Klipsch klubben - Side 820

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 820 av 1033 FørsteFørste ... 320 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 816 817 818 819 820 821 822 823 824 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 ... SisteSiste
Viser resultater 16,381 til 16,400 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Parasound blir det nok ikke igjen i mitt hus bortsett fra gibortpris a51 eller jc1. De gir meg veldig lite og spes til prisen :-)

Men skal sjekke opp litt, det med høyt og krefter kan jeg skjønne. Men hva er da "høyt" jeg spilte høyere enn øra tålte med mc275 på rf83. Og det spilte med bedre bass enn jeg har hatt på RF noengang.. Men transistor er vel så aktuelt som rør. Ligger en sugden på sentralen som kanskje er verdt å vurdere?
    Sugden er absolutt verdt å prøve

Jeg liker ikke nyere Parasound...... he he Det er sjeldent jeg sier gammelt er best, men liker desverre ikke di nye seriene.

Forskjellen på mc 275 og transistor ligger i langt mer slagkraftig bass, ikke sikert det er slik du liker det men verdt å prøve deg frem. eddie ble i hvertfall frelst når han hørte Klipsch på en god transe her

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Jeg liker ikke nyere Parasound...... he he Det er sjeldent jeg sier gammelt er best, men liker desverre ikke di nye seriene.

Forskjellen på mc 275 og transistor ligger i langt mer slagkraftig bass, ikke sikert det er slik du liker det men verdt å prøve deg frem. eddie ble i hvertfall frelst når han hørte Klipsch på en god transe her
    Spørs selvsagt på hvilken transe og hvilken rør. Men a21 feks lovprises her inne også pga bass. Den kunne ikke måle seg med 275 på bass. Men er nig med deg: mye som frister så får tråle markedet litt fremover å sjekke. Ingen teknologi er valgt!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs selvsagt på hvilken transe og hvilken rør. Men a21 feks lovprises her inne også pga bass. Den kunne ikke måle seg med 275 på bass. Men er nig med deg: mye som frister så får tråle markedet litt fremover å sjekke. Ingen teknologi er valgt!
    Bass er det vel DP som slår di fleste transer
    a21 er for snill og kjedelig i mine ører.....

Når jeg selv er i bytte modus pleier jeg å lete opp noen kjøp jeg ikke taper penger på slik at det kan prøves og selges videre om matchen ikke stemmer

Ellers så pleier jeg jo som kjent å ha huset fullt for å teste side om side og velge ut en vinner jeg beholder

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har alltid hvert forkjemper på rør til klipsch men må innrømme at bassen aldrig vil få den stramme faste bassen med rør som med transe.Venter en sugden A21SE i posten som skal testes ut mot min langt dyrere Pathos TT,er den i nærheten av Pathosen så blir den stående på grunn av negradering ihvertfall når det gjelder penger,har nå kjøpt meg en platesnurrer så det har gått litt for mye utover budsjett hehe

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Iron Man på cornwall III i går, og det var absolutt gåsehud faktor! Voldsom dynamikk og trøkk i de, og detaljnivå som overgår Reference! I love my klipsch :-)

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cornwall III krever vel litt mer av hvilken elektronikk du kobler de på enn Referance serien sikkert? Har lyst på slike, men prisen blir høy om elektronikken må opp noen klasser. Ville vært greit å få høyttalerne inntil veggen på stua.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Cornwall III krever vel litt mer av hvilken elektronikk du kobler de på enn Referance serien sikkert? Har lyst på slike, men prisen blir høy om elektronikken må opp noen klasser. Ville vært greit å få høyttalerne inntil veggen på stua.
    Di krever ikke mer en reference. Det er bare snakk om å finne riktig match og di vil gi deg mye mere på alle punkter

Du kan faktisk klare deg med rimeligere utstyr og få bedre lyd.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Iron Man på cornwall III i går, og det var absolutt gåsehud faktor! Voldsom dynamikk og trøkk i de, og detaljnivå som overgår Reference! I love my klipsch :-)
    Ingenting jeg har hørt slår Cornwall i kombo med Heresy til kino det er helt villt :twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine korte erfaringer tyder på det motsatte. Mindre kresen en ref. Spiller bedre på "dårlig/billig" utstyr og spiller enda bedre jo bedre utstyr man kobler på ift ref. De som er dårlig på ref spiller faktisk allright på cornwall, og det jeg mener spiller bra på ref, spiller enda bedre på cornwallIII!

Enig med harleyy, disse kan du slippe unna med mindre/billigere utstyr enn ref og samtidig få et greit utgangspunkt.
    Men de har et stort potensiale også!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting jeg har hørt slår Cornwall i kombo med Heresy til kino det er helt villt :twisted: :twisted: :twisted:
    De også kommer straks jeg har plass :-) uten tvil..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: jeg testet de på en emotiva XPA-5 også i går, som jeg har brukt tidligere på rf83. Og også med denne blir resultatet bedre enn på RF(hvis du liker denne matchen på RF selvsagt)

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel bare å starte opp sparegrisen igjen da......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De også kommer straks jeg har plass :-) uten tvil..
    Hei skulle selv hatt en Heresy som senter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei skulle selv hatt en Heresy som senter
    Straks alt ang huskjøp er i boks blir nok heresy innkjøpt. Tror heresy center banker RC64!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straks alt ang huskjøp er i boks blir nok heresy innkjøpt. Tror heresy center banker RC64!
    Det kan jeg love deg, har prøvd den mot RC-64mkII og den vinner på alle punkter

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg legge igjen spor her også, kjøpt et sett RF 62 mk2 for å se hvordan de passer hos meg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Da får jeg legge igjen spor her også, kjøpt et sett RF 62 mk2 for å se hvordan de passer hos meg.
    Gratulerer

I sin klasse er dette en meget god høyttaler.

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

I sin klasse er dette en meget god høyttaler.
    Takk, fornøyd så langt. Selv om jeg har igjen litt med plassering osv. Men positiv enda.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Takk, fornøyd så langt. Selv om jeg har igjen litt med plassering osv. Men positiv enda.
    Hei har selv erfaring med RF52mkll og de spiller utrolig bra

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell melde meg inn igjenn... Klarte å trykke feil inne på han Iphone
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 820 av 1033 FørsteFørste ... 320 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 816 817 818 819 820 821 822 823 824 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •