Klipsch klubben - Side 826

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 826 av 1034 FørsteFørste ... 326 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 822 823 824 825 826 827 828 829 830 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 ... SisteSiste
Viser resultater 16,501 til 16,520 av 20677
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Trur det kunne vært en spennende løsning!Har selv kun testet gamle Classe produkter og de skuffet ikke for å si det sånn.
    Hmm, klør etter å prøve! Får se om det fortsatt er "usolgt" etter helga. Trenger litt lønning først. hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Da ankommer snart Palladium p37 for test. Blir spennende å høre denne opp mot rf-63
    Spennende! Du vet vel på forhånd at bilder og sammenlignings-referat er obligatorisk.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Da ankommer snart Palladium p37 for test. Blir spennende å høre denne opp mot rf-63
    Di banker rf-63 lett i første runde, men det gjør jo prisen også he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei kjører nå en Sugden A21se på CW lll og det fungerer Gull
    Har selv prøvd den kombinasjonen og det er absolutt en god kombo

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Di banker rf-63 lett i første runde, men det gjør jo prisen også he he
    Har fått tak i en demo modell fra forhandler, men blir jo fortsatt litt dyrere enn RF-63

Har ikke tilfredstillende effekt enda, men det kommer på sikt.

Litt spent på hvordan det vil funke sammen med RC-64 og RS-42. Det er jo ganske forskjellige høytalere. (grøsser over prisen på palladium senteren)

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-2310 brukt vs Denon AVR-1912 ny? Til klipsch synergy f2

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny innkjøpt klipsch RF82 og parasound 2250, dynavoice resten rundt i surrounden med xtz 12" sub , kjører dette gjennom onkyo 707.

Håper på å bli fornøyd når det er innspillt og kalibrert riktig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har ikke hørt Primare på Klipsch men har åpnet meg totalt for transistor som jeg tidligere var imot på Klipsch på grunn av uvitenhet.Kjører nå ren klasse a/b på la scala og klasse A på CW lll.
    Har tidligere hørt at sugden er kjedelige saker men fy F for et trøkk de får ut av CW.Mulig det blir rør igjen når jeg blir gammel mann og lar Klipschene gå på tomgang!

dette blir jo litt vrøvl eddie, de rør sakene du har testet har ikke innehatt de kvalitetene du har vært ute etter, ergo har du ikke truffet blink tror jeg
    mange kraftige rørforsterkere der ute, og de kan matche transistor og klasse a på power og ikke minst lydkvalitet, men det er dog en liten jungel av produkter så tunga må holdes i munnen :-D
    skal man dog ha db drag mesteparten av tiden er ren klasse a , a/b veien å gå mener jeg, hvorofr ikke ha en kombo løsning ved å ha en integrert rørsak som man kan benytte seg av når man vil oppleve rørmagien ?

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Hmm, klør etter å prøve! Får se om det fortsatt er "usolgt" etter helga. Trenger litt lønning først. hehe
    Du trenger en rimelig STOR lønning.:-D Ikke hørt nyere Classe men de er jo kjent for kvalitetsprodukter.Så er det dette med matching da..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette blir jo litt vrøvl eddie, de rør sakene du har testet har ikke innehatt de kvalitetene du har vært ute etter, ergo har du ikke truffet blink tror jeg
    mange kraftige rørforsterkere der ute, og de kan matche transistor og klasse a på power og ikke minst lydkvalitet, men det er dog en liten jungel av produkter så tunga må holdes i munnen :-D
    skal man dog ha db drag mesteparten av tiden er ren klasse a , a/b veien å gå mener jeg, hvorofr ikke ha en kombo løsning ved å ha en integrert rørsak som man kan benytte seg av når man vil oppleve rørmagien ?
    Snakker om rør i 30-40 tusen kroners klassen mot transe men så klart det finnes dyrere rør forsterkere og da karftigere saker også

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mere en smaks sak. Han hørte da EAR 509 til 86.000,- på K-horn hos meg, men synes fortsatt transistor låt bedre

Det er 2 forskjellige leire når det gjelder dette og det er ikke helt uten grunn da det spiller veldig forskjellig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mere en smaks sak. Han hørte da EAR 509 til 86.000,- på K-horn hos meg, men synes fortsatt transistor låt bedre

Det er 2 forskjellige leire når det gjelder dette og det er ikke helt uten grunn da det spiller veldig forskjellig

hvis man mener sunfire spiller bedre enn ear 509 (med ear pre ?) så er man definetivt ikke en rørmann nei, ikke noe galt i det, men viktig å være noe nyansert synes jeg, det finnes forøvrig kraftigere rørforsterkere enn de du har testet i og under de prisklassene du nevner eddie, men jeg synes nå det er fint at du har funnet din lyd, det er bra :grin:
    ellers vil jeg peke til forrige innlegg jeg hadde angående bruk og hvis ear509 ikke duger kontra sunfire så må det jo gå på enten øvrig oppsett, eller at man er ute etter kun trykket og ikke så mye annet, ikke noe galt i det heller, bare smaksforskjeller
    finnes transistor som spiller bra på klipsch, men til spessiellt heritage serien så er det noe mot strømmen, og det er heller ikke galt, bare annerledes :grin:

klipsch favner mange typer og mennesker med sin lyd og allround egenskaper

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om rør i 30-40 tusen kroners klassen mot transe men så klart det finnes dyrere rør forsterkere og da karftigere saker også

jepp, men dog fint du fant frem eddie, det er bra :grin:
    men cwll og lacala trenger jo ikke mange watt for å spille godt over 100 DB så vær forsiktig med hørselen din

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man mener sunfire spiller bedre enn ear 509 (med ear pre ?) så er man definetivt ikke en rørmann nei, ikke noe galt i det, men viktig å være noe nyansert synes jeg, det finnes forøvrig kraftigere rørforsterkere enn de du har testet i og under de prisklassene du nevner eddie, men jeg synes nå det er fint at du har funnet din lyd, det er bra :grin:
    ellers vil jeg peke til forrige innlegg jeg hadde angående bruk og hvis ear509 ikke duger kontra sunfire så må det jo gå på enten øvrig oppsett, eller at man er ute etter kun trykket og ikke så mye annet, ikke noe galt i det heller, bare smaksforskjeller
    finnes transistor som spiller bra på klipsch, men til spessiellt heritage serien så er det noe mot strømmen, og det er heller ikke galt, bare annerledes :grin:

klipsch favner mange typer og mennesker med sin lyd og allround egenskaper
    Jeg har også brukt transistor i alle mine 20år med Klipsch og har vel prøvd 100 talls forsterkere på alt fra Chorus II til Khorn Anniversary. Rør er spesiellt og mange bruker det til horn, men er jo ikke dermed en fasit for alle Det gir en behaglig lyd i mine ører men jeg har ikke K-horn for å kose meg med rødvin og klassisk musikk. Jeg elsker trøkk og rock`n roll mulig fasiten ligger i rør til topp med en god transistor i bunn he he
    Har ikke helt funnet det samspillet heller enda, men blir fortsatt overrasket over enkelte produkter jeg tester

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også brukt transistor i alle mine 20år med Klipsch og har vel prøvd 100 talls forsterkere på alt fra Chorus II til Khorn Anniversary. Rør er spesiellt og mange bruker det til horn, men er jo ikke dermed en fasit for alle Det gir en behaglig lyd i mine ører men jeg har ikke K-horn for å kose meg med rødvin og klassisk musikk. Jeg elsker trøkk og rock`n roll mulig fasiten ligger i rør til topp med en god transistor i bunn he he
    Har ikke helt funnet det samspillet heller enda, men blir fortsatt overrasket over enkelte produkter jeg tester

er ingen fasit nei, og tror du og eddie har litt samme innfallsvinkel her på hva dere er ute etter, jeg koser meg heller ikke med rødvin og rør, og musikksmaken er heavy/thrash/prog/rock 90 %, har forsatt ikke hørt en transistor trinn som gir med den råååå lyden på el gitar, med luft mellom strengene som rør har gitt meg
    hva brukes som pre på 509 blokkene og hva skal du ha for de ? er det jubileumsutgaven ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig tror jeg en god sammensetting av rørpre og klasse A eller AB kan gi deg
    det beste fra begge verdener, men imo er det da nesten viktigere å legge mer i pre enn effekt, pre er eller kan være en bremsekloss deluxe i ett oppsett og
    kan virkelig hindre effekttrinn å levere det aller beste det kan, som sagt etter min mening :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ingen fasit nei, og tror du og eddie har litt samme innfallsvinkel her på hva dere er ute etter, jeg koser meg heller ikke med rødvin og rør, og musikksmaken er heavy/thrash/prog/rock 90 %, har forsatt ikke hørt en transistor trinn som gir med den råååå lyden på el gitar, med luft mellom strengene som rør har gitt meg
    hva brukes som pre på 509 blokkene og hva skal du ha for de ? er det jubileumsutgaven ?
    EAR 864 holder som pre, men kremen på kaka kommer vel når man bruker EAR 912 Har ikke bestemt meg for å selge disse enda, men kan gi beskjed om det kommer til det punktet da jeg som vanlig har litt formye forsterkere her 8)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forøvrig tror jeg en god sammensetting av rørpre og klasse A eller AB kan gi deg
    det beste fra begge verdener, men imo er det da nesten viktigere å legge mer i pre enn effekt, pre er eller kan være en bremsekloss deluxe i ett oppsett og
    kan virkelig hindre effekttrinn å levere det aller beste det kan, som sagt etter min mening :-D
    Det er jeg helt enig i å mange undervurderer hva en god pre gjør i systemet. Det merker man umiddelbart med Adyton settet og har vel trekkt den konklusjonen mange ganger før at det bør matches nøye om man vil få maks utbytte av effekt trinnet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva folk mener om trykk og driv er tydligvis veldig forskjellig.Har på sentralen blitt anbefalt bl.annet Copland og AN på Klipsch som nesten en perfekt match men det var først når jeg testet Sugden og MI det gikk opp for meg hva som er trykk/driv:greit at de nevnte spiller pent/varmt osv men de har jo ikke mulighet til å få liv i elementene!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man sugden som ren effekt? Eller kan de brukes som det? Ser den på sentralen er integrert og det er vel eneste minuset.

Ellers likte jeg veeeldig godt 50th anniversary mc275, men prisen var noe høy..
    Hører heller ikke kosemusikk og rødvin, er "bassmaniac" og digger trøkk og punch, og den "lille" 275 har slått mange kraftigere forsterkere hos meg. Skulle aldri solgt den!

Side 826 av 1034 FørsteFørste ... 326 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 816 822 823 824 825 826 827 828 829 830 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •