Klipsch klubben - Side 798

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 798 av 1034 FørsteFørste ... 298 658 668 678 688 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 794 795 796 797 798 799 800 801 802 808 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 ... SisteSiste
Viser resultater 15,941 til 15,960 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    i dag kommer det ein kammerat over med Emotiva produkter , som jeg skal prøve ut.... før jeg kjøper noe fra dem sånn at jeg , ikke driter på leggen for og si det sånn... det er ein emotiva reciver og effektforsterker husker ikke , helt navnet på di han nevnte...så nå skal jeg høre om den lyd signaturen blir bedre , nede i leiligheten her med klipsch produktene og xtz subwooferene....enn med yamaha og rotelen jeg har... dette skal bli ein morsom dag...
    Hei er en av de som selv anbefalte emotiva til klipsch i den "billige" enden.Har nå hørt med bl.annet audiocompaniet med fler og emotiva blir ikke annbefalt på klipsch da det er en del elementer osv som har tatt kvelden! vet ikke om det skyldes uærlige data på strømforsyning osv men matchingen mellom disse to produktene kan tydligvis føre til problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette var blitt diskutert ferdig tidligere, og at man kom frem til at det ikke bare skjedde med Emotiva forsterkere? Og at Klipsch selv hadde sagt at det var en dårlig batch eller 2 med elementer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Trodde dette var blitt diskutert ferdig tidligere, og at man kom frem til at det ikke bare skjedde med Emotiva forsterkere? Og at Klipsch selv hadde sagt at det var en dårlig batch eller 2 med elementer?

ja, det jeg personlig har plukket opp har vært problemer med enkellte klasse d konstruksjoner , ellers tror jeg det ikke er så merkebasert disse problemene,
    heller bruksmessige problemer eller dårlige elementer innimellom
    mange forventer jo å kunne spille 115 db med klipsch uavhengig av hva de forer de med

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det er Emotiva som var problemet nei. Blåste (ikke sprengte, men spilte de fysisk istykker) flere elementer til RF-82 og RF-83 ene mine, som på den tiden ble matat med diverse Rotel RB-1090, RB-1092, og også Parasound NC2250.

Etter masse tråling gjennom nettet, kom ihvertfall jeg frem til at endel folk hadde samme problemet rundt om i verden, med alt mulig av forsterkere. Tror nok også det var en dårlig batch eller fem som ble sluppet fra Klipsch, for det er LENGE siden jeg har hørt om noen med dette problemet nå. Har iløpet av de siste 6 mnd testet både Emotiva XPA-3 og XPA-5 på Klipsch uten å ha noe som helst problemer med de, og jeg har virkelig spillt høyt til tider.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei er en av de som selv anbefalte emotiva til klipsch i den "billige" enden.Har nå hørt med bl.annet audiocompaniet med fler og emotiva blir ikke annbefalt på klipsch da det er en del elementer osv som har tatt kvelden! vet ikke om det skyldes uærlige data på strømforsyning osv men matchingen mellom disse to produktene kan tydligvis føre til problemer
    Har allerede prøvd emotiva produktene , som kammeraten min kom med , og jeg har bare 1 ting og si om produktene...dette kommer ikke jeg til og kjøpe ,emotiva produktene var ikke noe for meg....var langt i fra lyden som jeg hadde , men fikk nå prøvd det nå da....lyden ble rett og slett ekkel og høre på , og på høye nivåer så hørte jeg skuring i høyttalerene mine , og da ble det fort fra min sin side at vi skrudde ned lyden , og koblet opp mitt utstyr igjen.....men det blir nå synd på kammeraten min nå da som , har pakke som kommer med klipsch rf 62ll surround sett til han i dag , og nå sitter han uten reciver og effektforsterker....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams
    Har allerede prøvd emotiva produktene , som kammeraten min kom med , og jeg har bare 1 ting og si om produktene...dette kommer ikke jeg til og kjøpe ,emotiva produktene var ikke noe for meg....var langt i fra lyden som jeg hadde , men fikk nå prøvd det nå da....lyden ble rett og slett ekkel og høre på , og på høye nivåer så hørte jeg skuring i høyttalerene mine , og da ble det fort fra min sin side at vi skrudde ned lyden , og koblet opp mitt utstyr igjen.....men det blir nå synd på kammeraten min nå da som , har pakke som kommer med klipsch rf 62ll surround sett til han i dag , og nå sitter han uten reciver og effektforsterker....
    Merkelig. Har dog kun testet effektforsterkerene til Emotiva, og er ihvertfall ikke noe galt med lyden i de på Klipsch. Rolige topper, og fete i bunnen, typisk Amerikansk lyd mao. Passer knallbra på Klipsch i mine ører ihvertfall. Andre komponenter fra Emotiva tør jeg ikke uttale meg om, for de har jeg ikke testet selv.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Merkelig. Har dog kun testet effektforsterkerene til Emotiva, og er ihvertfall ikke noe galt med lyden i de på Klipsch. Rolige topper, og fete i bunnen, typisk Amerikansk lyd mao. Passer knallbra på Klipsch i mine ører ihvertfall. Andre komponenter fra Emotiva tør jeg ikke uttale meg om, for de har jeg ikke testet selv.
    vi prøvde bare effektforsterkeren på yamahaen min og , men vi hørte ikke noe forskjell på lyden da eller , rotelen min spilte like bra , som emotiva effektforsterkeren...men reciveren fra emotiva , må det ha vert ein feil på eller noe.. upa-2 effektforsterker var det den het

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg fikk fra audiocompaniet samt et par andre.Dette problemet gjelder ikke bare emotiva men andre "billig" merker av ymse kvalitet.Jeg forstod det slik med emotiva at det hadde noe med strømforsyningen og gjøre og at specs ikke akkurat stemte med fakta! kan lett gå galt hvis noe er litt ute av "vater" på så lettdrevne høytalere som klipsch.
    Når det gjelder klasse D så er det vel også en del historier ute og går når man snakker om matching med klipsch

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg fikk fra audiocompaniet samt et par andre.Dette problemet gjelder ikke bare emotiva men andre "billig" merker av ymse kvalitet.Jeg forstod det slik med emotiva at det hadde noe med strømforsyningen og gjøre og at specs ikke akkurat stemte med fakta! kan lett gå galt hvis noe er litt ute av "vater" på så lettdrevne høytalere som klipsch.
    Når det gjelder klasse D så er det vel også en del historier ute og går når man snakker om matching med klipsch
    Uavhengig av Emotiva vil jeg si at Klipsch spiller bedre jo høyere kvalitets produkter du putter på og dette skyldes meget høy følsomhet.
    Klipsch fortjener skikkelig elektronikk for det er da di blomstrer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Uavhengig av Emotiva vil jeg si at Klipsch spiller bedre jo høyere kvalitets produkter du putter på og dette skyldes meget høy følsomhet.
    :grin: :grin: :grin: sant så sant

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer hvertfall absolutt ikke med hva jeg har blitt fortalt av audiocompaniet.
    Ei heller fra klipsch USA. Men nok om det. Du har tydeligvis en klar mening. Kane kom nettopp med en god forklaring som passer godt med mine egne erfaringer samt hva jeg har fått Mail om fra klipsch.

Håper klipsch er til å stole på når de innrømmet at slik kunneforekomme på en viss andel cerametallic basser

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Veldig godt poeng.

Og viktigste er ens egne ører.

Personlig hadde jeg tatt emotiva over alt fra rotel på klipsch reference - samt også parasound nc - og det er basert på egne erfaringer.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Horn 60th anniversary og Cornwall III

Klipsch Horn 60th anniversary og Cornwall III side om side

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Veldig godt poeng.

Og viktigste er ens egne ører.

Personlig hadde jeg tatt emotiva over alt fra rotel på klipsch reference - samt også parasound nc - og det er basert på egne erfaringer.
    +1

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd harman kardon recivere på klipsch

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har prøvd harman kardon recivere på klipsch
    Ja, jeg har en på soverommet på rf82 pr i dag. Helt allright, men ingenting å rope hurra for..

Personlig rangerer jeg det over nad/rotel og de klasse d konstruksjonene jeg har testet, men det hadde langt ifra blitt mitt første valg for å si det slik..

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, jeg har en på soverommet på rf82 pr i dag. Helt allright, men ingenting å rope hurra for..

Personlig rangerer jeg det over nad/rotel og de klasse d konstruksjonene jeg har testet, men det hadde langt ifra blitt mitt første valg for å si det slik..
    ok lurer på om jeg skal selge , rotelen og yamaha rx-v767, og kjøpe meg ein harman kardon avr 360 , så slipper jeg effektforsterker før jeg veit hva krefter , harman kardon reciverene yter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok lurer på om jeg skal selge , rotelen og yamaha rx-v767, og kjøpe meg ein harman kardon avr 360 , så slipper jeg effektforsterker før jeg veit hva krefter , harman kardon reciverene yter
    Eehh, nei.. En receiver vil nok ikke konkurrere mot en effektforsterker. Hvertfall ikke "lille" 360...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eehh, nei.. En receiver vil nok ikke konkurrere mot en effektforsterker. Hvertfall ikke "lille" 360...
    nei kom på det jeg og lurer på om jeg skal bytte , effektforsterkeren min til ein større ein...lider av oppgradering syken he he:-D får se hva tiden bringer...
    jeg har det akkurat perfekt som det er , men det blir aldri nok med kraft vettu

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei kom på det jeg og lurer på om jeg skal bytte , effektforsterkeren min til ein større ein...lider av oppgradering syken he he:-D får se hva tiden bringer...
    jeg har det akkurat perfekt som det er , men det blir aldri nok med kraft vettu
    Bytt når du er lei/behov etc, ikke bytt når du mener ting er perfekt!
    Tror du får mer utbytte av å bytte ut høytalerne dine til feks ref serien, enn å bytte et frsterkersett du er fornøyd med

Side 798 av 1034 FørsteFørste ... 298 658 668 678 688 698 708 718 728 738 748 758 768 778 788 794 795 796 797 798 799 800 801 802 808 818 828 838 848 858 868 878 888 898 908 918 928 938 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •