Klipsch klubben - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 82 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommern7
    Har en Pioneer LX51 forsterker og skal kjøpe meg RC-64 og RS-62. vil disse trenge mer guffe en hva forsterkern min klarer å levere? skal nok kjøpe RF-83 også, men har ikke penger nok. hvordan effektforsterker bør jeg ha?
    rør på klipsch kan være reneste magien i mine ører, hvis du ønsker noe annet ville jeg personlig sett etter f.eks en god parasound forsterker, f.eks 250 watt

lykke til

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør på klipsch er jo den perfekte kombinasjonen men rør til rf83 vil nok bli veldig dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nei det blir ikke mere guffe i plus men sub vil spille med når du setter reciveren din i stereo modus . Og når du er inne der så finner du subfrekvensen også .

den står på 80hz på det bildet ja, men det var noe prat om stille inn hz på suben og.. men er kanskje ikke nødvendig.? finner ikke hz på suben heller... hvis det ikke er den innstillinga som heter "phase"?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør til musikk og transistor til film .

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Lyngdorf SDAI 2175 på RF 63

Lovet vel å ta meg tid til å teste ut lyngdorfen min på klipschene mine for litt siden. Nå har jeg i alle fall flyttet ut RF 63 og montert de i stereo-oppsettet mitt og spilt noen låter. Mulig noen vil kritisere enkelte deler i testen, men jeg kjenner per i dag stereoen min bedre enn den nye kinoen min, og sammenligning med B&W 683 blir da noe enklere for meg.

Signalkilden er PS3, forsterker SDAI 2175, høyttalerkabler fra Better cables, og et par RF 63.

Sangene jeg tok for meg var Chris Rea - Road To Hell, Kari Bremnes - Ansiktet te Månen, Lady Gaga - Poker face, Toto - Africa og Hold The line, samt Metallica - Enter Sandman. Disse mener jeg dekker mye av lydbildet man leter etter fra bass med punch til høye sangtoner.

Det jeg personlig mener er at diskanten generelt var mer fremtredende med RF 63 enn med 683. Kari hadde et par høye s-lyder som i mine ører ble litt vel skarpe, samt at de høye gitartonene på slutten av låten var irriterende skarpe. Over lang tid ble diskanten for skrikende til at det var behagelig å høre på på høyt volum.
    Lady Gaga og Metallica brukte jeg for å finne bassen, og jeg må si at jeg savnet punchen noe i Enter Sandman. Diskant/mellomtone var ganske fremtredende. Mulig bassen kan lokkes frem ved høyttalerplassering, men jeg mistenker Lyngdorfen å være litt svak på dette punktet. Testet M3 på 683 før jeg kjøpte de, og den var også noe sterkere på bassen.
    Kjørte et par låter med Toto da jeg egentlig syntes dette hørtes greit ut. Mulig det skyldes opptaket
    Chris Rea har jo en veldig dyp stemme, men skulle jeg absolutt valgt Lyngdorf ville jeg mye heller hørt han synge på et par B&W. Det hadde nok blitt mer naturtro.

Ved "normalt" lyttevolum (varierer vel fra person til person) fungerer lyngdorf og klipsch helt greit (har sittet å hørt på metallica en del nå). På høyere volum blir derimot diskanten vel fremtredende, og trykket i bunn savnes. Ønsker ikke å snakke stygt om lyngdorf da jeg mener den fungerer utmerket med B&W, men til klipsch ville jeg ikke ha valgt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg skjønte hva du mente jeg, og jeg kunne kjenne meg igjen i en del fra andre oppsett jeg har hørt på hvor klipsch høytalerne har fått denne fremtoningen som du beskriver godt, det er i de tilfeller jeg kaller det en missmatch , i mine ører ihvertfall, for andre kan det sikkert oppleves som:-D bra

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet RF83 (eid disse i et par år) og hadde i noen mnd 683 som nevnes her, har nå RF82 (på stua)

Testet faktisk mye både på film og musikk når jeg solgte RF83 til fordel for 683, samme forsterker, kilde osv

Og jeg synes faktisk b&w ble altfor tilbakelent spesielt i diskanten, i mellomtonen var den veldig flott, men dog litt forsiktig, bassen skuffet likevel mest, den var rimelig god, med ok volum og noe tyngde, men that's it føte jeg.

RF83 er noe dyrere, og litt feil å sammenligne, men har nå hatt RF82 ei stund, og på bakgrunn av å ha eid RF83 lenge, kan jeg også her danne et godt grunnlag på samme utstyr og musikk / film.

Klipsch spiller generelt mer "morro" litt mer live følelse, og legger ikke noe særlig imellom - noe enkelte ikke liker - selv synes jeg diskanten ble litt mindre oppløst, men likevel mye gøyere å høre på (jeg er dog ikke plaget av å bli sliten av horn, noe som kanskje hjelper)

Mellomtonen føles ikke like "flott" og "ren" som på b&w, men tilgjelgjeld spiller den med mye større tyngde og trøkk, som passer stemmer til film og musikk meget godt (positivt og negetivt med begge altså... - og smaksak hva man liker)

Bassen blir et annet kapittel - men b&w begynte å "gi opp" ved et visst volum, noe jeg ikke følte var altfor høyt heller, har klipschene et helt annet fraspark, og mye mer kontant følelse, samt at den føles dypere- i tillegg til dette føles det ut som jeg kan plage Klipschene med mye volum og heftige basslåter og rommet svinger i takt, uten tegn til at de gir seg.

Dette var et stort savt på dm683

Alt i alt var Klipsch gøyere, med mer trøkk og punch, musikken ble gøyere, og filmen ble råere.. eneste minus jeg kan høre i mine ører er at oppløsningen i diskant og mellomtone må ofres littegrann - men uansett føles fordelene mye større enn ulempene om jeg kan formulere meg slik..

Av utstyr bruk for å teste er det: Harman/kardon receiver med og uten Halo A23, Onkyo 875 receiver med og uten halo A23, Sony s350 bluray til film og har testet både med analog og digital tilkobling til musikk kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det blir ikke mere guffe i plus men sub vil spille med når du setter reciveren din i stereo modus . Og når du er inne der så finner du subfrekvensen også .
    ok, har kjørt auto installasjon en gang til etter å ha flyttet front litt ut fra veggen. står at alle høytallere skal stå i "small" hvis de er thx autorisert.... men det er kanskje ikke klipschen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har selv testet RF83 (eid disse i et par år) og hadde i noen mnd 683 som nevnes her, har nå RF82 (på stua)

Testet faktisk mye både på film og musikk når jeg solgte RF83 til fordel for 683, samme forsterker, kilde osv

Og jeg synes faktisk b&w ble altfor tilbakelent spesielt i diskanten, i mellomtonen var den veldig flott, men dog litt forsiktig, bassen skuffet likevel mest, den var rimelig god, med ok volum og noe tyngde, men that's it føte jeg.

RF83 er noe dyrere, og litt feil å sammenligne, men har nå hatt RF82 ei stund, og på bakgrunn av å ha eid RF83 lenge, kan jeg også her danne et godt grunnlag på samme utstyr og musikk / film.

Klipsch spiller generelt mer "morro" litt mer live følelse, og legger ikke noe særlig imellom - noe enkelte ikke liker - selv synes jeg diskanten ble litt mindre oppløst, men likevel mye gøyere å høre på (jeg er dog ikke plaget av å bli sliten av horn, noe som kanskje hjelper)

Mellomtonen føles ikke like "flott" og "ren" som på b&w, men tilgjelgjeld spiller den med mye større tyngde og trøkk, som passer stemmer til film og musikk meget godt (positivt og negetivt med begge altså... - og smaksak hva man liker)

Bassen blir et annet kapittel - men b&w begynte å "gi opp" ved et visst volum, noe jeg ikke følte var altfor høyt heller, har klipschene et helt annet fraspark, og mye mer kontant følelse, samt at den føles dypere- i tillegg til dette føles det ut som jeg kan plage Klipschene med mye volum og heftige basslåter og rommet svinger i takt, uten tegn til at de gir seg.

Dette var et stort savt på dm683

Alt i alt var Klipsch gøyere, med mer trøkk og punch, musikken ble gøyere, og filmen ble råere.. eneste minus jeg kan høre i mine ører er at oppløsningen i diskant og mellomtone må ofres littegrann - men uansett føles fordelene mye større enn ulempene om jeg kan formulere meg slik..

Av utstyr bruk for å teste er det: Harman/kardon receiver med og uten Halo A23, Onkyo 875 receiver med og uten halo A23, Sony s350 bluray til film og har testet både med analog og digital tilkobling til musikk kilde.
    ble veldig lettforstålig det der, skjønner godt at det er basert på egen erfaring:-D håper du er fornøyd nå da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    ok, har kjørt auto installasjon en gang til etter å ha flyttet front litt ut fra veggen. står at alle høytallere skal stå i "small" hvis de er thx autorisert.... men det er kanskje ikke klipschen?
    nå har jeg aldri hengt meg mye opp i thx autorisasjonen ,men deler ikke slike oppsett på 80hz? mulig det er derfor ht skal stå i small? bare synsing dette her

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som høyttaler er nok B&W mer "sivilisert" og rund i kantene, og kan oppfattes slik c-v beskrev. Skjønner godt hva de mener med at Klipsch er mer "gøy". Derimot har jeg begynt å skjønne at de ikke spiller like bra med alt av forsterkere. Likeså er det med andre produsenter av høyttalere.

Jeg må nok si at jeg lenge har levd lykkelig uvitende da anlegget mitt har vært trofast i mange år. Har derimot skiftet ut noe i løpet av siste år, og fått opp øynene for hva de ulike leddene i anlegget kan bidra med. Da er det desto mer interesant å lese hva andre har av erfaringer, samt det å gjøre egne erfaringer.

Rent økonomisk skulle jeg ønske jeg var lykkelig uvitende enda

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min LX70 så står altså alt i large med deling på 80hz til sub som i mitt tilfelle er satt i bypass på det innebygde delefilteret i subforsterkeren .

Og jo THX bruker vel deling på 80hz men jeg kan ikke si at jeg har lest noe om at ht skal stå i small om man nå er så heldig å ha THX sertifiserte høytalere sammen med egnet forsterkeri .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min LX70 så står altså alt i large med deling på 80hz til sub som i mitt tilfelle er satt i bypass på det innebygde delefilteret i subforsterkeren .

Og jo THX bruker vel deling på 80hz men jeg kan ikke si at jeg har lest noe om at ht skal stå i small om man nå er så heldig å ha THX sertifiserte høytalere sammen med egnet forsterkeri .

ok... men kan innstillingene på min sub for hz hete noe annet? har digital meny, og finner ikke no hz der..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    ok... men kan innstillingene på min sub for hz hete noe annet? har digital meny, og finner ikke no hz der..
    Jeg sakser fra RW-12D --- Klipsch Reference Series - Overview når det gjelder low pass filteret i sub`n din : "This
    filter can be adjusted from 40Hz to 120Hz, as required, or
    defeated if the low pass filter function is being performed by your
    system’s electronics"

Her kan du f.eks sette filteret i Defeat noe jeg gjør på min Velodyne og lar min Pioneer dele med sitt filter . Du kan også stille din Pioneer til 80hz og din Klipsch sub til 80hz om du vil .

Deler du derimot lavere på den ene eller den andre komponenten så vil det virke mot sin hensikt . Del i alle fall høyest på forsterkeren om delefilteret på sub`n skal brukes og ikke settes i av = defeat .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sakser fra RW-12D --- Klipsch Reference Series - Overview når det gjelder low pass filteret i sub`n din : "This
    filter can be adjusted from 40Hz to 120Hz, as required, or
    defeated if the low pass filter function is being performed by your
    system’s electronics"

Her kan du f.eks sette filteret i Defeat noe jeg gjør på min Velodyne og lar min Pioneer dele med sitt filter . Du kan også stille din Pioneer til 80hz og din Klipsch sub til 80hz om du vil .

Deler du derimot lavere på den ene eller den andre komponenten så vil det virke mot sin hensikt . Del i alle fall høyest på forsterkeren om delefilteret på sub`n skal brukes og ikke settes i av = defeat .

ah.. takker... lowpass fant jeg, og den står på off da ser det riktig ut da skulle man tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HK god match til Klipsch ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Ikke iflg mine ører, men du kan jo mene noe annet...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten

Kan bli slitsom diskant på høyt volum, men bassen og underholdning vil bli i høy klasse :-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kan bli slitsom diskant på høyt volum, men bassen og underholdning vil bli i høy klasse :-)
    Høy klasse er vel litt å ta i? Bassen hørtes ganske slapp å treig ut på min Klipsch høyttalere ihvertfall :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får RF-83 i neste uke. Er spent på hvordan de fungerer med min Rotel RB-1092 og Nordost-kabler. Har lest både positive og negative erfaringer her.

Side 82 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 582 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •