Klipsch klubben - Side 800

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 800 av 1034 FørsteFørste ... 300 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 796 797 798 799 800 801 802 803 804 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 ... SisteSiste
Viser resultater 15,981 til 16,000 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Besitter det noen med inside-information ang når Klipsch Mode M40 hodetelefonene skal slippes for salg i Norge? og i tillegg til dette selvsagt også om de vanlige Klipsch forhandlere vil selge disse, og prisen de vil ligge på?¨

Selv synes jeg designet var dødstøft, og ser ut til å bli mine nye hodetelefoner. Klipsch på hue når man er i farten må da bli bra? Noisecancelling og de kan i tillegg brukes uten noisecancelling når batteriene er tom = stor fordel!

De kan ikke komme fort nok for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra vs best.

Er det noen som har hørt enten RF-62 eller RF-82 og kan forklare med egne ord forskjellen til rf-63/rf-83. Jeg er interessert i lydopplevelsesforskjellene på MODERAT volum. At 63/83 leverer mer på topp er urelevant da jeg bor i leilighet. Er det verdt oppgraderingen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Er det noen som har hørt enten RF-62 eller RF-82 og kan forklare med egne ord forskjellen til rf-63/rf-83. Jeg er interessert i lydopplevelsesforskjellene på MODERAT volum. At 63/83 leverer mer på topp er urelevant da jeg bor i leilighet. Er det verdt oppgraderingen?
    Jeg har begge, rf82 og rf83 i to forskjellige oppsett. Og ja rfx3 er bedre. I tillegg er det jo ikke skremmende priser på de som er igjen nå.
    Rfx3 har finere finish på kassene, bedre elementer. Merkes best på diskanten i min mening, men de spiller rett og slett bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten det svaret jeg håpet på å ikke få. Oppgraderingstrangen vokser og vokser selvom jeg er fornøyd med høyttalerne mine. Det er noe med det at det "finnes noe bedre".

Hva skjer egentlig nå som de slutter å produsere disse flotte høyttalerne? Kommer det en oppfølger av noe slag?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten det svaret jeg håpet på å ikke få. Oppgraderingstrangen vokser og vokser selvom jeg er fornøyd med høyttalerne mine. Det er noe med det at det "finnes noe bedre".

Hva skjer egentlig nå som de slutter å produsere disse flotte høyttalerne? Kommer det en oppfølger av noe slag?
    Allerede kommet tidligere i år, Rf-7 mkII

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det finnes nesten alltid "bedre". Med med rf82 har du en kanon høytaler de fleste kan leve lenge med, som vil fortsette å blomstre med bedre elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de er jo så store! Kan høre dama si "brede klumper/bokser". Men ja, rf 7 hadde vært noe

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Mogleg dette er å banna i kyrkja, men eg prøver meg uansett.

Målet er å få kjellarstova med klipsch golvståane (RF-82 MKII e.l.). MEN, eg har berre ca. 2.9m bredde der HT skal plasserast. I tilleg må dei stå ganske nært bakvegg pga liten avstand til sweetspot.

Oppdaga no PSB image 6, som har bassportane foran, og tenkte dei kanskje var lettare å plassera. Nokon som veit korleis feks. RF-82 speler i forhold til desse? Kan dei i det heile vera eit alternativ? (Håper jo egentlig Klipsch slår dei på alle områder).
    Jeg har nettopp byttet fra PSB Image T6 til Klipsch RF82 mk1 og kan komme med mine inntrykk.

PSB er mye enklere å plassere enn Klipsch.
    PSB er en mye bedre allrounder. Spiller all musikk meget bra.
    PSB er mye mer detaljert og korrekt enn Klipsch.
    PSB mangler en del på trykk og dypbass i forhold til Klipsch.
    Med Klipsch kjenner du at bassen får buksebena til å blaffre, det gjør ikke PSB
    Klipsch kan spille MYE høyere enn PSB.
    Klipsch er mer behagelige å spille høyt med over lang tid enn PSB (detaljering/mellomtone?).
    Klipsch har veldig liten sweetspot...med PSB er det MYE bedre.
    Er de forskjellene jeg kommer på i farta.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Jeg har nettopp byttet fra PSB Image T6 til Klipsch RF82 mk1 og kan komme med mine inntrykk.

PSB er mye enklere å plassere enn Klipsch.
    PSB er en mye bedre allrounder. Spiller all musikk meget bra.
    PSB er mye mer detaljert og korrekt enn Klipsch.
    PSB mangler en del på trykk og dypbass i forhold til Klipsch.
    Med Klipsch kjenner du at bassen får buksebena til å blaffre, det gjør ikke PSB
    Klipsch kan spille MYE høyere enn PSB.
    Klipsch er mer behagelige å spille høyt med over lang tid enn PSB (detaljering/mellomtone?).
    Klipsch har veldig liten sweetspot...med PSB er det MYE bedre.
    Er de forskjellene jeg kommer på i farta.
    Etter min mening så er klipsch en suveren allrounder og et digert sweetspot,fyller rommet med musikk,synes også de er ganske så lette og plassere samt at de ikke er så avhengige av å gjøre rommet om til et lyd studio

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter min mening så er klipsch en suveren allrounder og et digert sweetspot,fyller rommet med musikk,synes også de er ganske så lette og plassere samt at de ikke er så avhengige av å gjøre rommet om til et lyd studio
    + 1
    Dette, pluss enorm dynamikk og live-følelse (selv på rimelig til moderat elektronikk), samt en lav pris, gjør at Klipsch er en fantastisk allrounder!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ok. Jeg har nettopp fått mine RF82 i hus. Tror du jeg kan ha plassert de feil, eller andre ting jeg kanskje har gjort feil?
    Med PSB var det liten forskjell uansett hvordan jeg plasserte de.
    Når jeg spillte med Klipschene i ettermiddag merket jeg at mye av bassen og fokus forsvant når jeg flyttet litt på meg...det gjore det ikke med PSB.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også påstå etter mine erfaringer at Klipsch er veldig direkte, og at det kan være vanskelig å få de til å spille like bra utover sweetspot som kanskje andre merker, som f.eks. PSB og spesielt KEF. Jeg vil tro at hornene kanskje har noe å si der. Det skal dog sies at når man sitter i et klipsch-sweetspot er det ganske greit å sitte der (Ergo mente jeg at Klipsch ikke har så stort sweetspot)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg vil også påstå etter mine erfaringer at Klipsch er veldig direkte, og at det kan være vanskelig å få de til å spille like bra utover sweetspot som kanskje andre merker, som f.eks. PSB og spesielt KEF. Jeg vil tro at hornene kanskje har noe å si der. Det skal dog sies at når man sitter i et klipsch-sweetspot er det ganske greit å sitte der (Ergo mente jeg at Klipsch ikke har så stort sweetspot)
    Som sagt så har vi da helt forskjellig oppfatning,snakker da om RF7mkll,Forte II og La Scala,spesielt La Scala fyller jo hele rommet med (sweetspot) i tilegg så er man ikke ikke avhengig av demping,refleksjoner for og få godlyden,dette kan også ha noe med vinklingen av hornet å gjøre.
    Har alle mine Klipsch med ganske mye toein

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Mine Klipsch Horn har blant den største sweetspot av alle høyttalere jeg har testet uansett pris og det er noen. Deriblant Revel ultima Salon som er noe av det beste jeg har hørt men klipsch Horna sprer lyden langt bedre, men Revel slår di på et par andre punkter

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har nok ikkje råd til noko i heritage serien, ei heller plass til det. Eg særs fornøyd med mine RB-81 og har lyst på større, men er som sagt litt nervøs for om plassen tillet det.

Skal bli brukt mykje til film, men sikkert lika mykje til musikk. Å kunna spela høgt med godt basstrykk er viktig for meg, då eg nesten alltid speler høg musikk. Må ha HT som då greier å levera fin lyd lenge (altså utan å bli slitsomt).

Ser no ut som valget hamnar på RF-82MKII. Ettersom den skal vera betre enn MKI versjonen, og lettare å plassera. Er nok desverre alt lommeboka mi tillet og. Sikla i utgangspunktet på RF-83, men forstod at dei trengte mykje plass.

På grunn av den forb.... trappa mi har eg som sagt berre ca. 3m frå vegg til sweetspot. Sjølv om rommet er over 6m langt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har nok ikkje råd til noko i heritage serien, ei heller plass til det. Eg særs fornøyd med mine RB-81 og har lyst på større, men er som sagt litt nervøs for om plassen tillet det.

Skal bli brukt mykje til film, men sikkert lika mykje til musikk. Å kunna spela høgt med godt basstrykk er viktig for meg, då eg nesten alltid speler høg musikk. Må ha HT som då greier å levera fin lyd lenge (altså utan å bli slitsomt).

Ser no ut som valget hamnar på RF-82MKII. Ettersom den skal vera betre enn MKI versjonen, og lettare å plassera. Er nok desverre alt lommeboka mi tillet og. Sikla i utgangspunktet på RF-83, men forstod at dei trengte mykje plass.

På grunn av den forb.... trappa mi har eg som sagt berre ca. 3m frå vegg til sweetspot. Sjølv om rommet er over 6m langt.
    Null problem å sette inn RF-82MKII der i hvertfall

Tror du blir godt fornøyd med di 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harleyy: hva mener du er best kinohøytaler av rf7mkII og feks cornwall? Og gjerne begrunn svar..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Null problem å sette inn RF-82MKII der i hvertfall

Tror du blir godt fornøyd med di 8)
    Ja, trur nok det må verta dei Får heller sjå om oppgraderingsmonsteret kjem etterkvart, som det sikkert gjer. Har då tenkt å køyra dei på ein Onkyo 5007/5008 utan effekt i første omgang.

Nokon som kan uttala seg for om eg bør gå for 7.1 eller om 5.1 er det beste? Har som sagt 2 - 3 meter rom bak sweetspot. Skal leggja skjulte kablar, så vurderte om eg lika greit skulle leggja klart til eit sett til. Faks oppe i begge hjørner bak.

Takker for svar.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Harleyy: hva mener du er best kinohøytaler av rf7mkII og feks cornwall? Og gjerne begrunn svar..
    Cornwall er langt bedre en RF7MKII til kino og det er fordi Cornwall både har mere punch siden di har 15" basser og di er også hakket mer oppløst en RF da diskant og mellomtone har en langt bedre oppbyggning. Her spiller selvfølgelig mye inn hva slags rom du har, er det et lite rom kan muligens RF være bedre men i så små rom har jeg ikke prøvd. Eneste minuset med Cornwall er utseendet som folk flest ikke liker

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, trur nok det må verta dei Får heller sjå om oppgraderingsmonsteret kjem etterkvart, som det sikkert gjer. Har då tenkt å køyra dei på ein Onkyo 5007/5008 utan effekt i første omgang.

Nokon som kan uyttala seg for om eg bør gå for 7.1 eller om 5.1 er det beste? Har om sagt 2 - 3 meter rom bak sweetspot. Skal leggja skjulte kablar, så vurderte om eg lika greit skulle leggja klart til eit sett til. Faks oppe i begge hjørner bak.

Takker for svar.
    Onkyo er en god match så det blir bra

Prøv med 5.1 og se om du synes det mangler noe

Side 800 av 1034 FørsteFørste ... 300 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 796 797 798 799 800 801 802 803 804 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •