Klipsch klubben - Side 823

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 823 av 1034 FørsteFørste ... 323 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 819 820 821 822 823 824 825 826 827 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 ... SisteSiste
Viser resultater 16,441 til 16,460 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Tenker på å handle inn en Onkyo 609, noen som har prøvd denne på klipsch? Hvordan spiller Onkyo sammen med Klipsch?
    Eller burde jeg gå høyere i pris?

EDIT: Viser seg at denne Onkyoen ikke har pre out, veldig usikker på hvilken receiver jeg burde gå for.

Noen som har en fin match til en grei pris?
    Marantz og Yamaha,de får du vel i en grei prisklasse.
    Du burde vel legge deg i prisklasse 7000 +. Onkyo spiller helt greit med Klipsch
    Men jeg mener både Yamaha og spesielt Marantz låter bedre.

O

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Marantz og Yamaha,de får du vel i en grei prisklasse.
    Du burde vel legge deg i prisklasse 7000 +. Onkyo spiller helt greit med Klipsch
    Men jeg mener både Yamaha og spesielt Marantz låter bedre.

O
    Hvorfor 7000+ hvis han kjører med effekt trinn?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje Marantz SR-5005 kunne vært noe....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hvorfor 7000+ hvis han kjører med effekt trinn?
    det er ikke bare effektdelen det kommer an på
    selv solgte jeg c2300 pre idag og det å koble tilbake til receiver var en markant nedgang uavhengig av om effekttrinnet er det samme
    man får det man betaler for i form av bla bedre predel også, hvis man strekker seg noe oppover, effekten leverer jo bare det den blir foret med
    shit in =shit out
    gleder meg til ny pre kommer neste uke,c2300 er sårt savnet, knallgod pre

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God reciever, men denne har vel bare pre-outs til FL og FR + subw. Må vel opp på SR-6006, som blir dyrere. Marantz har mindre kraft pr. krone sammenlignet med kokurrentene (som ikke betyr noe ved ekstern effekt-amp), men har til gjengjeld DAC i toppklasse.

Edit: Hvis du bare skal ha effekt på to kanaler vil SR-5005 gjøre jobben.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med Yamaha rx A1010? Veldig kurant reciever som jeg mener låter bra med Klipsch, og er mye for penga.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er ikke bare effektdelen det kommer an på
    selv solgte jeg c2300 pre idag og det å koble tilbake til receiver var en markant nedgang uavhengig av om effekttrinnet er det samme
    man får det man betaler for i form av bla bedre predel også, hvis man strekker seg noe oppover, effekten leverer jo bare det den blir foret med
    shit in =shit out
    gleder meg til ny pre kommer neste uke,c2300 er sårt savnet, knallgod pre
    joda men mange merker har kun mer watt / større transistorer for di siste kronene så da bør man sjekke nøye før man legger i mer kr i større modell samme merke

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda men mange merker har kun mer watt / større transistorer for di siste kronene så da bør man sjekke nøye før man legger i mer kr i større modell samme merke

helt enig, viktig poeng

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor mye vits er det og legge litt mer penger i, og kjøpe 6005 ?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens.

Har nå en Parasound HCA 2200 MK2 på handen, er den en god match til RF-83? Vet at dette er et spørsmål som er spurt ihjæl.

Hva er isåfall en god pris på en slik og hvor vanskelige er dem å finne tak i?

Lurer på om jeg bær vente å se om jeg finner en HCA 3500 eller noe Mark Levinson til salgs, eller gå for noe annet.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Hei igjen folkens.

Har nå en Parasound HCA 2200 MK2 på handen, er den en god match til RF-83? Vet at dette er et spørsmål som er spurt ihjæl.

Hva er isåfall en god pris på en slik og hvor vanskelige er dem å finne tak i?

Lurer på om jeg bær vente å se om jeg finner en HCA 3500 eller noe Mark Levinson til salgs, eller gå for noe annet.
    Denne har jeg kun testet på Chorus II og det fungerte meget bra

Du skal vel strengt tatt ikke trenge kreftene fra HCA 3500 og om du velger en 3500 så bør det IKKE være en tidlig produksjon da di støyer sinnsykt på klipsch. Skal vist nok være forbedret i nyere revisjoner

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg kun testet på Chorus II og det fungerte meget bra

Du skal vel strengt tatt ikke trenge kreftene fra HCA 3500 og om du velger en 3500 så bør det IKKE være en tidlig produksjon da di støyer sinnsykt på klipsch. Skal vist nok være forbedret i nyere revisjoner
    Takker for svar=)
    Ser at 2200MK2 får noe god kritikk. Planen er å ha en dedikert forsterker til hvær høyttaler, enten biamping eller brokobling(bare fordi det ser oldschool og tøft ut). Det kan se ut til at 2200MK2 er det bedre valget av de to.

Er det noen som vet om det er vanskelig å komme over Mark Levinson på brukten, tenker i sub-30.000 klassen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Takker for svar=)
    Ser at 2200MK2 får noe god kritikk. Planen er å ha en dedikert forsterker til hvær høyttaler, enten biamping eller brokobling(bare fordi det ser oldschool og tøft ut). Det kan se ut til at 2200MK2 er det bedre valget av de to.

Er det noen som vet om det er vanskelig å komme over Mark Levinson på brukten, tenker i sub-30.000 klassen.
    Meget sjelden her i landet, men prøv adiogon.com der hender det oftere at det dukker opp også i 220v versjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    En kompis har nylig handlet seg RF7 mkII og "dessverre" har han lånt forsterkersettet mitt noen uker nå. Jeg hentet det i går og da vi koblet til Onkyo surroundforsterkeren hans igjen ble han helt rar i fjeset når han hørte lyden, ikke veldig bra akkurat. Da ble han umiddelbart interressert i og fremskynde forsterkerkjøpet han har planlagt.

Han har vel egentlig bestemt seg for denne.

"Mcintosh bilde"

Selv jeg som er over middels interessert i hi-fi syns det begynner og bli mye penger (60 000,-) for å drive et par høyttalere.
    Det må da kunne gå an å drive et par Klipsch RF7 fullt ut for en rimeligere penge?

Forslag?(han vil dessverre ikke ha rørforsterker)

.

Sugden skal være rimelig bra. Ligger en brukt en på Hifisentralen også.

Norsk Hi-Fi Center, Krokstadelva

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget sjelden her i landet, men prøv adiogon.com der hender det oftere at det dukker opp også i 220v versjoner
    Da kjøper jeg heller den 2200MKII å bruker i mellomtiden, har aldrig eid en dedikert poweramp før så. Noen forslag til hvilken pris som er rettferdig for en 2200MkII?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-83...rb-x1

bor nå i en midlertidig leilighet hvor jeg ikke har plass til mine rf-83...lurer på å kjøbe noen rb-x1...hvilke vil dere anbefale...og vil det bli litt drøyt med emotiva xpa-1 da?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine kjære cornwall III levert til lakk. Selv om jeg faktisk mener at walnut finish var kjempe flott, kanskje den peneste av alternativene- så passer det dessverre ikke inn hos meg :-(. Derfor blir de nå lakkert sort av profesjonell lakkerer, og er trolig i hus igjen om en dag eller 2. Blir spennende å få de inn på stua koblet på litt bedre utstyr :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    bor nå i en midlertidig leilighet hvor jeg ikke har plass til mine rf-83...lurer på å kjøbe noen rb-x1...hvilke vil dere anbefale...og vil det bli litt drøyt med emotiva xpa-1 da?
    Må vel bli RB-81 da kansje:P Og du kan aldrig ha nokk krefter så XPA-1 passer sikkert helt fint=)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da er mine kjære cornwall III levert til lakk. Selv om jeg faktisk mener at walnut finish var kjempe flott, kanskje den peneste av alternativene- så passer det dessverre ikke inn hos meg :-(. Derfor blir de nå lakkert sort av profesjonell lakkerer, og er trolig i hus igjen om en dag eller 2. Blir spennende å få de inn på stua koblet på litt bedre utstyr :-)

bilder må legges ut dasavnet forøvrig besøk , ser du har vært i drammen denne uken ?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    bilder må legges ut dasavnet forøvrig besøk , ser du har vært i drammen denne uken ?
    Ble dessverre veldig hektisk, men skal trolig nedover igjen om ikke veldig lenge, håper å ta et besøk da:-) bilder kommer, veldig spent på resultatet..
    Var egentlig plan om å lakke hele i pianolakk sort, men de vil da samle mye støv, og i tillegg planlegges heresy center i fremtiden, (har nå sort ref oppsett) og prøver da for utseende skyld å matche finishen i sort best mulig. Hadde derfor med bilde av rf83/rc64/heritage i sort finish, for å vise finish jeg ønsker.

Men tror de hadde vært feiende flott i pianosort..

Side 823 av 1034 FørsteFørste ... 323 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 803 813 819 820 821 822 823 824 825 826 827 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •