Klipsch klubben - Side 827

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 827 av 1033 FørsteFørste ... 327 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 823 824 825 826 827 828 829 830 831 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 ... SisteSiste
Viser resultater 16,521 til 16,540 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Får man sugden som ren effekt? Eller kan de brukes som det? Ser den på sentralen er integrert og det er vel eneste minuset.

Ellers likte jeg veeeldig godt 50th anniversary mc275, men prisen var noe høy..
    Hører heller ikke kosemusikk og rødvin, er "bassmaniac" og digger trøkk og punch, og den "lille" 275 har slått mange kraftigere forsterkere hos meg. Skulle aldri solgt den!
    Di har Masterclass SPA-4 & MPA-4 Power Amplifiers

mc 275 kan man vel alltids få kjøpt igjen om man ønsker det

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden SPA-4. Fy f for en lekker sak! ..hvis penger ikke var et problem!

Edit: Bilde fjernet, oversized.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Palladium. Kommer tilbake med inntrykk litt senere

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Test av Palladium. Kommer tilbake med inntrykk litt senere

SIKKLEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Abrahamsen v6.0 DAC er på tilbud til 2k på elkjøp nå, bør jeg slå til ?
    Resten av opsettet mitt står i sign.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaute7
    Ser at Abrahamsen v6.0 DAC er på tilbud til 2k på elkjøp nå, bør jeg slå til ?
    Resten av opsettet mitt står i sign.

Om du har tenkt å kjøpe den på Elkjøp så er det jo ingen problem å bare dra å kjøpe den. Du har jo 30 dagers full angrerett

Har aldrig fått testet denne.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flere bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-82 Ii

Hei! ny på forumet her, og har ett spørsmål!

er på jakt etter nye høytalere, da jeg skal ha ny forsterker nå.

har sett på parasound halo a21/ p3, og lurer på om RF-82 II er en god match?
    eller er det for mye watt i a21?

har også sett på NAD M3 som ett alternativ, men heller mer mot parasound da jeg har hørt den(riktignok med adyton 1.6 høytalere og wadia sacd spiller som pre hos oslo hifi senter) og var sinnsykt fornøyd!

mangler fortsatt litt kunnskap om hvordan man finner ut hvor mye en høytaler tåler. noen som kan være snill og forklare meg litt hva jeg skal se etter?
    følsomhet eller max. watt? hva er det negative med å kjøre A21 med sine 250 watt på en høytaler som er anbefalt 150 watt? er rimelig grønn på akkurat det feltet, så all hjelp tas imot med takk!

takker på forhånd for svar!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niklaseriksen

har også sett på NAD M3 som ett alternativ, men heller mer mot parasound da jeg har hørt den(riktignok med adyton 1.6 høytalere og wadia sacd spiller som pre hos oslo hifi senter) og var sinnsykt fornøyd!

mangler fortsatt litt kunnskap om hvordan man finner ut hvor mye en høytaler tåler. noen som kan være snill og forklare meg litt hva jeg skal se etter?
    følsomhet eller max. watt? hva er det negative med å kjøre A21 med sine 250 watt på en høytaler som er anbefalt 150 watt? er rimelig grønn på akkurat det feltet, så all hjelp tas imot med takk!

Du får ikke for mye watt, å du skal igrunn ikke se på denne opgitte "wattn" bak på høytaleren, høytaleren tåler det den får til du begynner å høre rare lyder som f.eks forvregning i diskant å bass .. å jeg personlig annbefaler deg å styre så langt unna NAD som bare overhode mulig når det gjelder Klipsch (dog min mening)..

A21 på RF-82 er overhode ingen dom ide.. Men før man bruker så mye penger så er det kanskje lurt å få hørt ett slikt opsett før man kjøper det. Finnes andre alternativer, som f.eks Abrahamsen.. Har selv NC-2250 på RF-63 å er igrunn strålende fornøyd fordeom man skulle hatt det lille ekstra

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinstrykket av Palladium P37 kontra RF-63.

- RF-63 oppleves i mitt rom som dypere og spiller med mer bass enn Palladium, mens Palladium har en tightere og mer detaljert bass.

- Enklere å plassere i rommet da bassen ikke er så fremtredende som på RF-63. Kan stå nærmere bakvegg uten at bassen blir ”boomy”. Opplevde i mitt rom litt udefinert bass. Men dette er nok et romproblem.

- Lydbildet er mye bedre definert og man har en helt annen ro i lydbildet enn med RF. Synes her at RF-serien ble rotete i forhold.

- Diskanten i Palladium er deilig! Den er nok litt mørkere og fløyelsmyk i forhold til RF-serien. Vokaler oppleves som veldig naturlige og detaljene i diskanten kommer veldig godt frem.

- RF har litt mer attack og er en del mer fremoverlent enn Palladium oppleves som. Jeg har enda ikke testet disse på film, men grunnet brutaliteten og attacken i RF-serien så tror jeg denne er minst like god til film. Det er først og fremst musikk Palladium presenterer på en bedre (annerledes) måte.

- Utseende er awesome!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinstrykket av Palladium P37 kontra RF-63.

- RF-63 oppleves i mitt rom som dypere og spiller med mer bass enn Palladium, mens Palladium har en tightere og mer detaljert bass.

- Enklere å plassere i rommet da bassen ikke er så fremtredende som på RF-63. Kan stå nærmere bakvegg uten at bassen blir ”boomy”. Opplevde i mitt rom litt udefinert bass. Men dette er nok et romproblem.

- Lydbildet er mye bedre definert og man har en helt annen ro i lydbildet enn med RF. Synes her at RF-serien ble rotete i forhold.

- Diskanten i Palladium er deilig! Den er nok litt mørkere og fløyelsmyk i forhold til RF-serien. Vokaler oppleves som veldig naturlige og detaljene i diskanten kommer veldig godt frem.

- RF har litt mer attack og er en del mer fremoverlent enn Palladium oppleves som. Jeg har enda ikke testet disse på film, men grunnet brutaliteten og attacken i RF-serien så tror jeg denne er minst like god til film. Det er først og fremst musikk Palladium presenterer på en bedre (annerledes) måte.

- Utseende er awesome!
    meget korrekt skrevet spør du meg

Siste avsnitt om RF mer attack er nok bare til du får spillt di inn og alle øvrige områder vil også bare bli bedre med tiden....

Grattulerer med nye høyttalere

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niklaseriksen

Det er ingen ting som heter for mye forsterker:twisted: :twisted: :twisted:
    du knuser lettere høyttalerene med en for liten forsterker

Mer power = mer kontroll

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    meget korrekt skrevet spør du meg

Siste avsnitt om RF mer attack er nok bare til du får spillt di inn og alle øvrige områder vil også bare bli bedre med tiden....

Grattulerer med nye høyttalere
    Har fått tak i den demomodell fra butikk, så tror de skal være innspillt. Men synes faktisk RF har litt mer attack

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tak i den demomodell fra butikk, så tror de skal være innspillt. Men synes faktisk RF har litt mer attack
    Husk at om du bruker samme forsterker krever palladium mer for å blomstre ordentlig

Kan selvfølgelig være elementer rundt rommet som gjør det slik også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt flere bilder
    Palladiumane ser jo heilt nydelege ut! Nesten så RF-63 vert direkte stygge i forhold Var litt overraska over størrelsen på Palladium. Hadde trudd dei var større...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er Onkyo 875 veg i posten! Skal bruka den til å driva RB-81ane mine. I brukarmanualen til den står det at den har brukopling, der ein bruker dei to ekstra kanalane for 7.1 til frontane i staden. Vil detta vera det bewsta å bruka for (skal berre ha 5.1)? At eg brukopler frå forsterkar og fortsatt berre bruker 2 av terminalane på høgtalarane. Stod i manualen at dette skulle gi nesten dobling av effekten ut...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    No er Onkyo 875 veg i posten! Skal bruka den til å driva RB-81ane mine. I brukarmanualen til den står det at den har brukopling, der ein bruker dei to ekstra kanalane for 7.1 til frontane i staden. Vil detta vera det bewsta å bruka for (skal berre ha 5.1)? At eg brukopler frå forsterkar og fortsatt berre bruker 2 av terminalane på høgtalarane. Stod i manualen at dette skulle gi nesten dobling av effekten ut...
    Brokobling er ikke alltid en fordel, men les lit om emnet brokobling/bi-amping sist nevnte er en bedre metode der det er mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Du får ikke for mye watt, å du skal igrunn ikke se på denne opgitte "wattn" bak på høytaleren, høytaleren tåler det den får til du begynner å høre rare lyder som f.eks forvregning i diskant å bass .. å jeg personlig annbefaler deg å styre så langt unna NAD som bare overhode mulig når det gjelder Klipsch (dog min mening)..

A21 på RF-82 er overhode ingen dom ide.. Men før man bruker så mye penger så er det kanskje lurt å få hørt ett slikt opsett før man kjøper det. Finnes andre alternativer, som f.eks Abrahamsen.. Har selv NC-2250 på RF-63 å er igrunn strålende fornøyd fordeom man skulle hatt det lille ekstra
    takker for svar! Skal innom oslo hifisenter og høre på denne komboen litt senere!
    skal også se og lese litt om abrahamsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Brokobling er ikke alltid en fordel, men les lit om emnet brokobling/bi-amping sist nevnte er en bedre metode der det er mulig
    Har lest litt om biamping og truur det er mogleg på denna forsterkaren. Men vil det vera noko gunstig å bruka biamping på relativt små hornhøgtalarar, som er såpass lettdrevne. Vil det vera eit løft å få eigen forsterkar på diskant/mellomtone? Vil tru denne delen krever lite...

Er brukopling problematisk? Gjer det anna enn å auke affekten?

Side 827 av 1033 FørsteFørste ... 327 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 823 824 825 826 827 828 829 830 831 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •