Klipsch klubben - Side 833

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 833 av 1034 FørsteFørste ... 333 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 829 830 831 832 833 834 835 836 837 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 ... SisteSiste
Viser resultater 16,641 til 16,660 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er jo her den store forbedringen er gjort på MKII modellene crossoveren er flyttet lavere noe som gir en merkbar forbedring i toppen

Di nye synes jeg faktisk spiller med enda mere bass om man synes det er bra eller ikke er en smaks sak, men jeg liker trøkket

Det er jo helt nye kasser på MKII utgaven også så det er faktisk ikke noen særlig likheter med den gamle da alt er nytt og forbedret
    Jeg mistet merkbart bassrespons med rf7 mkII ift RF83, som var en av grunnene til at jeg ikke beholdt rf7, rett og slettfordi rf83 hadde mer trøkk som passet meg bedre!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    C-V Hvordan føler du Corwall III fungerer nå som du har hatt di en stund?
    Jeg er kjempe fornøyd- utrolig lett plasserte og mer detaljerte. Mer behagelig og penere diskant og mellomtone. Liker de så godt at jeg har sendt forespørsel til butikker ang kjøp an heresy III slik jeg har til center!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også få sagt at, basert på lytt til la scala (litt) heresy og nå en del cornwall, så sliter jeg med å merke hvordan mkII har nærmet seg heritage. MkII likner hvis man må velge, langt mer på palladium, noe som også er et kompliment da palladium er strålende høyttalere! Likevel er det noe litt spesielt med heritage som er vanskelig å sette fingeren på. Voldsom OG avslappende?

Ettersom palladium ikke akkurat er lik heritage, såvel som reference heller ikke er det, virker hvertfall den nye serien å bevege sen enda er vekk fra heritage og noe mer mot palladium etter mine ører.. Både ref og palladium har jo fenomenal bass, men det er noe mer uanstrengt over cornwall.

Heritage passer omtrent like gode til alle typer musikk såvel som det tøffeste action filmer, og er i tillegg langt mer altspisende på elektronikk uten at ting blir dårlig eller slitsomt..

Flere burde ta en lytt til heritage FØR de handlet klipsch..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg er kjempe fornøyd- utrolig lett plasserte og mer detaljerte. Mer behagelig og penere diskant og mellomtone. Liker de så godt at jeg har sendt forespørsel til butikker ang kjøp an heresy III slik jeg har til center!
    Heresy III som senter er bare helt sinnsykt bra til film

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere burde ta en lytt til heritage FØR de handlet klipsch..
    Glem ikke at smaken er som rævhålet....
    Eller var det baken..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg endeleg fått Onkyo 875 i hus, og kopla til RB-81 MKII. Førsteinntrykket er heilt forfereleg lyd! Det skriker verre enn ein flokk måkar i full fyr og flammer.
    Har prøvd meg litt fram med forskjellige instillingar, men det er jo så mange at eg vert svimmel. Det som har gitt best lyd på musikk til no er faktisk Fulltone på front, dobbel bass, diskant skrudd ned på -5db, volumet moderat. For øyeblikket saknar eg den gamle Kodaen min. Men eg nektar å tru den er betre enn Onkyoen... Kan nokon vera så snille å hjelpa meg her?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Eller var det baken..
    De som liker klipsch hadde garantert likt heritage. De som Normalt ikke liker det klager alle på det samme : mellomtone og spes diskant. Det er noe helt annet i heritage. Og i palladium for den saks skyld- men der er innstegsprisen en helt annen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    skal du ha et rent musikk oppsett så er jeg redd det vil bli meget dyrt hvis det skal få alt ut av RF83,skal du bruke receiver som pre så blir det jo også snakk om matching

viktig poeng her fra eddie, men en mc 275 med en god pre gjør susen langt på vei, men man kjøper ikke dette for å spille techno vrælhøyt
    er en nerve/klang, synes jeg, som gjør rør fantastisk å lytte på
    det blir dog ikke særlig dyrere å kjøpe en god rørforsterkjer enn tilsvarende transistor, og da mener jeg ikke bare målt i watt men lydkvalitet
    foretrekker 50 gode watt foran 500 watt anyday jeg

men brukt litt tid, og ikke minst spør rundt og prøv å få testet noe hjemme, receiver som pre på rør trekker hele opplevelsen ned maaaaaaaaaange hakk,. men en god rørpre kan kjøpes senere, brukt, mange greie rørpreer der ute

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller var det baken..
    Sikkert mange jeg skulle anbefalt å høre palladium først også, men siden de er i en helt annen prisklasse både brukt og nytt er det ikke relevant for mange. Mens har inntrykk av at mange går på reference før man har hørt alternativene (heritage har alternativ både nytt og brukt i tilsvarende pris) det gjorde også jeg første settet RF jeg kjøpte. Er ikke sikkert alle liker heritage best, men trolig hadde en større andel gjort det.

Likeså hadde jeg trolig tatt palladium foran rf7, men til prisen er det ikke sammenlignbart.

P37 på forsterker til 10k = 70totalt, da spiller rf7mkII med forsterkerløsnkng til 30-40k bedre spør du meg.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mange jeg skulle anbefalt å høre palladium først også, men siden de er i en helt annen prisklasse både brukt og nytt er det ikke relevant for mange. Mens har inntrykk av at mange går på reference før man har hørt alternativene (heritage har alternativ både nytt og brukt i tilsvarende pris) det gjorde også jeg første settet RF jeg kjøpte. Er ikke sikkert alle liker heritage best, men trolig hadde en større andel gjort det.

Likeså hadde jeg trolig tatt palladium foran rf7, men til prisen er det ikke sammenlignbart.

P37 på forsterker til 10k = 70totalt, da spiller rf7mkII med forsterkerløsnkng til 30-40k bedre spør du meg.
    Etter min mening så forsvarer ikke prisen på Palladium prisen kontra RF.Når det gjelder Heritage så er det bedre kvalitet på det meste kontra RF

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller var det baken..
    Tror ikke det har så mye og si på smaken,den billigste heritage starter på 15000.- og går opp til nærmere 150000.- så det er en høyere kvalitet på alt kontra RF serien.Selv på CW lll kontra RF7mkll til lik pris så er det forskjell på det lydmessige men også byggekvaliteten er langt bedre

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tror ikke det har så mye og si på smaken,den billigste heritage starter på 15000.- og går opp til nærmere 150000.- så det er en høyere kvalitet på alt kontra RF serien.Selv på CW lll kontra RF7mkll til lik pris så er det forskjell på det lydmessige men også byggekvaliteten er langt bedre
    Tenker litt på utseende også.Du veit mange skal jo ha høyttalere som ser ut som ett møbel.Og betaler deretter.Blanke og snasne.De skal skinne som ett blankpolert piano gjør på danske ferja.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker litt på utseende også.Du veit mange skal jo ha høyttalere som ser ut som ett møbel.Og betaler deretter.Blanke og snasne.De skal skinne som ett blankpolert piano gjør på danske ferja.
    -1. Jeg fikk ikke lov av sjefen med pianogloss.. Men design er jeg enig i. Men ref er ikke en designbombe, der er derimot palladium, men prisen er det ikke mange som har mulighet å handle. Enig med Eddie, ift pris. Men pris ingen alternativ er palladium bedre enn ref. Men personlig liker jeg sorte høytalere og dumt at ikke det er alternativ på palladium. Men palladium er smykker, det er derimot også heritage, bare på en annen måte:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det et heftig oppsett tilsalgs dere!
    Klipsch RF-7 Home Theater System

Den rsw15 er det ikke mange igjen av!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

Den subben er blant de bedre i ref serien. Såvidt jeg vet mener mange at den overgår rt12d også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den subben er blant de bedre i ref serien. Såvidt jeg vet mener mange at den overgår rt12d også
    Tror ikke jeg har hørt den mulig en demo for MANGE år siden..

Men etter hva jeg leser er den utrolig musikalsk!

Vil tro den kan grave litt dypere også..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heritage er jo et møbel samt en finnish RF ikke er i nærheten av

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

Hvordan kan disse sammenlignes med RC64 MKII, RF82 MKII? Vurderer å handle disse RF-7ene istede.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Hvordan kan disse sammenlignes med RC64 MKII, RF82 MKII? Vurderer å handle disse RF-7ene istede.
    Hei synes selv RFmkll er en kraftig oppgradering fra den tidligere serien men det er klart at RF7 er langt kraftigere enn RF82

Side 833 av 1034 FørsteFørste ... 333 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 823 829 830 831 832 833 834 835 836 837 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •