Klipsch klubben - Side 825

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 825 av 1034 FørsteFørste ... 325 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 821 822 823 824 825 826 827 828 829 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 ... SisteSiste
Viser resultater 16,481 til 16,500 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    primare funker fjell på Klipsch synes jeg faktisk, rart at ikke flere "prøver den komboen"
    Sunfire har jeg rett og slett aldri hørt, mens anthem ikke var det helt store i mine ører.. ( kun effektforsterker, ikke anthem i for og effektdel)
    Anthem sitt gull korn er jo rom korreksjonen så om du hører med denne blir det nok vesentlig bedre enn kun effekt delen

Er desverre mange der ute som ikke får sitt fulle potensiale i Klipsch pga dårlige forsterkere så anbefaler folk og prøve litt forskjellig å finne det som passer best i sine ører. Garantert mange som kun får 50% ut og fortsatt er fornøyde

Er ikke mye jeg ikke har prøvd på Klipsch, men prøver allikevell alt jeg kommer over bare for å ha gjort det, er nok en kronisk sykdom jeg desverre ikke kan kureres for

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kjører nå en Sugden A21se på CW lll og det fungerer Gull

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Anthem sitt gull korn er jo rom korreksjonen så om du hører med denne blir det nok vesentlig bedre enn kun effekt delen

Er desverre mange der ute som ikke får sitt fulle potensiale i Klipsch pga dårlige forsterkere så anbefaler folk og prøve litt forskjellig å finne det som passer best i sine ører. Garantert mange som kun får 50% ut og fortsatt er fornøyde

Er ikke mye jeg ikke har prøvd på Klipsch, men prøver allikevell alt jeg kommer over bare for å ha gjort det, er nok en kronisk sykdom jeg desverre ikke kan kureres for
    For at effektrinnene skal vurderes likt, ble de vurdert ilag med samme receiver. Primare likte jeg godt, anthem følte jeg at jeg hadde hørt bedre fra andre merker.

Tror sugden eddie her nevner hadde vært gøy å testet på cornwall hos meg også, men må litt i tankeboksen ang forsterker før kjøp

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut NAD C356BEE mot en Denon AVR-1912. Har tenkt å bare bruke 2.1. Klarer denne recieveren å dra disse høyttalerene?
    Bytter pga digitalt inngang+hdmi+airplay..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For at effektrinnene skal vurderes likt, ble de vurdert ilag med samme receiver. Primare likte jeg godt, anthem følte jeg at jeg hadde hørt bedre fra andre merker.

Tror sugden eddie her nevner hadde vært gøy å testet på cornwall hos meg også, men må litt i tankeboksen ang forsterker før kjøp
    Hei har ikke hørt Primare på Klipsch men har åpnet meg totalt for transistor som jeg tidligere var imot på Klipsch på grunn av uvitenhet.Kjører nå ren klasse a/b på la scala og klasse A på CW lll.
    Har tidligere hørt at sugden er kjedelige saker men fy F for et trøkk de får ut av CW.Mulig det blir rør igjen når jeg blir gammel mann og lar Klipschene gå på tomgang!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har ikke hørt Primare på Klipsch men har åpnet meg totalt for transistor som jeg tidligere var imot på Klipsch på grunn av uvitenhet.Kjører nå ren klasse a/b på la scala og klasse A på CW lll.
    Har tidligere hørt at sugden er kjedelige saker men fy F for et trøkk de får ut av CW.Mulig det blir rør igjen når jeg blir gammel mann og lar Klipschene gå på tomgang!
    A/b som matcher bra er meget bra på klipsch også, det har jeg alltid sagt.
    Det er flere rørforsterkere som operer i ren kl a, og med mer krefter enn sugden, så de trenger ikke gå mer på tomgang med rør.

Jeg liker godt transistor på klipsch, såvel som rør, men har aldri hatt så fet bass og bra med punch som med rør, i tillegg kunne jeg spille mye høyere pga mer behagelig klang - MEN jeg kunne teoretisk spille høyere med a/b transe det lot seg bare ikke gjøre så ofte i praksis.

Men tror nok min neste amp blir klasse a uansett om det blir rør eller transistor.

Ps: likte godt 50th anniversary 275 ampen som ble annonsert for litt siden, litt forbedringer var der også, men stiv pris..

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Sugden er IKKE kjedelig..Har du det fra..Skikkelige britiske saker det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A/b som matcher bra er meget bra på klipsch også, det har jeg alltid sagt.
    Det er flere rørforsterkere som operer i ren kl a, og med mer krefter enn sugden, så de trenger ikke gå mer på tomgang med rør.

Jeg liker godt transistor på klipsch, såvel som rør, men har aldri hatt så fet bass og bra med punch som med rør, i tillegg kunne jeg spille mye høyere pga mer behagelig klang - MEN jeg kunne teoretisk spille høyere med a/b transe det lot seg bare ikke gjøre så ofte i praksis.

Men tror nok min neste amp blir klasse a uansett om det blir rør eller transistor.

Ps: likte godt 50th anniversary 275 ampen som ble annonsert for litt siden, litt forbedringer var der også, men stiv pris..
    Hei jeg har ihvertfall aldrig hatt så mye krefter med rør som jeg har nå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Sugden er IKKE kjedelig..Har du det fra..Skikkelige britiske saker det.
    Ja utrolig fornøyd,ennå mer krefter og driv enn hos mitt MI sett men de har begge sine styrker/svakheter men ser nok ikke ut som at det blir rør igjen her på noen år.Har et sett med klipsch/rør hos guttungen men det får holde

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Beklager at jeg kommer litt midt inne i en samtale her, men vil veldig gjerne prøve å holde mine klipsch spørsmål her inne på Klipsch Klubben! Tross alt dere som har mest peiling på dette!

1. Foruten om Hakong's anbefaling om Yamaha RX-V2067 (ca 7000kr), hvor langt ned i pris på en surroundforsterker kan jeg komme for å drive Klipsch RF-82, uten å måtte kjøpe en subwoofer for å få en fyldig og dyp bass? Jeg behøver ikke spille så høyt, bare filmeffekter kommer fram. Dersom 7000 er minimum, må jeg nok ned til RF-62...

2. ...som da bringer meg til neste spørsmål: Vil man med RF-62 og en forsterker til ca 4-5000kr (Denon 1912, Yamaha RX-V767 eller lignende) kunne få dyp nok bass til film og musikk? Jeg vet det er maange faktorer som spiller inn (romform, tepper osv osv), men jeg håper det er mulig å svare litt generelt på spørsmålet... Eller anbefales det å kjøpe klipsch sin 10" sub? Isåfall blir dette også veldig dyrt...

Jeg var innom Elkjøp idag for å høre på dem, men det var dessverre ikke mulig idag... Derfor er jeg litt spent på om noen som har RF-62 har litt erfaringer og dele?

3. Jeg har vært innom Hifiklubben og hørt på Dali Zensor 7 to ganger, og ble MEGET usikker da jeg syntes det hørtes fantastisk ut første gangen (forsterker til 17000), men kun delvis bra ut når jeg hørte den sammen med Denon 1912... Jeg regner med Klipsch også bli påvirket av forsterker, og at man med en dyrere forsterker kanskje vil få mer dybde ut av høyttalerene... Dersom dere mener man må/bør ha en sub til RF-62, finnes det noen forsterker som gjør at man ikke trenger det? (ble litt komplisert dette, men håper dere forstå spørsmålet)

På forhånd takk for svar!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hei Randomrex!

1. Spør du meg får man mest for pengene mellom 8k - 15k, så er ikke mye som kan konkurrere med nevnte Yamaha til den prisen. Sjekk 1912 fra Denon kanskje.

2. Svaret er dessverre nei, Klipsch RF spiller ikke dypt nok, og en kraftig effekt vil være nødvendig om du etter hvert tøyer grensene litt. Plutselig har du jo kobber-elementene i fanget. Kjøp deg en OK subwoofer. XTZ W12 eller noe brukt.

3. Ja, forsterker har vanvittig mye å si på lyden, og her er Klipsch ganske kresne. Men også det som gjør det morro for oss som har "prøve-alt-syndrom".

MvH
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Tror du Denon AVR-1912 i et 2.1 oppsett ville klart å kjørt Klipsch Synergy F2?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kRisi
    Hei. Tror du Denon AVR-1912 i et 2.1 oppsett ville klart å kjørt Klipsch Synergy F2?
    Vil nok gjøre en helt OK jobb ja. Nothing less, nothing more.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar americanFord!

1. Er Denon 1912 virkelig så bra som den virker som i tester altså? Tror dog den blir for svak for RF-82, om jeg har forstått det riktig... Men med den Yamahaen til ca 7000 kr, vil man ikke trenger en egen sub til RF82?

2. Problemet med subber er vel at de må koste en del for at de skal være presise nok for musikk (til film spiller det nok mindre rolle), og jeg lurer på om jeg kommer til å få problemer med å få plass til en sub også... Har en bedre halvdel som også har litt å si her,hehe!

Dersom jeg skal banne litt i kirken, og spørre: hvilke andre høyttalere til ca 6-7000 kr med en forsterker til 3-4-5000kr (sum ca 10-11000kr)vil kunne gi meg en dyp bass, men samtidig ikke være helt Cerwin Vega! Har allerede nevnt Dali Zensor 7, men tipper disse har samme "problemet" som RF-62...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Randomrex
    Takk for raskt svar americanFord!

1. Er Denon 1912 virkelig så bra som den virker som i tester altså? Tror dog den blir for svak for RF-82, om jeg har forstått det riktig... Men med den Yamahaen til ca 7000 kr, vil man ikke trenger en egen sub til RF82?

2. Problemet med subber er vel at de må koste en del for at de skal være presise nok for musikk (til film spiller det nok mindre rolle), og jeg lurer på om jeg kommer til å få problemer med å få plass til en sub også... Har en bedre halvdel som også har litt å si her,hehe!

Dersom jeg skal banne litt i kirken, og spørre: hvilke andre høyttalere til ca 6-7000 kr med en forsterker til 3-4-5000kr (sum ca 10-11000kr)vil kunne gi meg en dyp bass, men samtidig ikke være helt Cerwin Vega! Har allerede nevnt Dali Zensor 7, men tipper disse har samme "problemet" som RF-62...
    Du får ingen høyttalere i denne prisklassen som spiller DYPT. RF 82 er vel i så fall noe av det bedre.
    For å si det kort, kan du ikke kjøpe deg en billig receiver med pre-out + en sub? Så kjøper du en Emotiva effekt etter hvert om du føler du mangler noe, og får råd. Tror du blir skuffa hvis du på forhånd forventer dyp bass på film fra et par høyttalere, drevet av en receiver. Enten reciever + effekt eller en god sub.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Classe-settet som ligger på avtorget atm? (på Klipsch) Er litt nysgjerrig på om det er en bra match.

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ankommer snart Palladium p37 for test. Blir spennende å høre denne opp mot rf-63

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Noen som har prøvd Classe-settet som ligger på avtorget atm? (på Klipsch) Er litt nysgjerrig på om det er en bra match.
    Trur det kunne vært en spennende løsning!Har selv kun testet gamle Classe produkter og de skuffet ikke for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Lurer litt på hvor jeg kan få kjøpt deler til mine klipsch rf-82.
    Har fått noen stygge hakk i elementene mine, det er bare kosmetisk, men dette irriterer meg grenseløst!

-Erik

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flode
    Hei.
    Lurer litt på hvor jeg kan få kjøpt deler til mine klipsch rf-82.
    Har fått noen stygge hakk i elementene mine, det er bare kosmetisk, men dette irriterer meg grenseløst!

-Erik
    Ta kontakt med Audiokompaniet.
    Audiocompaniet - Oslo - Norway

Side 825 av 1034 FørsteFørste ... 325 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 821 822 823 824 825 826 827 828 829 835 845 855 865 875 885 895 905 915 925 935 945 955 965 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •