Klipsch klubben - Side 793

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 793 av 1033 FørsteFørste ... 293 653 663 673 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 789 790 791 792 793 794 795 796 797 803 813 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 ... SisteSiste
Viser resultater 15,841 til 15,860 av 20659
    Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gi meg score da folken så det blir offentliggjort

jeg trenger 5 stemmer til før det offentliggjøres en gjennomsnitts karakter på min hjemmekino (karakter gitt av andre forumbrukere).så gi meg karakterer da mine klipsch venner

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    lyst til å høre på disse old school greiene jeg. La scala, heresey og cornwall Noen i oslo som har de på demo?
    Hvis du bytter ut la scala med horn har jeg alle 3

Velkomme til å lytte 40 min fra Oslo 8)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Noen som har testet klasse h forsterkere på klipsch? Hvordan det vil funke ift klasse a/ab og hvor de normalt ligger i match ift klasse d vs klasse a/ab? Anyone?
    Noen mener klasse D er fremtiden, men selv sverger jeg til ren klasse A til stereo nytelse

Bruker masse strøm og låter himmelsk

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Noen mener klasse D er fremtiden, men selv sverger jeg til ren klasse A til stereo nytelse

Hvert enig med deg foreløpig men snart ankommer mitt nye forsterker sett i klasse A/B!!! det trodde jeg aldrig skulle skje og det værste er at jeg har store forhåpninger hehe

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvert enig med deg foreløpig men snart ankommer mitt nye forsterker sett i klasse A/B!!! det trodde jeg aldrig skulle skje og det værste er at jeg har store forhåpninger hehe
    A/B er ikke nødvendigvis dårlig Sunfire bruker dette og det fungerer meget bra sammen med Klipsch Ingen regel uten unntak he he

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klasse d kommer ikke i hus her på laaaaaang tid igjen! Men noen som har testet klasse h? Og hvordan er lyden sammenlignet mellom a/ab og d - ligner mest på altså? Har ingen erfaring men hørt rykter om deb er lik ab lydmessig uten å vite noe konkret.
    Klasse a spiller faktisk i en helt annen liga enn klasse ab, rett og slett ikke sammenlignbart engang!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag forsvant RF7 mkII ut døren igjen, har som sagt hatt en kompis sine mens hans var borte med jobb i ca 2mnd! Svært hyggelig bekjentskap, og fikk faktisk tilbud on et rent bytte uten
    Mellomlegg fra min side, slik min kompis tok rf83 istede og jeg beholdt rf7 mkII. Det kom dessverre ikke på tale, så vi satser på et gjensyn med mkII når behovet for en dedikert kino og et skikkelig oppsett til dukker opp.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse d kommer ikke i hus her på laaaaaang tid igjen! Men noen som har testet klasse h? Og hvordan er lyden sammenlignet mellom a/ab og d - ligner mest på altså? Har ingen erfaring men hørt rykter om deb er lik ab lydmessig uten å vite noe konkret.
    Klasse a spiller faktisk i en helt annen liga enn klasse ab, rett og slett ikke sammenlignbart engang!
    Det skal vi diskutere når jeg har fått testet MI settet som skal være en kjempematch på Klipsch,Rognlien som er rør mann kjører faktisk musical Innovation Mosfet på Cornwall så det finnes tydligvis unntak!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag forsvant RF7 mkII ut døren igjen, har som sagt hatt en kompis sine mens hans var borte med jobb i ca 2mnd! Svært hyggelig bekjentskap, og fikk faktisk tilbud on et rent bytte uten
    Mellomlegg fra min side, slik min kompis tok rf83 istede og jeg beholdt rf7 mkII. Det kom dessverre ikke på tale, så vi satser på et gjensyn med mkII når behovet for en dedikert kino og et skikkelig oppsett til dukker opp.
    Der ser vi at smaken er forskjellig,jeg vill gladlig betalt det dobbelte for RF7...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vi diskutere når jeg har fått testet MI settet som skal være en kjempematch på Klipsch,Rognlien som er rør mann kjører faktisk musical Innovation Mosfet på Cornwall så det finnes tydligvis unntak!
    Synes det er mye ab som spiller bra på ref, men også her må det matches. Tror dette blir bra jeg eddie!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av problemet ligger i produksjon og nyere krav til strøm forbruk og ce godkjenninger som fører til at mye nytt ikke får di kreftene di fortjener. Klasse A er utvilsomt det beste her er en liten forklarin på klassene.
    Selv har jeg null erfaring med klasse H og er absolutt ingen fan av klasse D, men fremtiden ligger nok her etterhvert.

Effektforsterkere med to utgangselementer i brokopling inndeles gjerne etter klasser som sier noe om virkningsgraden til trinnet

Klasse A (begge utgangselementer drives linjært, store tap til utgangselementene)

Klasse B (Hvert element for sin strøm-halvperiode, adskillig mindre tap enn klasse A)

Klasse AB (Et lite område for små signaler gitt av biasstrømmen drives i klasse A, ellers drives trinnet i klasse B. Tap omtrent som klasse B)

Klasse C (Med klipping, oftest for avstemte slutt-trinn i FM-sendere. AM og SSB Single Side Band sendere bruker AB forsterkere). Utgangens svingekrets filtrerer ut klippingens harmoniske frekvenser

Klasse D (pulsbreddemodulering av symmetrisk forsyningsspenning, i prinsipp null tap.) Grunnfrekvensen er minst 2x signalets høyeste frekvens, for audio altså over 40 kHz.

(Klassene A og C er de eneste klassene som ikke trenger en brokopling, men kan bestå av kun ett eneste aktivt element.)

Hvert element behandler hele sinuskurven i klasse A, halve kurven i klasse B og noe over halve i klasse AB. Klasse C behandler mindre enn halve sinussignalet. Det er her alltid strømmen det er snakk om; spenningen gis av lastens impedans.

Håper dette ga deg et greit svar på dette rundt di forskjellige klassene :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av problemet ligger i produksjon og nyere krav til strøm forbruk og ce godkjenninger som fører til at mye nytt ikke får di kreftene di fortjener. Klasse A er utvilsomt det beste her er en liten forklarin på klassene.
    Selv har jeg null erfaring med klasse H og er absolutt ingen fan av klasse D, men fremtiden ligger nok her etterhvert.

Effektforsterkere med to utgangselementer i brokopling inndeles gjerne etter klasser som sier noe om virkningsgraden til trinnet

Klasse A (begge utgangselementer drives linjært, store tap til utgangselementene)

Klasse B (Hvert element for sin strøm-halvperiode, adskillig mindre tap enn klasse A)

Klasse AB (Et lite område for små signaler gitt av biasstrømmen drives i klasse A, ellers drives trinnet i klasse B. Tap omtrent som klasse B)

Klasse C (Med klipping, oftest for avstemte slutt-trinn i FM-sendere. AM og SSB Single Side Band sendere bruker AB forsterkere). Utgangens svingekrets filtrerer ut klippingens harmoniske frekvenser

Klasse D (pulsbreddemodulering av symmetrisk forsyningsspenning, i prinsipp null tap.) Grunnfrekvensen er minst 2x signalets høyeste frekvens, for audio altså over 40 kHz.

(Klassene A og C er de eneste klassene som ikke trenger en brokopling, men kan bestå av kun ett eneste aktivt element.)

Hvert element behandler hele sinuskurven i klasse A, halve kurven i klasse B og noe over halve i klasse AB. Klasse C behandler mindre enn halve sinussignalet. Det er her alltid strømmen det er snakk om; spenningen gis av lastens impedans.

Håper dette ga deg et greit svar på dette rundt di forskjellige klassene :roll:
    hehe var sånn noelunde klar over dette! Har hatt en god del klasse A transe og rør innom her nå på klipsch og ennå ikke funnet det skikkelige drivet på RF7 som jeg er ute etter,flere av de samme forsterkerne fungerer bra på la scala.Nå er det Pathos hybrid klasse A på 35w som skal drive la scala men på RF så blir det litt for tamt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

så sant så sant har forresten fått sunfire til å spille veldig bra musikk nå også etter å ha plassert den noe annerledes , blitt knall bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MI skal funke svært bra på klipsch, dette blir nok bra, er det den mosfet forsterkeren eller er det klasse a ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brukte han MI til filmbruk? forsto det slik at cw har stått for filmlyden hos han ?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha effekttrinn som ikke har egenlyd er de beste klasse D modulene på linje med de aller beste effekttrinnene uansett klasse.
    De nye ncore modellene fra Hypex kommer til å bli en killer for hi-end lyd hjemme. At de bruker mye mindre strøm og er bittesmå er ren bonus. Men har man et anlegg som krever en forsterker til tuning av klangbalanse og som reagerer på lasten slik at man får mer bass/fyldighet osv er ikke klasse D noe for deg.
    Jeg støtter definitivt de som mener klasse D er fremtiden. Jeg tror klasse A og A/B kommer til å bli tilnærmet borte. Rør kommer til å bestå akkurat som Vinyl består mens CD dør ut. Tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Om du vil ha effekttrinn som ikke har egenlyd er de beste klasse D modulene på linje med de aller beste effekttrinnene uansett klasse.
    De nye ncore modellene fra Hypex kommer til å bli en killer for hi-end lyd hjemme. At de bruker mye mindre strøm og er bittesmå er ren bonus. Men har man et anlegg som krever en forsterker til tuning av klangbalanse og som reagerer på lasten slik at man får mer bass/fyldighet osv er ikke klasse D noe for deg.
    Jeg støtter definitivt de som mener klasse D er fremtiden. Jeg tror klasse A og A/B kommer til å bli tilnærmet borte. Rør kommer til å bestå akkurat som Vinyl består mens CD dør ut. Tror jeg

jeg mener nå at de "klasse" D forsterkerne tilfører en for meg uspiselig
    ulyd, som for meg ikke er musikalsk over hodet og medfører lyttetretthet
    er veldig enkelt og skylde på øvrige komponenter i kjeden da, men vi skal huske på at ett 100 prosent nøytralt produkt som samtidig leverer full fylde og fres er sviiiiiiiiiiiin dyrt om det er ht eller forsterkeri
    klasse d forsterkerne (de fleste som jeg vet om) er jo heller ikke ren klasse d men hybrider, dette er jo en gammel tek fra 60 tallet ? og jeg stiller spørsmål til at det ikke har blitt plukket opp tidligere , og at det nå pga strømforbruk og krav til små komponenter/design ropes om at dette er overlegent best, ikke personlig til deg denne Fredrik, respekterer at vi har forskjellige meninger her

forøvrig enig angående vinyl og rør

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe var sånn noelunde klar over dette! Har hatt en god del klasse A transe og rør innom her nå på klipsch og ennå ikke funnet det skikkelige drivet på RF7 som jeg er ute etter,flere av de samme forsterkerne fungerer bra på la scala.Nå er det Pathos hybrid klasse A på 35w som skal drive la scala men på RF så blir det litt for tamt.
    Bruker nå Sunfire TGA 7401 og TGP 401 til RF7 her hos meg og det er helt sinnsykt :twisted: :twisted: :twisted: he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så sant så sant har forresten fått sunfire til å spille veldig bra musikk nå også etter å ha plassert den noe annerledes , blitt knall bra
    Det var gøy å høre synes EQ 12 Signature matcher Cornwall utrolig bra, den er kjapp og følger Klipschene godt til både film og musikk. Litt jobb å plassere den pga basser på begge sider, men når det er gjort så får man til gjengjeld godt utbytte for jobben

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    brukte han MI til filmbruk? forsto det slik at cw har stått for filmlyden hos han ?
    Han skriver bare at han bruker MI med Cornwall

Side 793 av 1033 FørsteFørste ... 293 653 663 673 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 789 790 791 792 793 794 795 796 797 803 813 823 833 843 853 863 873 883 893 903 913 923 933 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •