Klipsch klubben - Side 824

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 824 av 1034 FørsteFørste ... 324 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 820 821 822 823 824 825 826 827 828 834 844 854 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 ... SisteSiste
Viser resultater 16,461 til 16,480 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    bor nå i en midlertidig leilighet hvor jeg ikke har plass til mine rf-83...lurer på å kjøbe noen rb-x1...hvilke vil dere anbefale...og vil det bli litt drøyt med emotiva xpa-1 da?
    Eg har R-81 MKII, og skal gå motsatt veg. Oppgradera til RF-83 e.l. med tida. Men eg er i alle fall særs nøgd med det RB-81 leverer no. Har dei ståande atmed tven på tv-bordet, plassert inntil bakvegg. Dei leverer imponerande trykk til å vera stativhøgtalarar. Dersom du har naboar i rommet bak der du plasserer høgtalarane, bør du kanskje plassera dei litt ut frå veggen. Det gir litt mindre trykk, men fortsatt god lyd. Mine får glassa i oppvaskmaskina og skapa på andre sida av veggen til å bråka for jævlig.

Men alt i alt: Ville aldri gått for nokon ande "bokhylleht"...

Dei er forresten relativt lettdrevne, så ein god receiver/forsterkar greier å driva dei fint åleina.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vridde suben min opp til 0db i dag, med volum frå kilde på full pupp (kan ikkje stilla LFE signalet på receiveren, så bluray eller mediaspelar styrer det). Då kom det litt rar lukt. Ikkje svidd lukt akkurat, men minna om svidd lukt. Har eg pressa suben for hardt då? Eg kunne ikkje merka ulydar eller noko slikt frå den...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke "subwoofer" lukt du kjenner? Mange bassrefleks konstruksjoner kan gi litt lukt fra seg når de spiller høyt. Det har jeg hværtfall lest.

Chameleon by Trentemøller on Spotify

Hellige, det ga ifra seg ved MV 0dB!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neppe noe farlig, har opplevd flere ganger at det blir litt lukt når man får litt varmgang i spolen over tid

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk da beskjed om at cornwall er ferdi lakkert. Så nå står de å tørker skikkelig, og skal hente de i morgen kveld!

Kjekt at det kunne tas straks, slapp lang venting.

Gleder med til å se resultatet og på å få de på plass igjen:-)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Fikk da beskjed om at cornwall er ferdi lakkert. Så nå står de å tørker skikkelig, og skal hente de i morgen kveld!

Kjekt at det kunne tas straks, slapp lang venting.

Gleder med til å se resultatet og på å få de på plass igjen:-)
    HURRA!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var endå godt at det ikkje var noko å bekymra seg for! Kom etter ein sang med nærast konstant rumling. Så det er nok berre sublukt når spolen vart varm ja Litt nervøs for å skru for mykje opp i frykt for å ødelegga den...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Primare A30.5

Da var Primare A30.5 i hus. En forholdsvis "søt" fem-kanals sak på nesten 30 kg. Kjøpt brukt av "devilej". Første som tok meg etter at alt var koblet opp; WOW!!

Har sammenlignet litt med emotiva xpa 2 og Abrahamsen på rf 82 og må si primare overgår disse etter min smak og mine ører (riktignok høyere nypris). Krefter i overflod, betydelig mer i dypet, mellomtonen blei mer smooth og diskant låter rimelig detaljert (ift. xpa 2), men samtidig litt dempet så man kan spille HØYT uten at det skriker i øra! Det som imponerer mest var en utrolig punchy og kontant midbass. Null trafostøy. Denne forsterkeren får virkelig frem det beste med RF-serien. Match close to heaven, anbefales
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg begynte å lese på denne tråden, men da jeg hadde trykka next 20 ganger, fant jeg ut jeg like godt kunne søke i tråden etter det jeg lurte på... Men etter en del søk, fant jeg ut at det var vanskelig å finne det jeg lurte på, dermed må jeg bare beklage om temaet er tatt opp før i denne tråden, men det blir litt mye å lese gjennom 824 sider... :S

Spørsmålet er: Til høyttalerene Klipsch RF-82, hva er den billigste surround forsterkeren dere ville brukt og allikvel fått god fyldig lyd?

Onkyo 609 ca 3000kr?
    Denon 1912 ca 4000kr?
    Yamaha 671 ca 4500kr?
    Yamaha 771 ca 5200kr?
    eventuelt andre?

Så et raskt annet spørsmål: Dersom forsterkerene over blir i svakeste laget for RF-82, hvilke erfaringer har dere med de overnevnte forsterkerene og RF-62? Vil den dyreste yamahaen der låte vesentlig bedre enn feks Denon 1912? Får man mer dybde og fylde?

På forhånd takk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Match messig ville jeg gått for onkyo eller Yamaha på reference.
    Velg en med preout, slik du kan koble til effektforsterker når du Evt måtte føle for det..

Sitat Opprinnelig postet av Randomrex
    Hei,

Jeg begynte å lese på denne tråden, men da jeg hadde trykka next 20 ganger, fant jeg ut jeg like godt kunne søke i tråden etter det jeg lurte på... Men etter en del søk, fant jeg ut at det var vanskelig å finne det jeg lurte på, dermed må jeg bare beklage om temaet er tatt opp før i denne tråden, men det blir litt mye å lese gjennom 824 sider... :S

Spørsmålet er: Til høyttalerene Klipsch RF-82, hva er den billigste surround forsterkeren dere ville brukt og allikvel fått god fyldig lyd?

Onkyo 609 ca 3000kr?
    Denon 1912 ca 4000kr?
    Yamaha 671 ca 4500kr?
    Yamaha 771 ca 5200kr?
    eventuelt andre?

Så et raskt annet spørsmål: Dersom forsterkerene over blir i svakeste laget for RF-82, hvilke erfaringer har dere med de overnevnte forsterkerene og RF-62? Vil den dyreste yamahaen der låte vesentlig bedre enn feks Denon 1912? Får man mer dybde og fylde?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Onkyo 609 ca 3000kr?
    Denon 1912 ca 4000kr?
    Yamaha 671 ca 4500kr?
    Yamaha 771 ca 5200kr?
    eventuelt andre?

På forhånd takk!

Hva med Yamaha RX-V2067 på tilbud til 7000?

Link (LSound)

Har nylig kjøpt den til mine RF-82
    Den kan trykt anbefales, uslåelig til film.
    Nokk av effekt og hente i den, spiller på maks(0db) og ikke unormalt mye bevegelse i elementene <- Når elementene begynner å blaffre og bevege seg veldig mye kan det være et tegn på at forsterkeren mister kontrollen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her kom det svar fort ja!

Det tilbudet frister naturligvis veldig, men med en samlet prislapp på ca 14000kr, syntes jeg det begynner å bli litt for dyrt...

Samtidig en av grunnene til at jeg også har begynt å kikke på Klipsch RF-62, nettopp på grunn av at jeg ikke trenger så heftig forsterker. Det er synd RF-82 er såpass tungdrevne... (selvom de visstnok skal være lettdrevne, hehe).

Angående effektforsterkere, kan jeg nesten garantere at jeg ikke skal ha dette. Er litt under middels interessert i lyd, og syntes egentlig allerede at en forsterker tar mye plass...hehe!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemmer at med Klipsch i hus vil du bli mer enn middels lyd intressert etterhvert! Skader aldri å kjøpe en receiver for mulighet til effektofrsterker ved en senere annledning. Yamaha har vel dette på rimelige modeller også.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her kom det svar fort ja!

Det tilbudet frister naturligvis veldig, men med en samlet prislapp på ca 14000kr, syntes jeg det begynner å bli litt for dyrt...

Samtidig en av grunnene til at jeg også har begynt å kikke på Klipsch RF-62, nettopp på grunn av at jeg ikke trenger så heftig forsterker. Det er synd RF-82 er såpass tungdrevne... (selvom de visstnok skal være lettdrevne, hehe).

Angående effektforsterkere, kan jeg nesten garantere at jeg ikke skal ha dette. Er litt under middels interessert i lyd, og syntes egentlig allerede at en forsterker tar mye plass...hehe!
    Bare vent så blir du bitt av basillen
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje det ja? :P Bare synd det er så mange andre basiller i verden å bli hekta på også, og med begrenset penger og lite lyst til å komme på neste års utgave a luksusfellen, må jeg nok være sterk...
    Nei, det er hovedsak to gulvstående høyttalere jeg er på jakt etter, som ikke krever en alt for dyr forsterker...

Jeg har hørt på Klipsch RF82, og likte lyden godt, men måtte på Yamaha 771 for å få den nogenlunde fyldig (sier jeg med min tonedøvhet,hehe).
    Allikevel anbefales det ennå dyrere forsterker til disse høyttalerene, og derfor ser jeg på muligheten RF-62. Disse bør være i stand (uten effektforsterkere og kun tilkoblet feks en Yamaha 671) til å fylle en 25kvad stue med fyldig lyd og god bass? Også til film? Eller blir det litt tamt?

Vil man forresten få fyldigere lyd med en en Yamaha 671/771 enn en Denon 1912 på RF-62?

(irrirterer meg litt over at jeg ikke fikk hørt Klipsch 62 sist jeg var ute gitt...)

EDIT: En ting til, vil det være lurt å kjøpe Klipsch RC-62 senterhøyttaler til filmtitting, eller bør man ha full surround for at den skal ha effekt? Fikk to forskjellige svar av HIFIklubben folk.. :O

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje det ja? :P Bare synd det er så mange andre basiller i verden å bli hekta på også, og med begrenset penger og lite lyst til å komme på neste års utgave a luksusfellen, må jeg nok være sterk...
    Nei, det er hovedsak to gulvstående høyttalere jeg er på jakt etter, som ikke krever en alt for dyr forsterker...

Jeg har hørt på Klipsch RF82, og likte lyden godt, men måtte på Yamaha 771 for å få den nogenlunde fyldig (sier jeg med min tonedøvhet,hehe).
    Allikevel anbefales det ennå dyrere forsterker til disse høyttalerene, og derfor ser jeg på muligheten RF-62. Disse bør være i stand (uten effektforsterkere og kun tilkoblet feks en Yamaha 671) til å fylle en 25kvad stue med fyldig lyd og god bass? Også til film? Eller blir det litt tamt?

Vil man forresten få fyldigere lyd med en en Yamaha 671/771 enn en Denon 1912 på RF-62?

(irrirterer meg litt over at jeg ikke fikk hørt Klipsch 62 sist jeg var ute gitt...)

EDIT: En ting til, vil det være lurt å kjøpe Klipsch RC-62 senterhøyttaler til filmtitting, eller bør man ha full surround for at den skal ha effekt? Fikk to forskjellige svar av HIFIklubben folk.. :O
    Senterhøyttaleren er ganske viktig når du ser på film,syns nå jeg da
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg også vil forestille meg... og da er det vel RC-62 som matcher RF-62 serien?

Jeg har skjønt jeg må prøve å komme meg ut og lytte på RF-62 serien. Nå vil jeg aldri få hørt dem spille på en Denon da jeg ikke vil begynne å ta med deler fra en butikk inn i en annen, men man får kanskje fyldigere lyd med en en Yamaha 671/771 enn en Denon 1912 på RF-62 uansett?

Leste dog på et britisk forum at flere mente bassen i 62 ikke var godt nok for feks techno eller film, og de sa en sub var helt nødvendig... Dere som eier RF-62 vet vel kanskje om dere syntes det blir litt tamt uten subwoofer?

Nei, jeg må vel uansett ut å høre på dem, selvom man føler seg litt dum der man står og lurer på hva man skal høre etter, hehe!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Da var Primare A30.5 i hus. En forholdsvis "søt" fem-kanals sak på nesten 30 kg. Kjøpt brukt av "devilej". Første som tok meg etter at alt var koblet opp; WOW!!

Har sammenlignet litt med emotiva xpa 2 og Abrahamsen på rf 82 og må si primare overgår disse etter min smak og mine ører (riktignok høyere nypris). Krefter i overflod, betydelig mer i dypet, mellomtonen blei mer smooth og diskant låter rimelig detaljert (ift. xpa 2), men samtidig litt dempet så man kan spille HØYT uten at det skriker i øra! Det som imponerer mest var en utrolig punchy og kontant midbass. Null trafostøy. Denne forsterkeren får virkelig frem det beste med RF-serien. Match close to heaven, anbefales
    Det er absolutt en vesentlig forskjell når man trår opp noen hakk til Primare/Sunfire/Anthem og andre gull korn til surround/Klipsch

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er absolutt en vesentlig forskjell når man trår opp noen hakk til Primare/Sunfire/Anthem og andre gull korn til surround/Klipsch
    Ingen tvil om det!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    primare funker fjell på Klipsch synes jeg faktisk, rart at ikke flere "prøver den komboen"
    Sunfire har jeg rett og slett aldri hørt, mens anthem ikke var det helt store i mine ører.. ( kun effektforsterker, ikke anthem i for og effektdel)

Side 824 av 1034 FørsteFørste ... 324 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 814 820 821 822 823 824 825 826 827 828 834 844 854 864 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •