Klipsch klubben - Side 829

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 829 av 1033 FørsteFørste ... 329 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 819 825 826 827 828 829 830 831 832 833 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 ... SisteSiste
Viser resultater 16,561 til 16,580 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Den er grei! Skal bli artig å endeleg få testa deling på receiver.
    Men då skal det stå same deling som eg stiller på sjølve suben, som det eg sett delinga på receiver?
    Vet ikke hva slags sub du har, men på di fleste kan du velge at recieveren velger dette og at du kjører uten deling på selve subben. Sjekk bruksanvisningen for subben din står garrantert der

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for svar. Suben er RW-12D, som eg ikkje har bruksanvisning til. Men meiner den kan la receiver ta seg av delinga.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har hørt forskjell på ulike høyttaler-kabler på sine Klipsch RF? Vil ikke lage en kabeldiskusjon her for er selv for minimale forskjeller mellom billige og dyrere kabler. Men har elkjøp-kabler med lite tverrsnitt og er veldig fornøyd med hvordan anlegget mitt er nå. Men kunne tenke meg noen kvalitets-kabler med større tverrsnitt. Trenger ca 4 m lange kabler til frontene da komponentene står litt bak sweetspot, langs veggen. Har Blue Jeans LC 1 signalkabler mellom pre og effekt. Kanskje jeg bare skal bestille fra Blue Jeans? Er fornøyd med produktene deres.

Spørsmålet er vel egentlig om noen kabler har mer eller mindre hørbar "treble" enn andre, om noen har erfart det? For har mer enn nok treble fra før 8)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener alt ble litt roligere og behagelig med Van den hul kabler, virker som en del andre bruker de på Klipsch med positivt resultat også.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Noen her som har hørt forskjell på ulike høyttaler-kabler på sine Klipsch RF? Vil ikke lage en kabeldiskusjon her for er selv for minimale forskjeller mellom billige og dyrere kabler. Men har elkjøp-kabler med lite tverrsnitt og er veldig fornøyd med hvordan anlegget mitt er nå. Men kunne tenke meg noen kvalitets-kabler med større tverrsnitt. Trenger ca 4 m lange kabler til frontene da komponentene står litt bak sweetspot, langs veggen. Har Blue Jeans LC 1 signalkabler mellom pre og effekt. Kanskje jeg bare skal bestille fra Blue Jeans? Er fornøyd med produktene deres.

Spørsmålet er vel egentlig om noen kabler har mer eller mindre hørbar "treble" enn andre, om noen har erfart det? For har mer enn nok treble fra før 8)
    Du kan jo se på denne siden Høyttalerkabler - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    De har noen greie kabler til en ikke alt for dyr pris
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er en meget omdiskutert sak, men anbefaler på det sterkeste å prøve litt forskjellige

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligens et par strøkne RF63 til salgs viss noen er interessert. De står i Bergen.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er interessert og nysgjerrig på det samme du spør om. Har så langt jeg kan huske tilbake brukt den tykkeste kobberledningen du får kjøpt på Clas Ohlsen, eller andre tilsvarende sjapper, og det har fungert svært bra. Men finnes det bedre løsninger er jeg "gal" nok til å prøve ut det

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med disse til Klipsch? Fortrinnsvis til RF-7

Xindak FS-1 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt litt på de forskjellige centrene til Klipsch.
    Forskjellene på Rc 62 mk1 og 2 og rc 64 mk1 og 2?
    Hvor stor forskjell det er på de.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kabeltips og rådføring. Skal låne med meg noen kabler fra en kamerat i første omgang, og se om det mot formodning er noe å hente :twisted:

AAmrAA: "Kabelen er veldig musikalsk med god dybde og bredde i lydbildet. FS-1 heller noe mot det varme klangmessig. Den har god dypbass, kroppslig mellomtone og fint oppløst diskant."

Høres da for godt ut til å være sant. Men anlegget spiller neppe dårligere med disse. Skader ikke å teste? hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kabeltips og rådføring. Skal låne med meg noen kabler fra en kamerat i første omgang, og se om det mot formodning er noe å hente :twisted:

AAmrAA: "Kabelen er veldig musikalsk med god dybde og bredde i lydbildet. FS-1 heller noe mot det varme klangmessig. Den har god dypbass, kroppslig mellomtone og fint oppløst diskant."

Høres da for godt ut til å være sant. Men anlegget spiller neppe dårligere med disse. Skader ikke å teste? hehe
    Virker det for godt til å være sant er det som regel det 8) Men som du sier, det skader jo ikke å teste

Fare for at det blir lagt inn en bestilling etter noen glass rødvin i kveld, hehe...

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom over denne tråden på forumet her: http://avforum.no/forum/kabler/11306...ul-kabler.html

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saeten
    Test av Palladium. Kommer tilbake med inntrykk litt senere
    Saeten, du må se og få dem opp på spiksene.
    Da kommer det nok en bedre bass også. Sett gjerne spikesundelaget på noen dempeputer ala Sonic Design, eller lignende. Da kan det hende at du får en enda bedre definert bass. Good luck med flotte HTere ;-)

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Saeten, du må se og få dem opp på spiksene.
    Da kommer det nok en bedre bass også. Sett gjerne spikesundelaget på noen dempeputer ala Sonic Design, eller lignende. Da kan det hende at du får en enda bedre definert bass. Good luck med flotte HTere ;-)
    Tenkte jeg skulle teste det. Synd de blir så mye høyere og må si de er penere uten.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Tenkte jeg skulle teste det. Synd de blir så mye høyere og må si de er penere uten.
    Spikes ødelegger lyden og er kun laget for å ikke få store merker i tepper,du vil spre bassen ennå mer i gulvet med spikes,spesielt hvis du har tregulv

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Spikes ødelegger lyden og er kun laget for å ikke få store merker i tepper,du vil spre bassen ennå mer i gulvet med spikes,spesielt hvis du har tregulv
    Hvordan blir det med spikes på laminat over betonggulv. Er det noe å tjene på at jeg setter høyttalerne rett på laminaten? Altså uten spikes.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Hvordan blir det med spikes på laminat over betonggulv. Er det noe å tjene på at jeg setter høyttalerne rett på laminaten? Altså uten spikes.
    Jeg har laminat og synes lyden er bedre uten spikes, på rf83- så jeg bruker ikke spikes.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Noen som har erfaring med disse til Klipsch? Fortrinnsvis til RF-7

Xindak FS-1 - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    jeg har hatt FS-2 kablene som skulle overta vdh magnum hybrid.
    Men det var noe som jeg absolutt ikke likte med FS kablene så dem solgte jeg igjen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg har laminat og synes lyden er bedre uten spikes, på rf83- så jeg bruker ikke spikes.

Okey. Da skal jeg gjøre en test på det denne helgen og ta av spikes på høyttalerne.

Side 829 av 1033 FørsteFørste ... 329 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 819 825 826 827 828 829 830 831 832 833 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •