etter det ville jeg satt meg fremover i rommet for å finne ut hvor bassen går.. Eventuelt bruk en lydtrykk måler og sinus toner for å finne plassene i rommet du kan forvente å sitte. Har flere ganger fått samme resultatet med Rf-7 og da å man på bass jakt.

Side 836 av 1034 FørsteFørste ... 336 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 832 833 834 835 836 837 838 839 840 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •