Klipsch klubben - Side 818

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 818 av 1033 FørsteFørste ... 318 678 688 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 814 815 816 817 818 819 820 821 822 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 ... SisteSiste
Viser resultater 16,341 til 16,360 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er egentlig poenget her? Skal vi svare på noe eller er det bare litt "skryt"?

Sitat Opprinnelig postet av Leopard2a4
    Klipsch... hva synes dere??
    Hallo alle sammen... Jeg er ny med et skikkelig stereoanlegg som jeg må si er ganske rått og jævla bra til en fornuftig pris... Jeg kjøpte klipsch rf 62 som front og samme som senter... med yamaha rxv 1067.. Og synes lyden er helsike fin og ren...Er det noen av dere som har de samme høytalere som er fornøyd med de?? Og de spiller bass ganske bra og har noen av dere opplevd det??

EN kompis av meg har ganske bra subwoofere som er store og gjorde det best i en anbefaling og ja koster helsike mye men han sier han måtte skru av de når han spilte med klipchene rf 62 og de var helt rå å spille med sier han... Greit han har en mye kraftigere reciver enn jeg har men enda er jeg fornøyd...

Men så er det en mentalt ustabil person på jobben som mener at det han har er det beste uansett og mener at mine høytalere ikke spiller bass... Men i min verden gjør det det... Stemmer det at i deres verden spiller da deres klipsch bass?? eller er jeg døvhørt....

Hilsen raymond

Og verden er ny med mye mye klar fin lyd.... og bra høytaler merke som klipsch,...

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leopard2a4
    Klipsch... hva synes dere??
    Hallo alle sammen... Jeg er ny med et skikkelig stereoanlegg som jeg må si er ganske rått og jævla bra til en fornuftig pris... Jeg kjøpte klipsch rf 62 som front og samme som senter... med yamaha rxv 1067.. Og synes lyden er helsike fin og ren...Er det noen av dere som har de samme høytalere som er fornøyd med de?? Og de spiller bass ganske bra og har noen av dere opplevd det??

EN kompis av meg har ganske bra subwoofere som er store og gjorde det best i en anbefaling og ja koster helsike mye men han sier han måtte skru av de når han spilte med klipchene rf 62 og de var helt rå å spille med sier han... Greit han har en mye kraftigere reciver enn jeg har men enda er jeg fornøyd...

Men så er det en mentalt ustabil person på jobben som mener at det han har er det beste uansett og mener at mine høytalere ikke spiller bass... Men i min verden gjør det det... Stemmer det at i deres verden spiller da deres klipsch bass?? eller er jeg døvhørt....

Hilsen raymond

Og verden er ny med mye mye klar fin lyd.... og bra høytaler merke som klipsch,...
    Klipsch spiller med utrolig bra punch, men har ikke den dypeste bassen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Så du fraråder klasse D generelt?
    Hvis jeg sier at jeg har et pristak på ca 20.000, men vil helst ikke krype over 15.000.

Vincent sine blokker frister da de ser utrolig pen ut. Emotiva sine monoblokker er og tiltalende.

Den Parasound HCA tingen ser intresang ut, men de er vel ikke i produksjon lengre?
    Må du ha nytt? står jo en BAT vk-60 på sentralen nå! skal du bruke reciever som pre?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Må du ha nytt? står jo en BAT vk-60 på sentralen nå! skal du bruke reciever som pre?
    Neida, må absolutt ikke være nytt. Tenkte å bruke reciever som pre(Onkyo NR1007), men den står i fare for å bli byttet ut, enten mot en bedre reciever eller muligens mot en stereo pre hvis jeg finner en som egner seg mtp funsjonalitet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg å se på cornwallIII og en lytt i morgen. Hvis de ikke mot all formodning skuffer eller er skadet så er det ikke usannsynlig at de blir hentet straks jeg har bil med plass til de!

Er veldig på mitt første møte med klipsch cornwall hvertfall!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sugden på sentralen? Den må vel spille musikk vel?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snacks å finne ja.

Lurer på om valget faller på noen litt eldre effektrinn(Parasound HCA 3500, Mark Levinson o.l) da de har et ganske macho utseende med seg. En slik for å bi-ampe hvær høyttaler må da funke fint.

Jeg har og komment over noen gode omtaler av Emo XPA-1, så den fraskriver jeg ikke helt enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok knekken på min RC-64II i helga, "bi-ampet" på XPA-5. Kjipt, men fant ut at den og forsterker ga seg på rundt 118db. 3 basselementer røk, brente spoler. Dyr lærepenge, men setter den på kontoen for "opplevelser"

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Tok knekken på min RC-64II i helga, "bi-ampet" på XPA-5. Kjipt, men fant ut at den og forsterker ga seg på rundt 118db. 3 basselementer røk, brente spoler. Dyr lærepenge, men setter den på kontoen for "opplevelser"
    118db med kun center? Ingen sub/front etc? Det er høyt? Likevel tullete med 200watt på et diskanthorn.. Hehe.. Alle høytalere kan bli rævkjørt gitt:-)

Selv har jeg vært med på å blåse/knørve 3basselementer på rf63 med en Halo a21 :-) blei høyt en stund da gitt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har peiling på kor stor receiver eg bør ha for å få maks ut av høgtalarane mine. Tenker helst på ein Onkyo eller evt. ein yamaha...

Fjernkontrollen i ming gamle har tatt kvelden, så er vel på tide å bytta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    118db med kun center? Ingen sub/front etc? Det er høyt? Likevel tullete med 200watt på et diskanthorn.. Hehe.. Alle høytalere kan bli rævkjørt gitt:-)

Selv har jeg vært med på å blåse/knørve 3basselementer på rf63 med en Halo a21 :-) blei høyt en stund da gitt!
    Spillte litt goe lørdagskveld-techno uten sub, men med fronter. Fronter full range, PLII Music mode, senter delt på 55 Hz (sentervolum stillt litt høyere enn normalt for å teste den ut). Høyt, klart og fin lyd egentlig, helt til jeg guffa på litt ekstra og xpa-2 nådde 2 røde prikker og XPA-5'en slo seg av. Første gang jeg har fått forsterkerene "onkyo varme"

Litt "skuffet" over at det ikke var høyere, men at det var høyt, det kan jeg skrive under på. :twisted:

Har sendt mail til Audiocompaniet for å sjekke pris på nye elementer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillte litt goe lørdagskveld-techno uten sub, men med fronter. Fronter full range, PLII Music mode, senter delt på 55 Hz (sentervolum stillt litt høyere enn normalt for å teste den ut). Høyt, klart og fin lyd egentlig, helt til jeg guffa på litt ekstra og xpa-2 nådde 2 røde prikker og XPA-5'en slo seg av. Første gang jeg har fått forsterkerene "onkyo varme"

Litt "skuffet" over at det ikke var høyere, men at det var høyt, det kan jeg skrive under på. :twisted:

Har sendt mail til Audiocompaniet for å sjekke pris på nye elementer.
    Sikker på at det ikke er den helt gode strøm forsyningen i Emotivaen som begynte å vrenge.Hvis lyden var klar så er det mest sannsynlig forsterkeren som har vrengt seg...
    Sorry ser du skriver at Emotivaen ga seg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er den helt gode strøm forsyningen i Emotivaen som begynte å vrenge.Hvis lyden var klar så er det mest sannsynlig forsterkeren som har vrengt seg...
    Sorry ser du skriver at Emotivaen ga seg
    Rødt lys: tom for krefter og trolig derfor. Var sikkert den ikke helt gode strømforsyningen til parasound som ødela i mitt tilfelle også, for da var det ikke forvrenging :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, var nok forsterkerene som gikk tom for krefter. Kanskje jeg får oppgradere til XPA-1 til front og bruke XPA-2 på senter

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, var nok forsterkerene som gikk tom for krefter. Kanskje jeg får oppgradere til XPA-1 til front og bruke XPA-2 på senter
    Må være noe spenna galt i forhold til data når denne vrenger på sentern!!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt klipsch cornwall III! Virkelig imponert av disse! Bilder yter de ikke rettferdighet! Fantastisk lyd og flott finish! Da skal et sett strøkent RF82 i sort selges!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder!
    Ramla over et par Klipsch hornhøyttalere i går når jeg titta inn vinduet til Solberg HiFi i Sarp, søte små som stod på gulvet der. Tror jeg må ta en tur ditt en dag de er åpent

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Bilder!
    Ramla over et par Klipsch hornhøyttalere i går når jeg titta inn vinduet til Solberg HiFi i Sarp, søte små som stod på gulvet der. Tror jeg må ta en tur ditt en dag de er åpent
    Er verdt å ta seg turen innom der, en hyggelig kar som driver det er det jo også

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

???????

eh...du bør nok satse på min..Xpa-1 eller bedre på senteren, så kan du jo sitte å kose med elementene i fanget etter hvert...kult

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hatt mange høyttalere, men tilnå så er disse klipschene de jeg har likt best.

Savner dog noe av det Adam Audio ga ifra seg, men engasjemanget som Klipsch lager til er jo bare helt fabelaktig=)

Dette kan vi leve med!

Nå trenger jeg bare å finne en person som vil kvitte seg med noe "oldschool" Mark Levinson eller Parasound=)
    Anyone? :-D

Side 818 av 1033 FørsteFørste ... 318 678 688 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 798 808 814 815 816 817 818 819 820 821 822 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 948 958 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •