Klipsch klubben - Side 816

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 816 av 1033 FørsteFørste ... 316 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 812 813 814 815 816 817 818 819 820 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 ... SisteSiste
Viser resultater 16,301 til 16,320 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aldri tenkt over det før idag, la øret inn mot tweeteren til mine rf-62 mkI mens jeg hørte på rock. Lyden jeg hører høres lite oppløst ut og nesten som "skurr". Ble først redd for at de er sprengt, men så spilte jeg en låt i annen sjanger og hørte på tweeteren og da var den bastant og klar.
    Skal klipsch tweeters høre slik ut?

Rart om de skal være sprengt da de aldri har vært spilt langvarig høyt med. Maks 1 minutt på -9... Og aldri hørt at receiveren har mistet kontrollen på de.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som bruker plugger i portene bak på RF82 ?
    Stue: Musical Fidelity M6 500i - Arendal Sound 1723 Tower - Marantz HD-DAC1 - Viablue SC-2- HTPC -Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Loft / reserveutstyr: Nakamichi Amplifier 2 -
    Onkyo A-9010 - Tannoy Revolution DC6T SE - Technics SB-7 - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Nå har jeg hatt klipsch RF-82 mkll i hus i snart 3 uker, og de overasker meg enda. - Hver gang jeg skrur på volumhjulet
    Ville bare si tusen takk for hjelpa av dere her inne! Er stor fornøyd! : )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Noen her som bruker plugger i portene bak på RF82 ?
    Les på side 809

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Aldri tenkt over det før idag, la øret inn mot tweeteren til mine rf-62 mkI mens jeg hørte på rock. Lyden jeg hører høres lite oppløst ut og nesten som "skurr". Ble først redd for at de er sprengt, men så spilte jeg en låt i annen sjanger og hørte på tweeteren og da var den bastant og klar.

Rart om de skal være sprengt da de aldri har vært spilt langvarig høyt med. Maks 1 minutt på -9... Og aldri hørt at receiveren har mistet kontrollen på de.
    Dette er normalt med Klipsch. Enten så er det litt støy de tar opp pga. sensitive horn som klipsch har, ellers er det bare litt støy på opptaket/innspillingen til kilden.
    Om de hadde vært sprengt hadde du ikke vært i tvil. Tipper de fleste som har Klipsch kan høre svak skurring/susing fra horna hvis man tar øret helt inntil. Hører det i blant selv.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Idag så dukker forhåpentlig Corwall lll opp i heimen så da blir det en liten shootout mellom de og RF7mkll og la scala etter hvert.Et av parene må ut...
    Utrolig nok så blir hoved testingen utført på Transistor klasse A/B !!! og litt på en Cayin rør forsterker
    Familie foto påkrevd!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    blir spennende å høre hva som passer deg best i dine rom på ditt utstyr :-D :-D
    har du en skikkelig signalkilde på gang også eller ?
    Hei har bestemt meg for å beholde MI settet da det fungerer bra på RF7 så spent på hva klasse a/b kan gjøre med cornwall men har en oppgradert cayin kt 88 også

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug

Kjenner igjen beskrivelsen i forhold til lite oppløst/skurr, men da i form av loudnesswar-plater som Metallicas "Death magnetic" osv, kan det ha vært en sånt opptak? Trenger dog ikke ha øret inntil for å høre det...så kan være skivebom fra meg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei må legge meg flat ang hva jeg tidligere har sagt om transe til Klipsch selv om jeg har gjort det tidligere.Fikk idag høre Klipschorn med Sunfire surround sett klasse a/b og det er det villeste,mest hårreisende opplevelsen jeg har hatt,sitter fortsatt med hjerte i ubalanse!!!

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei må legge meg flat ang hva jeg tidligere har sagt om transe til Klipsch selv om jeg har gjort det tidligere.Fikk idag høre Klipschorn med Sunfire surround sett klasse a/b og det er det villeste,mest hårreisende opplevelsen jeg har hatt,sitter fortsatt med hjerte i ubalanse!!!
    Ga vel greit med brysttrøkk dette tenker jeg Forandring fryder alltid, selv om dette hørtes fa... dyrt ut.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Ga vel greit med brysttrøkk dette tenker jeg Forandring fryder alltid, selv om dette hørtes fa... dyrt ut.
    Sunfire settet selges vel ut til halv pris her til rundt 40 lapper og det må være verdens råeste surround sett som også fungerer 100% til to kanals musikk

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he Det er bare digg med overkill

Husker jeg fikk noen komentarer når jeg kjørte Krell 750 mono blokkene på Horna ingen skjønte hva jeg skulle med det, men skal man rive et hus må man ha værktøyet i orden :twisted: :twisted: :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sunfire settet selges vel ut til halv pris her til rundt 40 lapper og det må være verdens råeste surround sett som også fungerer 100% til to kanals musikk

ikke undervurder hønnas innflytelse på hva du hørte nå da :-D :-D

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,og manglet vel 100 lapper deromkring på prisen ...altså 140000 ++kilde++kabler?++matchende rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Skal igang med å bygge subber som Heresy 2 skal stå oppå.
    Lurer på perfekt høyde over golvet for diskanthornet?
    Ørehøyde måler jeg til 95cm omtrent. Normalt vil jeg tro det bør gå helt rett til diskant, men Heresy har to horn...
    Flisespikkeri, men vil prøve å få det best mulig.
    Muligens 95cm midt mellom diskant og midhorna?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roytarzan Hei. Skal igang med å bygge subber som Heresy 2 skal stå oppå.
    90 cm skal visstnok være det ideelle, men mellom 90 og 100 cm er et godt valg. Du kan jo eventuelt prøve ut litt for du bestemmer deg?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,253
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Hei. Skal igang med å bygge subber som Heresy 2 skal stå oppå.
    Ørehøyde måler jeg til 95cm omtrent. Normalt vil jeg tro det bør gå helt rett til diskant, men Heresy har to horn...
    Flisespikkeri, men vil prøve å få det best mulig.
    Muligens 95cm midt mellom diskant og midhorna?
    Dette har jeg tenkt på selv, men jeg lurte på å sette Heresy II opp ned.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he det skal man selvfølgelig ikke, men dette er jo high end sjiktet når det gjelder surround og må sies at til kino er sunfire noe av det beste jeg har prøvd til Klipsch. Samtigig er 7401 meget nøytral i lydbildet, så man kan evt farge lyden med kilder om man føler behovet for det

Jeg har selv et sett som blir stående her og selges nok aldri spesiellt ikke 7401 trinnet, eller i hvertfall ikke før jeg finner noe bedre he he

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner igjen beskrivelsen i forhold til lite oppløst/skurr, men da i form av loudnesswar-plater som Metallicas "Death magnetic" osv, kan det ha vært en sånt opptak? Trenger dog ikke ha øret inntil for å høre det...så kan være skivebom fra meg.
    Det gjaldt det meste som går under rock-sjangeren, men det var når jeg plasserte øre inntil... Har slått meg til ro med dette, da det ikke forstyrrer musikk fra sofaen. Ikke noe galt, men som nevnt over: Klipsch har veldig følsomme horn (97db på rf-62).

Side 816 av 1033 FørsteFørste ... 316 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 812 813 814 815 816 817 818 819 820 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 946 956 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •