Klipsch klubben - Side 817

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 817 av 1033 FørsteFørste ... 317 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 813 814 815 816 817 818 819 820 821 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 ... SisteSiste
Viser resultater 16,321 til 16,340 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva kan jeg realistisk forvente å få for et par STRØKEN RF-83 i sort. 1,5år gamle ca, tatt i med silkehansker. Eventuelt også RC64?

Noen som har en pekepinn?
    Vurderer å teste ut heritage/palladium og hvis det er mulig åfå litt ut av de vurderes salg, da de er noe store for soverommet. Er det et stort tap, vurderes et sett RF82 i sort og selges istedenfor RF83..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å kikket på internett og lurer på om noen vet: at klipsch modellene er veldig annerledes i Norge enn USA er vel noe alle vet. Men heritage modellene virker å være mer ekstrem. Eksempel: khorn ligger såvidt over palladium p37f i pris, mens i Norge er de godt over p38f og vel nærmere p39f i pris? Hvorfor er det slik?

Active borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet RF 62 oppimot Dali Ikon 6, Mentor 5?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i samme rom, men på samme dag8)

Ikon 6 leverte noe mer luft og detaljer tror jeg, men likte faktiskt rf62 bedre, mere trøkk og morro uten at man går glipp av så mye annet.
    Mentor 5 derimot, er på mange måter en bedre høyttaler enn rf62, men det kan bli en smakssak her også.

(merk at dette var ikon mk1)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ikke i samme rom, men på samme dag8)

Ikon 6 leverte noe mer luft og detaljer tror jeg, men likte faktiskt rf62 bedre, mere trøkk og morro uten at man går glipp av så mye annet.
    Mentor 5 derimot, er på mange måter en bedre høyttaler enn rf62, men det kan bli en smakssak her også.

(merk at dette var ikon mk1)
    Mk1 Rf62 også eller?
    Ja, men Mentor 5 koster ca 10000,- meg også så sku bare mangle.
    Men Rf62 detaljmessig var ikke langt bak noen av de?

Rf62 mk1 er jo kjempebillig om dagen så vurderer å kjøpe et par for å teste de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mk1 rf også ja8)

Det er litt vanskelig å sammenlikne horn og bånd-disikant sånn rent detalj messig, men tør påstå at rf62 ikke er langt bak ikon og mentor hvis man bruker riktig forsterker. merk at riktig forsterker er ekstremt viktig på klipsch.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Mk1 rf også ja8)

Det er litt vanskelig å sammenlikne horn og bånd-disikant sånn rent detalj messig, men tør påstå at rf62 ikke er langt bak ikon og mentor hvis man bruker riktig forsterker. merk at riktig forsterker er ekstremt viktig på klipsch.
    Okey, men litt bak detaljmessig men mye morsommere er kanskje konklusjonen? Og til en billigere penge.

Ja, har Pioneer reciver nå men skal selge den og antagligvis ha Onkyo, bruker Rotel 1572 som effekt. Så må vel bare teste litt om det blir handel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dubstep + Klipsch = winning! :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eddie: siden nå rf7 selges er det fordi du mener at cornwall III er bedre? Skal bytte ut rf82, og har jo vurdert rf7II men følte ikke helt de var helt der oppe.
    Skal forhåpentligvis å sjekke ut et sett cornwall III til uken, og da blir det kanskje heritage på meg også. Er veldig interessert i litt info fra deg :-)

(har lekt litt med tanken på å ordne med lakkerer og få de i pianosort/kanskje tom pianogloss hvit hadde vært tøft - tenker da på hele kassen inkl fronten)

Har stor tro på CW selv, men er veldig spent på størrelsen!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Eddie: siden nå rf7 selges er det fordi du mener at cornwall III er bedre? Skal bytte ut rf82, og har jo vurdert rf7II men følte ikke helt de var helt der oppe.
    Skal forhåpentligvis å sjekke ut et sett cornwall III til uken, og da blir det kanskje heritage på meg også. Er veldig interessert i litt info fra deg :-)

(har lekt litt med tanken på å ordne med lakkerer og få de i pianosort/kanskje tom pianogloss hvit hadde vært tøft - tenker da på hele kassen inkl fronten)

Har stor tro på CW selv, men er veldig spent på størrelsen!
    Finnishen er helt rå på Cornwall og ingen bilder yter disse rettferdighet,de må sees,Toppen er ganske lik som RF7 synes jeg men en større mellomtone samt mer spredning av lyden.bassen er renere og virker muligens ikke så dyp/feit som RF7 på disco osv liker begge to men på grunn av plassering osv så ble det en knepen seier til CW.RF7mkll er langt bedre enn alt annet jeg har hørt i RF serien og da inkl RF63

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Finnishen er helt rå på Cornwall og ingen bilder yter disse rettferdighet,de må sees,Toppen er ganske lik som RF7 synes jeg men en større mellomtone samt mer spredning av lyden.bassen er renere og virker muligens ikke så dyp/feit som RF7 på disco osv liker begge to men på grunn av plassering osv så ble det en knepen seier til CW.RF7mkll er langt bedre enn alt annet jeg har hørt i RF serien og da inkl RF63
    Høres bra ut.

De jeg skal å sjekke ut på tirsdag er visstnok strøken og i walnut - den finish jeg liker best ( selv om jeg foretrekker sort vanligvis)
    Får se an litt, men føler det hadde vært tøft i pianogloss sort/hvit.. Men det får tiden vise. Er veldig spent på CW selv!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kom et par Klipsch RF-83 inn døren. Hærre dem er store!

Nå skal jeg sette på:
    I Don't Want To Set The World On Fire by The Ink Spots on Spotify

Noen tips til en ny Klipsch eier?(De er kjøpt nye og er derfor ikke innspilt).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    CW vs LS ? (bortsett fra den dypeste bassen som selvsagt mangler på LS)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

Nå skal jeg sette på:

-Ha 30-60cm fra bak egg mål fra bakside av ht.
    -TOLMODIGHET- de er litt daff i begynnelsen, men tro meg: bassen kommer voldsomt etterhvert! Gi de tid og kjærlighet og de vil pleie deg!
    -Toe in : vinkle ht slik at de krysser litt foran/litt bak sitteposisjon -litt avhengig av smak og rom

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    CW vs LS ? (bortsett fra den dypeste bassen som selvsagt mangler på LS)
    Hei uten sub så vinner CW

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal jeg sette på:

Grættis

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for råd=) Skal ommøblere imorgen for å få plass til å teste plasseringene som c-v skriver=)

Men nå begynner planleggingen av effekt-trinn. Ønsker jo aller helst monoblokker, bare fordi det er tøft=)

Så hva anbefales egentli? Alternativet jeg ser på nå er Emotiva XPA-1, The EAR 1001, MA Oberon 6.1, Vincent, Hypex eller brokobblet XTZ A100D3.

Denne tråden er litt for lang til å lese gjennom, men fra skumlesingen så ser jeg at Emotiva blir både priset og frarådet. Dette skaper en del usikkerhet altså!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for råd=) Skal ommøblere imorgen for å få plass til å teste plasseringene som c-v skriver=)

Men nå begynner planleggingen av effekt-trinn. Ønsker jo aller helst monoblokker, bare fordi det er tøft=)

Så hva anbefales egentli? Alternativet jeg ser på nå er Emotiva XPA-1, The EAR 1001, MA Oberon 6.1, Vincent, Hypex eller brokobblet XTZ A100D3.

Denne tråden er litt for lang til å lese gjennom, men fra skumlesingen så ser jeg at Emotiva blir både priset og frarådet. Dette skaper en del usikkerhet altså!
    Glemm EAR,MA,Hypex og XTZ.Vincent har noen kraftige hybrid klasse A forsterkere,Emotiva ok til prisen.Parasound HCA er bra.Musical Innovation etc,mange merker der ute!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du fraråder klasse D generelt?
    Hvis jeg sier at jeg har et pristak på ca 20.000, men vil helst ikke krype over 15.000.

Vincent sine blokker frister da de ser utrolig pen ut. Emotiva sine monoblokker er og tiltalende.

Den Parasound HCA tingen ser intresang ut, men de er vel ikke i produksjon lengre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch... hva synes dere??
    Hallo alle sammen... Jeg er ny med et skikkelig stereoanlegg som jeg må si er ganske rått og jævla bra til en fornuftig pris... Jeg kjøpte klipsch rf 62 som front og samme som senter... med yamaha rxv 1067.. Og synes lyden er helsike fin og ren...Er det noen av dere som har de samme høytalere som er fornøyd med de?? Og de spiller bass ganske bra og har noen av dere opplevd det??

EN kompis av meg har ganske bra subwoofere som er store og gjorde det best i en anbefaling og ja koster helsike mye men han sier han måtte skru av de når han spilte med klipchene rf 62 og de var helt rå å spille med sier han... Greit han har en mye kraftigere reciver enn jeg har men enda er jeg fornøyd...

Men så er det en mentalt ustabil person på jobben som mener at det han har er det beste uansett og mener at mine høytalere ikke spiller bass... Men i min verden gjør det det... Stemmer det at i deres verden spiller da deres klipsch bass?? eller er jeg døvhørt....

Hilsen raymond

Og verden er ny med mye mye klar fin lyd.... og bra høytaler merke som klipsch,...

Side 817 av 1033 FørsteFørste ... 317 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 813 814 815 816 817 818 819 820 821 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •