Klipsch klubben - Side 796

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 796 av 1034 FørsteFørste ... 296 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 792 793 794 795 796 797 798 799 800 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 ... SisteSiste
Viser resultater 15,901 til 15,920 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Det jeg ikke likte med RF-82, til forskjell til de større modellene, var at diskanten komprimerte ved høytspilling. Er den nye RF-82mkII bedre her?
    Dette er vel absolutt en av di viktigste forbedringene, delingen er flyttet helt ned til 1400Hz og er dermed utenfor det berømte problem området

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hurtig svar det! Hørtes bra ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av THXJan
    Har akkurat fått et sett med Kl/KS 7800 levert som skal monteres i vegg i stua. Skal rapportere om resultat når det er gjort

Når det gjeøder RW-5800 er vel den uten backbox og da noe mer utsatt for påvirkning av selve veggkonstruksjonen.

- THXJan
    Ja, derfor er eg litt skeptisk. Frister veldig å få alle HT og sub inn i veggen, men er usikker på om stoveveggen min er skikka til det. At det rett og slett er for stor nedgradering frå RB-81.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som veit korleis RW-12d pg CHT12Q er i forhold til kvarandre? Kva er best?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lydsignaturen til receiver mye å si på hva som kommer ut av høyttalerne, om de kjøres via en effektforsterker? Paraen skal jo passe bra til mine HT, men usikker på om Denonen egentlig gjør det

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Har lydsignaturen til receiver mye å si på hva som kommer ut av høyttalerne, om de kjøres via en effektforsterker? Paraen skal jo passe bra til mine HT, men usikker på om Denonen egentlig gjør det
    Pre eller i ditt tilfelle recieveren er det som farger lyden mest. Selv har jeg prøvd Denon sin 4311 og den varte ikke ut uka engang i stua mi, men smaken er som baken. Synes Denon 4311 som jeg prøvde la et mørkt dystert slør over alle di gode lette tonene Klipsch er kjent for å ha i toppen. Noen recievere som låter godt med Klipsch om man kan si recievere gjør det er Marantz, Onkyo og Anthem

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Pre eller i ditt tilfelle recieveren er det som farger lyden mest. Selv har jeg prøvd Denon sin 4311 og den varte ikke ut uka engang i stua mi, men smaken er som baken. Synes Denon 4311 som jeg prøvde la et mørkt dystert slør over alle di gode lette tonene Klipsch er kjent for å ha i toppen. Noen recievere som låter godt med Klipsch om man kan si recievere gjør det er Marantz, Onkyo og Anthem

Og Yamaha...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Og Yamaha...
    Nja,det kommer litt an på lyden man liker. Personlig synns jeg Yamaha blir for lys og ikke får frem go`lyden i klipsch. Marantz Onkyo og Anthem har en mørkere lyd signatur enn Yamaha.

O

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto mellom Yamaha, Marantz og Anthem når jeg skulle kjøpe også. Ble Yamaha da Marantz har en gammel romkorreksjon som jeg ikke får til å fungere her hjemme. Har hatt pro versjonen og den fungerte ikke. Anthem ble for dyr når Yamaha satte ned 3067 til 10k. Men er strålende fornøyd med Yamaha. Spiller musikk med bra tyngde og trykk, med luftig og god diskant. På film ble den enorm når Emo kom i hus.
    Blir kanskje Anthem neste gang.
    Kunne egentlig tenkt meg en pre fra Anthem i samme pris klasse som MRX700.
    Kommer ikke til å ha anlegg uten effektforsterkere flere ganger, og da vil jeg heller legge penger i en god pre.
    Vurderer å kjøpe en stereo pre med HT bypass og en cd spillere av god kvalitet, men hva det blir må det forskes litt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto mellom Yamaha, Marantz og Anthem når jeg skulle kjøpe også. Ble Yamaha da Marantz har en gammel romkorreksjon som jeg ikke får til å fungere her hjemme. Har hatt pro versjonen og den fungerte ikke. Anthem ble for dyr når Yamaha satte ned 3067 til 10k. Men er strålende fornøyd med Yamaha. Spiller musikk med bra tyngde og trykk, med luftig og god diskant. På film ble den enorm når Emo kom i hus.
    Kommer ikke til å ha anlegg uten effektforsterkere flere ganger, og da vil jeg heller legge penger i en god pre.
    Vurderer å kjøpe en stereo pre med HT bypass og en cd spillere av god kvalitet, men hva det blir må det forskes litt på.
    Høres fornuftig ut ! :-D

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høres fornuftig ut, kommer til å være mye gode spillere på markedet ettersom "alle" vil over til streaming , det du også kan vurdere er ett driverk + dac, da kan du jo koble mer ting sammen via dac

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen eg:

Ingen som veit korleis RW-12d pg CHT12Q er i forhold til kvarandre? Kva er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch rs-42

Noen som har RS-42 som bakhøyttalere i et 5.1 oppsett? Hvordan sprer disse lyd rett frem? Elementene peker jo til hver sin side, og vil låte bra i det midterste sofasetet, men hvordan blir det for de som sitter vinkelrett på høyttaleren?

Sitteavstand er 2m fra bakhøyttalere.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Cornwall III

Har et par 100% strøkne Cornwall III i Cherry fra 2008 som kan selges for kr 17.500,- med kvittering

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres fornuftig ut, kommer til å være mye gode spillere på markedet ettersom "alle" vil over til streaming , det du også kan vurdere er ett driverk + dac, da kan du jo koble mer ting sammen via dac
    Driverk og dac har jeg ikke så mye peiling på, så der trenger jeg hjelp.
    Vet heller ikke hvor mye en bør legge i for å få brukbar kvalitet på dette.
    Som dac duger kanskje Hegel hd10?
    Planen var å kjøpe en Oppo 95eu som bluray og bruke analog fra den på cd til å begynne med. Vet ikke hvor bra den er som analog cdspiller, men skal være bra på bluray ihvertfall.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hehe, ok Har 3312 jeg da men synes den blir for spiss i lyden egentlig. Men nå har jeg hørt en del på RF-82 Mk1 og Mk2 mot hverandre og jeg tør å påstå at Mk2 er mye spissere i lydbildet!...(?)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok Har 3312 jeg da men synes den blir for spiss i lyden egentlig. Men nå har jeg hørt en del på RF-82 Mk1 og Mk2 mot hverandre og jeg tør å påstå at Mk2 er mye spissere i lydbildet!...(?)
    Du må huske at begge parene må ha gått minst 300 timer helst mer før du sammenligner og da skal MK2 umulig spille spisere enn MK1 med samme elektronikk i samme rom, men di skal derimot spille mer oppløst i toppen

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok fordi diskant er hakket mer oppløst og nyansert i mk2 ift. man er vant med mk1, og det derfor tolkes "spisst"/skarpt, mens det egentlig er pga mer detaljer.

Edith: harleey tok innersvingen på svaret..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Noen som har prøvd RF82 Mk2 på Pioneer Sc-Lx73 eller lignende relativt nye pioneer?

Mvh Kim Andrè

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimandrb
    Hei,

Noen som har prøvd RF82 Mk2 på Pioneer Sc-Lx73 eller lignende relativt nye pioneer?

Mvh Kim Andrè
    Har hørt pioneer receivere på mkll og det var ihvertfall helt crash etter min mening

Side 796 av 1034 FørsteFørste ... 296 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 792 793 794 795 796 797 798 799 800 806 816 826 836 846 856 866 876 886 896 906 916 926 936 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •