Klipsch klubben - Side 802

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 802 av 1033 FørsteFørste ... 302 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 798 799 800 801 802 803 804 805 806 812 822 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 ... SisteSiste
Viser resultater 16,021 til 16,040 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da vet du jo at 275 ikke gruser den
    275 er en god amp som ikke støyer til vanlig,så det skjønner jeg ikke.

O
    Hei fikk sus/støy uten musikk som var hørbar fra lytteposisjon

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Mine Klipsch Horn har blant den største sweetspot av alle høyttalere jeg har testet uansett pris og det er noen. Deriblant Revel ultima Salon som er noe av det beste jeg har hørt men klipsch Horna sprer lyden langt bedre, men Revel slår di på et par andre punkter
    Hei hvordan tror du klipschorn fra 1983 er i forhold til dagens! er det store forskjellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er rart,hørte den på K Horn og der var det stille,satt du øre nære hørte du den. Ser du snuser på K Horn på e bay
    Det er ikke mye forskjell på de kontra nyere K Horn,uten om de helt nyeste
    som er lukket bak. Jan R kan sikkert svare 100%

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet du jo at 275 ikke gruser den
    275 er en god amp som ikke støyer til vanlig,så det skjønner jeg ikke.

O
    Gruser? Nei... Annerledes helt klart.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart,hørte den på K Horn og der var det stille,satt du øre nære hørte du den. Ser du snuser på K Horn på e bay
    Det er ikke mye forskjell på de kontra nyere K Horn,uten om de helt nyeste
    som er lukket bak. Jan R kan sikkert svare 100%

O
    Hei lukter på de ja men da må evt RF7mkll forlate meg så er litt usikker,liker ikke akkurat utseende på klipschorn.
    Når det gjelder mc275 så fikk jeg svak støy på ca 3m.Den låt litt ullent,tåkete,litt feit mellomtone og fyldig men rumlete udefinert bass.Nå snakker jeg altså om i forhold til hva jeg forventet meg etter alt det positive jeg har hørt her inne

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei lukter på de ja men da må evt RF7mkll forlate meg så er litt usikker,liker ikke akkurat utseende på klipschorn.
    Når det gjelder mc275 så fikk jeg svak støy på ca 3m.Den låt litt ullent,tåkete,litt feit mellomtone og fyldig men rumlete udefinert bass.Nå snakker jeg altså om i forhold til hva jeg forventet meg etter alt det positive jeg har hørt her inne
    Trolig feil/slitte rør. Høres slik ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mc275 gruser IKKE Pathos TT,da vet du ikke hva du snakker om!!!

O
    jeg hadde gleden av å stifte bekjenntskap med pathos hos en kar i drammen og den spillte godt den, men jeg foretrekker mc275 anyday
    pathos er vel forøvrig også en hybrid forsterker hvis jeg ikke husker helt feil?
    han jeg var hos har forøvrig fått støy problemer på sin i etterkant, er ikke sikker på hva det var men det ble nå fikset etter litt om og men

edit, var ikke anniversary utgaven jeg lyttet til, hvis det er begrenset til den modellen denne sammenligningen med mc275, jeg hørte på classic one utgaven

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Trolig feil/slitte rør. Høres slik ut..

høres slik ut, men tror faktisk at det har vært en feilmatching ute og gått også, kjenner meg ikke igjen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill på la scala
    Det ordet finnes ikke i mitt vokabular. Man trenger ikke gi jernet bare fordi man har krefter. Finn noe man liker er et bedre utgangspunt. Og jeg mener at for mye er bedre enn for lite!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi er alle forskjellig, har selv opplevd slik du nevner nå, etter mye lovord handlet jeg inn 3stk vincent hybrid blokker, tror faktisk det var du som gjorde meg oppmerksom på tilbudet - dette var før 275 kom på plass, og jeg var så skuffet at det ikke var måte på engang..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordet finnes ikke i mitt vokabular. Man trenger ikke gi jernet bare fordi man har krefter. Finn noe man liker er et bedre utgangspunt. Og jeg mener at for mye er bedre enn for lite!

+ 1, det sitter vel en 15 tommer i la scala som nyter godt av litt kontroll

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg hadde gleden av å stifte bekjenntskap med pathos hos en kar i drammen og den spillte godt den, men jeg foretrekker mc275 anyday
    pathos er vel forøvrig også en hybrid forsterker hvis jeg ikke husker helt feil?
    han jeg var hos har forøvrig fått støy problemer på sin i etterkant, er ikke sikker på hva det var men det ble nå fikset etter litt om og men
    Den jeg hørte var hvertfall ikke effektrør på. En såkalt twin towers kalte han den..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg hørte var hvertfall ikke effektrør på. En såkalt twin towers kalte han den..
    TT

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det litt sånne "smellaktige" lyder som har forskjellige lydnivåer på volum 12-18?
    Di derre suselydene har jeg selv opplevd på min C220 og etter jeg byttet rørene var det i orden.
    Det er en sykt irriterende lyd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Var det litt sånne "smelle" lyder som har forskjellige lydnivåer på volum 12-18?
    Di derre suselydene har jeg selv opplevd på min C220 og etter jeg byttet rørene var det i orden.
    Det er en sykt irriterende lyd.
    Hei nei det var svak sus/knitring den typiske støyen på horn.Nå skal det sies at dette var en meget kort lytt så mulig det ville blitt bedre etter hvert men som sagt ikke helt i min gate.
    NB! Har hørt MA6900 på RF7 og det låt meget bra!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvordan tror du klipschorn fra 1983 er i forhold til dagens! er det store forskjellen?
    Alt før 90 synes jeg ikke er så bra det finnes ca 52 revisjoner av Klipsch Horn så her gjelder det å vite hva du kjøper

Du må oppgradere di om du skal få noen god opplevelse

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Veldig lyst til å teste ut Cornwall en dag
    Synd bruktmarkedet er så tregt om dagen, trenger å bli kvitt litt høyttalere før jeg kjøper noe nytt.
    Litt mere regn å kulde så ordner det mest seg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Alt før 90 synes jeg ikke er så bra.

Du må oppgradere di om du skal få noen god opplevelse
    Hei akkurat funnet ut at det er kun små forskjeller på dele filter,alt annet er det samme,den helt nye modellen har vel lukket kasse bak

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei akkurat funnet ut at det er kun små forskjeller på dele filter,alt annet er det samme,den helt nye modellen har vel lukket kasse bak
    Helt feil sender deg en pm med oversikt over endringer

Den nye har bakvegger så må ikke stå i hjørne det er riktig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen sier små endringer se her sikkert flere som lurer på dette så poster det her alikevell

February 1st, 1983 The two piece Type-AK crossover network was introduced incorporating fusing and steeper filter slopes for enhanced tweeter protection and smoother response in the crossover regions. Heavy gauge (10 AWG) internal wiring was used throughout and binding posts replaced the traditional screw type barrier block as input terminals. The tweeter was flush mounted in the baffle using "Z" brackets. Rubber wall gaskets were added to the sides of the tailboard to improve the seal to less than perfect wall surfaces.

October 19th, 1983 The Type AK-2 network was introduced to accommodate the new Ceramic Magnet K-55-M mid-range driver. This Electrovoice sourced driver was essentially the same as the previous K-55-V with a ceramic magnet and a smoother response.

April 1st, 1987 The "D" style decorator cabinet (no cosmetic panels or grilles) was discontinued.

November 20th, 1987 The Aluminum K-400 horn was replaced with the K-401 structural foam horn resulting in slightly improved distortion figures.

October 1st, 1989 The AK-3 network was introduced to correct for a shift in the output of the K- 55-M mid-range driver.

1995 A limited edition of the Klipschorn is produced to mark the 50th anniversary of the company and the Klipschorn. A total of 150 pairs were offered in three different finishes but less than 50 pairs total were sold. The only changes to this model were cosmetic. 50th Anniversery Photo

August 1st, 1995 The "C" style cabinet (no intermediate collar or kick plate) was discontinued.

2000 Electrovoice ceases production of the K-77-M and K-55-M tweeter and mid- range drivers. The search for replacement drivers and the acquisition of the EV tooling is sought. Very limited production of a few pairs occurs at the end of 2000 and the early months of 2001 using existing part stocks.

May 2001 The Atlas PD-5VH (Current version of the previous K-55-V) is modified slightly and christened the K-55-X. The various components of the K-77-M tweeter are either retooled or sourced from the new owners of the tooling and assembled by a third party. This variant of the tweeter is designated the K-77-F. An entirely new one piece network, located on the woofer door, (AK-4) was created to accommodate these driver changes. Fusing is eliminated in favor of a polyswitch for tweeter protection and a trap circuit was added to tame the longstanding response peak in the middle of the woofer's pass band, resulting in an improved spectral balance. The number of variants available was reduced by the elimination of the Brown and Cane grille cloths and oil finishes.

December 2005 The Type AK-5 network was introduced to compensate for the improvement in low frequency response resulting from the addition of a horizontal wall seal to the top of the low frequency cabinet. The style "B" cabinet was discontinued by the elimination of the inset "intermediate collar" and visible "woofer top" panel in favor of a 3/8" gap between the cabinets. The long standing angle brackets, hanger bolts and wing nuts used to attach the HF and LF cabinets together were replaced with thick rubber spacers, on the LF cabinet, indexed into recesses on the HF cabinet.

April 2006
    The horn portion of the K-77-F tweeter was re-tooled to include a recessed flange eliminating the need for the separate "Z" bracket and attachment rivets. This also allowed the updating of pre-Z bracket Klipschorns (prior to Feb 1,1983) to flush tweeter status without motor board modification. This variant was designated as the K-77-D.
    A special limited edition Klipschorn was produced to commemorate the 60th anniversary of the company and the speaker itself. Low frequency response was enhanced with the addition of rear low frequency horn panels. This eliminated the need for a tight fit into the corner and permitted toe-in and toe- out flexibility for the first time. Additional upgrades were made to the binding posts, internal wiring, and network component specifications. Aesthetic enhancements included a Lacewood veneer finish on the LF cabinet and a high gloss Black finish on the HF cabinet. The traditional wood kick plate was replaced with a machined and anodized Aluminum version containing a Silver finish PWK logo containing a real diamond. The rear of the HF cabinet was totally enclosed with finished panels featuring display windows for a commemorative numbered plaque and the HF network. 200 pairs were produced.

Side 802 av 1033 FørsteFørste ... 302 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 798 799 800 801 802 803 804 805 806 812 822 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •