Klipsch klubben - Side 809

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 809 av 1034 FørsteFørste ... 309 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 805 806 807 808 809 810 811 812 813 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 ... SisteSiste
Viser resultater 16,161 til 16,180 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Snuser litt på ny effektamp til RF-83, noen tips til ny eller brukt 2 kanaler til ~10k?
    Parasound sin gode gamle HCA serie er knall om du liker rock, om du liker det litt roligere kan Vincent 991 blokkene være noe.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvordan passer Yamaha RX-V 3900 til Klipsch? Er dette en god reciever?

Sist men ikke minst, hva bør man betale for en sånn?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Hei!

Hvordan passer Yamaha RX-V 3900 til Klipsch? Er dette en god reciever?

Sist men ikke minst, hva bør man betale for en sånn?
    Har brukt denne selv på kllipsch, funker utmerket Yamaha er i mine ører helt konge

Den er jo litt gammel, vet ikke om jeg ville betalt mer en 5k-ish for den. Da du får 2067 til bare 6500 eller noe, og 3067 til en 8900. Men den er værdt mer det er klart, men så lenge disse modellene er så billige er de et bedre kjøp

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, ser det er en Music Angel KT88 til salgt på torget, hvordan låter disse på klipsch RF-63 tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Folkens, ser det er en Music Angel KT88 til salgt på torget, hvordan låter disse på klipsch RF-63 tror dere?
    Har ikke hørt den,men noen sier de er bra andre ikke.
    Med NOS rør er den sikkert helt OK. En billig måte og teste rør på 8)

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På forumet til MA ser jeg det er flere som matcher klipsch og MA med godt resultat. De bruker Cornwall og RF7 blant annet. Så det burde gå bra det.

Men husk at smaken er som baken. Noen liker dem små å spretne, andre store og fyldige
    Hvis du vil gjøre forsøket enda billigere er det en som selger KT88 på hifisentralen til 2900kr (asker). Det kan være verdt pengene for forsøkets skyld?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på annonsen, men normalt mye morro til prisen. Rørlyd. Støyfri på 63. Får ikke helt det store bunntrøkket. Kan ikke spille overdøsende høyt. Men i en leilighet/blokk/rekkehus der man kanskje skal spille på litt lavere nivå kan den gi deg dynamisk/gjennomsiktig/organisk lyd og alt det derre der.. med rette pre-rør.
    Synes den også låt mye bedre når den ble koplet til fast triode og et par andre justeringer, som jeg desverre ikke fikk prøvd på RF-63. Har også bare prøvd 2010 modellen.
    Etter min mening kan den ikke sammenlignes med feks Mc275 osv, men helt annen pris. Mer bunntrøkk og mer gåsehud i Mc.
    Får sikkert solgt den lett igjen uten nevneverdig tap, hvis den ikke faller i smak.
    Ikke barnevennlig. Rørene (varme) er lett tilgjengelige og jordingen er normalt fraværende (lett å ordne). Også noen lytter som ideelt bør oppjustert til høyere spenningsverdi.....hvis det da ikke er fikset på denne.

sorry, ble litt rotete

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7.1 eller 5.1

Jeg sitter her og nesten trykker på "bestill" knappen. Skal handle RF-82 II, RC-64 II, RS-62 II og vurderer RB-81 II som sidehøyttaler i et 7.1 oppsett. Planen var egentlig å kjøpe 2 stereo høyttalere til stuen i tillegg, som skal drives av samme receiver. Blir sannsynligvis en Pioneer SC-PX85 som har 9.1 kanaler ("9.2") på 190 watt. Spørsmålet blir da:

Bør jeg, eller "må" jeg kjøre bi-sampling på fronthøyttalerene eller holder det uten? Hvis jeg må kjøpe bi, får jeg ikke nok kanaler til å spille 7.1 på kino samtidig som 2-kanalers stereo i stua...

Kanskje det holder med 5.1? Kanskje prøve det først?

Edit:
    Jeg skal ha 2 subs, hvilke anbefales? God ide å bruke ulike størrelser fra Klipsch?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei lyd til prisen men du vil selvfølgelig ikke få mer enn 10% ut av RF63 hverken lyd eller kraft messig.Du må bytte rørene samt være klar over at de ikke er 100% stabile

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil trenge mer effekt. Ville satt et effekttrinn til frontene + senteren.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Jeg sitter her og nesten trykker på "bestill" knappen. Skal handle RF-82 II, RC-64 II, RS-62 II og vurderer RB-81 II som sidehøyttaler i et 7.1 oppsett. Planen var egentlig å kjøpe 2 stereo høyttalere til stuen i tillegg, som skal drives av samme receiver. Blir sannsynligvis en Pioneer SC-LX85 som har 9.1 kanaler ("9.2") på 190 watt. Spørsmålet blir da:

Bør jeg, eller "må" jeg kjøre bi-sampling på fronthøyttalerene eller holder det uten? Hvis jeg må kjøpe bi, får jeg ikke nok kanaler til å spille 7.1 på kino samtidig som 2-kanalers stereo i stua...

Kanskje det holder med 5.1? Kanskje prøve det først?
    Ville helt klart gått for Onkyo,Marantz eller Yamaha

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

det er jo ikke rart det ble for lyst i diskanten , når romkorreksjon mikrofonen fra yamaha var ødelagt...fikk låne ein sikkelig ein av ein kammerat i går , koblet til rotelen igjen for og gi den ein siste sjanse...og da ble lyden mye bedre+den skrikende diskanten , er borte når jeg skrur ganske høyt opp...kansje jeg skal prøve rotelen litt til før jeg , utaler meg igjen....nå ble jeg faktisk litt lettet offfff rart jeg ikke har merket det før ops:

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har på en måte blitt enige om 5k, men er greit å høre seg rundt før man hopper i det. Har tenkt mye på Onkyo TX NR-3008, men har lest mye negativt rundt denne saken. Mulig det blir mere effekt ved en senere anledning. Tviler på at Yamaha'en yter bedre enn H/M AVR-8500, men noe i nærheten håper jeg på ;D

Har brukt denne selv på kllipsch, funker utmerket Yamaha er i mine ører helt konge

Den er jo litt gammel, vet ikke om jeg ville betalt mer en 5k-ish for den. Da du får 2067 til bare 6500 eller noe, og 3067 til en 8900. Men den er værdt mer det er klart, men så lenge disse modellene er så billige er de et bedre kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    det er jo ikke rart det ble for lyst i diskanten , når romkorreksjon mikrofonen fra yamaha var ødelagt...fikk låne ein sikkelig ein av ein kammerat i går , koblet til rotelen igjen for og gi den ein siste sjanse...og da ble lyden mye bedre+den skrikende diskanten , er borte når jeg skrur ganske høyt opp...kansje jeg skal prøve rotelen litt til før jeg , utaler meg igjen....nå ble jeg faktisk litt lettet offfff rart jeg ikke har merket det før ops:
    Ville helt klart byttet den ut med Vincent uansett,da får du mere varme og behagligere lyd kontra Rotel.

O

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ville helt klart byttet den ut med Vincent uansett,da får du mere varme og behagligere lyd kontra Rotel.

O
    ja det kommer jeg til og gjøre og med tiden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

O
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Banan plugger i Klipsch RF82 mkll

Hei!
    Jeg spurte her tidligere om det var mulig og bruke kalber med banan plugger i Klipsch RF82 mkll høyttalere.

Jeg har ett par kabler til over 1000kr som kunne vert greit og få tatt i bruk.

Jeg legger ved et bilde, da jeg er litt usikker på om det er sånn det skal være.
    På andre høyttalere i huset er det ett hull "på toppen" av terminal skruene som bananpluggene går rett inn i. Men på Klipscha mine var det ikke det.
    Sånn som kablene står på bildet får jeg ikke skrudd til terminal skruene, eller hva det kalles, og da er jeg redd for at det blir dårlig kontakt mellom terminalene, Da den brua ikke blir holdt på plass skikkelig.

Må jeg bytte terminaler for og få brukt disse kablene, eller er det noen annen måte og gjøre dette på. og i så fall, er det en stor jobb?
    Jeg kan lodde, men noe mer teknisk enn det er jeg ikke.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Bare spør hvis noe er uklart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Hei!
    Jeg spurte her tidligere om det var mulig og bruke kalber med banan plugger i Klipsch RF82 mkll høyttalere.

Jeg har ett par kabler til over 1000kr som kunne vert greit og få tatt i bruk.

Jeg legger ved et bilde, da jeg er litt usikker på om det er sånn det skal være.
    På andre høyttalere i huset er det ett hull "på toppen" av terminal skruene som bananpluggene går rett inn i. Men på Klipscha mine var det ikke det.
    Sånn som kablene står på bildet får jeg ikke skrudd til terminal skruene, eller hva det kalles, og da er jeg redd for at det blir dårlig kontakt mellom terminalene, Da den brua ikke blir holdt på plass skikkelig.

Må jeg bytte terminaler for og få brukt disse kablene, eller er det noen annen måte og gjøre dette på. og i så fall, er det en stor jobb?
    Jeg kan lodde, men noe mer teknisk enn det er jeg ikke.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Bare spør hvis noe er uklart.
    Hei.
    Du må bare nappe ut de pluggene mitt i terminalene dine de er lette og få ut.
    Bruk en liten skrutrekker bare:-D

O

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Du må bare nappe ut de pluggene mitt i terminalene dine de er lette og få ut.
    Bruk en liten skrutrekker bare:-D

O
    hehe nå tenker jeg han ble letta! han hadde vist hetta!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!
    Det var egentlig noe sånn jeg hadde håpet på, men ville ikke prøve og røske de ut før jeg viste om det var mulig..
    Fant ikke noe om det i manualen heller..
    Takk for hjelpa!

Den var fin eddie

Side 809 av 1034 FørsteFørste ... 309 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 805 806 807 808 809 810 811 812 813 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 949 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •