Klipsch klubben - Side 819

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 819 av 1034 FørsteFørste ... 319 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 815 816 817 818 819 820 821 822 823 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 ... SisteSiste
Viser resultater 16,361 til 16,380 av 20677
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    eh...du bør nok satse på min..Xpa-1 eller bedre på senteren, så kan du jo sitte å kose med elementene i fanget etter hvert...kult
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er ute etter RC64 så kom jeg over en demobrukt en hos Sony Center i Bergen! Pris 6750 sa de,går sikkert an å prøve å prute Strandgaten 14, Bergen - 55 36 52 52

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    eh...du bør nok satse på min..Xpa-1 eller bedre på senteren, så kan du jo sitte å kose med elementene i fanget etter hvert...kult
    Sitter allerede med de gamle elementene i fanget, så trenger ikke gjøre det samme med de nye 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Klipschfolket !

Snuser på å gå tilbake til Klipsch igjen da film aldri har vært det samme uten dem. Hadde før et sett med RF-52. Meget fornyød med dem på mange måter, skal jeg trekke ned noe så var det litt boomy og udefinert bass. Dette mest på grunn av at jeg er avhengig av å ha høyttalerne ganske tett på bakvegg. Fikk aldri eksperimentert noe spesielt med plasering og riktig forsterker på dem før de ble solgt.

Det jeg snuser på nå er RF-52II eller RB-81II i et rent stereo oppsett.

Hvilken burde jeg gå for ?

Gulvmodellen ser jeg går litt dypere, men har noe høyere delefrekvens på hornet. Må nok påberegne meg noe jobb med plasseringen men føler kanskje dette er en mer komplett høyttaler at den vill fylle godt nok ut i bunnen.

Stativmodellen har jeg ikke vært borti før. Ser den har lavere delefrekvens på hornet, vil regne med denne er lettere å ha tettere innpå bakvegg, men vil den gi nok i bunnen da jeg ser den ikke går like dypt ? Vil stativeren kreve mer strøm ?

Noen synspunkter ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativhøyttalere krever mer "kraft", men kan ved rett match og integrering gi vel så god lyd som gulvstående. Min ydmyke anbefaling blir dermed RB-81mkII, siden du oppgir det som ett av flere alternativ.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo innkjøpt!

Da har jeg vært på Elutstyr i Molde og handlet en Onkyo TX NR-3008 til en hyggelig penge!

Håper denne svarer til forventningene og at den leverer bedre enn min gamle H/K AVR-8500 som forsåvidt har fått seg ny eier!

Må bare gi meg noen tips om det er noen innstillinger som bør gjøres!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quisten: Jeg hadde tidligere rf52, men gikk senere over til rb75 som er relativt lik rb81 på en måte.

Jeg vil si de har relativt like mye trøkk, men rb81 skiller seg ut positivt ved at jeg sitter med følelsen at bassen kommer fra elementene, mens på rf52 var endel av bassen fra bassporten og veggen bak høyttaleren.

Nå er vel hornet enda større på mine rb75, men rb81 har jo også et større horn enn rf52 som også bør være positivt.

Følsomeheten er vel rimelig like på rf52 og rb81, om de krever mer strøm vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Parasound Halo A21 på klipsch? RF-83?
    Ser de ligger en på brukten her

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cornwall III rocks! Skjønner ikke hvorfor ikke flere kjøp heritage fremfor reference! De spiller mye mer behagelig diskant enn ref, bedre og mer oppløst mellomtone og diskant og faktisk kvalitetsmessig bedre bass! Fult ref oppsett til film og cornwall i 2kanals! Men jeg er ikke e tvil: straks jeg har plass skal det bli heritage i surround oppsett også!

Bonus: de ser sinnsykt mye bedre ut enn på bilder, og mye mer plasseringsvennlig!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Cornwall III rocks! Skjønner ikke hvorfor ikke flere kjøp heritage fremfor reference! De spiller mye mer behagelig diskant enn ref, bedre og mer oppløst mellomtone og diskant og faktisk kvalitetsmessig bedre bass! Fult ref oppsett til film og cornwall i 2kanals! Men jeg er ikke e tvil: straks jeg har plass skal det bli heritage i surround oppsett også!

Bonus: de ser sinnsykt mye bedre ut enn på bilder, og mye mer plasseringsvennlig!

Hvordan tror du Cornwall vil funke i ett surround oppsett med RC-64 og RS-42?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Jeg tror det vil funka meget godt! De er veldig bred: litt over dobbel rf8x bredde, ellers er de små på andre måter. Kan stå klint i vegg og hjørne. De spiller i kjent klipsch stil: men bedre oppløst og følelse av kvalitet. Ikke så stressende men samtidig med masse dynamikk! Bassen går også dypt men den føles mindre stresset for å oppnå det og derfor mer detaljert. Tror den funker veldig bra til hjemmekino av det inntrykket jeg har. Har du plass i bredden hadde jeg foretrukket de over det meste fra reference serien. Både til stereo og surround.. Og da har jeg selv rf83, solgte rf82 i går. Og har hatt rf7 mkII i en lengre stund..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Det vil fungere bra det, men om du har råd og plasserings mulighet for det så klin til med en heresy som senter

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har jeg altid sagt

Velkommen til den virkelige Klipsch verden

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

adcom

hei ser di har tilbud på adcom produkter på l,sound , men det jeg lurte på er det noen som har prøvd adcom effektforsterker på klipsch?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    hei ser di har tilbud på adcom produkter på l,sound , men det jeg lurte på er det noen som har prøvd adcom effektforsterker på klipsch?
    Har ikke hørt adcom på Klipsch,men har hørt andre si at det er en god kombinasjon
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har ikke hørt adcom på Klipsch,men har hørt andre si at det er en god kombinasjon
    ok

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det har jeg altid sagt

Velkommen til den virkelige Klipsch verden
    De er som alt annet bedre med innsats og kvalitets elektronikk. Men de virker generelt mindre kresen på plassering. De spiller faktisk bra selv med dårlig elektronikk og "feil" matchet elektronikk. Men de spiller fenomenalt på "riktig" elektronikk.. Ift reference som spiller dårlig med dårlig plassering og ræv med dårlig/feil matchet elektronikk.

På kort tid mange inntrykk: de har alt klipsch er kjent for. Ift ref er de like god eller bedre på reference sine styrker (hvertfall 90%av de) og på ref sine "svakheter" så er det nesten et ikke tema. Diskant er nærmere magi. Mellomtone et annet kapittel og plassering evne på en annen planet. Har prøvd mye (på kort tid) og får de ikke til å spille dårlig uansett plassering for å være ærlig: og det er positivt for de det måtte gjelde. Eneste "ulempe" er bredde..Men det er fiint fiint her hjemme. Kvalitet på fronttrekket er forresten meget bra!

Så; gode forsterkere til heritagene mine? Både effekt og integrert- rør og transe.. Fyr løs!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det vil funka meget godt! De er veldig bred: litt over dobbel rf8x bredde, ellers er de små på andre måter. Kan stå klint i vegg og hjørne. De spiller i kjent klipsch stil: men bedre oppløst og følelse av kvalitet. Ikke så stressende men samtidig med masse dynamikk! Bassen går også dypt men den føles mindre stresset for å oppnå det og derfor mer detaljert. Tror den funker veldig bra til hjemmekino av det inntrykket jeg har. Har du plass i bredden hadde jeg foretrukket de over det meste fra reference serien. Både til stereo og surround.. Og da har jeg selv rf83, solgte rf82 i går. Og har hatt rf7 mkII i en lengre stund..
    Spørst om jeg ikke må prøve viss det dukker opp ett par på brukten

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er som alt annet bedre med innsats og kvalitets elektronikk. Men de virker generelt mindre kresen på plassering. De spiller faktisk bra selv med dårlig elektronikk og "feil" matchet elektronikk. Men de spiller fenomenalt på "riktig" elektronikk.. Ift reference som spiller dårlig med dårlig plassering og ræv med dårlig/feil matchet elektronikk.

På kort tid mange inntrykk: de har alt klipsch er kjent for. Ift ref er de like god eller bedre på reference sine styrker (hvertfall 90%av de) og på ref sine "svakheter" så er det nesten et ikke tema. Diskant er nærmere magi. Mellomtone et annet kapittel og plassering evne på en annen planet. Har prøvd mye (på kort tid) og får de ikke til å spille dårlig uansett plassering for å være ærlig: og det er positivt for de det måtte gjelde. Eneste "ulempe" er bredde..Men det er fiint fiint her hjemme. Kvalitet på fronttrekket er forresten meget bra!

Så; gode forsterkere til heritagene mine? Både effekt og integrert- rør og transe.. Fyr løs!
    Har vel prøvd mye bra til disse ikke altformye rør jeg har klart å være fornøyd med, men på rør siden som satt som ett skudd er EAR 509 som man kan få tak i til en relativt grei pris disse klarer alle sjangere

Transistor er det etter min smak som spiller høyt med mye kraft og dynamikk Parasound HCA serien, Dynamic precision som er kuulest til rock.

Integrert er det kun Bladelius Thor MKII som jeg kan anbefale da jeg ikke har prøvd formange integrerte og di fleste ikke klarer å imponere meg nok

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Har vel prøvd mye bra til disse ikke altformye rør jeg har klart å være fornøyd med, men på rør siden som satt som ett skudd er EAR 509 som man kan få tak i til en relativt grei pris disse klarer alle sjangere

Transistor er det etter min smak som spiller høyt med mye kraft og dynamikk Parasound HCA serien, Dynamic precision som er kuulest til rock.

Integrert er det kun Bladelius Thor MKII som jeg kan anbefale da jeg ikke har prøvd formange integrerte og di fleste ikke klarer å imponere meg nok
    Parasound blir det nok ikke igjen i mitt hus bortsett fra gibortpris a51 eller jc1. De gir meg veldig lite og spes til prisen :-)

Men skal sjekke opp litt, det med høyt og krefter kan jeg skjønne. Men hva er da "høyt" jeg spilte høyere enn øra tålte med mc275 på rf83. Og det spilte med bedre bass enn jeg har hatt på RF noengang.. Men transistor er vel så aktuelt som rør. Ligger en sugden på sentralen som kanskje er verdt å vurdere?

Side 819 av 1034 FørsteFørste ... 319 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 815 816 817 818 819 820 821 822 823 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •