Klipsch klubben - Side 807

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 807 av 1034 FørsteFørste ... 307 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 803 804 805 806 807 808 809 810 811 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 ... SisteSiste
Viser resultater 16,121 til 16,140 av 20677
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub til stereo

Har absolutt ikke manglet bass selv, så måtte jo spørre. Hva i all verden skal de med sub? Har de strømsvake forsterkere eller?
    Oppsummert: Heller litt morro og engasjerende ved lavt volum enn hifi-korrekt. Hvis så...da er jeg enig:-D

Få en topp 3 eler 5 liste for musikksub til Klipsch ASAP, takk
    Sunfire? Velodyne? Rel?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Har absolutt ikke manglet bass selv, så måtte jo spørre. Hva i all verden skal de med sub? Har de strømsvake forsterkere eller?
    Oppsummert: Heller litt morro og engasjerende ved lavt volum enn hifi-korrekt. Hvis så...da er jeg enig:-D

Sunfire? Velodyne? Rel?
    Etter hva jeg har skjønt kommer JL audio fathom over disse også.. (ikke mange som har mye erfaringer med dd plus enda dog)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoff!

Skulle nett sjekka fraktprisane hos Elkjøp og holdt på med å enda opp med RF-82 om nokon verker. Ikkje missforstå, kunne godt tenkt meg dei og holdt på å trykka ok på betaling, men er blakk. Jaja, får vel berre venta...

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb

Sunfire? Velodyne? Rel?
    Til musikk er JL F-212 det beste jeg har prøvd deretter kommer revel sub 30 så velodyne dd 18 så Sunfire, men prisene er også omtrent samme rekkefølge he he

Du kan umulig gjøre noe særlig feil å velge hvilken som helst av disse om kronene streker til

lyd pr kr var nok sunfire suveren når den gikk til kampanje pris.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten link til Horten messa i helgen :)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er mine RF82mk1 på plass... Testes mot BW683.... hehe... skal si RF'ene iallefall basser mer :P.

En anna ting, Nora Jones Come away with me albumet var jeg spent på her, der har jeg en tendens til å få dåtter i øra på de fleste høyttalere (dyre og rimelige) når hun drar på stemma si... men ikke her :S...

Bruker NAD M3 som forsterker kraft.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da er mine RF82mk1 på plass... Testes mot BW683.... hehe... skal si RF'ene iallefall basser mer :P.

En anna ting, Nora Jones Come away with me albumet var jeg spent på her, der har jeg en tendens til å få dåtter i øra på de fleste høyttalere (dyre og rimelige) når hun drar på stemma si... men ikke her :S...

Bruker NAD M3 som forsterker kraft.
    Gratulerer med nye HT

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Denon 3312 byttet ut med Yamaha 3067. Hadde aldri trodd det skulle være såpass forskjell! Heh. Gikk fra å være spisst i lyden til å bli veldig behagelig

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er bra på Klipsch. Kan ikke komme bort fra det.:-D
    Jeg har ikke bruk for sub til musikk etter at jeg fikk RF63 og Emo. Har flere ganger gått bort til subbene for å høre om de virkelig står å spiller, men neida, ikke her.8)
    Med pure direct er det nok bass ved lave volum synes jeg. Har ikke bruk for mere på lavt volum. Musikken blir ren og klar og behagelig å høre på.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lefdal selger klipsch rf82 for 4995 kr paret nå , legger ved lenke her Klipsch RF-82 (PAR) - Lefdal

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil fortsatt ha mer bass jeg da :P Nå har jeg prøvd alt (bortsett fra sub), ved flytting, andre rom osv. Sitter nå i den kalde triste kjellerstua mi og vurderer å bære alt opp igjen i stua... hehe Er det mye mer guffe i RF-83 kontra 82?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Vil fortsatt ha mer bass jeg da :P Nå har jeg prøvd alt (bortsett fra sub), ved flytting, andre rom osv. Sitter nå i den kalde triste kjellerstua mi og vurderer å bære alt opp igjen i stua... hehe Er det mye mer guffe i RF-83 kontra 82?
    Jeg har RF-83 og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd Blir ny effekt etter hvert da, men de spiller rått! Selv om jeg har helt feil rom og burde hatt høyttalerene lenger ut fra bakvegg, noe jeg ikke kan.. Men de spiller rått!
    Har to kompiser som har RF-83 og dei overbeviste meg med engang og kjøpe!

Er ikke nødvendig med sub i hele tatt! Vil nok tro at 83 trøkker bedre enn 82, men hvor mye forskjell de er vet jeg ikke..
    Jeg angrer ihvertfall ikke på kjøpet av 83

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok

Har RF-82Mk2, de spiller jo pent, men er tydeligvis kresen på trøkket jeg da hehe..

Det enkleste for meg er nok å kjøpe en Sub, men har liksom en sånn idiotisk fetish om å få fronthøyttalere til å spille like bra Men det er vel håpløst hos meg sikkert :P Blir fort dyrt om jeg må bytte inn A23´en i en A21 og RF-82 i f.eks RF-7

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok

Har RF-82Mk2, de spiller jo pent, men er tydeligvis kresen på trøkket jeg da hehe..

Det enkleste for meg er nok å kjøpe en Sub, men har liksom en sånn idiotisk fetish om å få fronthøyttalere til å spille like bra Men det er vel håpløst hos meg sikkert :P Blir fort dyrt om jeg må bytte inn A23´en i en A21 og RF-82 i f.eks RF-7
    Snart på tide å skjønne at hvis rommet ditt lager kvalm så hjelper det rolig lite med større høytalere.. De vil jo få samme problem.

Og ja det er forskjell på rf82 og rf83 jeg har begge. Det et ikke enorme forskjeller og til rent trøkk og samme rom vil jeg utelukkende be deg vurdere sub først. Rf82 skal tråkke mer enn godt nok. Punktum.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble feil :S

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Snart på tide å skjønne at hvis rommet ditt lager kvalm så hjelper det rolig lite med større høytalere.. De vil jo få samme problem.

Og ja det er forskjell på rf82 og rf83 jeg har begge. Det et ikke enorme forskjeller og til rent trøkk og samme rom vil jeg utelukkende be deg vurdere sub først. Rf82 skal tråkke mer enn godt nok. Punktum.
    Jepp, har skjønt det . Men jeg synes ikke de er så ville som folk skal ha det til jeg da, nå har jeg vært rundtom hos snart et titalls forskjellige personer med enten MK1 eller 2 og hørt for å sammenligne, i tillegg til å ha prøvd 2 stuer og et gjesterom hjemme. Dem er jo kjempefornøyd, men _jeg_ synes ikke det er godt nok. Men ikke skyt meg fordetom 8)

Derfor er jeg på utkikk etter en typisk musikksub

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har skjønt det . Men jeg synes ikke de er så ville som folk skal ha det til jeg da, nå har jeg vært rundtom hos snart et titalls forskjellige personer med enten MK1 eller 2 og hørt for å sammenligne, i tillegg til å ha prøvd 2 stuer og et gjesterom hjemme. Dem er jo kjempefornøyd, men _jeg_ synes ikke det er godt nok. Men ikke skyt meg fordetom 8)

Derfor er jeg på utkikk etter en typisk musikksub
    Tror nok jeg hadde gått for ett par Epik Empire hvis jeg var deg. Yamaha'en din har to SUB utganger hvis jeg ikke husker feil, og mener også den kan kalibrere begge SUB'ene uavhengig. Får du ikke nok lyd med RF-82 delt på f.eks 80Hz og to slike Epik Empire til å ta seg av alt under det, skjønner ihvertfall ikke jeg noe..............

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tror nok jeg hadde gått for ett par Epik Empire hvis jeg var deg. Yamaha'en din har to SUB utganger hvis jeg ikke husker feil, og mener også den kan kalibrere begge SUB'ene uavhengig. Får du ikke nok lyd med RF-82 delt på f.eks 80Hz og to slike Epik Empire til å ta seg av alt under det, skjønner ihvertfall ikke jeg noe..............
    +1

Den cv subben han snakker om lager mye lyd, men den spiller ikke musikk..

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent sp 997

hei lurer på og kjøpe 2 sånne vincent sp 997 , jeg er fornøyd med høyttalerene mine , men ikke rotelen synes den er litt spiss i toppen , når jeg skrur opp litt....

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 2 subber på min 3067 og romkorreksjonen splitter de. Kan etterpå legge de inn som 2x monorual, høyre og venstre eller frem og bak.

Side 807 av 1034 FørsteFørste ... 307 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 803 804 805 806 807 808 809 810 811 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •