Klipsch klubben - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 8 av 1034 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 508 1008 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 20677
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Når jeg først er i gang:
    Er Klipsch og spesielt RF63 tjent med at rommet er dempet? Og i så fall hvor mye?
    Jeg ville ikke dempet noe annet enn førsterefleksjoner på veggene og slengt noen flossmatter på gulvet mellom sweetspot og høyttalerne...

Mine RF-63 trengte et år med innspilling (1000-2000timer+++) før de roet seg i toppen og punch bassen ble bedre. KRAFTIG forsterker og rett plassering er også et must!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte meg litt med plassering i går og trakk frontene så nærme senter som mulig uten å komme i veien for lerrettet,for så å vinkle dem rett mot sweetspot, plasserte frontene med kortere avstand seg imellom enn avstand fra sweetspot til senter. Trakk også sweetspot 30 cm tilbake. Dette bidro til en bedre balanse mellom høyre/venstre front der ingen side dominerte mere enn den andre selv om jeg satt litt til venstre eller høyre for sweetspot. Høyre/venstre dominans hadde irritert litt tidligere da frontene stod litt lengre fra hverandre og nesten ikke var vinklet.
    Anbefaler alle med Klipsch å teste litt med plassering og vinkling, ihvertfall hvis kinoen ikke er veldig stor.

Vinklingen har ganske mye å si for førsterefleksjon vil jeg tro og spredingen fra diskanthornene.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere om RF-62?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Tror jeg må hive meg på denne tråden

Har selv noen Klipsch høytalere som jeg er meget fornøyd med:
    Onkyo TX 875
    2 x Klipsch RF-83 m 2 x MA Oberon 6.1
    1 X Klipsch RC-64 m 1 x MA Oberon 6.1
    4 x Klipsch RS-52 drevet av Onkyo TX 875

Kjører for tiden med 7.1 system, på bass siden bruker jeg:
    1 x SVS PB13-Ultra subwoofer
    1xx SVS PB10-ISD Subwoofer

Er ganske fornøyd, men må dempe førsterefleksjon litt. Hadde i utgangs punktet bestilt RF-63, men Audiocompaniet var tom og sendte meg RF-83 uten pristilegg og derfor RF-83 som kansje er litt store i forhold til kinorom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har lest fleire tråder angående klipch høyttalere, ang. forsterkere som passer til o.s.v. Men har ikkje komt over nokon som har nevnt xindak til klipsch. Dette skal jo vere ein "varm" forsterker, har sjølv Xindak xa-6950, og har sitt litt på RF-82, korleis vil desse gå i lag?

Mvh. Untouchable

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Untouchable85
    Hei.

Har lest fleire tråder angående klipch høyttalere, ang. forsterkere som passer til o.s.v. Men har ikkje komt over nokon som har nevnt xindak til klipsch. Dette skal jo vere ein "varm" forsterker, har sjølv Xindak xa-6950, og har sitt litt på RF-82, korleis vil desse gå i lag?

Mvh. Untouchable
    Xindak har eg ikkje vore borti sjølv, men har fått inntrykk av at lydsignaturen der heller mot det varme, ja. Xindak sysler vel ein del med rør, så vil tippe at og dei transistorbaserte forsterkarane deira kan låte "rør-aktige". Mao. gode odds for bra match med Klipsch.

Men som sagt, dette er kun spekulasjon frå mi side, så ikkje ta det for god fisk, og folk med faktisk erfaring med Xindak får korrigere meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hva synes dere om RF-62?
    Jeg synes den er veldig bra8) 8)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hva synes dere om RF-62?
    Denne er veldig bra, hadde den på hjemlån, hvis jeg skulle brukt høytalerne mest til musikk ville jeg valgr RF62. Det ble RF82 pga denne er dypere i bunnen, noe som passet bra til film. Rommet som brukes er ca 20 kvaderat noe jeg synes er helt på grensa til å være for lite til RF82, men var veldig bra til 62. Disse høytalerne trenger masse rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Xindak har eg ikkje vore borti sjølv, men har fått inntrykk av at lydsignaturen der heller mot det varme, ja. Xindak sysler vel ein del med rør, så vil tippe at og dei transistorbaserte forsterkarane deira kan låte "rør-aktige". Mao. gode odds for bra match med Klipsch.

Men som sagt, dette er kun spekulasjon frå mi side, så ikkje ta det for god fisk, og folk med faktisk erfaring med Xindak får korrigere meg.
    Er det eg og meiner, og med nokon kabler fra xindak, som skal vere "mørk i klangen" burde dette vere ein god match...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Fikk en mail fra en norsk hifi "guru" idag og spesialist på Klipsch kan man vel si.Det jeg fikk råd om var rom størrelse og forsterkere.
    RF83 passer i rom som er minst 40m2 for og fungere opptimalt uten og bli for påtrengende og overstyre rommet.
    Fra 30m2 og oppover annbefalte han RF63 som er minst like brutale.
    De burde stå minst 60cm fra bakvegg-
    de er svært kresne på forsterkere og krever laaaaang innspillingstid.
    trives med forsterkere fra Jolida og Copland men trives best med forsterkere som Audio Note P4 men da snakker vi om over 200000.- da får de virkelig ut sitt potensiale så jeg tror denne RF serien spiller bedre enn det meste uansett pris bare de blir foret med rå elektronik.
    Tror faktisk Klipsch fortjener bedre elektronik enn det de fleste forer dem med.
    De fleste tenker nok ikke på at de trenger en forsterker til 5 ganger prisen for og gi disse høytalerne det de fortjener for og trives optimalt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz

Andre som har meninger rundt dette?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RF83 passer i rom som er minst 40m2 for og fungere opptimalt uten og bli for påtrengende og overstyre rommet.
    Fra 30m2 og oppover annbefalte han RF63 som er minst like brutale.

De burde stå minst 60cm fra bakvegg-

de er svært kresne på forsterkere og krever laaaaang innspillingstid.

Tror faktisk Klipsch fortjener bedre elektronik enn det de fleste forer dem med.
    De fleste tenker nok ikke på at de trenger en forsterker til 5 ganger prisen for og gi disse høytalerne det de fortjener for og trives optimalt
    Enig med det meste du sier her! Jeg har en stue på 24 kvadrat, og jeg må ærlig innrømme at den blir for liten for mine RF-63! Film eller musikk med kraftig bass i de dype tonene setter både vegger, tak og gulv i sving og det føles av og til som man sitter på en trampoline! (NB: jeg har ikke sub!)

Jeg har også testet mange plasseringer med mine RF-63 og 50-60cm mellom ht og bakvegg er et minimum! Ved kortere avstand blir bassen grøtete/udefinert/rotete osv. og man opplever gjerne mindre bass også! :shock:

Uansett så er kraftige forsterkere også et must. Jeg har testet Nad c372+c272 og Parasound NC 2250 på mine og jeg er ikke i tvil om at de kunne taklet mye mer effekt enn det disse forsterkerne leverte. 8)

Laaaaang innspillingstid er også noe man må regne med når man kjøper disse høyttalerne, jeg har hatt mine i nøyaktig et år nå og først nå merker jeg at jeg kan spille alle typer musikk med heftig pådrag uten at toppen blir for intens. (Jeg har noen kompiser som klaget over toppen tidligere, men ikke nå!)

Så dvs at påstanden om at de må ha over 1000 timer innspilling (eller mer) er høyst reell og ikke noe å kimse av i hele tatt, forskjellen er STOR! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-52

Jeg skal kjøpe meg nytt surround anlegg og har bestemt meg for å gå for klipsch. Skal ha en rc 62 og rb 51, men er usikker på frontene. rf-52 eller rf-62. Rommet er bare 12m2 og forsvarer 62 en prisøkning på nesten 2000? er student så pris har desverre en del å si :/ skal ha en yamaha rx-v1900 til å drive de inntil vidre.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristoffervu
    Jeg skal kjøpe meg nytt surround anlegg og har bestemt meg for å gå for klipsch. Skal ha en rc 62 og rb 51, men er usikker på frontene. rf-52 eller rf-62. Rommet er bare 12m2 og forsvarer 62 en prisøkning på nesten 2000? er student så pris har desverre en del å si :/ skal ha en yamaha rx-v1900 til å drive de inntil vidre.
    Du kan sjekke med din lokale forhandler, om det er mulighet for å låne med hjem. Både 52 og 62 har bassporten bak, noe som gjør plassering i forhold til bakvegg, noe vanskeligere. Har selv RB 81 som front. Dete fungerer veldig bra, siden jeg ikke har for mye plass(avstand) til bakveggen. RB 81 har porten foran, og gjør plassering mye lettere. Tror det kan bli vanskelig med både 52 og 62 i et så lite rom, spesielt med tanke på plassering.

Forøvrig er rommet mitt 17m2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Du kan sjekke med din lokale forhandler, om det er mulighet for å låne med hjem. Både 52 og 62 har bassporten bak, noe som gjør plassering i forhold til bakvegg, noe vanskeligere. Har selv RB 81 som front. Dete fungerer veldig bra, siden jeg ikke har for mye plass(avstand) til bakveggen. RB 81 har porten foran, og gjør plassering mye lettere. Tror det kan bli vanskelig med både 52 og 62 i et så lite rom, spesielt med tanke på plassering.

Forøvrig er rommet mitt 17m2.
    Vel, jeg får ikke noe problem med å trekke høytalerne 50 cm ut fra veggen, det vil fortsatt være god plass. rommet er vel 3m bredt og litt over 4m langt uten hinder osv :P Har desverre ingen lokale forhandlere av Klipsch i nærheten så får ikke lånt med meg hjem. Bor i molde :/

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags sub skal du ha til dette oppsettet?

Har du hørt om mulighet for å få noe prisavslag hvis du kjøper alt dette samlet? Det vil som regel være mulighet for pruting på klipsch høyttalere i de fleste tilfeller, jeg fikk 5300,- i avslag på mine i forhold til veiledende pris... (Audiocompaniet)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg får ikke noe problem med å trekke høytalerne 50 cm ut fra veggen, det vil fortsatt være god plass. rommet er vel 3m bredt og litt over 4m langt uten hinder osv :P Har desverre ingen lokale forhandlere av Klipsch i nærheten så får ikke lånt med meg hjem. Bor i molde :/
    Det kan være vanskelig å si hva som passer i ditt rom, men klipsch trenger generelt god plass å spille på. Kan kansje bli for stort med rf 62, men er ikke sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hva slags sub skal du ha til dette oppsettet?

Har du hørt om mulighet for å få noe prisavslag hvis du kjøper alt dette samlet? Det vil som regel være mulighet for pruting på klipsch høyttalere i de fleste tilfeller, jeg fikk 5300,- i avslag på mine i forhold til veiledende pris... (Audiocompaniet)
    Problemet er at jeg mest sannsynlig må bestilel høytalerne over nett (komplett.no var plana) og det er ikke så lett å få prisavslag derifra.
    Jeg har en gamme 12" sub fra sony som også er moden for utskifting og jeg har planer og å kjøpe en ny. Vet ikke helt hva jeg skal gå for men tenkte noe i prisklassen 3-4k.

Edit: skal flytte om 2-3 år så er ikke så lett og si hvor stort rom de skal inn på da :/

Edit 2: Kan vel være lurt å ta meg en kjøretur opp til trondheim og høre hva de sier på tonart og får å høre forskjellene selv selv om det blir dyrt å kjøre dit :/

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min evige forsterkerjakt til 63, har jeg enda ikke blitt enig med meg selv.. Noen som har testa ut Marantz mot Klipsch? Hva slags match er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettens ikke verst kombo det, men ville også sett på Electrocompaniet, McIntosh, Parasound, Rotel og Yamaha.

Hvilket budsjett?

Edit: hvilken lydsignatur er du ute etter?

Side 8 av 1034 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 508 1008 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •