Klipsch klubben - Side 821

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 821 av 1033 FørsteFørste ... 321 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 817 818 819 820 821 822 823 824 825 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 ... SisteSiste
Viser resultater 16,401 til 16,420 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Må vell melde meg inn igjenn... Klarte å trykke feil inne på han Iphone
    He he er du først i denne verden kommer du aldri ut igjen den kan jeg skrive under på med 20 års jubileum med div Klipsch i hus i år

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    He he er du først i denne verden kommer du aldri ut igjen den kan jeg skrive under på med 20 års jubileum med div Klipsch i hus i år

Nei, jeg frykter for det Congratz :>
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rodrigo Y gabriela - Hanuman

Tøøøøøøøøøft
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner dette er helt feil tidspunkt være vekke på kurs. har nettopp fått Cornwall III i hus, og nå sitte jeg i Drammen - langt vekke fra Klipsch-kosen:-/

heldigvis står de å venter på meg til jeg kommer hjem:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klf30

Er litt små sugen på å bytte mine klf30 i noen litt mindre.. rf28 eller noe i den duren.. er det noen her inne som bor i Kristiansands området som er klare for en byttehandel? de er i meget god stand.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har eg prøvd å fikla litt meir med faseinstillinga på suben min. Men eg høyrer ikkje forskjell på om den står på 0 eller 180. Er det meg det er noko gale med, eller er dette normalt?

Når eg setter delinga på den til 60hz, er det då slik at den spelar over 60hz og, men lite i forhold til det under? (Har ikkje deling på receiveren min, så det er litt vanskeleg å stilla inn ting og tang her.)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    No har eg prøvd å fikla litt meir med faseinstillinga på suben min. Men eg høyrer ikkje forskjell på om den står på 0 eller 180. Er det meg det er noko gale med, eller er dette normalt?

Når eg setter delinga på den til 60hz, er det då slik at den spelar over 60hz og, men lite i forhold til det under? (Har ikkje deling på receiveren min, så det er litt vanskeleg å stilla inn ting og tang her.)
    Når delingen er på 60 spiller den det under 60hz om det er til kino bruk setter jeg som oftest 80hz som er THX reference.

Hvis du ikke hører når fasen er riktig kan du holde en pekefinger på subben og en pekefinger på bassen på høyttaleren slik kan du føle når begge slår i takt inn/ut om du har problemer med å høre det

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Setter du den til en delefrekvens feks 60hz så er det ved denne frekvensen der utsignalet har sunket med -3db.
    Hvor bratt kurven på lavpassfilteret (lave frekvenser passerer) deretter går nedover kommer an på steilheten på filteret feks 6db, 12db eller 24dB per oktav. Det vil i praksis si at man alltid hører også frekvenser over 60Hz hvis dette velges, da filteret ikke kutter tvert pga steilhet db/oktav.
    Pekefingertrikset til Harley var lurt (lagt på minnet), men tipper du skal klare å høre det. Prøv å sett på en ren sinustone på 40hz feks fra en nedlastfil. Da er det kanskje lettere å forstå hva du skal høre etter.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harley, du som har Klipschorn! Eller eventuelt andre.

Har sette gamle Klipschreklamer...men har aldri forstått hvorfor man valgte å bruke Belle som senter i "gamle dager". Hvorfor man gikk man vekk fra dette, eventuelt hvordan var dette koblet opp osv

Vet du/noen svaret på det?

Ting jeg ikke vet, som irriterer meg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Harley, du som har Klipschorn! Eller eventuelt andre.

Har sette gamle Klipschreklamer...men har aldri forstått hvorfor man valgte å bruke Belle som senter i "gamle dager". Hvorfor man gikk man vekk fra dette, eventuelt hvordan var dette koblet opp osv

Vet du/noen svaret på det?

Ting jeg ikke vet, som irriterer meg.
    Belle er en glimmrende senter om man har Khorn som fronter. Siden den ikke produseres lenger er den bare byttet ut med LaScala som senter for di som har lommebok og stue/rom til det

Grunnen til at slike høyttalere som Belle og LaScala blir brukt som senter er sine ekstremt gode egenskaper på vokaler. Dette er jo et meget ekstremt oppsett, men slett ikke uvanlig over dammen

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal visstnok komme ny versjon av Klipsch Palladium. De skal flytte produksjonen fra Kina til USA og det blir mest sannsynlig en MK2 versjon av dagens Palladium.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt meg en parasound Halo A 21 effekt som skal drive mine RF 82 mkll.
    Som pre skal jeg bruke Parasound NC 2100. Er det noen som har noe og si på hva jeg har i vente? Får ikke testet det selv før om 3 uker pga jobb
    Jeg er redd Parasound 2100 blir litt dårlig med tanke på A 21. Burde jeg se etter ny pre med en gang, eller mener dere dette vil fungere fint?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4700.- Årets kjøp selv om det er langt og kjøre/ordne frakt

Hifimagasinet - för dig som är intresserad av hifi och musik

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Belle er en glimmrende senter om man har Khorn som fronter. Siden den ikke produseres lenger er den bare byttet ut med LaScala som senter for di som har lommebok og stue/rom til det

Grunnen til at slike høyttalere som Belle og LaScala blir brukt som senter er sine ekstremt gode egenskaper på vokaler. Dette er jo et meget ekstremt oppsett, men slett ikke uvanlig over dammen
    Takk for svar i forhold til Belle Men, prøver en gang til... tenk riktig gamle dager, lenge før surround. Sikkert også lenge før du og jeg var påtenkt.
    Mener å huske å ha sett bilde av de gamle nostalgi Klipsch-reklamene fra 50 tallet(?)med Klipschorn på hver side, Belle i midten. Men så skjedde det et eller annet... tja... Paul Klipsch sluttet ihvertfall å annonsere med det.
    Og hvis de på sidene var venste- og høyre-kanal stereo? hva var høyttaleren i midten da?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Takk for svar i forhold til Belle Men, prøver en gang til... tenk riktig gamle dager, lenge før surround. Sikkert også lenge før du og jeg var påtenkt.
    Mener å huske å ha sett bilde av de gamle nostalgi Klipsch-reklamene fra 50 tallet(?)med Klipschorn på hver side, Belle i midten. Men så skjedde det et eller annet... tja... Paul Klipsch sluttet ihvertfall å annonsere med det.
    Og hvis de på sidene var venste- og høyre-kanal stereo? hva var høyttaleren i midten da?

mener på det ble slik hvis det var veldig store avstander mellom H/V høytaler. har lest noe slikt hvertfall..
    Eller kanskje pynt? (Belle/La Scala er jo tøff:-))

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpa folkens! Skal testa pekefingertrikset neste gong eg er heima. Har satt subben på 60hz, fordi den er alt for aktiv ved høg musikk. Lurer på om det er receiveren min som er problemet der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til forsterkere til RF-62 og RF-82!?

Vurderer å kjøpe et av parene, og bruke de som supplement til TV så lenge.

Enn så lenge skal de stå i en liten stue i leilighet (stereo-oppsett), men skal bygge ut til kino-oppsett med tiden når det blir bedre plass.

Trenger derfor tips til forsterker, fortrinnsvis fra Lefdal eller Elkjøp sitt sortiment, da jeg får god pris.

Sleng gjerne ut hva som bør være et minimum, og hva som er å foretrekke!

På forhånd takk!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ing-cognito
    Tips til forsterkere til RF-62 og RF-82!?

Vurderer å kjøpe et av parene, og bruke de som supplement til TV så lenge.

Enn så lenge skal de stå i en liten stue i leilighet (stereo-oppsett), men skal bygge ut til kino-oppsett med tiden når det blir bedre plass.

Trenger derfor tips til forsterker, fortrinnsvis fra Lefdal eller Elkjøp sitt sortiment, da jeg får god pris.

Sleng gjerne ut hva som bør være et minimum, og hva som er å foretrekke!

På forhånd takk!
    Abrahamsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil Abrahamsen eller Marantz!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9.1/7.1 oppsett?

Hei gutta!

Lurer på å oppgradere til 7.1 eller 9.1 etter nyinnkjøpt reciever Onkyo TX NR-3008.

Har per i dag Klipsch RF-7/RC-3/RS-52.

Hvilke høyttalere bør jeg kjøpe og er avstanden fra sofa til høyttalere avgjørende? Per i dag har jeg høyttalerene på siden helt bakerst.

Noen formeninger?

Side 821 av 1033 FørsteFørste ... 321 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 817 818 819 820 821 822 823 824 825 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •